Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 13:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Billige kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 29 September 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

slettet.

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev

Rappo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 September 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Omkring en uges tid her også. 

DennisDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 September 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Der gik også lige præcis en uge hos mig - de er nemlig lige ankommet i dag

Førstehåndsindtryk er flot byggekvalitet og stik m.m. er flot beskyttet i fragt. Hvis kæresten er indforstået bliver de sat til senere i dag. Lytteindtryk følger i løbet af et par dage. Jeg har QED Silver Anniversary og Xindak FS1 at sammenligne med.

mvh
Dennis

Til top Vis DennisDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DennisDK

Mech0z
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 September 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Bliver mit første køb efter jeg får nye højtalere. :)

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

slettet.

DennisDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Så er der lige et par indtryk mere.

Desværre er den første lidt trist. Da jeg vil sætte kablerne til (som er retningsbestemte med pile) opdager jeg, at det ene kabel har pilene pegene mod hinanden og ikke samme retning. Det andet kabel har fint pilene i hver ende pegende samme retning.
Nu er spørgsmålet jo som om det overhovet betyder noget - og ja, det er måske lidt et religionsspørgsmål. Jeg har dog skrevet til de gæve kinesere.
Det første lytteindtryk er også klar..... Ikke store iøjnefaldende forskellige fra mit Xindak kabel, men jeg vil fortsætte lytteriet.

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Dennis.
Kan du høre forskel på det "renings-rigtige" kabel og det med "sammenstød på midten"?

Og at der ikke er stor forskel på dit Xindak og det nye er vel godt nok - hvis prisen er rigtig på det nye jo!

Mvh. Offcourse

DennisDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Efter lyd flytten frem og tilbage mellem retnings-"rigtig" og retnings-forvirrende kabel, må jeg nok indrømme at jeg er 99% sikker på jeg ikke kan høre forskel. Den forskel jeg måske tror man kan høre må være øret der lyver - hvilket jo rent faktisk er en forbandet faktor at tage højde for.
Kablerne er ikke tilspillede endnu (hvis man da tror på noget sådant), så jeg vil lige vente lidt med at sammenligne med mine Xindak.

Dennis

P.S. Kontaktede forresten webshoppen og sælger skrev tilbage, at der havde været problemer med hans kinesere, da de ikke går så meget op i små-fejl. Han skrev yderligere at det var underordnet hvilkte vej kablet vendte.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

DennisDK skrev:

Hej igen

Efter lyd flytten frem og tilbage mellem retnings-"rigtig" og retnings-forvirrende kabel, må jeg nok indrømme at jeg er 99% sikker på jeg ikke kan høre forskel. Den forskel jeg måske tror man kan høre må være øret der lyver - hvilket jo rent faktisk er en forbandet faktor at tage højde for.
Kablerne er ikke tilspillede endnu (hvis man da tror på noget sådant), så jeg vil lige vente lidt med at sammenligne med mine Xindak.

Dennis

P.S. Kontaktede forresten webshoppen og sælger skrev tilbage, at der havde været problemer med hans kinesere, da de ikke går så meget op i små-fejl. Han skrev yderligere at det var underordnet hvilkte vej kablet vendte.

alle kabler skal tilspilles, der er bare forskæld på hvor meget kabler forandre sig og hvor lang tid det tager for at få dem tilspillet. feks. jeg havde nogle linn silver signal kabler, det tog ca. 40 timer så var den hjemme, mine nuværende kabler black magic tog ca. 500 timer.

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Venter stadig på mine da posten er besværlige ... De ligger pt i deres toldafdeling, og har lige sendt en faktura til dem, så håber at have dem en gang i næste uge. Det er åbenbart ikke altid nok at der er vedlag en faktura på pakken, de har åbenbart altid ret til at bede om mere information hva end det så skulle hjælpe.

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

DennisDK skrev:

Hej igen

Dennis

Hvis det er nye kabler vil du ikke kunne høre forskel, pilene er der for at kablerne altid spiller den samme vej.

