Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 12:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: DNLA fil/codec kompatilitet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
deadace
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 21 December 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at købe et Samsung series 8 LCD med DNLA, men jeg synes ik jeg kan finde ret meget information om hvilke codecs og fil typer det supporter ved streaming af film filer fra min bærbar? og kan det streame 1080p?
Er der iøvrigt forskel på hvilke codecs og fil typer DNLA'en hos Samsung, Sony og Philips tv'er supporter?
Til top Vis deadace's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af deadace

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 21 December 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

det er vist lidt individuelt fra produkt til produkt. Men til den pris tv'et koster ville jeg nok prøve at kigge i en anden retning end samsung.

Pioneers modeller findes til ca samme pris i Sverige. Langt bedre tv og også med DLNA

deadace
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 December 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

det er vist lidt individuelt fra produkt til produkt. Men til den pris tv'et koster ville jeg nok prøve at kigge i en anden retning end samsung.

Pioneers modeller findes til ca samme pris i Sverige. Langt bedre tv og også med DLNA

Okay, men jeg blir stadig nødt til at finde ud af hvad der supporter, synes det er mærkeligt de ikke skriver de tekniske detaljer om deres skærme?! Ikke engang de dybde gående anmeldelser dækker det!
Hvad angår sverige, så har jeg faktisk kigget lidt på nogle sider, men det ser ud til de ikke har DVB-C tunere som supporter mpeg4, kun DVB-T, kan det passe?
Til top Vis deadace's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af deadace

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 21 December 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

deadace skrev:
brasch skrev:

Okay, men jeg blir stadig nødt til at finde ud af hvad der supporter, synes det er mærkeligt de ikke skriver de tekniske detaljer om deres skærme?! Ikke engang de dybde gående anmeldelser dækker det!
Hvad angår sverige, så har jeg faktisk kigget lidt på nogle sider, men det ser ud til de ikke har DVB-C tunere som supporter mpeg4, kun DVB-T, kan det passe?

det kan meget vel være. Nu er det jo lidt forskelligt hvad der bliver sendt med i de forskellige lande og jeg er ikke sikker på MPEG4 er bagudkompatibelt med MPEG2. Dels er det ikke primært DVB-C producenterne går op i, da de fleste vælger en seperat boks til formålet. Det er ikke alle funktioner der kan bruges med en indbygget DVB-C tuner, dels Video On Demand og til dels også program guiden er der ikke lige så stor enighed med standarderne på DVB-C som på DVB-T. Det skyldes primært at det er udbyderne der selv laver softwaren til de enkelte bokse.

Hvis du skal bruge mere info om hvilke formater der understøttes tror jeg du skal kigge i de forskellige manualer, der bør det alt andet lige være nævnt. Er der et bestemt codec du tænker på? Jeg kan næsten med sikkerhed sige at de ikke kan afspille .wma filer der har licens på pc'en. Flac understøttes typisk heller ikke.

Pioneer understøtter:

billede: jpg/jpeg, png, bmp og gif op til 3680x2760 + tif og tiff op til 1600x1200 pixels

video: wmv, asf, mpg, mpeg, mpe, m2p, m4v, mp4v, mp4 og mov

lyd: wma, mp3, wav, m4a, aac alle i 44,1 og 48kHz, nogle af dem i andre frekvenser.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes