Forfatter |
|
Mr. T Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 20 Juni 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primare SPA 22
Hej Alle
Jeg søger hjælp til at tage dette valg: "Skal jeg købe en SPA 22 ?" Jeg kan ikke finde en reel og kritisk anmeldelse på nettet, hvor der sammenlignes med ligestillede produkter inden for prisklassen. Jeg kan kun finde tekniske data der er tilknyttet udviddelseskortene til forstærkeren.
SPA 21 var prisvindende, men 22´eren er helt ny... Er kvaliteten stadig den samme?
Jeg ønsker en forstærker der også kan levere i stereo. Min fortrukne lyd er; detaljeret, tør, ufarvet og med masser af "hul" (Bladelius - Nordost - Martin Logan)
Spørgsmål: 1. Er SPA22 et godt valg til pengene? 2. Er der alternativer? 3. Levere SPA22 min fortrukne lyd? 4. Er den SÅ fremtidssikret som de siger (med mulighed for udviddelse)? 5. Er SPA22 stadig ok til prisen hvis den skal udviddes? 6. Hvis nej, hvilken alternativer er der? 7. Hvilken Blue-Ray afspiller kan fortrækkes?
Jeg håber i kan hjælpe mig, inden jeg skal på "lytte-tour"?
På forhånd tak
Mvh JT
|
Til top |
|
|
dan.mp Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 109
|
Sendt: 21 Juni 2009 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej JT,
Den er blevet testet til ref.klasse i et par tyske magasiner:
http://www.testberichte.de/p/primare-tests/spa22-testbericht .html
https://shop.hifi-regler.de/shop/primare/primare_spa_22-1000 01969-ti-test2-print.php?SID=eae57dad4b566ef3afc16cf566215b6 8
Norsk (bruger)test: http://avforum.no/forum/tester-audio/81469-brukertest-primar e-spa-22-a.html
SPA 22 er i basis ver. uden HD-dekoder, d.v.s. at en sådan skal være i den blu-ray afspiller du vælger, hvis ikke du "tilkøber" den til SPA 22.
Et alternativ til SPA 22 kunne være Arcam AVR-600, har ikke hørt den, men den er også blevet testet med godt resultat.
Primare laver efter min mening gode produkter, dog havde SPA 20 et par fødselsproblemer.
SPA 21 var/er en videreudvikling af SPA 20 og havde ikke samme problemer, ingen af dem kan opgraderes m. f.eks. HDMI.
SPA 22 er et nyt (modul)design, tanken er at man i fremtiden kan opgradere ved at hive det gamle modul ud og isætte et nyt og dermed få de nyeste (fremtidige) formater.
Et billigere alternativ ville være at købe en SPA 21, de er til at finde til rimelige priser rundt omkring (du kan godt få HD-lyd med den, du skal bare have en Blu-rayafspiller m. dekoder i), men du får så ingen HDMI.
Jeg har selv en SPA 21 og den er jeg meget glad for.
Håber det kan hjælpe dig lidt.
__________________ dmp
|
Til top |
|
|
Mr. T Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2009 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Tak for svaret!
Hvad er så at fortrække? At købe HD modul, eller DVD med dekoder? ... Og hvilken Blue-Ray afstiller kan gøre trikket til overkommelige penge? (Husk jeg vægter stereo højt)
Mvh JT
|
Til top |
|
|
Mr. T Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen ... Er der en der nogen der kan hjælpe mig med ovennævnte spørgsmål?  Mvh JT
|
Til top |
|
|
Carsten Mik Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes at spa 21 gør det super har selv en,har ikke hørt spa 22 men bare det at vægten kun er 15 kilo
men spa 21 vejer 25kg spa 22 kører digitalt har jeg fået oplyst,syntes også den er for høj,spa 21 er smukker
også prisen, spa 21 ligger på 5000kr brugt ,kt radio har demo model til 7995, og spa koster 29995
til prisen er spa 21 et kup,og de kommer vel snart med en spa 23. det er jo skruen uden ende..
mvh croner
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. T skrev:
Primare SPA 22
Hej Alle
Jeg søger hjælp til at tage dette valg: "Skal jeg købe en SPA 22 ?" Jeg kan ikke finde en reel og kritisk anmeldelse på nettet, hvor der sammenlignes med ligestillede produkter inden for prisklassen. Jeg kan kun finde tekniske data der er tilknyttet udviddelseskortene til forstærkeren.
SPA 21 var prisvindende, men 22´eren er helt ny... Er kvaliteten stadig den samme?
Jeg ønsker en forstærker der også kan levere i stereo. Min fortrukne lyd er; detaljeret, tør, ufarvet og med masser af "hul" (Bladelius - Nordost - Martin Logan)
Spørgsmål: 1. Er SPA22 et godt valg til pengene? 2. Er der alternativer? 3. Levere SPA22 min fortrukne lyd? 4. Er den SÅ fremtidssikret som de siger (med mulighed for udviddelse)? 5. Er SPA22 stadig ok til prisen hvis den skal udviddes? 6. Hvis nej, hvilken alternativer er der? 7. Hvilken Blue-Ray afspiller kan fortrækkes?
Jeg håber i kan hjælpe mig, inden jeg skal på "lytte-tour"?
På forhånd tak
Mvh JT
|
|
|
hvorden er din prioritering af stereo kontra film lyd... hvad bruger du anlæg mest til ??
...% film ....%musik __________________
|
Til top |
|
|
Mr. T Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo lang tid siden jeg postede tråden...
Men jeg er kommet frem til at dele det op i 2, så det bliver en surroundforstærker til film og en stereo forstærker til musik.
Musikdelen er der helt styr på, men mangler filmdelen.
|
Til top |
|
|
Inside Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 52
|
Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. T skrev:
Det er jo lang tid siden jeg postede tråden...
Men jeg er kommet frem til at dele det op i 2, så det bliver en surroundforstærker til film og en stereo forstærker til musik.
Musikdelen er der helt styr på, men mangler filmdelen. |
|
|
Hvilken stereo forstærker endte du så med at vælge? __________________ Forstærker: Primare SPA 21
Højttalere: System Audio Mantra 60
|
Til top |
|
|