Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 23:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Synology Ds audio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HansAL
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønkse!

Bruger siden: 10 Maj 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 December 2012 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen

Overvejer at købe en Synology NAS til mit musik. De har et program der hedder DS audio som kan afspille direkte fra disken.(USB kabel direkte fra
netværks harddisken over i min DAC)
Jeg bruger Winamp over Windows 7 lige nu på bærbar computer.

Kunne jo være rart at spare et led og køre direkte fra disken styret med tablet/telefon.

Så spørgsmålet er : Da styresystemet på NAS' en er meget mere simpelt vil der vil være bedre lydkvalitet? om ikke andet så mere
brugervenlighed.Eller vil det stadig være toppen bruge min bærbare computer og Winamp? Eller vil der overhovedet være forskel?

Jeg bruger en høj kvalitets USB DAC på et godt setup hvor der normalt meget nemt kan høres forskel på både kabler som afkobling.
Så hvis der er en forskel burde den kunne høres.

God jul til alle.

Mvh Hans.

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 December 2012 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Hej Hans

Jeg har en syno, og har ds Audio installeret på min iphone.
Er DS Audio ikke kun mind'et på at kunne tilgå nas'en fra iPad/iphonen og afspille via disse hvis man feks vil høre musik på jobbet eller et andet sted?
Jeg er ihvertfald ikke bekendt med at kunne afspille via USB direkte fra den.

Men en syno er suverænt den bedste nas du kan købe.... Der er SÅ mange features der bare VIRKER!
Til top Vis thomas.larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas.larsen

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Sendt: 24 December 2012 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

thomas.larsen skrev:
Hej Hans

Jeg har en syno, og har ds Audio installeret på min iphone.
Er DS Audio ikke kun mind'et på at kunne tilgå nas'en fra iPad/iphonen og afspille via disse hvis man feks vil høre musik på jobbet eller et andet sted?
Jeg er ihvertfald ikke bekendt med at kunne afspille via USB direkte fra den.

Men en syno er suverænt den bedste nas du kan købe.... Der er SÅ mange features der bare VIRKER!

Uha  Thomas du er måske manden som så kan hjælpe mig  jeg har nemlig købt en Synology 412+ da jeg havde hørt det var noget af det bedste når vi snakker NAS  jeg har to WD 3TB red HD...  og jeg kan godt over føre musik filer og se dem på de to drev jeg har oprettet

Twonkey  skulle efter sigende være noget af det bedste  formiddele infoen mellem min NAS og Ipad , men den del får jeg ikke til at virke  for når jeg forsøger at installere twonky eller uploade twonkey så får jeg at vide det er fejl format filtype  ;-)   har du noget viden heromkring

jeg streamer musiken fra netverket og ret i Primare Pre 32 mm30 mediemodul  det virker bare ikke fra nasen

men de samme filer har jeg liggende på en ext HD som så er forbundet til min bærebare med usb  den bærebare er også wiret til netværket  og her virker alt fint   her bruger bruger jeg twonkey

mvh

Henrik

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 December 2012 kl. 05:23 | IP-adresse registreret  

Darwin skrev:

thomas.larsen skrev:
Hej Hans Jeg har en syno, og har ds Audio installeret på min iphone. Er DS Audio ikke kun mind'et på at
kunne tilgå nas'en fra iPad/iphonen og afspille via disse hvis man feks vil høre musik på jobbet eller et andet sted? Jeg er ihvertfald ikke bekendt med
at kunne afspille via USB direkte fra den. Men en syno er suverænt den bedste nas du kan købe.... Der er SÅ mange features der bare VIRKER!

Uha  Thomas du er måske manden som så kan hjælpe mig  jeg har nemlig købt en Synology 412+ da jeg havde hørt det var noget af det bedste
når vi snakker NAS  jeg har to WD 3TB red HD...  og jeg kan godt over føre musik filer og se dem på de to drev jeg har oprettet

Twonkey  skulle efter sigende være noget af det bedste  formiddele infoen mellem min NAS og Ipad , men den del får jeg ikke til at virke  for når
jeg forsøger at installere twonky eller uploade twonkey så får jeg at vide det er fejl format filtype  ;-)   har du noget viden heromkring

jeg streamer musiken fra netverket og ret i Primare Pre 32 mm30 mediemodul  det virker bare ikke fra nasen

men de samme filer har jeg liggende på en ext HD som så er forbundet til min bærebare med usb  den bærebare er også wiret til netværket  og
her virker alt fint   her bruger bruger jeg twonkey

mvh

Henrik

Hej Henrik

Jeg har ikke prøvet twonky, men hvad er det du ikke kan....? Er det at få twonky til at virke på iPad, eller kan du bare ikke se filerne på din iPad efter
twonky er installeret eller hvordan?
Virker det heller ikke med DS Audio? Her burde du kunne se din primare, sonos, osv.
Til top Vis thomas.larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas.larsen

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Sendt: 24 December 2012 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Twonky  er jo lige som DS Audio  og skal jo  formidle kontakten mellem primare og min NAS samtidig har jeg hentet en APP fra Primare  så jeg har fuld kontrol over mit primare Pre 32 så jeg kan styrre dette via Ipad  og det virker fint

mit problem er at jeg skal havde kontakt mellem min NAS og Primare  og her skal jeg bruge Twonky det at lave denne formidling  men denne kan jeg ikke opload til min Nas ;-)  men vil prøve med DS Audio Når jeg kommer hjem igen   den kan være den gør arbejdet  så er der ingen grund til at bruge Twonky

DS Audio  den kan vel klare de dleste formater  jeg bruger dog mest Flac  i div opløsninger  og har lidt appel lossless

God Jul

Henrik

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

Flatcurve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 December 2012 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Nu er dette nok ikke helt svaret på spørgsmålet...

Men, som jeg flygtigt har kunne læse mig til, er det der Synology DS Audio, en måde at dele filer nemt over et netværk. Og
ikke en endtlig afspiller i den forstand.

Som jeg læser det, kræver det en eller anden form for afspiller til at modtage og videre formidle. Og da det er en USB dac,
du har på hænderne, ville jeg gå efter en lille og så lydløs som muligt PC(laptop).

I mit eget projekt, har jeg eksperimenteret med en hjemmelavet og passiv kølet Pc, og en lille Nettop. Og den løsning jeg
fandt bedst var Nettop'en, da den, når jeg ikke spillede musik, kunne bruges til alt muligt andet, og ikke været bundet til
musikrummet.
Jeg brugte/bruger en Intel Atom Dual core 1.8 ghz med Win7 starter, 320 gb hdd og skiftede den 1 gb ram til 2 gb. (et
must, da 1 gb er for lidt til win7, en omkostning på små 300kr.)
Og så er der frit valg på hylderne af afspillere:

WinAmp
Foobar2000
Jriver
Itunes og sikkert en masse mere

Audiofilt ville jeg gå efter en af de 3 øverste.

Ved ikke om det hjælper, men det håber jeg :-)

Glædelig Jul
Til top Vis Flatcurve's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flatcurve

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2012 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Darwin skrev:

Twonky  er jo lige som DS Audio  og skal jo  formidle kontakten mellem primare og min NAS samtidig har jeg hentet en APP fra
Primare  så jeg har fuld kontrol over mit primare Pre 32 så jeg kan styrre dette via Ipad  og det virker fint

mit problem er at jeg skal havde kontakt mellem min NAS og Primare  og her skal jeg bruge Twonky det at lave denne formidling  men denne kan
jeg ikke opload til min Nas ;-)  men vil prøve med DS Audio Når jeg kommer hjem igen   den kan være den gør arbejdet  så er der ingen grund til at
bruge Twonky

DS Audio  den kan vel klare de dleste formater  jeg bruger dog mest Flac  i div opløsninger  og har lidt appel lossless

God Jul

Henrik

Den klare alle formater

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes