Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 07:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Billige kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 15 September 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

slettet.

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 September 2008 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Jeg afholdte en lytteaften denne weekend hvor kablerne blev smidt på. Før kommentaren falder skal det siges de er spillet op mod taralabs master 2 og synergistic research kaledioscope phase 2 med aktiv skærm, det er kabler i en noget tungere prisklasse de er sammenlignet med.

Jeg havde sat tape over navnet før de blev smidt på så ikke folk fik en forudindfattet mening om kablerne. Der var ingen tvivl, synergistic research kablerne løb med en helt klar sejr. yyw kablerne fik dog ikke de hug jeg nok havde forventet, en enkelt (vi var 6 mand stærk) foretrak dem faktisk over både synergistic research og master - lige indtil han blev oplyst om pris, så kunne han sjovt nok lige pludselig høre alle mulige dårlige ting ved det. HIFI syge når det er bedst. Diskanten klarede det helt fint, der var ingen der bemærkede en afdæmpet diskant som flere her har nævnt. Bunden derimod virkede ikke til at være helt så solid som de 2 andre kabler.

Kablet klarede det faktisk hæderligt i forhold til de andre. Det leverede ikke samme dynamik som master og synergistic research, prisen er dog så også mange mange gange lavere pr. meter. Skal man have et godt kabel uden at smide en halv formue efter det kan jeg sagtens anbefale dem. Jeg er ikke selv villig til at udskifte mine master kabler med yyw kablerne, som nævnt tidligere virker bunden ikke helt så solid som master. Jeg ved dog så heller ikke om jeg vil af med dem endnu, det kunne være sjovt at lade dem køre lidt og se om de bliver bedre efter et par hundrede timer.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 September 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:
yyw kablerne fik dog ikke de hug jeg nok havde forventet, en enkelt (vi var 6 mand stærk) foretrak dem faktisk over både synergistic research og master - lige indtil han blev oplyst om pris, så kunne han sjovt nok lige pludselig høre alle mulige dårlige ting ved det. HIFI syge når det er bedst.

Det er jo grunden til at folk er totalt utroværdige vdr. deres egne investeringer - de vil jo aldrig indrømme, at det billige bras spiller rigtig godt!
Det samme gør sig gældende ved vinsmagninger: "500 kr for en flaske? Ih hvor har den god struktur etc. bla bla...HVAD?? 45kr?? Ved nærmere eftertanke er den meget uraffineret og grov, uden balance og bla bla"

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 15 September 2008 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Angående kabler der skal anskaffes i KBH, så kunne jeg muligvis godt være med på et køb. Men det kan først blive i næste måned.

Har lige i spørgsmål til dem, der har bestilt et af Bi-amp kablerne (YYW). Kan man gøre bruge kablerne som normal Bi-wire, eller skal det bruges som Bi-amp?

Det er lidt et Noob spørgsmål, men jeg aldrig rigtig haft brug for at vide det, før nu
Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 September 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

Ulvin skrev:
yyw kablerne fik dog ikke de hug jeg nok havde forventet, en enkelt (vi var 6 mand stærk) foretrak dem faktisk over både synergistic research og master - lige indtil han blev oplyst om pris, så kunne han sjovt nok lige pludselig høre alle mulige dårlige ting ved det. HIFI syge når det er bedst.

Det er jo grunden til at folk er totalt utroværdige vdr. deres egne investeringer - de vil jo aldrig indrømme, at det billige bras spiller rigtig godt!
Det samme gør sig gældende ved vinsmagninger: "500 kr for en flaske? Ih hvor har den god struktur etc. bla bla...HVAD?? 45kr?? Ved nærmere eftertanke er den meget uraffineret og grov, uden balance og bla bla"

Jamen de her kabler koster 400- 500 kr måske også lidt told, så personligt ville jeg være fuldstændigt ligeglad om de hvad været noget l**t, jeg kunne nok finde et eller andet og bruge dem til.

Der er også forskel på folk, men det er da rigtigt at tit kan man ikke bruge personlig anmeldelser til så meget, men jeg tror man skal op i en hvis pris klasse før det gør sig gældende.

Hvis disse kabler havde været fra europa eller usa havde jeg nok også være meget betænklig, men de kinisere laver nogle fantastiske billige ting, tænk på du kan købe en motorcykel i dk lavet i kina for 10.000 kr , det er jo helt tosset.

Til top Vis ikeaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ikeaboy

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

slettet.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 September 2008 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

ikeaboy skrev:
Jamen de her kabler koster 400- 500 kr måske også lidt told, så personligt ville jeg være fuldstændigt ligeglad om de hvad været noget l**t, jeg kunne nok finde et eller andet og bruge dem til.

Jeg er helt enig. Det er folks latterlige forestilling om pris og kvalitet som tæt forbundne jeg morer mig over!

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008
Sendt: 15 September 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Jeg det er meget morsomt med den slags tankegang, tit er det da også et meget godt udgangspunkt at der er en sammenhæng imellem pris og kvalitet, men ja der findes også tit undtagelser. Jeg sætter personligt en ære og stor fornøjelse i at finde disse billige alternativer, frem for at skulle betale overpris fordi der lige skal stå det rigtige navn på produktet. Jeg køber stortset altid ting på tilbud, udgående modeller, billige no name ting eller brugt, så slipper jeg for at føle mig særlig forpligtet for at skulle bruge tingene eller passe overdrevet godt på det

Til top Vis ikeaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ikeaboy

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 15 September 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes at YYW sætter et stort spørgsmålstegn ved hvorfor kabler skal være så dyre. Både den grundlæggende kvalitet og lydkvaliteten er jo helt i top, alt taget i betragtning. En detalje måske, men mine YYW`er nøjagtigt lige lange, på mm. Mange, selv meget dyre kabler er det ikke. Måske ikke noget der høres, men det fortæller om omhyggelighed, og kvalitetsbevidsthed.

Mon ikke de sædvanlige kineserhadere der har været herinde med deres sure bøvser, efterhånden er listet over i skammekrogen ? Ellers kunne de jo passende gøre det   

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

slettet.

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 September 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Serritzlev: Hvis du ikke får en opkrævning fra Post Danmark, inden du får pakken i hænderne, så kommer der ikke en opkrævning - så enkelt er det.

Hvis den var blevet taget i tolden, ville du skulle betale told/moms/gebyr, før pakken ville blive udleveret til dig.

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 September 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Serritzlev skrev:
HEj jeg har et spm til dem der har købt disse yyw cabler, der er monteret med fede bananstik, i har jo garenteret bemærket at på disse kan selve bananstikket skrues af, og da nogen af jer har meget dyre kabler af MIT med merer kommer mit spm her, kan foreksempel spade/flexpin fra mit eller anden produsent bruges (passer gevndet ???) hvis nogen har erfaring med at måske skifte banan til spade ellere flexpin ???. FortælFortælFortælFortælFortæl hvilken mære der passer samt hvor de kan købes tja sågar prisen kan værer interesant for nogen der er fatigrøv som mig lol.

Det ser ud til at være en standard størrelse, så andre producenters spader/bananer o.lign. skulle nok kunne bruges. Tror du kan bestille det ved de fleste hifi pushere. Alm guldbelagt stik plejer ikke at koste en formue, jeg vil gætte på du kan finde et sæt til 100-200 kr. Kan se du har brugt supra kabler, mener de også laver bananer/spader. Prøv eventuelt AV-connection, syntes at kunne huske de forhandler supra kabler.

Hvis du ikke kan finde en løs banan, så kan du købe nogle bananskruer der kan monteres på spadestik. Også noget de fleste hifi pushere skulle være i stand til at skaffe til fornuftig pris

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

slettet.

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

slettet.

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 September 2008 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

de ser fede ud

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

DennisDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 September 2008 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

Så har jeg også fået bestilt et sæt Premium - det bliver lidt spændende
Til top Vis DennisDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DennisDK

Tommy Sand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 19 September 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

ikeaboy skrev:
Jamen de her kabler koster 400- 500 kr m�ske ogs� lidt told, s� personligt ville jeg v�re fuldst�ndigt ligeglad om de hvad v�ret noget l**t, jeg kunne nok finde et eller andet og bruge dem til.

Jeg er helt enig. Det er folks latterlige forestilling om pris og kvalitet som t�t forbundne jeg morer mig over!

H�RT!
Jeg har tidligere v�ret p� Nordost-b�lgen etc etc. Fik i sin tid nogle kabler, der minder mist�nkeligt meget om dem, der tales om i tr�den her, og de l�d faktisk helt fint. Lyden var dybere og mere ulden end Nordost, men den var ikke d�rlig!
For godt et halvt �r siden skiftede jeg fra Nordost BlueHeaven (signal og HT) til QED Qunex 4S (signal) og QED Qunex 3,5S (HT), og jeg syntes �rligt talt, det l�d bedre end mine Nordost. Mere detaljeret og bare... bedre. Jeg vil ikke rode mig ud i flyvske superlativer, for jeg tror ikke p� n�r andre skriver dem alligevel.

Jeg skiftede s�gar fra Densen til Rotels gamle slut-80'er-serie, og syntes d�t l�d bedre! Nu er jeg p� Thule, og synes trods alt, det lyder bedst.

Men m�ske er det bedste ved andre kabler/andet anl�g/anden k�reste, at det er NYT! Folk elsker sgu forandringer.

En tanke eller to.
Til top Vis Tommy Sand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy Sand

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

slettet.

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 21 September 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Er der nogen af jer som har bestilt biwire kablet? Altså YYW.

Jeg tror jeg bestiller et sæt her inden så længe..

Forresten; er der nogen som har bestilt andre kabler end højttaler kabler? Og må vi ikke se nogle billeder af jeres YYW kabler her i tråden? :)

Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 21 September 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har bestilt nogle signal kabler men de ligger nede på posthuset, så for dem først hentet imorgen.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes