Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 00:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Bedre lyd fra Sonos (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2013 kl. 07:38 | IP-adresse registreret  

Har lige prøvet Sonos Connect, helt som standard. Ingen modifikationer. Nem opsætning. Det funker bare. Kan dog ikke indlæse alle albumcovers. Det kan være min egen skyld. Men......lydkvaliteten.... Det kan vist gøres bedre. Der skal nok en ekstern DAC til. Det vil jeg anbefale.
Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF

simon_ABC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2012
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 Januar 2013 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Til thomas.larsen:
Jeg maa paa det kraftigste protestere :-) Jeg synes nemlig at min umodificerede sonos lyder saerdeles fint, men vil da gerne lykoenske med at du har oererne og anlaegget til at hoere en saa merkant forbedring med w4s' modificerede clock. Dog at en umodificeret sonos ikke skulle kunne spille musik er nu da vist lidt overdrevet. Personligt synes jeg at jeg fik mere for mine penge ved at bruge dem andetsteds, som beskrevet ovenfor, men takker da for din mening. Naar du er saa begejstret for w4s modificationen kunne du jo evnt. forsoege at komme til at lytte til en Syncromech ell. tilsvarende produkter som nogle mener giver endnu bedre lyd og som let kan genanvendes med andre apperater modsat en modifikation.  Som du kan regne ud har jeg dog ikke personlig erfaring med syncromesh et al..

Til MGTF:
At en extern DAC gav et godt loeft i lyden blev ogsaa min erfaring. Jeg lyttede til nogle forskellige DACs og synes der var en ganske maerkbar forskel mellem dem. Nu valgte jeg naturligvis ud fra en blanding af pris og min opfattelse af lydkvalitet og besluttede mig for at bruge DAC'en indbygget i Hegel H300 og er saa fornoejet at jeg nok ikke skal shoppe forloebigt. Dog kan siges
at jeg var ret imponeret af NAD M51.

Mvh.
Til top Vis simon_ABC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af simon_ABC

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Januar 2013 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:

thomas.larsen skrev:
simon_ABC skrev:
Takker igen for de mange indlaeg. Jeg har nu faaet hoert paa noget grej og har
foelgende (personlige/subjektive) oplevelse med derfra, nemlig at Hoejttalerne har enorm betydning for lyden, forstaerkeren en paent stor betydning,
en DAC en ret hoerbar forskel, men og om det er Sonos eller en dyr CD spiller gav i mine oerer ikke naevnevaerdig forskel, og da slet ikke iforhold til
de andre komponenter. Det var noget jeg overhovedet ikke havde regnet med paa forhaand, for med alt de jeg havde laest ville jeg have forventet at
DAC'en havde haft mere betydning og at den digitale kilde havde haft en for mig hoerbar betydning. Jeg har derfor ikke efterfulgt muligheden for at
proevehoere en syncromech ell. andre reclockere. Efter en del testlytninger valgte jeg en Hegel H300 med indbygget DAC (skulle vist svare til en H11)
til min sonos og Dynaudio C1'er. Det gav, for mine oerer, den bedste lyd for pengene. Skulle man have et endnu bedre anlaeg (og ikke mindst mere
fintfoelende oerer end mig) er der maaske noget mere at hente, men jeg er med nuvaerende loesning tilfreds og vil nu hellere spendere paa udvidelse
af musikbiblioteket :-)Takker igen,Mvh.
"men og om det er Sonos eller en dyr CD spiller gav i mine oerer ikke naevnevaerdig forskel, og da
slet ikke iforhold til de andre komponenter. Det var noget jeg overhovedet ikke havde regnet med paa forhaand, for med alt de jeg havde laest ville
jeg have forventet at DAC'en havde haft mere betydning og at den digitale kilde havde haft en for mig hoerbar betydning." En sonos der ikke er
modificeret lyder IKKE godt!! Gør dig selv den tjeneste at lad Gert volk/w4s modificere den, for der er INGEN sammenligning overhovedet!! En
moddet kan spille musik, det kan en standard ikke..... Det er de bedste penge du overhovedet kan bruge på dit setup smileys/smiley2.gif">

Hvad skulle han kunne gøre bedre end en ekstern dac?

Der skal stadig bruges en ekstern dac!
Det en kun det digitale signal der får "et løft" således at det du smider ind i din eksterne dac er markant bedre en på standarden (mindre jitter).
Jeg lavede en A/B test herhjemme sammen med en kammi, og vi gloede underligt på hinanden da der blev skiftet fra den ene til den anden og sagde
"hold da kæft" nu lyder det jo faktisk godt!
Forskellen var ligeså stor som forskellen er på mp3 vs. Lossless.
Til top Vis thomas.larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas.larsen

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Januar 2013 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

simon_ABC skrev:
Til thomas.larsen: Jeg maa paa det kraftigste protestere :-) Jeg synes nemlig at min umodificerede sonos lyder saerdeles fint,
men vil da gerne lykoenske med at du har oererne og anlaegget til at hoere en saa merkant forbedring med w4s' modificerede clock. Dog at en
umodificeret sonos ikke skulle kunne spille musik er nu da vist lidt overdrevet. Personligt synes jeg at jeg fik mere for mine penge ved at bruge dem
andetsteds, som beskrevet ovenfor, men takker da for din mening. Naar du er saa begejstret for w4s modificationen kunne du jo evnt. forsoege at
komme til at lytte til en Syncromech ell. tilsvarende produkter som nogle mener giver endnu bedre lyd og som let kan genanvendes med andre
apperater modsat en modifikation.  Som du kan regne ud har jeg dog ikke personlig erfaring med syncromesh et al..

Selvf kan den spille musik :-) MEN hvis du vil bruge den til at LYTTE musik på, så er den altså ikke ret go uden en modifikation!
Jeg gik ud fra at siden du var på jagt efter en ekstern dac så var det fordi du rent faktisk LYTTER musik....
Og da du ikke har hørt forskellen på dem, så synes jeg du skulle gøre det (du er velkommen forbi med din) da du vil opdage HVOR god den faktisk
kan blive. På den anden side så er det jo blot fint hvis du er tilfreds med den som den er

Mvh Thomas
Til top Vis thomas.larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas.larsen

simon_ABC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2012
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 Januar 2013 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Tak for svar Thomas. Jo jeg lytter skam til musikken og har det ganske fint for nu med min umodificerede Sonos saa vi er nu ikke helt enige, men det lader til at vi begge er tilfredse med hvad vi har. Personligt kunne jeg som sagt ikke sige om jeg syntes bedst om en umodificeret sonos ell. et par gode CD afspillere, brugt som transport - begge var gode nok. Jeg har saaledes ikke lavet A/B blindtests fra modificeret til umodificeret Sonos men jeg tror dig naar du siger der er en forskel.  Jeg vil dog tro at forskellen til en vis grad vil afhaenge af hvilken DAC der benyttes og hvor foelsom den er for kvaliteten af det indgaaende signal, f.eks. siges det at det skulle vaere underordnet for en PerfectWave DAC II.  Naar jeg engang foeler at jeg har brug for endnu bedre lytteoplevelse findes der sikkert flere andre muligheder for digital afspildning end nu og DAC teknologien lader jo til at storme fremad med uformindsket styrke - det kan jo undre at et mindre firma som empiricalaudio og andre kan lave en reclocker (som flere mener skulle virke ligesom en modification af digitaldelen af sonos) kan give saa store forbedringer uden at saadanne kredsloeb ikke straks bliver indsat i de mere kendte maerker. Men det er vel alt dette der goer vores hobby sjov omend dyr... Good luck.

Mvh.
Til top Vis simon_ABC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af simon_ABC

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes