Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 03:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Udskiftning i signalkæden:-) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gesta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg har fornylig fået mig et par Dynaudio Focus 360. Jeg er superglad for dem og de spiller fantastisk.

Mit tidligere anlæg var et SONY Cenario S7 http://www.thevintageknob.org/SONY/sonyvault/SCENARIOS7/SCEN ARIOS7.html som jeg havde i mange år og været godt tilfreds med, men de kunne ikke rigtig trække Dynaudioerne, specielt bassen mistede pusten. Nok fordi Dynaudioerne er 4 ohms højttalere. Men nu har knægten fået dem og det er han glad for.

Jeg fik så fingre i en Avance Z504 http://www.audioinvest.no/luxman/products/l_z504.htm  og den fik Dynaudioerne til at hente dybet frem fra kælderen og samtidig få styr på bassen. Kræfter har den nok af og den kan spille i timevis og bliver bare bedre og bedre.
Jeg har ledt forgæves efter en test af den. Jeg vil gerne have et par ord på den, da jeg ikke rigtig har noget at sammenligne med.

Som CD-spille har jeg en Rotel RCD-06 som fik gode anmeldelser her på HIFI4ALL http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1338&zoneid=3 og den er jeg faktisk rigtig glad for.

Forforstærkeren er den prisbillige Rotel RC-03 http://www.audioenz.co.nz/2003/rotel_03-pre-power.shtml som jeg fik fingre i for en plovmand.

Men jeg skal have udskifte noget af kæden, da mit anlæg er til den lyse side. Det er indlysende at jeg skal have en bedre forforstærker, da det først og fremmest er den der "lyser op" og til tider er lidt skinger. Dynaudioerne afslører sådan noget med det samme, så mit CD valg er blevet noget begrænset, hvis jeg skal lytte i et respektabelt niveau.

Så mit spørgsmål i cyberspace er, hvad pokker skal jeg gå efter. Nogen vil måske sige hvad som helst, men det må gerne være lidt godt.

Så bare op på bordet med forslag.

Dog har jeg en max grænse på 5.000.- så brugt gammelt godt grej er absolut ingen hindring. Desuden så hælder jeg nok lidt til den varme side, nok mest i det øvre mellemtoneleje, præcis der hvor kvindestemmer ligger.

Håber i kan hjælpe.
Til top Vis Gesta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gesta

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Jeg kan forstå at du synes dine Dynaudio spiller fantastisk og det er jo fedt!  Altid dejligt når man er tilfreds med sine nyinvesteringer...

Men er du sikker på at det ikke er Dyn'erne der har en rigeligt lys klang til din smag? Umiddelbart er det ikke en ht, jeg vil anbefale til folk, der leder efter en varm mellemtone!

Har du overvejet at anskaffe en rørforforstærker? Det kunne måske give noget af den varme i mellemtonen, som du efterlyser!

Fx denne Audio note

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Gesta
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

Jeg kan forstå at du synes dine Dynaudio spiller fantastisk og det er jo fedt!  Altid dejligt når man er tilfreds med sine nyinvesteringer...

Men er du sikker på at det ikke er Dyn'erne der har en rigeligt lys klang til din smag? Umiddelbart er det ikke en ht, jeg vil anbefale til folk, der leder efter en varm mellemtone!

Har du overvejet at anskaffe en rørforforstærker? Det kunne måske give noget af den varme i mellemtonen, som du efterlyser!

Fx denne Audio note

Nææ dyn'erne spiller ikke specielt lyst i forhold til det setup jeg havde før. Jeg startede jo med at sætte dem til SONY anlægget, men der måtte forstærkeren give op, hvis jeg skulle op i et hæderligt lydtryk. Desuden så er det blevet meget mere rent i lyden end med SONY anlægget.
Og for ikke at forkludre det hele, så er der faktisk masser af bas og nedre mellemtone, på de fleste skæringer. Der er bare et frekvensområde i den øvre mellemtone der er fremhævet og som giver en lettere irritation. F.eks. Jos Stones stemme rammer lige ind der og er ikke rar at høre på.
Jeg har hørt fra flere, at Rotel skulle ligge til den lyse side, så derfor så tænker jeg det er der skoen trykker.

Men jo og tak for forslaget, det kan da godt være det skal den vej. Den ser forresten ret lækker ud

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Det bedste vil være, hvis du kan låne en pre-amp med hjem og teste den på dit eget setup!

Jeg er ikke selv til rør, men den ser nu ret lækker ud, den Audio note! Helt enig
Der er mange, af dem der er til rør, der synes godt om AN! Det er et velrennomeret firma. Prøv evt. at høre om du kan låne den med hjem...

Skal jeg forstå det sådan, at Dyn'erne erstatter nogle Sony HT som fulgte med til Sony Forstærkeren?

Mit eget setup spiller også med noget varme. Ikke fordi jeg har rør. Men jeg har Audia Flight, som har lidt varme og krop. Det er desværre nok udenfor budgettet også brugt. Selv denne lille integrerede forstærker koster 8500 brugt. (Den står iøvrigt i Århus!)

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Gesta
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

Skal jeg forstå det sådan, at Dyn'erne erstatter nogle Sony HT som fulgte med til Sony Forstærkeren?

Nej uha da. Jeg er en erfaren selvbygger og har bygget højttalere fra før der fandtes regnemaskiner. Jeg har fulgt Dynaudio, Scanspeak, Peerless, Vifa, Higuphon, Seas, for nu at nævne de danske og lavet transmissionsline, basrefleks, pushpull, horn osv. igennem tiden. Jeg brugte nærmest altid en eller anden dynaudioenhed i mine systemer og også i de gamle kasser. Der sidder en D28, som nok er fra midt 80'erne og spiller nok så nydeligt endnu. Dem har brormand "arvet". Men jeg har brugt mine ører og tunet højttalerne ind efter rummet og min smag og gået på kompromis med den lineære frekvenskurve. Jeg har højnet dynamikken, transientvilligheden, stereoperspektivet og dybdeperspektivet i de systemer jeg har bygget. Jeg har ikke målt så meget, men lyttet efter fasedrej i lydbilledet og for store frekvensudsving. Og minimeret delefiltret mest muligt. Nå men det blev da en længere uddybning.

Men jeg overvejer faktisk den her sag: http://957716.shop09.dandomain.dk/shop/xtz-class-a-100-3685p .html. Deres produkter er af god kvalitet og får fremragende anmeldelser. Er der nogen der har erfaring med denne forstærker??

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes