Forfatter |
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Konkurrencen generelt skal nok sørge for at priserne stille og roligt falder som følge af den generelt lave dollarkurs, men udsalgsprisen falder ikke bare fra den ene dag til den anden, fordi dollarkursen falder, på samme måde som at den ikke stiger fra den ene dag til den anden, når dollarkursen stiger. Som regel vil man såvidt muligt indkalkulere det ved et modelskifte, især for produkter med relativt kort markeds-levetid (1-2 år på markedet). Det giver et markedsføringsmæssigt problem hvis der er for meget uro omkring prisen på et produkt, så normalt lever man med kortvarige udsving i indkøbspriserne, i stedet for at regulere priserne op og ned hele tiden. Derfor kan du heller ikke med det samme se i prislisterne at dollaren er faldet inden for de sidste 14 dage.
For mit vedkommende (Lumagen scalere), betyder den lave dollarkurs at jeg kan undgå en planlagt prisstigning. Så jeg sætter ikke priserne ned her og nu, men reelt er prisen faldet i forhold til hvis dollarkursen ikke var faldet - du ser det bare ikke.
Biler har typisk en lavere lager-tid end hifi. Derfor slår dollarkursen hurtigere igennem - begge veje - for biler end for hifi. De varer en importør har købt hjem for 4 måneder siden, giver jo ikke større indtjening fordi dollarkursen falder nu. |
|
|
Helt enig, Otto. Om man undlader at sætte priserne op grundet højere pris ab fabrik, eller sænker priserne, giver jo det samme i sidste ende - jeg vil nok sørge for at informere forbrugerne om stigningen i indkøbspris, når man får informationen fra producenten, så man har noget tid til at købe til den lave pris. Et godt eksempel på en vare med svingende priser er Magnepan MG20.1R. Hos hifi4you koster den 165.000,- og der gives ikke en øre i rabat. Hos 2H koster den omkring 125.000,-. Hos stoneaudio.co.uk kan man få den for £8000 incl. levering til DK. Slutteligt vil jeg sige, at jeg kender en, som købte et demo sæt i Tyskland for 60.000,- leveret. I min verden siger det lidt om de enorme avancer, der er på sådan et produkt. For hvis tyskeren, der sælger til 60.000 stadig tjener penge, så kræver det ikke den stiveste pik i saunaen, for at regne ud hvad hifi4you putter i lommen, hvis han sælger et sæt 20.1R. Jeg håber for så vidt, at der bliver solgt så meget som muligt, men med den nærliggende afmatning af økonomien, kunne man jo tilbyde dagspris og stadig lade den vejledende pris figurere. Jeg kan se, at Bye-Bye-Klubben bruger det flittigt, og at flere er begyndt at følge trop.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
jensen skrev:
David skrev:
lexus skrev:
må ikke glemme forhandlere har andre udgifter osse,
husleje butik,et lager og ikke mindst lønninger,ka ikke bare
lige sammenligne med hva private ka købe for...
|
|
|
Nu køber forhandleren jo ab fabrik, altså til en helt anden pris i forhold til , hvis man handler til udsalgspris i USA. Selvfølgelig skal de tjene penge - der er jo ingen, der gider at arbejde gratis - men skraber de hele valutagevinsten til sig, uden at dele med kunderne, synes jeg de fortjener at sælge så lidt som muligt. Det burde også være en naturlig konsekvens. Folk er jo ikke dumme.
Siden dollarkursen stod i 8 kr, er den faldet ca. 40% - i min verden burde det give udslag i meget lavere priser, også selvom prisen på fragt er steget, og forhandlerens generelle kapacitetsomkostninger er steget.
Internettet giver forbrugeren et utal af alternativer, så den gamle forhandlerloyalitet vægter ikke højest længere. I dag skal man have hele pakken, hvis man smider mange penge - rimelig lav pris (pænt under vejledende), levering, opstilling, god ombytningspris, 2 års reklamationsret, hurtig reparation ved defekt, osv. - får man ikke servicen for en evt. merpris, er det de færreste, der ikke går efter den lavest mulige pris.
|
|
|
Ja lige fragt er gået op med ca 100% de sidste 2 år.
Det er blevet slemt dyrt at få hjem fra USA og indefor EU.
Så den kurs blive hurtigt ædt op af andet.
|
|
|
Enig, fragtpriserne er steget meget - om det lige er 100% har jeg ikke check på, men jeg havde skudt på 50-75%, så 100% er da muligt, omend jeg synes det lyder højt.
Selvom fragtprisen er steget, så giver det jo ikke det helt vilde i øgede omkostninger, så længe dollaren falder, som jo er den valuta, som man afregner i.
Lad os lave et eksempel:
Lad os sige, at en vare kostede $100 at sende til DK, da dollaren stod i 8kr. Det giver 800 kroner + told og moms.
Koster den så $200 at sende i dag, giver det 960 kroner + told og moms.
Altså ikke en herregård til forskel.
Dejligt at høre, at folk oplever prisfald - det giver folk lyst til at flå penge op af lommen og holder gang i forbruget = god ting for samfundet!
|
|
|
Fragten er gået meget op.
Jeg kan sige dig for 2 år siden kostet det at sende en cdafspiller fra Audio aero til mig ca 45eur, nu ligger prisen på ca 210eur.
Og det samme gælder her i landet ca op med 100 til 150%.
Så det den $ er faldet det sidste år bliver hurtigt spist op.
Og næsten hvert år stiger alle mærker mellem 5 og 10%.
Velodyne satte prisen op 4 gange sidste år og vienna to gange.
Man kan så selv få prisen ned ved at købe større ind men det koster også penge, men det er en måde jeg handler ind på, hvis jeg tager 10 stk og ikke kun 2 stk får jeg en bedre pris, og det kan jeg lide, men det skal så også sælges.
|
Til top |
|
|
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 465
|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dollaren er gået ned, og det kommer afgjort mine kunder til gode. Desværre er dollaren gået tilsvarende op på de komponenter som f.eks. Montana importerer fra Europa - men lige nu er dollaren meget attraktiv, hvilket afspejler sig i den rabat vi kan give 
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun give Jensen ret, fragten er dyr og er blevet dyrere de seneste år.
Vedr. kurser, så kan menig mand jo ikke købe til de kurser der offentliggøres, prøv bare at købe lidt valuta til ferien, men det forhindre jo ikke det fakta at Dollaser og pund er faldet, men billigere priser til følge. Så her i butikken er US og UK produkter jo faldet. med fare for eksklusion af diverse regulatorer
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
MOtheFREAK skrev:
Dollaren er gået ned, og det kommer afgjort mine kunder til gode. Desværre er dollaren gået tilsvarende op på de komponenter som f.eks. Montana importerer fra Europa - men lige nu er dollaren meget attraktiv, hvilket afspejler sig i den rabat vi kan give 
|
|
|
Ja og lige det problem er stort.
avalon har lige sat deres priser, men det glemmer folk tit når den går ned går andet meget op.
Så alt i alt er det ikke godt med den lave $, et de holder meget igen med at købe i usa, og det giver stort bagslap, mærker her i eu sætter prisen op forbi saælget til usa ude bliver, og mange mærker i usa køber dele herover.
Så lad os helle få en stabil $ på omkring de 6kr.
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 16 April 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
en lille opdate; dollars nu 4,68 og pundet :9,25...
skal vi begynde at glæde os....
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 16 April 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
lexus skrev:
en lille opdate; dollars nu 4,68 og pundet :9,25...
skal vi begynde at glæde os....
|
|
|
Ja glæd dig ikke for meget.
Fragt op med 5% indefor de sidste 4 uger.
Forsikring op med 15%.
5 vare grupper op med mellen 12% og 21%.
Og tro mig det er ikke det sidste vi ser i år.
De selskaber der får vores vare hjem følger også med hvis $ går ned, tænker de ja så kan de betale mere, lidt det samme på dagligevare går lønnen op sætter de også prisen op.
Kedeligt jeg ville heller end gerne sætte prisen ned over alt.
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 29 December 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
så nærmer pundet sig euroen.....
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 29 December 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
lexus skrev:
så nærmer pundet sig euroen..... |
|
|
Hjælper ikke meget, de har sat prisen noget op på mange vare.
Så det æder sig selv og de glemmer at sætte prisen ned på indkøb når pundet så går op igen .
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 29 December 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
lexus skrev:
så nærmer pundet sig euroen..... |
|
|
tror måske lige jeg skal et smut forbi amazon igen så __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Egill Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 34
|
Sendt: 30 December 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 30 December 2008 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er bare om de kan sælge til den pris, kan de nok endtil lager er solgt.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 30 December 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 30 December 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 30 December 2008 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
PDPLX5090H 15220dkr kan man få det leveret til.
Hm hvor finder man det i danmark til det, kan ikke helt forstå dette for efter hvad jeg ved har Pioneer lager i sverige.
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 30 December 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
...har lige lagt order ind på et i sverige men de vil ike sende til danmark. |
|
|
Du har vist ikke kontaktet denne forhandler. Her er det muligt for os danskere at købe, hvilket også fremgår af deres leveringsvilkår.
Alternativt må TV'et omkring en svensk ven  __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
zabel Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 30 December 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er på jagt efter en PURE EVOKE FLOW i England, hvor jeg kan finde priser ned til 120£ (920 kr.) mod 1855 i dkk. Jeg har indtil videre kun fundet denne hjemmeside: http://www.smarterproducts.co.uk/ som er villig til at sende til DK, men her koster den 145 £. Jeg vil derfor høre om der nogen der kender andre hjemmesider i England der er villig til at sende til DK?
|
Til top |
|
|