Forfatter |
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 22 September 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opfordring til alle i tråden, ingen nævnt ingen glemt:
Spænd lige hjelmen, drenge Det er sjovt og lærerigt at argumentere for sine synspunkter, men gør det lige i en tone der er til at holde ud.
Det er jo bare grej til facilitering af musiklytning, ikk?
Hygge,
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
ikeaboy Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 276
|
Sendt: 22 September 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
ikeaboy skrev:
Debatten her er vidst ved at køre lidt ud på et sidespor.
Man bliver nød til at læse det hele igennem inden man kommer med udtagelser som fx. "finder det lidt naivt, at tro disse kabler er super, fordi de ser super ud" |
|
|
Derfor er der vel intet forkert i den udtalelse. At et kabel ser fedt ud siger jo intet om kvaliteten... heller ikke på et svinedyrt kabel. Chancen for at materialevalget er bedre i det dyre kabel er bare større...
ikeaboy skrev:
Der er flere her i tråden, der har lavet sammenligner med meget dyre og osse billigere ht kabler, og disse yyw kabler spiller forbasende godt, i følge vores frivillige testpanel. Så kan man jo vælge og man vil tro på dem eller lade være, men faktum er at vi er mange der er blevet meget overrasket over dem. |
|
|
Inden vi drager forhastede konklusioner og lovpriser dem helt vildt: Indtil videre har disse kabler vel kun slået et sæt Supra kabel af pinden? Kender ikke Supras højttalerkabler, men deres 220V kabler overlevede ikke i mit setup. Så vidt jeg husker er Supras højttalerkabler også i den billigere ende.
Derudover er de blevet beskrevet som gode til prisen og det er da også værd at tage med. Jeg har desværre endnu ikke haft fornøjelsen af at høre dem.
|
|
|
Der er så vidt mig bekendt ikke nogle der har bedømt lydkvaliteten af kablet ud fra deres udsenede i denne tråd, derfor er det da en mindre genial kommetar at skrive at den kommentar jeg citeret tidligere. Jeg er heller ikke selv bekendt med supra højttalerkabel, men har læst flere steder at de skulle være ganske fine til prisen, og fordi deres netstik ikke overlevet i dit setup siger jo ingen ting om deres ht kabler. Supra laver jo fx også HDMI af ganske høj kvalitet, men derfor kan det jo godt være det ikke er fint nok til dit setup.
Du har ret i at chancen for matrialevalget i et dyrt kabel er bedre, virker sandsynlig, men så længe vi ikke snakker sølv og guldkabler er der en minimal matriale pris på disse kabler, det man betaler for er som regl navnet der står på kablet. Selvfølgelig bataler man også for udviklingen af kablet, men det er der kineserne laver det gamle japaner trick, at gå ind og efterligne de dyre mærker. Det kan man så kalde umoralsk osv, men sådan er forretningsverden nu engang skruet sammen, også på hifi siden.
Disse kabler er nok ikke tilegnet til folk der har for hundredetusindvis af kroners anlæg, men nok til os mere dødelige der har et setup til en overkommelig pris, hvor de fleste kan være med. Der er vidst mig bekendt heller ikke nogle der hævder i denne tråd at bedre kabel ikke fås overhovede. Selvfølgelig kan man få mange kabler der er bedre, men til prisen er dette kabel et fantastisk kabel, det vil jeg gerne stå ved. Desuden syntes jeg også man bør have hørt kablet inden man udtaler sig om noget som helst. Jeg kan jo heller ikke udtale mig om hvordan en bil kører hvis jeg ikke har prøvet at kører i den, det ville da virke helt absurt.
Kan også tilføje at ud over supra kablet, så har det også slået mit diy kabel (værdi ca 600kr i matrialer) fuldstædig sønder og sammen.
Have a nice day 
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 22 September 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikeaboy skrev:
jkjaers skrev:
ikeaboy skrev:
Debatten her er vidst ved at køre lidt ud på et sidespor.
Man bliver nød til at læse det hele igennem inden man kommer med udtagelser som fx. "finder det lidt naivt, at tro disse kabler er super, fordi de ser super ud" |
|
|
Derfor er der vel intet forkert i den udtalelse. At et kabel ser fedt ud siger jo intet om kvaliteten... heller ikke på et svinedyrt kabel. Chancen for at materialevalget er bedre i det dyre kabel er bare større...
ikeaboy skrev:
Der er flere her i tråden, der har lavet sammenligner med meget dyre og osse billigere ht kabler, og disse yyw kabler spiller forbasende godt, i følge vores frivillige testpanel. Så kan man jo vælge og man vil tro på dem eller lade være, men faktum er at vi er mange der er blevet meget overrasket over dem. |
|
|
Inden vi drager forhastede konklusioner og lovpriser dem helt vildt: Indtil videre har disse kabler vel kun slået et sæt Supra kabel af pinden? Kender ikke Supras højttalerkabler, men deres 220V kabler overlevede ikke i mit setup. Så vidt jeg husker er Supras højttalerkabler også i den billigere ende.
Derudover er de blevet beskrevet som gode til prisen og det er da også værd at tage med. Jeg har desværre endnu ikke haft fornøjelsen af at høre dem.
|
|
|
Der er så vidt mig bekendt ikke nogle der har bedømt lydkvaliteten af kablet ud fra deres udsenede i denne tråd, derfor er det da en mindre genial kommetar at skrive at den kommentar jeg citeret tidligere. Jeg er heller ikke selv bekendt med supra højttalerkabel, men har læst flere steder at de skulle være ganske fine til prisen, og fordi deres netstik ikke overlevet i dit setup siger jo ingen ting om deres ht kabler. Supra laver jo fx også HDMI af ganske høj kvalitet, men derfor kan det jo godt være det ikke er fint nok til dit setup.
Du har ret i at chancen for matrialevalget i et dyrt kabel er bedre, virker sandsynlig, men så længe vi ikke snakker sølv og guldkabler er der en minimal matriale pris på disse kabler, det man betaler for er som regl navnet der står på kablet. Selvfølgelig bataler man også for udviklingen af kablet, men det er der kineserne laver det gamle japaner trick, at gå ind og efterligne de dyre mærker. Det kan man så kalde umoralsk osv, men sådan er forretningsverden nu engang skruet sammen, også på hifi siden.
Disse kabler er nok ikke tilegnet til folk der har for hundredetusindvis af kroners anlæg, men nok til os mere dødelige der har et setup til en overkommelig pris, hvor de fleste kan være med. Der er vidst mig bekendt heller ikke nogle der hævder i denne tråd at bedre kabel ikke fås overhovede. Selvfølgelig kan man få mange kabler der er bedre, men til prisen er dette kabel et fantastisk kabel, det vil jeg gerne stå ved. Desuden syntes jeg også man bør have hørt kablet inden man udtaler sig om noget som helst. Jeg kan jo heller ikke udtale mig om hvordan en bil kører hvis jeg ikke har prøvet at kører i den, det ville da virke helt absurt.
Kan også tilføje at ud over supra kablet, så har det også slået mit diy kabel (værdi ca 600kr i matrialer) fuldstædig sønder og sammen.
Have a nice day 
|
|
|
Jeg ved slet ikke hvor jeg skal begynde, jo, tak for ønsket om en god dag - og lige over.
1. Jeg udtaler mig ikke om hvordan kablet lyder, samlekvalitet mm., idet jeg ikke har hørt eller set det i virkeligheden. Kablet var fra starten udråbt til at skulle være bedre end langt dyrere konkurrenter. Det er der indtil videre ingen der har bekræftet. Derfor kan det sagtens være et godt kabel, hvilket jeg i øvrigt heller aldrig har skrevet at det ikke er. For at blive i din analogi kan jeg vel også godt udtale mig om at jeg synes en ferrari er en fed bil selvom jeg aldrig har haft mulighed for at køre den.
2. At du har bygget et kabel der var ringere end det omtalte kinakabel, siger vel ikke ret meget om nogle af kablerne. Jeg er sikker på at et kabel af safran vil lyde dårligere.
3. At kablet er billigt er da en kvalitet der virkeligt taler for kablet, og jeg må da tilstå at jeg virkeligt håbede der var noget om snakken. At jeg nævnte Supra var kun fordi der tdligere var nævnt meget dyre kabler som sammenligningsgrundlag. Oftest er det desværre bare sådan, at når man er færdig med at glæde sig over den utroligt lave pris står man tilbage med et produkt der svarer til hvad man har betalt.
Så snart jeg får mulighed for at høre kablet vil jeg gøre det
Hav en god dag.
PS: Hvor kan man købe guldkabler?  __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
ikeaboy Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Jeg synes da også en Ferrari er en fed bil udsensmæssigt, men jeg kan da ikke udtale mig om hvordan den er at køre i. Den kan da godt være det værste møj selv om den ser godt ud, nu vi er i bil teorierne, kan jeg fx huske fra Topgear en af værterne prøvet hans absolute drømmebil tilbage fra dengang han begynde at interesserer sig for biler, men til hans store overraskelse var den en af de dårligste biler han nogensinde havde prøvet at kører.
2. Forstår ikke rigtigt hvor du vil hen med den pointe, andet end at være på tværs.
3. Kommer nok an på den person man er, jeg kan godt blive ved med at glæde mig over ting jeg har fået billigt og stadig mene de er langt bedre end hvad jeg har betalt for dem.
Jeg vil ikke råde dig til at købe et sæt, jeg tror ikke det er noget for dig må jeg indrømme, det lyder til du allerede har dannede dig din mening om det kabel, og det siger jeg altså ikke for at genere dig.
Guld & Sølv-kabler kan købes her http://www.high-performance.dk/bertram.html
mvh 
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 23 September 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikeaboy skrev:
1. Jeg synes da også en Ferrari er en fed bil udsensmæssigt, men jeg kan da ikke udtale mig om hvordan den er at køre i. Den kan da godt være det værste møj selv om den ser godt ud, nu vi er i bil teorierne, kan jeg fx huske fra Topgear en af værterne prøvet hans absolute drømmebil tilbage fra dengang han begynde at interesserer sig for biler, men til hans store overraskelse var den en af de dårligste biler han nogensinde havde prøvet at kører.
2. Forstår ikke rigtigt hvor du vil hen med den pointe, andet end at være på tværs.
3. Kommer nok an på den person man er, jeg kan godt blive ved med at glæde mig over ting jeg har fået billigt og stadig mene de er langt bedre end hvad jeg har betalt for dem.
Jeg vil ikke råde dig til at købe et sæt, jeg tror ikke det er noget for dig må jeg indrømme, det lyder til du allerede har dannede dig din mening om det kabel, og det siger jeg altså ikke for at genere dig.
Guld & Sølv-kabler kan købes her http://www.high-performance.dk/bertram.html
mvh  |
|
|
Har lidt svært ved at forstå denne ophidselse. Jeg har på intet tidspunkt udtalt mig om kablerne, andet citeret hvad andre har erfaret herinde, derfor har jeg lidt svært ved at forstå at du tager det personligt. Normalt ville jeg ganske rigtigt ikke købe et kabel som dette, men da nogle i starten af tråden lovpriste det, blev jeg naturligvis interesseret. Det er jeg såmænd stadigvæk, også selvom der heller ikke denne gang var tale om et mirakel, men måske bare et fornuftigt køb. Jeg kender godt sølvkabler, men jeg har endnu ikke set et guldkabel? Er der mon ikke tale om et forgyldt kobber/sølv-kabel, eller har nogle været vanvittige nok til at fremstille et... under alle omstændigheder lyder det dyrt! Jeg hopper af her! __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
Sendt: 23 September 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ikeaboy Forum Bruger

|
Sendt: 23 September 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er skam langt fra ophidset , vi diskutere da bare forskellige synspunkter og det er der jo ikke noget i vejen med så længe det er sagligt, over bæltestedet og ikke alt for personligt.
Men ja vi kunne nok forsætte den synspunkt holding ud i det uendelige, lidt i stil med hvis fx enhedslisten og danskfolkeparti skulle skrive regeringsgrundlag sammen. Så det er bedst vi holder her.
Man kan godt få lavet ht kabler i rent guld, men de skulle vidst ikke være special gode rent lydmæssigt, det er nok mest lir effekten man går efter i sådanne kabler.
Jeg vil slutte med at citere Ulvin fra denne tråd, fordi jeg synes det er et godt citat og som nok er mere sandt end nogen vil være om.
"Desværre er det bare tit sådan at de dyre kabler er det man falder for når først der er lyd på - meget af det ligger garanteret i selvoverbevisning, det kan jo umuligt være et skidt kabel når det har en høj pris?"
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
Sendt: 23 September 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citat Ulvin:
en enkelt (vi var 6 mand stærk) foretrak dem faktisk over både synergistic research og master - lige indtil han blev oplyst om pris, så kunne han sjovt nok lige pludselig høre alle mulige dårlige ting ved det. HIFI syge når det er bedst.
Det siger vel alt . Kineserhaderne og prissnobberne kan jo bare lade være med at købe det, og deres forudfattede meninger er også komplet uinteressante.
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 23 September 2008 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
Citat Ulvin:
en enkelt (vi var 6 mand stærk) foretrak dem faktisk over både synergistic research og master - lige indtil han blev oplyst om pris, så kunne han sjovt nok lige pludselig høre alle mulige dårlige ting ved det. HIFI syge når det er bedst.
Det siger vel alt . Kineserhaderne og prissnobberne kan jo bare lade være med at købe det, og deres forudfattede meninger er også komplet uinteressante. |
|
|
Eller også skulle folk bare indse det faktum, at der ikke kan høres forskel på kabler.
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
Sendt: 23 September 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
Tweaker skrev:
Citat Ulvin:
Det siger vel alt . Kineserhaderne og prissnobberne kan jo bare lade være med at købe det, og deres forudfattede meninger er også komplet uinteressante.
|
|
|
Eller også skulle folk bare indse det faktum, at der ikke kan høres forskel på kabler.
|
|
|
Det er ikke så nemt at blive overbevist om, så længe psykologen er dyrere end kablerne 
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 23 September 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
|
|
|
Men, er det nu også et faktum? Virkelighedens erfaringer tyder på noget ganske andet.
Hygge,
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Serritzlev Forum Bruger

|
Sendt: 23 September 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 23 September 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Serritzlev skrev:
kappen skrev:
|
|
|
Så må jeg jo gratulerer dig da du så herved spare dig en masser gysser i fremtiden, hvorfor i det hele taget købe et kabel eller et hifi anlæg for den sags skyld, måske et non HiFi kan gøre det i dit tilfælede det er da ok at indrømme at man ikke har ører for detailjerne.
Ok skal vi så ikke stoppe her for denne gang vi er kommet helt ude for tråden i dette her emne.
Have a nice day / evning onley stupide peoples fight they have all lost there mind.
|
|
|
Det var da et sødt lille rim, det er helt fair at du ikke er enig med mig, det er der mange der ikke er og lad os bare stoppe diskussionen her - Jeg synes bare det var en passende kommentar i sammenhæng med tweakers kommentar. Hvad jeg bruger mine penge på og om mit anlæg skal ligge i highend eller lowend klassen, skal jeg nok selv vurdere.
|
Til top |
|
|
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
Sendt: 23 September 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan også vende den igen og spørge hvad er fornøjelsen ved at have et så dyrt anlæg at intet lyder godt med mindre det koster en formue.
De såkaldte Hi-Fi entusiaster, kan de ikke nyde et godt nummer hvis det bliver spillet i radioen? Bliver den slukket fordi det ikke lyder godt?
Ej, spøg til side 
Jeg mener man skal sætte tingene lidt i perspektiv. Mit anlæg er på ingen måde high-end men for pokker det spiller godt. Jeg nyder min musiksamling i stor stil, måske endda mere end en med et anlæg der koster 5x så meget? Man kan også gå for meget op i det, efter min mening. Ikke at der er noget i vejen med det, slet ikke... men folk har forskellige indgangsvinkler til Hi-Fi og vi skal altså lære at respektere og debattere sammen.
Mht. kabler, så kan jeg ikke rigtig høre forskel. Der hvor forskellen kan ligge, for mig, mht. kabler er hvis man køber et der kan bi-wire/bi-ampe frem for et der ikke kan.
Så tillykke til dem der kan få kabler de er glade for til en god pris og tillykke til dem der er glade for de dyre :) __________________ /Wizard
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
Sendt: 23 September 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har bestilt et sæt YYW til at erstatte nogle gamle Teralabs (nok noget 60kr/m noget) I surround'en. Men skal prøve at tage dem med ud til en kammerat der har et sæt Tera Labs Air2 sluttet til sine 803D og se om vi kan høre forskel, bliver nok dog ikke lige foreløbig.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|
Serritzlev Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 25 September 2008 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
Har bestilt et sæt YYW til at erstatte nogle gamle Teralabs (nok noget 60kr/m noget) I surround'en. Men skal prøve at tage dem med ud til en kammerat der har et sæt Tera Labs Air2 sluttet til sine 803D og se om vi kan høre forskel, bliver nok dog ikke lige foreløbig. |
|
|
Detlyder rimeligt spændende - glæder mig til at høre om jeres indtryk. Mvh. Offcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
Langendorf Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 522
|
Sendt: 25 September 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Serritzlev skrev:
Langendorf skrev:
Banan stikkene på premium kablerne ligner noget skrammel. Eller er det bare mig? De ser noget bedre ud på ARROW og Golden Plate Specker kablerne. Jeg har selv nogen billige banan stik som er lavet ligesom premium kablerne med den ring om enden af stikket og det virker ikke særlig godt og det må da ikke være en særlig god kontakt i forhold til den andre. Hvad siger i? Jeg er selv på udkik efter nogen nye kabler og de her virker da interessante men de banan stik for mig til at lade være med at bestille |
|
|
Bump. Lol du ser på et billede og det er så det der afgøre valget, men så kan du jo bare købe de der argon stik og igen betale en jetjager for et kabel oveni som måske ert ringere end de 8 argon stik der er dyre en et sæt kabel fra YYW, jeg synes du skal gå tilbage til Bamses Billedebog da du jo kun kikker på billeder.
Måske du har jordens smaret musikanlæg somer en fryd for øjet og lyder ad h e l v e d e til, nogen kan formå at sammensætte et anlæg både spiller fremragende og er en fryd for øjet. Comment de stik på YYW fejler ikke noget og er garenteret ethundrede gange bedre end dine lowcost du har PT. lige nu. |
|
|
Goddaw Hr. LOL
Det var da noget af en kommentar på mit indlæg.
Bare fordi jeg kommer med lidt kritik, af de kabler du har købt farer du op på 110 og bliver barnlig
Jeg tror nok samtlige der har købt de kabler, har købt dem ud fra udseenet. Men den stik type holder altså bare ikke i min verden.
|
Til top |
|
|
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 26 September 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
saa er vi maaske ovre muder kastningen, og kan komme tilbage til emnet, er der flere der har nogle lytte oplevelser de vil dele, eller var kablet bare varm luft? __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
Til top |
|
|
bonogo Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 29 September 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja kan I der har brugt halvdelen af tråden på at være bitre over andres indlæg ikke oprette en ny tråd og fortsætte der, så kan vi andre der er meget interesserede iat høre om disse kabler igen følge med!
Jeg er synes faktisk det her lyder som et rigtig spændende kabel i priskategorien, og jeg vil nok også kaste mig på vognen og prøve et sæt!
Til de af jer der har bestilt, (og undskyld hvis der har været svaret på det, jeg har måske i min irritation over mudderkastning sprunget en side eller 2 over) hvor lang tid gik der fra bestilling til modtagelsen af kablet?
Til de af jer der har været så modige at I har købt disse billige kabler og tilmed at indrømme det herinde, kan jeg kun sige tak for at I vil dele oplevelsen med os andre!
|
Til top |
|
|