Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 15:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: HDMI Død på Projektor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cooljules1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 December 2008 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har et nyanskaffet problem med min projekter, som er en Panasonic PT-AX100.

Min signal kilde er en HTPC (Nvidia 8800 GTS 512), og det har altid virket fremragende - men jeg har i stedet for min projektor haft en fladskærm koblet til på DVI porten i stedet for.

Jeg skulle bruge projektoren igen den anden dag, hve stikket ud fra fladskærmen og satte DVI stikket (DVI-HDMI) til Projektoren i igen.
(Jeg synes måske jeg så en lille gnist?)

Nu er der intet billede på projektoren, den står som normalt og leder efter inputs, så billedet fejler ikke noget.
På HTPC'en finder den udemærket projektoren - dog umiddelbart som Generic PnP Monitor, og jeg kan sagtens slå outputtet til, til den.

Jeg har desværre ikke andet at teste den med.

Men kan det være at HDMI indgangen på projektoren er røget sig en tur? Eller kan det være min computer der ikke kan handshake ordenligt med den?
Har læst noget om EDID på nettet, men det synes utroligt begrænset hvad der findes af info.

På forhånd tak for hjælpen.

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 December 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke har haft pillet strømmen fra din pc og projektor, og trykket på startknappen på pcén et par gange efter strømmen var pillet fra (for at få reststrøm ud af pcén) er det meget muligt at du har futtet hdmi indgangen af. Jeg lavet desværre samme nummer på mit panasonic tv, hvilket blev en dyr lektion på 3500,- for nyt hdmi-system på tvét. 

Pcén står nemlig en noget standbystrøm på 110v og hvis man ikke har jordstik på sine apperater, så siger det puf hvis man piller med hdmi indgangen, som tilsyneladende er meget følsom over for dette.
Jeg har nemlig også bare ltid revet stik ud og ind af tv, pc og monitors og det har det jo aldrig været problemer med, men hdmi kan desværre ikke tåle den behandling.

Til top Vis ikeaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ikeaboy

cooljules1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 December 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen.

Jeg fik efterfølgende testet de forskellige porte - de virker alle sammen, på nær HDMI'en. Taget fra en kilde hvor HDMI'en virker fint på min fladskærm.

Så den er røget sig en tur. Øv. Det er da lidt utroligt at de kan være så sarte.

Har prøvet at få fat i Panasonic de sidste par dage uden held. Er enten nummer 0 eller 1 i køen i en halv time, hvorefter jeg giver op.

Tak for hjælpen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes