Forfatter |
|
kaj Herman Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 21 November 2010 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har fået et problem med min receiver - efter en lokal strømafbrydelse forsvandt lyden,og det er ikke lykkedes mig at finde den igen. Jeg mener selv jeg har forsøgt alt muligt (har endda læst grundigt i manualen),men uden held. Jeg ved ikke om det kan være strømafbrydelsen, der er skyld i den manglende lyd eller det bare er et tilfældigt sammentræf. Er der nogen der vil byde ind med forslag ? på forhånd tak. Det der med stumfilm holder jo ikke rigtigt i længden.
|
Til top |
|
|
martec06 Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 21 November 2010 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Transienter der har dræbt noget i den.. :S
Send den ind på din indbo´s forsikring eller sådan noget.
|
Til top |
|
|
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
Sendt: 21 November 2010 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeps hvis dit el-selakab vil vedgå at der var tale om strømafbrydelse dækker indbo forsikringen.Men du skal jo stadig regne med selvrisiko og afskrivelse alt efter hvor gammel din reciver er på nuværende tidspunkt.
madmax
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 21 November 2010 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afhængigt af hvor længe den har været uden strøm, kan den jo have "glemt" opsætningen, og så må du starte forfra med alle indstillinger.
En strømafbrydelse har normalt ingen betydning for funktionaliteten i et apparat - det er jo ikke anderledes end hvis man selv slukker den. Havde den fået overspænding, havde det været noget andet. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
kaj Herman Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2010 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for input - kan det tænkes at der under indkobling af strømmen (blev forsøgt flere gange fra el forsyningen) er opstået overspænding på nettet ? Mit næste spørgsmål er så,hvor kan jeg få receiveren reppareret ? Hvem har Onkyo service i DK ? Er der nogen der tør gætte på skadens omfang ? Jeg har købt den i England så forhandler assistance er lidt bøvlet.
|
Til top |
|
|
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 21 November 2010 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du kontrolleret de sikringer der sidder i den. hvis du ser på følgende billede kunne det ligne 4 sikringer der sidder i venstre
side, ca. midt lige over kølepladen..
http://www.areadvd.de/images/2009/avm_onkyo_inside.jpg
Er der lys i forstærkeren når du tænder, eller er den helt død.
|
Til top |
|
|
kaj Herman Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2010 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er lys og alt virker bortset fra at den er tavs som graven. Jeg har resat den flere gange og derefter lavet nyt setup,men den mangler stadigvæk lyd.
|
Til top |
|
|
eag1 Udelukket fra forum

|
Sendt: 21 November 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du kontrolleret sikringerne.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 November 2010 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaj Herman skrev:
Tak for input - kan det tænkes at der under indkobling af strømmen (blev forsøgt flere gange fra el forsyningen) er opstået overspænding på nettet ? Mit næste spørgsmål er så,hvor kan jeg få receiveren reppareret ? Hvem har Onkyo service i DK ? Er der nogen der tør gætte på skadens omfang ? Jeg har købt den i England så forhandler assistance er lidt bøvlet. |
|
|
Se det kan godt blive et problem idet de danske forhandler ikke vil røre sådan et produkt som er parrelimporteret.Prøv evt. K.T.Radio de forhandler Onkyo og har eget værksted samme pris som i HFK altså 450kr i start gebyr , for fejlfinding også kommer prisen for reprationen bagefter.
madmax
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 21 November 2010 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
eag1 skrev:
har du kontrolleret sikringerne. |
|
|
Det har han allerede svaret på - er der liv i den, fejler sikringerne intet. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 21 November 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
De digitale kredsløb i mange surroundamps er desværre ofte oversarte overfor visse ting, f.eks. strømafbrydelser. På nogle findes der en speciel 'reset'-procedure, der kan bestå i at holde visse knapper inde, så ampen kan starte forfra - lader til, at dette ofte kun er beskrevet i værkstedsmanualer, ikke i den medfølgende brugermanual. Hvis du orker det, kan du evt. gå igang med en udvidet netsøgning, især på engelsksprogede sider - det er meget muligt, at en løsning kan findes på den måde.
|
Til top |
|
|
kaj Herman Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2010 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kontrolleret alle de sikringer (7 stk.) som jeg kan få øje på - ved ikke hvor mange skal være.
|
Til top |
|
|
eag1 Udelukket fra forum

|
Sendt: 21 November 2010 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok. Så er jeg løbet tør for ideer. har heller ikke styr på antallet af sikringer.
Til Ronin.
Der kan sidde sikringer til forskellige kredsløb, så at der er liv i en forstærker er ikke nødvendigvis ensbetydende med at der
ikke kan være en sikring der er gået.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 November 2010 kl. 06:43 | IP-adresse registreret
|
|