Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 10:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Billige kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 September 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Rappo skrev:
wildstyle skrev:
Mine kabler er også ankommet til det lokale posthus, så nu skal de bare hentes.

Jeg måtte slippe 272 kr. i told-afgift.
Du bestilte YYV + Venus jumpers ikke? Så kan jeg nok forvente at skulle slippe det samme i told-bøde...

Jo, vi har bestilt det samme. Det er sgu fesent, det toldvæsen.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 September 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
kappen skrev:
Har lige hentet mine på posthuset, kom af med 233kr i told 

Stadig et billigt kabel!

Hvad skal det erstatte / spille op imod?

Et gammel 30kr/m taralabs kabel.

Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 03 September 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Rappo skrev:
Rappo skrev:
Så er der sku bestilt! 

Det blev et sæt YYW - Premium Cable, samt et sæt Venus -   Jumper Cables.

Det bliver sku spændende!
Jeg modtog kablerne igår aftes. "Hvad skal de store haveslanger i vores stue?" var fruens kommentar.

Jeg har spillet med VDH Clearwater, Supra PLY 5,4s og Teflar2 på mit nuværende setup og disse billige kabler fra østen overgår dem alle. De har på mystisk vis formået at hive endnu flere detajler ud af mine Magnum'er og jeg fornemmer at der også er kommet bedre styr på bassen. Det perfekte kabel findes jo som bekendt ikke og hvis jeg skal sige noget negativt om dem, så virker det som om at diskanten halter en smule efter mellemtone og bass. Om det skyldes at kablet er dårligere til at formidle de høje frekvenser eller om det blot virker sådan fordi mellemtone og bass er blevet løftet et niveau op ved jeg ikke helt...

Interessant observation. Jeg sidder netop og sammenligner med Tara Labs Helix 6. Det virker umiddelbart lidt mere luftigt og "distinkt", men til gengæld mangler jeg en hel del information i forhold til YYW. Når man sidder og lytter, er Tara faktisk helt godt, og jeg kan godt forstå at mange godt kan lide det.

Jeg prøve så at teste med Carmina Burana i CD`en, og der viste sig virkeligt nogle meget store forskelle. I de dynamiske passager, der klappede Tara nærmest helt sammen. Kunne ikke gengive dem uden at begynde at gjalde, pive og hvine. YYW derimod gengav niveauforskellene helt roligt, og med fuld kontrol, og helt uden mislyde. Så min teori er, at den "mindre" diskant du oplever, simpelthen er at YYW gengiver den uden markering og forvrængning.

Er stadigvæk spændt på andre tilbagemeldinger

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Btw, Hifiklubben sælger ud af Tara Labs til halv pris i øjeblikket

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 03 September 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Må vi ikke se et par billeder af de kabler i har købt?

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 September 2008 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Lyder spændende med de første indtryk

Jeg glæder mig også til at se nogle billeder af dem, i jeres set-up's.

P.t. har jeg selv gang i en tråd, hvor jeg leder efter højtalerkabler til mine Mirage M3si. Både til trækket mellem forstærker og terminaler, men også til den interne wiring.

Og så var det jeg fik en idé

Hvis nu jeg køber 2 stk YYW Premium kabler i 10 meters længde.
Så kunne det klippes op i flere stykker. Begge ender med deres terminering kan bruges i trækket, hvor den afklippede ende loddes i effektforstærkeren, og den terminerede ende bruges op i højtalerens Cablepod terminaler. (Bi-amping). Det er det kabeltræk som har nr. 1 på min illustration nedenfor.

Det resterende stykke af kablet, effektivt noget der svarer til ca. 8,5 meter, kunne man jo så evt bruge til den interne wiring...

Men, virker kablet som et der til at arbejde med selv? På billederne ser det flot ud, og meget færdiggjort med den udvendige strømpe osv osv...

Men det kommer jo også an på om de mange, som allerede har købt kablerne, vil anbefale dem efter tilspilning?

/Jensby

Til top Vis jensby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensby

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 September 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

slettet.

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 September 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

slettet.

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev

Rappo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 September 2008 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

40,50 Euro = 301,97,- kr
45 GP = 414,59,- kr

Så man ville spare 112,- ved at købe dem ved den sælger på ebay i stedet... Desuden vil jeg lige gøre opmærksom på at fragten godt nok er gratis, men kun hvis man gider at vente 5-9 uger på at de bliver leveret. Så vil jeg personligt hellere smide sølle 100,- kr mere efter dem og få dem leveret i løbet af 1 uge!

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 07 September 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:

Hvor kan du set det?

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:
Tweaker skrev:

Hvor kan du set det?

Det kunne jeg ikke se, men fik det at vide da jeg var derinde. Kan nu se, at det ikke er 50% på dem alle, men det er tæt på. De har dem i butikkerne, så det er bare at gå ind og kigge  

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 September 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Jeg blev ligesom flere af jer nysgerrig efter at høre kablerne live og har også bestilt og fået leveret yyw kablet, blev også helt som jer andre nakket i tolden - men men, det må man forvente derude fra.

De er spillet op mod taralabs master.

Jeg tror umiddelbart master kablet bliver siddende, kan ikke helt sætte finger på hvor stor forskellen i virkeligheden er på de 2 kabler og hvor meget af det der er selvbedrag, jeg havde ikke fandens stor fidus til kineserne og det kan måske have påvirket hvad jeg gerne VILLE høre. Det virker nu alligevel som om master kablet levere noget mere bund end kineseren. De har fået lov at spille i 2 dage nu, regner med at lade dem køre en uges tid mere før de muligvis kan sælges til andre med interesse i at prøve dem.

Som et 3. testkabel er dali silverwave biwire også kastet ind i mixet, havde helt glemt hvor positivt overrasket jeg i sin tid blev over noget tilsvarende billigt ht kabel. Silverwave klarer ikke diskant for godt i forhold til både YYW og master. Diskanten lyder som en gravid kvinde med hysteriudbrud. Bunden ligger dog fint på højde med master kablet, og igen virker det som om også det billige silverwave leverer mere i undergulvet end YYW

Om ikke andet ser de imponerende ud, specielt med prisen i baghovedet.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:

Jeg blev ligesom flere af jer nysgerrig efter at høre kablerne live og har også bestilt og fået leveret yyw kablet, blev også helt som jer andre nakket i tolden - men men, det må man forvente derude fra.

De er spillet op mod taralabs master.

Jeg tror umiddelbart master kablet bliver siddende, kan ikke helt sætte finger på hvor stor forskellen i virkeligheden er på de 2 kabler og hvor meget af det der er selvbedrag, jeg havde ikke fandens stor fidus til kineserne og det kan måske have påvirket hvad jeg gerne VILLE høre. Det virker nu alligevel som om master kablet levere noget mere bund end kineseren. De har fået lov at spille i 2 dage nu, regner med at lade dem køre en uges tid mere før de muligvis kan sælges til andre med interesse i at prøve dem.

Som et 3. testkabel er dali silverwave biwire også kastet ind i mixet, havde helt glemt hvor positivt overrasket jeg i sin tid blev over noget tilsvarende billigt ht kabel. Silverwave klarer ikke diskant for godt i forhold til både YYW og master. Diskanten lyder som en gravid kvinde med hysteriudbrud. Bunden ligger dog fint på højde med master kablet, og igen virker det som om også det billige silverwave leverer mere i undergulvet end YYW

Om ikke andet ser de imponerende ud, specielt med prisen i baghovedet.

Hvis nogle af jer hænger til i nærheden af Esbjerg er jeg frisk på at afholde en blindtest på dem sammen med kabler du/i har.

Dali Grand
Se det her

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 08 September 2008 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har prøvet signalkablerne?

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 08 September 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
djaan skrev:

jeg tror der er en fornuftig chance for at det bare er noget almindeligt 2,5 kvadrat "harald nyborg" kabel i en eksotisk kabelsok.. men jo, de ser da lækre ud

Hvilke "high end" kabler er ikke bare et forklædt std kabel?

He-he....hvis der er tale om Kina-standard...er der vel ikke grænser for hvad metallet kan bestå af!
Gamle bilvrag, vandhaner, elledninger (med plastic), div. byggeaffald, hestesko... Alt hvad der tilsyneladende kan forsvinde ned i en smeltedigel!

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
kappen skrev:
djaan skrev:

jeg tror der er en fornuftig chance for at det bare er noget almindeligt 2,5 kvadrat "harald nyborg" kabel i en eksotisk kabelsok.. men jo, de ser da lækre ud

He-he....hvis der er tale om Kina-standard...er der vel ikke grænser for hvad metallet kan bestå af!
Gamle bilvrag, vandhaner, elledninger (med plastic), div. byggeaffald, hestesko... Alt hvad der tilsyneladende kan forsvinde ned i en smeltedigel!

Mvh.
Niels

Hvem ved, måske er det ligenøjagtig den gamle hestesko der skal til for at give den rette mængde magi til kablet

Jeg tror nu ikke man skal være så bange for at kablet er superforurenet med gamle genbrugs bleer og hvad der ellers kan sætte sig fast på gamle metaldele. Kvaliteten på både ovetrækssokke og bananer virker ganske god. Det kan være man skulle prøve at sprætte en af dem op så snart jeg er færdig med at lege med dem, det kunne da være sjovt at se involdene også.

Dali Grand
Se det her

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 September 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
kappen skrev:
djaan skrev:

Mvh.
Niels

Er det ikke en smule fordomsfuldt ? Jeg tror måske at før i tiden kunne man få nogle mere skumle ting i kina, men nu tildags er standarten anderledes. Mange store firmaer for også produceret deres ting i kina fordi det er nogle billige og også dygtige arbejder.

Jeg har selv lige modtaget kablerne idag, jeg har dog ikke afprøvet dem endnu, men hold da op de er flot lavet, de ligner noget der ville koste flere tusind kroner. Jeg har ligeledes modtaget en rørforstærker i sidste uge også fra kina og den spiller som en drøm puls den er flot lavet. Så jeg tror ikke man skal kimse af ting bare fordi de er fra kina og det ikke er en eller anden overbetalt europæer der har lavet det.

Til top Vis ikeaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ikeaboy

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

ikeaboy skrev:
Nilau skrev:
kappen skrev:
djaan skrev:

Mvh.
Niels

Er det ikke en smule fordomsfuldt ? Jeg tror måske at før i tiden kunne man få nogle mere skumle ting i kina, men nu tildags er standarten anderledes. Mange store firmaer for også produceret deres ting i kina fordi det er nogle billige og også dygtige arbejder.

Jeg har selv lige modtaget kablerne idag, jeg har dog ikke afprøvet dem endnu, men hold da op de er flot lavet, de ligner noget der ville koste flere tusind kroner. Jeg har ligeledes modtaget en rørforstærker i sidste uge også fra kina og den spiller som en drøm puls den er flot lavet. Så jeg tror ikke man skal kimse af ting bare fordi de er fra kina og det ikke er en eller anden overbetalt europæer der har lavet det.

Jeg har brugt en del penge på at finde kabler jeg var tilfreds med, jeg er nok også villig til at ofre en mindre formue en gang til når jeg engang skal have købt ind igen, men ser man lidt "ærligt" på tingene - hvordan kan det så forsvares at 2 x 1m sølv/kobber med diverse pvc/nylon/stof beklædninger kan koste 20.000 og opefter? Det næste salgsargument på dyre kabler bliver sikkert noget i retning af en produktionstid mens mars har den korrekte afstand til jorden og med samtidig høj indflydelse af indkapslet solar storme mens de passerede månens skyggeside.

Jeg er overbevist om at 95% af de dyre kabler folk køber ikke koster mere end 5% af salgsprisen at lave, det var så min 100% teori. Jeg er også overbevist om at ikke alt fra Kina er bygget på gammelt atomaffald og blystænger fra forrige århundrede, kablet her falder ikke i min smag lydmæssigt, kvalitets mæssigt betvivler jeg det dog overhovedet ikke.

Desværre er det bare tit sådan at de dyre kabler er det man falder for når først der er lyd på - meget af det ligger garanteret i selvoverbevisning, det kan jo umuligt være et skidt kabel når det har en høj pris?

Dali Grand
Se det her

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 September 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Jeg er meget enig i din betragtning Ulvin, lige mine ord  

Men som man også kan læse her i tråden er flere af dem der har købt kablerne, super glade for hvordan de lyder og man kan jo som bekendt ikke tilfredstille alle, så der måtte jo komme en som dig der ikke var så begejstret for det. Sådan er det bare

Til top Vis ikeaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ikeaboy

Rappo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 September 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

ikeaboy skrev:

Jeg er meget enig i din betragtning Ulvin, lige mine ord  

Men som man også kan læse her i tråden er flere af dem der har købt kablerne, super glade for hvordan de lyder og man kan jo som bekendt ikke tilfredstille alle, så der måtte jo komme en som dig der ikke var så begejstret for det. Sådan er det bare

Hvem har købt dem, som ikke er tilfredse da?

Edit: Ahh... jeg burde læse Ulvin's indlæg ordenligt igennem inden jeg stiller dumme spørgsmål...

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes