Forfatter |
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu haft min kabler i nogle uger.
Jeg har testet dem op imod et sæt Cardas Quadlink Five-C, som også er et kobberkabel (og væsentligt dyrere). Mit sammenligningsgrundlag er ikke det bedste, eftersom jeg har været nødsaget til at spille på et sæt Dantax standerhøjttalere, som dog spiller ok. Men det vil nok være nemmere at høre forskel, på et sæt bedre højttalere. 
Men for at vende tilbage til emnet... Jeg har aldrig været kabelfanatiker og har aldrig rigtigt haft indtryk af, at der er ret meget forskel på kabler, udover det visuelle.
Men her er dog forskel. Første indtryk med YYW kablerne var positive. Som mange andre har skrevet, så er kvalitetsindtrykket af kablet faktisk ganske fornuftigt og hvis man udelukkende skulle dømme efter udseendet, ja, så havde jeg faktisk valgt at tro, at YYW kablerne havde kostet det dobbelte af mine Cardas. Det visuelle indtryk af YYW kablet er altså rigtigt godt - faktisk bedre end Cardas kablet.
YYW kablerne er nogle ordentlige haveslanger og, mildt sagt, ikke særligt nemme at have med at gøre. De er stive som bare pokker og måler ca. 2 cm. i diameter. Kablerne er pænt sleevet, så de ser nydelige ud, men diskrete - det er de ikke.
Men nu til det spændende, nemlig lytteindtrykkene. Faktisk er her ikke så meget at sige. Første indtryk var, at mellemtonen faktisk er bedre, end på mit Cardas kabel, hvilket overraskede mig. God struktur og definition i mellemtone-området og især Norah Jones og andre jazzede udgivelser, lyder lækkert og med god fylde.
YYW kablets største ankepunkt er toppen. Ingen lyttetræthed, tværtimod. Det kan blive en anelse kedeligt at høre på det, her er der mere liv i Quadlink. YYW mangler luft og det gør, at mange af detaljerne kludrer sammen. Lidt som om, at der males med en bred pensel. Jeg har brugt Trentemøller's album "The Chronicles" til at teste med. Her er der masser af mikrodetaljer og små sprøde knase-lyde og andet godt, som er med til at sætte opløsningen af diskanten på prøve. Desværre skuffer YYW kablet her, da mange af disse små lækre detaljer forsvandt i lydbilledet. Især når det går stærkt, er det som om det hele ikke kan følge med (selvom højttalerne selvfølgelig også sætter sine begrænsninger). Ikke at toppen er direkte dårlig, for den lyder faktisk ganske fint. Stemmer fremstår klart og tydeligt, men det er bare ikke helt godt nok.
Bunden er meget lig Quadlink's bund. Ikke det store at sætte fingre på. God fylde og dybde, uden at lægge for meget til eller trække for meget fra. Måske er Quadlink en anelse bedre defineret, men det er minimalt.
Kablet er ikke noget neutralt kabel. Det hælder til den varme side og lægger måske lidt til i mellemtone-området. Det klæder mine Dantax-højttalere ret godt, da de har en ret slank mellemtone af natur. Jeg har ikke oplevet store forskelle i lydbilledet. Man kan nemt leve sig ind i musikken, for det er nok et af nøgleordene både ved YYW og Cardas kablerne - at spille musik, uden at lægge vægt på teknik.
Som sagt er højttalerne ikke de bedste, så det hele skal måske tages med et mindre gran salt. Beskrivelse af lyd er iøvrigt forfærdeligt svært. 
|
Til top |
|
|
Kenneth S. Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis også det jeg tænkte.. For så vil jeg da meget hellere købe et ligende kabel her i Danmark og så også få det i ordetnligt tid og undgå told. Men en ting er hvad producenten skriver om deres eget kabel, en anden er hvordan det i realiteten lyder. Indtilvidere har der jo været enighed om at YYW kablerne er pengene værd  __________________
If it works, don't fix it
|
JitH Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i ikke et link til en webshop, som har tilsvarende kabler til nogenlunde samme pris?
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah bortset fra farven på sokken er jeg 99% sikker på de kabler og YYW er magen til hinanden. Så hvis man skal prøve dem er det da klart at foretrække at finde en dansk forhandler. __________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|
Kenneth S. Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
Tjah bortset fra farven på sokken er jeg 99% sikker på de kabler og YYW er magen til hinanden. Så hvis man skal prøve dem er det da klart at foretrække at finde en dansk forhandler. |
|
|
Kan du jo ikke vide noget om  udseendet fortæller jo intet om kobberet der er brugt.. Men tror jeg har luret mig varm på sådan et kabel, så mon ikke det var et muligt juleønske, hehe. __________________
If it works, don't fix it
|
Miccim Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville nogen svare på om de længder der står på siden betyder pr. side? Altså x 2?
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun svare på vejne af YYW kabler, der er længden x2. Dvs et sæt er nok til 2 højtalere.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
Sendt: 06 November 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved ikke om i har lagt mærke til det. men der er tidligt jule tilbud
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
Sendt: 06 November 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
CasperCU skrev:
ved ikke om i har lagt mærke til det. men der er tidligt jule tilbud  |
|
|
Nej, hvor er der det? 
|
Til top |
|
|
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
Sendt: 06 November 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
Sendt: 06 November 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
YYW kablerne er åbenbart steget lige for de røg på udsalg, for udsalgsprisen er da den samme som jeg gav den gang
|
Til top |
|
|
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
Sendt: 06 November 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
Sendt: 06 November 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
YYW kablerne er åbenbart steget lige for de røg på udsalg, for udsalgsprisen er da den samme som jeg gav den gang  |
|
|
Gav du også 40£ for dem inden de kom på tilbud? for hvis ja, så er det jo bare et smart salgstrik
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gav 90£ for 2x4 m. Han er da vist lidt af en bandit
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

|
Sendt: 07 November 2008 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

|
Sendt: 07 November 2008 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth S. skrev:
Ney_ skrev:
Tjah bortset fra farven på sokken er jeg 99% sikker på de kabler og YYW er magen til hinanden. Så hvis man skal prøve dem er det da klart at foretrække at finde en dansk forhandler. |
|
|
Kan du jo ikke vide noget om udseendet fortæller jo intet om kobberet der er brugt..Men tror jeg har luret mig varm på sådan et kabel, så mon ikke det var et muligt juleønske, hehe. |
|
|
Nej kan jeg selvfølgelig ikke, men når termineringer, sok, stik etc er magen til har jeg en ide om de er produceret på samme fabrik. Kan da være lederne inde i er vildt forskellige, men tillad mig at tvivle
Edit: Det ser dog ud til der følger både spader og banan med på dem der står Viper på hvilket ikke er tilfældet ved YYW, dette er jo en ganske fin fordel! __________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
Sendt: 14 November 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop modtaget et par kabler + jumpers = 530,- Sendt Onsdag fra Hongkong, så ingen dummebøder fra Posten.
|
Til top |
|
|
DavidH Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
Sendt: 15 November 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har testet biwire kablerne? Overvejer om jeg skulle have fingrene i et sæt.
|
Til top |
|
|
Aslund Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 52
|
Sendt: 24 November 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik mine YYW Premium kabler ind ad døren idag og den pakke vejede lige en del mere end forventet. Selve udseende er som mange siger en verden for sig. Fik test kablerne på mit eget anlæg, Dali 850, som havde nogle billige noname kabler fra hifiklubben og så nogle supra kabler på en B&W 604s2. På mit eget anlæg gav kablerne virkelig et løft, bas og mellemtonen var langt klare. Diskanten var som mange nævnte ikke så gennemtrængende, hvilket jeg synes passede godt med Dali 850, som allerede har en ret dominerende diskant, så den blev holdt lidt i tøjlerne. Overall synes jeg at højtalerne fik en langt mere naturlig og varm lyd, som passede godt med anlægget. Især i Enya's "May it be" fornemmede man at lyden blev mere naturlig og diskanten ikke blev for fremtrædende/skrigende selvom hendes stemme ligger højt. På B&W var det lidt svært at skelne supra og yyw fra hinanden, men syntes at der var en smule mere dynamik i yyw, men kan have været placering, svært at sige. Skal siges at jeg er ekstrem nybegynder i disse ting, men synes udfra min vurdering, at kablerne giver rigtig meget for kabler og passer godt med højtaler der kan bruge en god og dynamisk bas og mellemtone og så en diskant der godt kan tåle at tøjles lidt.
Hilsen
Sebastian
|
Til top |
|
|