Emne: valuta ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dollaren er under 5 kroner,Pundet under 9,80...giver
det billigere priser???
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
næh fede fortjenster til forhandlerne  __________________ -etwas Kultur muß sein
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
......så må vi råbe højt...
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hvis man får sin løn i kroner og køber varerne i pund eller dollar!
|
Til top |
|
|
snegom07 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forudsat at man ikke er ude efter dansk-producerede varer, hvor FX-raten helt sikkert allerede er indregnet i den engelske/amerikanske pris - f.eks. koster Lyngdorf SDAI 2175 lige nu GBP 1395 på de fleste engelske sider = ca DKK 13700, hvilket altså er dyrere end de knap DKK 12000 den koster i Hifi-Klubben...
|
Til top |
|
|
greve Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monkeyboy skrev:
Forudsat at man ikke er ude efter dansk-producerede varer, hvor FX-raten helt sikkert allerede er indregnet i den engelske/amerikanske pris - f.eks. koster Lyngdorf SDAI 2175 lige nu GBP 1395 på de fleste engelske sider = ca DKK 13700, hvilket altså er dyrere end de knap DKK 12000 den koster i Hifi-Klubben... |
|
|
Lige præcis for dette produkt har det nu nok mere med HFK's relativt effektive distribution at gøre. Check f.eks. også DALI's priser i England de sidste 2-3 år (jeg boede derovre så har fulgt det ret tæt) - heftigt i forhold til danske priser - også før pundet raslede ned. Apropos det faldende pund, så er det lidt surt lige at have solgt et hus i England og have fortjenesten stående i pund i England - min opsparing bløder...  Så jeg håber snart pundet stiger igen - om det så betyder lidt dyrere hifi for os alle, det må jeg leve med...  __________________ greve's bio-i-stuen
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er dollaren i 4,73 og pundet 9,49..det må da give
(endnu) billigere priser!!!!!
|
Til top |
|
|
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hvis du handler på nettet - men næppe hos de danske forhandlere.
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja her gør det.
Har jeg kørt længe med.
Men nu er den nu ikke faldet meget, den har ligget tæt på de 5kr i meget langtid.
Men det kommer også anpå hvad dag man betaler.
Den starte altid lavt først på ugen også går den stiller op midt på ugen, næsten alt tid fredag er den lav.
Men gør ikke så meget op i det, for det er små penge vi snakker om.
Jeg kan se de fleste vare er faldet i forhold til den gange den var 8kr.
|
Til top |
|
|
Acorn Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er tilbud på Velodyne, så noget har det vel givet.
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis forhandlerne er interesserede i at sælge, så følger de også dollarkursen.
Markedet er jo meget mere transperent i dag, hvorfor forbrugerne har meget større indsigt i forhandlernes avancer. I min verden burde det ikke kunne lade sig gøre at købe i USA og betale fragt, told og moms, og STADIG handle til en lavere pris end hos en dansk forhandler, men desværre, er det stadigvæk tilfældet hvis man kigger i tilbudsavisen.
Er priserne ikke faldet de seneste år hos den pågældende forhandler, og er han ikke til at stikke i, så find et andet sted af handle - der er masser af fisk i dammen, som er til at snakke med.
Det kræver bare man er fræk, har pengene i hånden, og er villig til at sige nej tak og gå, hvis man ikke kan få den pris man ønsker eller finder fornuftig.
Det kan så godt være, at der er nogle, der bliver prinsessefornærmede, men det er jo deres problem.
Men heldigvis er der mange, som følger dollarkursen, så det er jo kun godt.
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
må ikke glemme forhandlere har andre udgifter osse,
husleje butik,et lager og ikke mindst lønninger,ka ikke bare
lige sammenligne med hva private ka købe for...
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
lexus skrev:
lige sammenligne med hva private ka købe for... |
|
|
Nu køber forhandleren jo ab fabrik, altså til en helt anden pris i forhold til , hvis man handler til udsalgspris i USA. Selvfølgelig skal de tjene penge - der er jo ingen, der gider at arbejde gratis - men skraber de hele valutagevinsten til sig, uden at dele med kunderne, synes jeg de fortjener at sælge så lidt som muligt. Det burde også være en naturlig konsekvens. Folk er jo ikke dumme. Siden dollarkursen stod i 8 kr, er den faldet ca. 40% - i min verden burde det give udslag i meget lavere priser, også selvom prisen på fragt er steget, og forhandlerens generelle kapacitetsomkostninger er steget. Internettet giver forbrugeren et utal af alternativer, så den gamle forhandlerloyalitet vægter ikke højest længere. I dag skal man have hele pakken, hvis man smider mange penge - rimelig lav pris (pænt under vejledende), levering, opstilling, god ombytningspris, 2 års reklamationsret, hurtig reparation ved defekt, osv. - får man ikke servicen for en evt. merpris, er det de færreste, der ikke går efter den lavest mulige pris.
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle er da velkomne til at købe varer i USA - betale, told, moms og fragt - men hvad gør I så liiige når skidtet skal reppes?
Der er ingen autoriserede danske forhandlere, der vil røre det med en ildtang, ikke på garantien - og så bliver der skrevet en regning.
I Danmark er der typisk to led, der skal tjene, yde garanti og have et lager - importøren og forhandleren. Med amerikanske produkter i USA, står fabrikken normalt selv for distributionen.
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det passer nu ikke helt ....!
Uden at nævne nogen forhandlere (ingen reklame) kan jeg da nævne at min nye pickup blev notget billigere grundet dollar-kursen. Jeg har også set at min "drømme RIAA" er nedsat fra før ca. 40.000,- kroner til 30.000,- ! Så noget sker der altså. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
lexus skrev:
|
|
|
Nu køber forhandleren jo ab fabrik, altså til en helt anden pris i forhold til , hvis man handler til udsalgspris i USA. Selvfølgelig skal de tjene penge - der er jo ingen, der gider at arbejde gratis - men skraber de hele valutagevinsten til sig, uden at dele med kunderne, synes jeg de fortjener at sælge så lidt som muligt. Det burde også være en naturlig konsekvens. Folk er jo ikke dumme.
Siden dollarkursen stod i 8 kr, er den faldet ca. 40% - i min verden burde det give udslag i meget lavere priser, også selvom prisen på fragt er steget, og forhandlerens generelle kapacitetsomkostninger er steget.
Internettet giver forbrugeren et utal af alternativer, så den gamle forhandlerloyalitet vægter ikke højest længere. I dag skal man have hele pakken, hvis man smider mange penge - rimelig lav pris (pænt under vejledende), levering, opstilling, god ombytningspris, 2 års reklamationsret, hurtig reparation ved defekt, osv. - får man ikke servicen for en evt. merpris, er det de færreste, der ikke går efter den lavest mulige pris.
|
|
|
Ja lige fragt er gået op med ca 100% de sidste 2 år.
Det er blevet slemt dyrt at få hjem fra USA og indefor EU.
Så den kurs blive hurtigt ædt op af andet.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acorn skrev:
Der er tilbud på Velodyne, så noget har det vel givet. |
|
|
Nå $ går ned sætter velodyne deres priser op.
Men det gode ved velodyne er de har lager her i dk, og udfra det sælger de til hele eu.
Hvis de ikke gjore det ville prisen på velodyne være meget højere her i eu.
En DD18 koster 5000$ så er der salgs tax på 6% det giver 5300$x4,85kr =25705kr det er prisen i USA lige nu.
Hvis de ikke gjore dette ville den nok ligge på 50000kr her i eu.
Jeg har forsøgt i længer tid at forklare andre mærker de skal gøre som dem her i eu, det vil give næste den samme pris lige på nær momsen.
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Konkurrencen generelt skal nok sørge for at priserne stille og roligt falder som følge af den generelt lave dollarkurs, men udsalgsprisen falder ikke bare fra den ene dag til den anden, fordi dollarkursen falder, på samme måde som at den ikke stiger fra den ene dag til den anden, når dollarkursen stiger. Som regel vil man såvidt muligt indkalkulere det ved et modelskifte, især for produkter med relativt kort markeds-levetid (1-2 år på markedet). Det giver et markedsføringsmæssigt problem hvis der er for meget uro omkring prisen på et produkt, så normalt lever man med kortvarige udsving i indkøbspriserne, i stedet for at regulere priserne op og ned hele tiden. Derfor kan du heller ikke med det samme se i prislisterne at dollaren er faldet inden for de sidste 14 dage.
For mit vedkommende (Lumagen scalere), betyder den lave dollarkurs at jeg kan undgå en planlagt prisstigning. Så jeg sætter ikke priserne ned her og nu, men reelt er prisen faldet i forhold til hvis dollarkursen ikke var faldet - du ser det bare ikke.
Biler har typisk en lavere lager-tid end hifi. Derfor slår dollarkursen hurtigere igennem - begge veje - for biler end for hifi. De varer en importør har købt hjem for 4 måneder siden, giver jo ikke større indtjening fordi dollarkursen falder nu. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
David skrev:
lexus skrev:
|
|
|
Nu køber forhandleren jo ab fabrik, altså til en helt anden pris i forhold til , hvis man handler til udsalgspris i USA. Selvfølgelig skal de tjene penge - der er jo ingen, der gider at arbejde gratis - men skraber de hele valutagevinsten til sig, uden at dele med kunderne, synes jeg de fortjener at sælge så lidt som muligt. Det burde også være en naturlig konsekvens. Folk er jo ikke dumme.
Siden dollarkursen stod i 8 kr, er den faldet ca. 40% - i min verden burde det give udslag i meget lavere priser, også selvom prisen på fragt er steget, og forhandlerens generelle kapacitetsomkostninger er steget.
Internettet giver forbrugeren et utal af alternativer, så den gamle forhandlerloyalitet vægter ikke højest længere. I dag skal man have hele pakken, hvis man smider mange penge - rimelig lav pris (pænt under vejledende), levering, opstilling, god ombytningspris, 2 års reklamationsret, hurtig reparation ved defekt, osv. - får man ikke servicen for en evt. merpris, er det de færreste, der ikke går efter den lavest mulige pris.
|
|
|
Ja lige fragt er gået op med ca 100% de sidste 2 år.
Det er blevet slemt dyrt at få hjem fra USA og indefor EU.
Så den kurs blive hurtigt ædt op af andet.
|
|
|
Enig, fragtpriserne er steget meget - om det lige er 100% har jeg ikke check på, men jeg havde skudt på 50-75%, så 100% er da muligt, omend jeg synes det lyder højt. Selvom fragtprisen er steget, så giver det jo ikke det helt vilde i øgede omkostninger, så længe dollaren falder, som jo er den valuta, som man afregner i. Lad os lave et eksempel: Lad os sige, at en vare kostede $100 at sende til DK, da dollaren stod i 8kr. Det giver 800 kroner + told og moms. Koster den så $200 at sende i dag, giver det 960 kroner + told og moms. Altså ikke en herregård til forskel. Dejligt at høre, at folk oplever prisfald - det giver folk lyst til at flå penge op af lommen og holder gang i forbruget = god ting for samfundet!
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|