Forfatter |
|
THIS77 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 196
|
Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej gutter :)
jeg har en Danish Audio Design DAC 05 sat til en SONY BDP S360 afspiller, som jeg afspiller CDer på. Jeg har en semi-digital stereoforstærker: Lyngdorf SDAI 2175.
Mit spørgsmål er så: hvor godt er det, at signalet først konverteres fra digitalt i DACen til analogt, for så at komme i Lyngdorfen og blive gen-digitaliseret?
Skulle man droppe DAC og så afspiller CDer over en rigtig CDafspiller analogt? Jeg har kig på en umiddelbart rigtig god CDafspiller NAD 514 på dba.dk til billige penge, men ved ikke helt.
Salg af DAC kunne bane vejen for køb af subwoofer til mine Revel F12 Concerta
Hvad synes I?
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ingen digitale indgange på Lyngdorfen?! Hvis der er, skal du bare have fat i et godt drev, og jo det gør en forskel hvad
man bruger.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
THIS77 Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej mener ikke der er.. det er en semi digital forstærker - men alt indgang er analogt...
jeg tænker måske at lyden er blevet en anelse mere spinkel nu med SONY BDP S360 end før da jeg havde en NAD T557 BD...men ja
|
Til top |
|
|
THIS77 Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske skulle jeg kigge lidt på lydindstillingerne for den SONY BDP S360 - for at få optimal lyd igennem coaxial kablet :)
|
Til top |
|
|
John Jul Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Marts 2009 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske jeg misforstår dit spørgsmål, men om DAC´en er internt i cd-afspilleren eller ekstern er jo ligegyldigt. Du får et analogt signal frem til din forstærker uanset hvad, forskellen er bare at i cd-afspilleren er DAC´en indbygget.
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis signalet efter analogkonvertering gen-digitaliseres i Lyngdorfen, er det vel vigtigt at det signal der kommer frem er bedst
muligt/lyder bedst, vel jeg mene. Din DAD dac er sikkert bedre end den i Sony'en, så hvis du ikke har digitale indgange i
Lyngdorfen (hvad der naturligvis ville være det smarteste/bedste), er det vel bedst at have DAD'en i signalvejen.
Men... du kunne jo også bare selv prøve at høre ad, og se hvad du synes lyder bedst.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du siger at din forstærker er digital, mener du så modsat rør forstærker?
Hvis det er tilfældet, så har du ikke noget problem^^
en "digital" forstærker fortæller bare noget om hvordan den virker - output til højtalerne er analogt i sidste ende.
Mit spørgsmål er så: hvor godt er det, at signalet først konverteres fra digitalt i DACen til analogt, for så at komme i Lyngdorfen og blive gen-digitaliseret?
Sådant virker det altså ikke. Du gør det helt rigtigt hvis jeg har forstået dig ret. Du kan evt prøv hvis din forstærker har digital indgang at anvende dens DAC ved at slutte cd via coax direkte i forstærkeren - hvis den har den ingang.
|
Til top |
|
|
THIS77 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fordi jeg sammenligner med en NAD T557 som jeg havde før
måske lyder det hele mere klart og flot men mangler lidt bass - og så ville jeg prøve med en CDafspiller osv.
men ja - den er rigtig go den DAD DAC 05 :)
Jeg har sat indstillinger i SONY BDP S360 til Direkte og Coax som prioritet samt alt til PCM :) så er det optimalt til DACen :)
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kna se at din forstærker er balanceret opbygget, så jeg vil helt klart anbefale at du prøver med en balanceret
cdafspiller/dac. En brugt fra Copland ville være et godt bud tror jeg, NAD kan sikkert også spille godt. Balancerede produkter er
ofte i den højere prisende, men din Lyngdorf fortjener også dette.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
THIS77 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg så købt en Popcorn Hour A-200 mediaplayer - den er jeg begyndt at rippe mine CDer over på, eller dvs. min PC og så via netværk afspille på popcornen :)
Er det så en god idé at beholde DACen? Det jeg mente tidligere var nok, om der sidder en god (nok) DAC i Lyngdorfen? og så kunne man hoppe et D/A trin over?
/hygge
|
Til top |
|
|