Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 00:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Dac? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 29 December 2012 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Btiversen skrev:
Ja den bliver da godt nok skamrost dac10'eren fra dad, jeg fandt en tråd inde på nerds.dk, hvor der ikke er meget dårligt og
sige om den, og jeg er kommet frem til at jeg vil bruge pengene på en go dac, istedet for og købe et apparat med en masse
features. Ved du hvad sådan en dac 10 kan anskaffes for brugt

Der en til salg her på sitet for sølle kr. 6.000. Det er BILLIGT. Har selv haft DAC10 og til den pris fås intet bedre  Og jeg er ikke sælgeren

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 December 2012 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

mbull skrev:

Der en til salg her på sitet for sølle kr. 6.000. Det er BILLIGT. Har selv haft DAC10 og til den pris fås intet bedre  

Det var dæl´me noget af en påstand.

Godt nytår

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2012 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
mbull skrev:

Der en til salg her på sitet for sølle kr. 6.000. Det er BILLIGT. Har selv haft DAC10 og til den pris fås intet bedre  

Det var dæl´me noget af en påstand.

Godt nytår

Sikkert, men jeg har haft en del i tidens løb, så helt uden erfaringsgrundlag er påstanden ikke

Mit anlæg...

Btiversen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011
Sendt: 29 December 2012 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hvad mener du da der kan måle sig med DAC10 i prisklassen ??
Til top Vis Btiversen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Btiversen

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 December 2012 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også gerne komme med en påstand......... Til 6k er der INTET der kan måle sig med denne dac10 BASTA.
Nu har jeg testet min dac10 sammen med min sonos "cullen", op imod en bow zz-eight cd player, en meridian 808.2 cd player samt en hegel dac 20,
en wadia 121 dac, og min DAD dac 10 slår dem alle med en formidabel "live/analog" oplevelse!
Vi snakker cd players til mellem 60-100k og mit setup matchede dem fuldt ud, og efter min mening en smule bedre!
Der er nok andre gode dac's derude, men jeg tvivler seriøst på der er noget det matcher dac10.... Den lyder altså formidabelt.

En dac10 til 6k er et fund, du vil ikke fortryde dette køb! Du skal blot føde den med et ordentligt signal (pc/sonos-cullen) gennem et godt coax kabel

Mvh Thomas
Til top Vis thomas.larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas.larsen

Btiversen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011
Sendt: 29 December 2012 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

mener du heller ikke at stello'en som også får gode ord med på vejen og audiolab 8200m kan måle sig med den ??
Til top Vis Btiversen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Btiversen

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2012 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Har ikke hørt dem, men test dem selv inden du handler...
Det jo dine øre der bestemmer, og så er det lige meget hvad vi andre synes.
Men jeg tror ikke de vil matche dac10, den er ganske enkelt meget "ægte" at lytte til.

Thomas
Til top Vis thomas.larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas.larsen

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Sendt: 30 December 2012 kl. 02:19 | IP-adresse registreret  

I kan lægge billet på PB, kom og hør, gi´r gerne en kop kaffe med en evt. single malt. Læs evt.: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=86476&P N=1&TPN=19

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2012 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Det lyder spændende..... Jeg har sendt dig en pb.
Ja en rør dac lyder jo meget analogt! Min kammi har en DAD dac20 som også er en tube dac, og den lyder lidt anderledes end dac10, men alt efter
smag/behag, og resten af ens setup.
Kan du afsløre prisen på sådan en rør ting?

Mvh Thomas

merz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2010
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 December 2012 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

mbull skrev:

Btiversen skrev:
Ja den bliver da godt nok skamrost dac10'eren fra dad, jeg fandt en tråd inde på
nerds.dk, hvor der ikke er meget dårligt og sige om den, og jeg er kommet frem til at jeg vil bruge pengene på en go dac,
istedet for og købe et apparat med en masse features. Ved du hvad sådan en dac 10 kan anskaffes for brugt

Der en til salg her på sitet for sølle kr. 6.000. Det er BILLIGT. Har selv haft DAC10 og til den pris fås intet bedre  Og jeg
er ikke sælgeren

ja men dog, nu har der været/er flere til salg til den "sølle pris", gad vide hvorfor de så ikke er solgt

tror udviklingen går så hurtigt, at det der var super igår, idag er ok og i morgen er so so
Til top Vis merz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af merz

redwine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2011
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 December 2012 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

merz skrev:
mbull skrev:

Btiversen skrev:
Ja den bliver da godt nok skamrost dac10'eren fra dad, jeg fandt en
tråd inde på
nerds.dk, hvor der ikke er meget dårligt og sige om den, og jeg er kommet frem til at jeg vil bruge pengene på en go dac,
istedet for og købe et apparat med en masse features. Ved du hvad sådan en dac 10 kan anskaffes for brugt

Der en til salg her på sitet for sølle kr. 6.000. Det er BILLIGT. Har selv haft DAC10 og til den pris fås intet bedre  Og jeg
er ikke sælgeren

ja men dog, nu har der været/er flere til salg til den "sølle pris", gad vide hvorfor de så ikke er solgt

tror udviklingen går så hurtigt, at det der var super igår, idag er ok og i morgen er so so

Her er et eksempel: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=237657

sikkert en super fin dac, hvad har den ikke taget af afskrivning på kort tid?
Til top Vis redwine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redwine

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2012 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

merz skrev:
mbull skrev:

Btiversen skrev:
Ja den bliver da godt nok skamrost dac10'eren fra dad, jeg fandt en tråd inde på

er ikke sælgeren

Måske fordi folk ikke har hørt den, eller fordi mange ikke ønsker at ha 3 kasser stående og derfor køber noget andet mere fancy! Jeg ville da gerne
kunne nøjes med en kasse, men måske netop fordi de er adskilt at den lyder godt?!!
Desuden Tror jeg ikke man kan sige som du gør, da en 30 år gl Mark Levinson AMP garanteret lyder bedre end en sprit ny primare, og begge dele vil
måske koste 20-30k idag! Men de er opbygget helt forskelligt, ligesom de forskellige dac's er!

torbenan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2012
Lokalitet: København
Sendt: 30 December 2012 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Hej BtIversen

I starten af dit indlæg skrive du at du har brug for lidt råd om streaming. Det er i debatten blevet reduceret til et spørgsmål om en DAC. Ingen tvivl om at DAC'en er en vigtig del, men det kun et enkelt element i en samlet løsning. Har du overvejet:

• Hvilket format skal du rippe i?
  • Hvor skal musikken ligge. Umiddelbart tror jeg ikke du kan forbinde hverken iPhone eller Ipads til en DAC, da der formentlig skal bruges en USB forbindelse. På Ixxx dimserne vil der heller ikke være plads til ret meget musik
  • Hvilke services vil du bruge? Kun egen musik eller du bruge services som Internet radio, Spotify eller???
  • Vil du streame via WiFi eller direkte forbundne enheder?

Måske kender du svarene på disse spørgsmål og så er det bare at komme i gang. Hvis ikke skal du nok lige klappe hesten før du begynder at investere.

Til top Vis torbenan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torbenan

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2012 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Jeg nævnte tidligere i tråden bla. Sonos og Squeezebox som streaming medie, men ja der skal jo en hdd til hvor filerne kan ligge på.
Er ikke dus med Squeezebox men ved at der kan streames netradio, spotify wimp osv fra sonos playeren.
Mht format, så er det vel efterhånden selvskrevet at rippe til flac (uncompressed) selvfølgelig hvis man vil have ordentlig kvalitet

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 December 2012 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Har fundet et billigt kabel i min skuffe. Den ene ende går ind i IPAD høretelefonudgangen, de to andre ind i aux på pre (alm.
phonostik, højre og venstre). Det virker og jeg kan nu høre P2 igen efter den er fjernet fra FM. Der er endda mulighed for at
vælge 192 bits i DR netradio app'en. Det lyder umiddelbart ligeså godt som FM, så der er ingen grund til alt det med DAC og
docking osv.

Dranov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 December 2012 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Du skriver i starten af tråden at du gerne vil streame fra internettet. Mener du radiostationer fra nettet? Eller Spotify?

Hvis du vi bruge en ipad til at streame fra så er det billigste og nemmeste at købe en Apple Airport Express og så finde en god dac som airporten
sender til. Dvs.

Fra ipad ----> trådløst til airport express ----> fra airport express via kabel til en god dac ---> fra dac til til forstærker med rca/phono kabel.

Radiostationerne tager du med en app på ipad. F.eks. Tunein som blandt andet streamer Linn's radiokanaler i 320 kbs.

Hvilken dac -er et stort spørgsmål. Du kan jo starte med airport expressen. Så er du igang. Airporten kan jo kobles direkte til din forstærker (den har
indbygget egen dac). En bedre Dac kan du tilkoble senere for at forbedre lyden. Så er du igang med at streame for ca. 800 kr.

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2012 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

merz skrev:
mbull skrev:

Btiversen skrev:

er ikke sælgeren

Jeg solgte min for noget mere end de 6.000, så mon ikke det er samme annonce du refererer til, bare indrykket et par gange? Og nogen gange sælger man hurtigt, andre gange tager det sin tid. DAC10 er et highend produkt med en noget speciel kabinet opbygningi, der nok ikke falder i alles smag. Men det har intet med lyden at gøre!

Og så hurtigt går udviklingen heller ikke inden for digital lyd  

Mit anlæg...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes