Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 16:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Power filter/ condtioner? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Jeg er på udkig efter et netfilter, strøm renser, power conditioner eller hvad det nu bliver kaldt. Men det er sku en jungel  Mit problem er at jeg bor i en meget gammel lejlighed med kun en sikrings gruppe til hele lejligheden og er ikke pt. interesseret i at få lavet helt nyt elsystem i ejndommen. Så derfor tænkte jeg at jeg ville gå i krig med sådanne produkter.

Jeg havde tænkt mig at cin cd, externe dac samt icepower skulle tilsluttes, men nu har jeg 2 x 2500w i klasse D, er det noget jeg skal være opmærksom på i mit køb af disse tweaks. Ved godt at mine ICE ikke trækker max watt hele tiden (sjældent) men er det noget jeg skal tage hensyn til?

Jeg har søgt en del på google og fundet lidt, men uden at blive klovere  

Hvad skal jeg kigge efter og hvad kan i anbefale. Mit prisleje er vel 2-3K.

Ved godt at der er en del herinde, som er meget skebtiske overfor dette, men nu vil jeg prøve det. Så alle gode råd er velkommen

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Glemte lige noget.......

Vil en SUPRA strømskinne som MD 06 med netstøjsfilter være ok eller er det bare en alm strømskinde med salgs gas

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Glemte lige noget.......

Vil en SUPRA strømskinne som MD 06 med netstøjsfilter være ok eller er det bare en alm strømskinde med salgs gas

Hej

Et netstøjfilter vil nok kunne gøre en del - hvis du har mulighed for at få denne koblet til Jord et sted så ville det virke bedst - Hos mig har det gjodt meget - der er mere ro i lyden (når der ska være ro så er der ro), synes det er en klar forbedring her..

Hilsen

Ulrik

Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Der er jordi lejligheden, ved bare ikke om hvor "godt" det er, vist der altså kan være forskel på jordforbindelser

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Mon denne tråd kan genoplives?! Vi prøver

Jeg sidder i fuldstændig samme situation som trådstarter.. Er der nogle fornuftige muligheder i prislejet?? Hvem forhandler sådan noget her i DK??
Er der overhovedet noget om snakken?? Og hvad endte det mon med hos dig, Pierre??

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

hej pierre

jeg kan kun anbefale xindaks strømrenser har selv en og synes den er alle pengene værd her hos mig ihvertfald og den burde kunne købes for det du vil gi... har en kammerat der har/havde en MIT powerbar... til 20 k den fik lamme tæv her af xindakken... han har skiftet til xindak nu...

mvh john

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

hehe ups så lige det var en ældre tråd.. så den er nok ikke akuelt mere....
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Jo, det er stadig aktuelt.. Som nævnt længere oppe sidder jeg med de samme overvejelser i dag, som Pierre gjorde for over et år siden.. Jeg
prøver så bare at genoplive denne tråd, i stedet for at starte en ny, så ham der sidder næste år med samme tanker kan nøjes med at kigge ét
sted...

Ved du hvem der forhandler den Xindak herhjemme?? Synes kun jeg kan finde deres kabler.. Hvad hedder modellen mere specifikt??

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

hej alland

okay det er bare iorden havde ikke lige lagt mærke til hvornår du skrev og hva du skrev...

den hedder mere specifikt XF-1000ES... pris ca 3k og jeg har købt min nede hos kurt i NOW IN STEREO i kolding.....

mvh john

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Puha gammel tråd og for mit vedkommende er der sket en del siden jeg startede tråden. Men om ikke andet så er det blevet endnu mere aktuelt efter jeg har fået andet setup.......... Jeg har prøvet en Suprastrømskinde og den gjorde ikke noget godt, tværtigmod

Jeg har en hel del støj på nettet om dagen og der er tydlig forskel på lyden om dagen og om aftenen. Dog generer det mig ikke særligt meget pt., da min lyst til at lytte musik først melder sig når mørket er faldet på  

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

hej pierre

jeg havde ikke lige set det var en gammel tråd men fed nok man kan genoplive den....

herhjemme kan jeg ikke høre forskel om det er mørk nat eller lys dag mere når jeg høre musik... der var ellers en forskel lige ved spisetid om aften... jeg bor i et højhus med mange lejligheder så det var dømt til at galt .... købte først en monster strømrenser der var ikke den store forskel... men med min xindak må jeg sige der skete meget.... så et super køb....

mvh john

Chrw
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Du kan købe netstøjfilter her du skal dog kunne bruge en loddekolbe. Det er ikke så kostbart under en hund. Det er nok noget af nemmeste elektronik at gå i gang med.
http://www.elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_i d=91827 Der er flere modeller så se dig omkring.

Jordforbindelse du bruge en kobberstang på ca. 3m og en klaphammer den skal bankes ned, for at få en god forbindelse
Til top Vis Chrw's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrw Besøg Chrw's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes