Forfatter |
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
Sendt: 16 December 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor køber jeg det så til en fornuftig pris .. ikke et sted hvor servicen er dårlig .. tror i prisen ændre sig efter jul
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit tv lige nu .. er et billigt 28" billede rør ( unidet).. er kvaliteten bedre på px80
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 16 December 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
mit tv lige nu .. er et billigt 28" billede rør ( unidet).. er kvaliteten bedre på px80
|
|
|
Hvad har du røget til julefrokosten ? ? ? 
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey .. jeg har ikke brugt noget som helst tid på at se på flad skærme .. og har kun læst meget lidt om det ... så ved stort set intet om kvaliteten på disse .. . det eneste jeg har set er hvis man komme forbi i bilka eller et sted hvor de står fremme .. og der er der sku stor forskel på kvaliteten ... LENNON hvor skal jeg vide det fra ... ( ELLERS SPURGTE JEG IKKE)
|
Til top |
|
|
Wipeout Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
Sendt: 17 December 2008 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej smed, jeg har et panasonic px80.
lille_smed skrev:
|
|
|
hvis du ser normalt analog antennesignal vil det se skarpede ud på dit 28" billedrørs-tv, ene og alene af den grund at det er så meget mindre. hvis man blæser et elendigt billede op i 42" vil det naturligt komme til at se lidt uskarpt ud. Hvis du derimod sætter en dvd til, og når de tager sig sammen med det antennesignal og begynder at sende i en ordentlig kvalitet, eller hvis du optimalt sender noget hd-signal efter den (enten blu-ray, pc eller hd-kanaler) så vil du opleve et lækkert og knivskarpt billede på panasonic'en.
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 17 December 2008 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
lille_smed skrev:
har du selv et panasonics tv.. ved du om panasonics har et tv hvor den tuner dvb-t er i
Wipeout skrev:
den fylder vel som en halv dvd-afspiller... ca-modulet fylder ingenting da det sidder bagi tv'et, men jeg vil ikke love at et ca-modul vil fungere da det så vidt jeg ved ikke er testet/brugt i danmark endnu. |
|
|
|
|
|
Der er DVB-T tuner i alle Panasonics modeller fra 2007 og 2008. . Alt snak om DVB-C tuner, MPEG 4 dekodning osv er i mine ører først og fremmest marketingssnak. ALLE dagens TV vil kunne tilpasses fremtidige standarter. Og jeg vil vove den påstand at alle på et eller andet tidspunkt ender med en ekstra boks. Husk på at disse bokse ud over at være tuner, også tilbyder en masse fede features .
|
|
|
Det er fuldstændig korrekt, at alle nye fjernsyn i dag vil kunne tilpasses fremtidige stadarder, men hvorfor købe et, hvor tilpsning er nødvendig fremfor et, hvor det ikke er (så vidt vi kan se på nuværende tidspunkt)?
Smag og behag er forskellig, men jeg synes ikke, det er smart med endnu et apparat (en boks/tuner), med endnu en fjernbetjening og med endnu et standbyforbrug, når det ikke bliver brugt. Når man ved, at mange mennesker ser fjernsyn via kabel, så er det for slapt, at det stort set kun er Sony og Samsung, der kan finde ud af at sætte DVB-C tuner i deres fjernsyn, og selvfølgelig skal man da have MPEG4-kompatibilitet, når man allerede nu ved, at det bliver fremtidens komprimeringsformat.
Naturligvis findes ingen garantier for fremtiden, og skulle alt dette alligevel ikke slå til i længden med hensyn til den teknologiske udvikling, ja så, er fjernsynet på det tidspunkt forhåbentlig så gammelt, at man med fordel kan købe et nyt - med de seneste funktioner indbygget forstås... __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2008 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu findes der efterhånden en del fremragende universalfjernbetjeninger .
DVB-C giver i første omgang en midlertidig møbleringskomfort. Men hvad hvis det pludselig bliver væsentligt billigere/bedre med sat TV ? ? Eller noget helt tredie ?
Smag og behag, - ja. Men jeg synes det er synd,at lade sit TV valg styre af en feature,som man snildt kan drible uden om. . .
|
Til top |
|
|
Wipeout Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
Sendt: 17 December 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo jeg ville også ærgre mig hver dag, hvor jeg skulle kigge på det "elendige" billede som sony og samsung har i forhold til plasma'en bare fordi man synes det var smart med dvb-c og mpeg4
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2008 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
oki det bleve det bestem ikke nemme af det her .. men tak for alle de indlæg .. jeg kom ikke i seng før kl 2 i mant fordi jeg bare sad og kiggede på tv ... ( samt deres strømforbrug) dem jeg kiggede på bruger fra 200 til 300 w syntes det er meget .. til forhold til det jeg har ..( 155w) men skærmen er jo også større
har kigget på disse ... alle data ser fine ud .. men hvordan men kvaliteten.. jeg desværre bare ikke den type som flyver ud og købe det første og de bedste man får anbefalet .. bruger gerne lidt tid på og finde de godt og dårlige sider op i mod hinanden ..
har kigget på disse her ...
http://www.pricerunner.dk/pi/2-1072773/TV/Panasonic-Viera-TH -42PX80-Produkt-Info
http://www.pricerunner.dk/pi/2-1093159/TV/Samsung-LE-40A556- Produkt-Info
valget står imellem disse to .. hvad siger i
|
Til top |
|
|
m_k_t Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
Sendt: 17 December 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om at du skal vælge Pana'en... Der er ingen af Samsungs modeller der kan være med, med mindre du smider 15-20 kg. for skærmen! Og gør du alligevel det, så køb et Pioneer, da det er langt det bedste! Go fornøjelse med det!
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2008 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strømforbruget på LCD og plasma opgives forskelligt, - men er dybest set det samme . Nogle må i hvert fald æde deres fordomme : http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1229503138
Hvis du primært ser TV og DVD/BR bør du gå efter Pana80,som er det bedste køb og har den bedste billedkvalitet og ca 10% større skærm.
Hvis du har massivt brug af PC, HTPC,konsolspil, - eller har meget genskin fra andre lyskilder eller vinduer kunne Samsung være det rigtige valg .
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg spille ikke .. jeg ser tv og film .. men er billeder godt nok på em begge ..????
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wipeout skrev:
jo jeg ville også ærgre mig hver dag, hvor jeg skulle kigge på det "elendige" billede som sony og samsung har i forhold til plasma'en bare fordi man synes det var smart med dvb-c og mpeg4 
|
|
|
Min pointe er netop, at det burde ikke være et valg: enten vil du have plasma, og så kan ikke få indbygget C-tuner, eller så vil du have indbygget C-tuner, men så kan du ikke få plasma. Det er for ringe, at det pt. er sådan. Det kan da hverken være særlig dyrt eller besværligt for producenterne at sætte en C-tuner i, når man i forvejen har sat en T-tuner i.
Mit bud er selvfølgelig, at de øvrige producenter vil komme efter det, efterhånden som de frigiver nye modeller. Jeg tror ikke på, at Samsung og Sony i længden får lov at have det marked for sig selv. Jeg synes bare, de andre er lidt sløve i optrækket... __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 730
|
Sendt: 17 December 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg havde engang et 32"billedrørs tv den var jeg ellers glad for, så skiftede jeg den ud med en flad 32" lcd.. der havde jeg så et lille smil på læben.. men da den blev skiftet ud med en panasonic px80 så fik jeg et KÆMPE smil  på læben... sammen med yousee´s hd box er det bare fryd for øjnene.. 
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
MPG4.det kan jeg at px 80 ikke har .. betyder der noget ...
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
MPEG4 er et nyere og mere effektivt komprimeringsformat til digitalt fjernsyn, som med tiden vil afløse det nuværende MPEG2. Betyder det noget? Ja, det gør det efter min mening - især når andre fjernsyn faktisk har det indbygget, og de første MPEG4-komprimerede kanaler allerede nu er derude, men andre vil sige, at så køber du bare en boks, der understøtter det, og så er dén ikke længere.
__________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
oki .. er det lige så godt med den box.. får man det samme ud af det .. jeg ved intet om det .. og er meget jeg usikker på om man skal gå op i om det er full hd eller ej.. noget siger det intet betyder .. men gør du nu heller ikke det .. lige nu har jeg profiber som tv signal .. men over vejer at droppe det .. og bare få alm antende .. for bruger ikke alle de kanaler .. .. har kigget på det boxer ..... det ser ud til at man skal have en box lige meget hvad man har .. kan det passe
hvordan tror idet komme til at gå med udviklen inde for flad skærme .. nu hvor krisener kommet .. falder priserne eller er det faldet det de kan ..
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fuld HD, ja, absolut. Når du en dag køber en blueray, og det gør du temmelig sikkert før eller siden, vil du gerne kunne se dine (dyrt) indkøbte film uden nedskalering (nedskalering = kvalitetstab). Drømmer du om plasma, kan det dog godt blive svært inden for den prisramme, som du har stillet op. Ved almindelig fjernsynsmodtagelse har det dog ingen betydning, om fjernsynet er fuld HD eller ej.
En boks giver lige så god kvalitet som ingen boks, men du skal gide at se den stå i dit hjem velvidende, at du kan købe fjernsyn, hvor den ikke er nødvendig. Problemet er måske heller ikke så stort, for nu skriver du om at modtage via almindelig tagantenne, og så er en boks slet ikke nødvendig - heller ikke med Boxer, når du har indbygget DVB-T tuner, hvilket stort set alle fjernsyn har i dag. Bemærk i øvrigt, at netop Boxer sender MPEG4-komprimerede signaler. Derfor ville det være rigtig smart, hvis dit nye fjernsyn har det. __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Panasonics full hd plasma PZ80/85 fås snildt inden for prisrammen. Og dem er der efter min bedste overbevisning kun ganske få LCD tv som overhovedet kommer i nærheden af. Sony 46X4500 feks . . !
HDTVtest.uk har faktisk konkluderet,at Panasonics PX70 (den tidligere model), som jo også havde den lavere HD-ready opløsning, - rent faktisk performede Blu-ray materiale bedre end langt de fleste Full-hd LCD TV. Personligt stod jeg sammen med en kammerat på KT-messen og sammenlignede Pioneers 50" XD508 (768P) mod deres LX508 (1080p) fodret med samme Blu-ray signal. Ind imellem syntes vi at der var forskel, - og så alligevel ikke. Fullhd under 50" er ok, -men bør ikke nødvendigvis prioriteres særligt højt .
Selvfølgelig kommer Boxer med en eller anden løsning for alle.
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bud på et 46"-fjernsyn til kr. 10.000 er Sony KDL-46W4000. Det udmærker sig ved - udover et godt billede - at have Full HD, DVB-C og MPEG4. Personligt ville jeg gå efter 46W4500, som er nyere, men den er ca. kr. 2500 dyrere, og så stor er forskellen heller ikke. Kan det ikke blive stort nok, koster 52W4000 (52") ca. kr. 12.500 på nettet.
__________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|