Forfatter |
|
ikeaboy Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 276
|
Sendt: 21 September 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
MagnusHolm skrev:
Er der nogen af jer som har bestilt biwire kablet? Altså YYW.
Jeg tror jeg bestiller et sæt her inden så længe..
Forresten; er der nogen som har bestilt andre kabler end højttaler kabler? Og må vi ikke se nogle billeder af jeres YYW kabler her i tråden? :)
|
|
|
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/45N6822 9.jpg
|
Til top |
|
|
MagnusHolm Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 21 September 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja om ikke andet er de da flotte.. Tak for billedet!
Er der nogen der ved om man kan bestille et enkelt? Jeg skal bruge 3 kabler i alt, da jeg også vil have et til min center højttaler..
|
Til top |
|
|
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
Sendt: 21 September 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ikeaboy Forum Bruger

|
Sendt: 21 September 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
MagnusHolm skrev:
Er der nogen der ved om man kan bestille et enkelt? Jeg skal bruge 3 kabler i alt, da jeg også vil have et til min center højttaler..
|
|
|
Ellers kan vi måske dele et sæt da jeg også skal bruge en til min center
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 21 September 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan klare det her signalkabler sig i forhold til Blue Jeans?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
MagnusHolm Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2008 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikeaboy skrev:
MagnusHolm skrev:
|
|
|
Ellers kan vi måske dele et sæt da jeg også skal bruge en til min center
|
|
|
Det kunne vi sagtens finde ud af.. Jeg regner bare med at købe bi-wire..
|
Til top |
|
|
MagnusHolm Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2008 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Serritzlev skrev:
Jeg tror det ikke da det jo er sæt der bestilles men du kan da skrive og spørge det gjorde jeg da. sales@on9mart.com
|
|
|
Tak :)
|
Til top |
|
|
Langendorf Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 522
|
Sendt: 22 September 2008 kl. 02:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Banan stikkene på premium kablerne ligner noget skrammel. Eller er det bare mig?
De ser noget bedre ud på ARROW og Golden Plate Specker kablerne.
Jeg har selv nogen billige banan stik som er lavet ligesom premium kablerne med den ring om enden af stikket og det virker ikke særlig godt og det må da ikke være en særlig god kontakt i forhold til den andre. Hvad siger i?
Jeg er selv på udkik efter nogen nye kabler og de her virker da interessante men de banan stik for mig til at lade være med at bestille
|
Til top |
|
|
Serritzlev Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2008 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
vester Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 66
|
Sendt: 22 September 2008 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Serritzlev skrev:
Langendorf skrev:
Banan stikkene på premium kablerne ligner noget skrammel. Eller er det bare mig?
Jeg har selv nogen billige banan stik som er lavet ligesom premium kablerne med den ring om enden af stikket og det virker ikke særlig godt og det må da ikke være en særlig god kontakt i forhold til den andre. Hvad siger i?
Jeg er selv på udkik efter nogen nye kabler og de her virker da interessante men de banan stik for mig til at lade være med at bestille |
|
|
Bump. Lol du ser på et billede og det er så det der afgøre valget, men så kan du jo bare købe de der argon stik og igen betale en jetjager for et kabel oveni som måske ert ringere end de 8 argon stik der er dyre en et sæt kabel fra YYW, jeg synes du skal gå tilbage til Bamses Billedebog da du jo kun kikker på billeder.
Måske du har jordens smaret musikanlæg somer en fryd for øjet og lyder ad h e l v e d e til, nogen kan formå at sammensætte et anlæg både spiller fremragende og er en fryd for øjet. Comment de stik på YYW fejler ikke noget og er garenteret ethundrede gange bedre end dine lowcost du har PT. lige nu.
|
|
|
Du falder for billige kabler der ser godt ud, det er da ok. Dernæst hoverer du over en der fravælger stik der ser ringe ud, det er ikke ok.
|
Til top |
|
|
Serritzlev Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2008 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 22 September 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Serritzlev skrev:
Bump. Lol du ser på et billede og det er så det der afgøre valget, men så kan du jo bare købe de der argon stik og igen betale en jetjager for et kabel oveni som måske ert ringere end de 8 argon stik der er dyre en et sæt kabel fra YYW, jeg synes du skal gå tilbage til Bamses Billedebog da du jo kun kikker på billeder.
Måske du har jordens smaret musikanlæg somer en fryd for øjet og lyder ad h e l v e d e til, nogen kan formå at sammensætte et anlæg både spiller fremragende og er en fryd for øjet. Comment de stik på YYW fejler ikke noget og er garenteret ethundrede gange bedre end dine lowcost du har PT. lige nu.
|
|
|
Den kommentar er da under bæltestedet
Husk nu at materialevalget er vigtigere end udseende. Mange fancy stik er blot forgyldt messing, og det gavner ikke lyden. Prøv om I kan finde kabler med kobberstik.
|
Til top |
|
|
rohs Udelukket fra forum

Dobbeltprofil
Bruger siden: 23 August 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 22 September 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke læst hele tråden, men finder det lidt naivt, at tro disse kabler er super, fordi de ser super ud. Stikkene synes jeg ser ret standard kinesiske ud. Og selve kablet kan man jo ikke se, fordi der er trukket en fletstrømpe udenover. Sådan noget koster ca. 1 krone pr meter. Men ja, det ser rigtig lækkert ud. Men det kan lige så godt trækkes på et elendigt kabel, som på et godt. Og umiddelbart ville man nok ikke bruge energi/penge på at skjule et godt kabel bag sådan en flettet strømpe.
Noge gange, skal audio-nørder altså ige trække vejret, og tænke bare lidt over hvad der ligger bag.
|
Til top |
|
|
Mech0z Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 179
|
Sendt: 22 September 2008 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Serritzlev Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 22 September 2008 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ikeaboy Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Debatten her er vidst ved at køre lidt ud på et sidespor.
Man bliver nød til at læse det hele igennem inden man kommer med udtagelser som fx. "finder det lidt naivt, at tro disse kabler er super, fordi de ser super ud"
Der er flere her i tråden, der har lavet sammenligner med meget dyre og osse billigere ht kabler, og disse yyw kabler spiller forbasende godt, i følge vores frivillige testpanel. Så kan man jo vælge og man vil tro på dem eller lade være, men faktum er at vi er mange der er blevet meget overrasket over dem.
Kjeldsen det du forslå vil koste 480 kr for to kabler af 2,5m stk. incl bananer, det er lidt billigere end yyw (585 dkkr. incl told & moms), og jeg trivler meget kraftigt på det vil være bedre, jeg har selv en meget tilsvare diy kabel (samme bananer & dog 2x6mm kobberkabel) er det spiller langt dårligere end yyw, kommer faktisk slet ikke i nærhenden.
|
Til top |
|
|
Mech0z Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 179
|
Sendt: 22 September 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver lidt billigere, men det er også en MEGET grimmere løsning, plus at det forlyder at det ikke er super discount det
man køber. Og jeg har vil give lidt ekstra for at mine kabler ikke ligner noget fra Silvan når det ikke er dyrere end det er i
det her tilfælde. __________________ Min Hjemmebio
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 22 September 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikeaboy skrev:
Debatten her er vidst ved at køre lidt ud på et sidespor.
Man bliver nød til at læse det hele igennem inden man kommer med udtagelser som fx. "finder det lidt naivt, at tro disse kabler er super, fordi de ser super ud" |
|
|
Derfor er der vel intet forkert i den udtalelse. At et kabel ser fedt ud siger jo intet om kvaliteten... heller ikke på et svinedyrt kabel. Chancen for at materialevalget er bedre i det dyre kabel er bare større...
ikeaboy skrev:
Der er flere her i tråden, der har lavet sammenligner med meget dyre og osse billigere ht kabler, og disse yyw kabler spiller forbasende godt, i følge vores frivillige testpanel. Så kan man jo vælge og man vil tro på dem eller lade være, men faktum er at vi er mange der er blevet meget overrasket over dem. |
|
|
Inden vi drager forhastede konklusioner og lovpriser dem helt vildt: Indtil videre har disse kabler vel kun slået et sæt Supra kabel af pinden? Kender ikke Supras højttalerkabler, men deres 220V kabler overlevede ikke i mit setup. Så vidt jeg husker er Supras højttalerkabler også i den billigere ende. Derudover er de blevet beskrevet som gode til prisen og det er da også værd at tage med. Jeg har desværre endnu ikke haft fornøjelsen af at høre dem. __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
Sendt: 22 September 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Serritzlev skrev:
Langendorf skrev:
Jeg er selv på udkik efter nogen nye kabler og de her virker da interessante men de banan stik for mig til at lade være med at bestille |
|
|
Måske du har jordens smaret musikanlæg somer en fryd for øjet og lyder ad h e l v e d e til, nogen kan formå at sammensætte et anlæg både spiller fremragende og er en fryd for øjet. Comment de stik på YYW fejler ikke noget og er garenteret ethundrede gange bedre end dine lowcost du har PT. lige nu. |
|
|
du er da godt nok sympatisk.
|
Til top |
|
|