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Nårh, Postdanmark besluttede sig lige for at opkræve dobbelt så meget told som de burde. Har snakket med deres kundeservice og de har 2 muligheder, enten betaler jeg ved kasse 1 og sender et brev og håber de giver mig penge tilbage. Eller jeg sender pakken tilbage til toldbehandling en gang til ... At rette toldbehandlingen på pc'en og sende en ny faktura det kan slet slet ikke lade sig gøre. Fanme mest idiotiske system jeg længe har været ude for. Ender nok med den må tilbage omkring toldcenteret, gider fanme ikke skulle slås med dem om at få penge igen.

Iøvrigt ret ironisk, de havde bedt om extra faktura fordi de ikke mente den der sad på pakken var uddybende nok. Den de har sendt til mig står der et beløb på, ingen udspecificering whatsoever af hvor det kommer fra.

[/rant]

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Uden at vide det, men mon ikke en ny toldbehandling koster ?
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

slettet.

Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Jeg vil saa lige give min version af deres kunde service,

bestilte og betalte kablet for nu 13 dage siden, og efter 4 forsoeg om at faa at vide om det var sendt, fik jeg nu endelig en mail om at kablet var sende, ikke ligefrem noget jeg vil kalde imponerende

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg sku mine kabler, dog ingen tak til postDK på den front :P
De er lige sat til så har ikke spillet så meget.

Førstehåndsindtyk: De er flotte, og umiddelbart velbyggede, men det er vidst velkommenteret efterhånden :) Lidt pilleri har vidst at der ikke helt er lige så meget kobber i som jeg havde forventet. Det sagt så spiller de sku fint, de er en smule blødere og mere rafinerede i diskaneten end de tera labs jeg havde på (hvilket mine B&W bestemt tjener godt af). Syntes ikke der er hentet så meget i mellemtonen og bassen, tjah måske er det indbilding eller at jeg lige spiller lidt højere pga test men syntes der er en smule mere bund.

Min umidelbare vurdering er at det bestemt ikke er nogle vidunderkabler, men vil tro det bliver meget svært at opdrive nogle terminerede kabler i samme kvalitet til den pris. Så de får sku fint lov til at blive på min surround til evig tid, men tvivler på de vil få lov til at følge med når der en gang skal opgraderes til noget seriøst hifi :) Er dog glad for dem, er lækkert med terminerede kabler :)

ps. Blir ikke til nogen sammenligning med air2, grundet termineringsforskelle, desværre.

Kenneth S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 November 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Håber det er okay jeg lige hiver op i denne tråd igen, da det nu kunne være interessant at høre om folk stadig har den samme mening om kablerne, og om de overhovedet stadig har dem på deres system?
Andre der har fået købt et kablet fra forhandleren, der måske vil fortælle lidt? ;)

Ney_ du skriver at der ikke er lige så meget kobber i som du regnede med, hvad vil det sige? Snakker vi om 2,5mm2 ledere eller mere/mindre? :)

Og det ku være fedt hvis vi stadig kunne holde os til topic ;)

If it works, don't fix it

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart vil jeg gætte på 4x0.75 eller 4x0.5 per kanal (er en masse tynde ledere så er lidt svært at bedømme), hvilket den generelle tykkelse taget i betragtning virker af lidt. Jeg har stadig mit på da jeg syntes diskanten er lidt blødere og mere tydelig end de gamle Teralabs der sad på før, hvilket mine B&W'ere har godt af :) Har lidt en plan om at prøve at købe noget 4 eller 6 kvadrat hos avcables og se om der er hørbar forskel, så kan centeren også få en tiltrængt update.

ps. fik sku penge tilbage af toldreguleringen uden bøvl, er jeg lidt imponeret af.

Miccim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 November 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Nå, så er det tid til at grine:

De kabler, er det x 2 de længder? Atså 2x6meter når der står 6 meter?

Til top Vis Miccim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miccim

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 03 November 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1995&zoneid=1

Kig lige på stikkene og opbygningen. De kunne meget vel komme fra samme fabrik. Hvis lydkvaliteten er på samme niveau, ja så er prisen da rigtigt ok, og man slipper for at købe i Hong Kong, og told og whatnot 

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes