Forfatter |
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
Sendt: 14 November 2010 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den gamle yamaha surround-forstærker er gået i stykker og jeg går derfor og overvejer om det ikke er bedst at erstatte den med en surround processor (surround pre-amp) og derover købe seperate effektforstærkere.
MEN hvilken surround processor skal jeg vælge? Findes der i det hele taget, og er der nogle af dem der er gode til stereo eller er de per definition kun gode til surround?
Højttalerne der skal spilles på er blandt andet: Aurum Cantus V8F

__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 14 November 2010 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Rotel som denne ligger måske over budgettet?
|
Til top |
|
|
Lethvig Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
Sendt: 14 November 2010 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
der findes flere gode modeller.. har selv en atoll og den er rigtig god til stereo også.. det er så til gengæld en ældre dame så der er ikke de nye tilslutninger som hdmi osv.. men vil da lytte med her da jeg godt selv kunne finde på at opgradere hvis jeg finder en der er det værd...
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2010 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den rotel er et godt bud. Budgettet ligger nok nærmere på 5-10.000 kr.
Det er nu ikke fordi processoren behøver at kunne en masse ting og sager. Andre bud derude? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
staffi Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 14 November 2010 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv Primares SP32 , den koster godt nok 30K, men den gør det vild godt... eller er der SP31 som kan fås på KSB el DBA for
en overkommerlig "prutte" pris..
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2010 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har taget et kig på den og 30k er nok lige i overkanten. Er ikke så meget for at købe brug elektronik da jeg netop selv har oplevet en forstærker der ikke virkede. Men tak for forslaget. Er der andre? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 15 November 2010 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD T175HD kunne vel være en mulighed? :) HK forhandler den.
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 15 November 2010 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et bud:
Emotiva UMC-1
med fragt til døren, told og moms via shopusa.com: 5300kr
|
Til top |
|
|
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
Sendt: 15 November 2010 kl. 06:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv også at se på Onkyo's nye Processor PR SC5508.
Har selv den gamle model (5507'eren) med PA forstærkere spændt for. fungerer fortrinligt og har en lækker feature, at den kan kalibrere højtalernes ulinearitet og rummets akustik og refleksioner væk (næsten) 
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 15 November 2010 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at kigge på nogle af de alm. modeller fra enten Denon, Onkyo eller Yamaha (dvs. de alm. reciever-modeller)?
Udviklingen af disse går rigtig stærkt, og de rene processormodeller kan sjældent følge med udviklingen. Smid herefter en effektforstærker i røven af sådan en reciever - prøv gerne en 5 eller 7 kanals fra Sunfire. Den kommer aldrig til at mangle kræfter, og de kan købes ganske billige.
/Henrik
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 15 November 2010 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 15 November 2010 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da gerne slå et slag for en Meridian g68 eller lignende. De har fremragende lyd i surround og særligt i stereo. (digitaldelen/dacen er virkelig god, med jitter reduktion m.v. i langt højere klasse end normalt)
Den kan oven i købet opgraderes til hdmi M.V. skulle man få lyst. __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Bulletdodger Branchemedlem

KT Radio
Bruger siden: 26 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 15 November 2010 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
Jeg vil da gerne slå et slag for en Meridian g68 eller lignende. De har fremragende lyd i surround og særligt i stereo. |
|
|
....... Og de er nemme at finde til kr.5-10.000,-?
|
Til top |
|
|
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
Sendt: 15 November 2010 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville tage et lyt på Audiolab 8000ap. Den kan hamle op med mange af de lidt tungere drenge. Den har i øvrigt HDMI-tilslutningsmuligheder og lyder knaldgodt i stereo.
__________________ Galleri på 'hifi4all'
Galleri på 'minhembio'
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange gode forslag. Vil stadigvæk ikke gå efter noget der har forstærker indbygget, da jeg gerne vil købe seperate effektforstærkere.
Men vil det betyde noget for lydkvaliteten om der er HDMI tilslutnings indgange på processoren?
Indtil nu har jeg haft tilsluttet Blu-Ray afspiller til den gamle forstærker via optiske lydkabler og det har givet glimrende lyd.
Er der noget at hente ved at satse på en processor med HDMI? - og hvad med stereo kvaliteten? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 15 November 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Mange gode forslag. Vil stadigvæk ikke gå efter noget der har forstærker indbygget, da jeg gerne vil købe seperate effektforstærkere.
Men vil det betyde noget for lydkvaliteten om der er HDMI tilslutnings indgange på processoren?
Indtil nu har jeg haft tilsluttet Blu-Ray afspiller til den gamle forstærker via optiske lydkabler og det har givet glimrende lyd.
Er der noget at hente ved at satse på en processor med HDMI? - og hvad med stereo kvaliteten?
|
|
|
jeg har selv lexicon MC 8 procesor og synes at den klare opgaven fantastisk,,,jeg har tidligere haft og brugt en af denons top model recivere som procesor... men jeg vil ikke anbefele den løsning...
at bruge reciver som procesor er ikke optimal den er trods alt sabt at fungere som reciver med de fordele og ulempe ...
den denon som jeg har haft før var med hdmi og lexicon er uden hdmi ...men den lyd som nu kommer fra lexicon er vesentlig bedere ... den er koblet på bluray afspiler med optisk kabel...
|
Til top |
|
|
svennefriis Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 16 November 2010 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spiller på en Primare SP31, spændt foran icepower effekter og et sæt Aurum Cantus Volla og Rhythm center. Så jeg kender
næsten dine højttalere ;-) Og jeg er rigtig glad for mit setup, for mig var det vigtigt med en surround der kunne spille kvalitets
stereo, da det er den primære lydkilde.
Jeg ville ik betænke mig på en brugt SP31, kan købes til fornuftige penge, det eneste du ik får er HDMI indgange
__________________ vh.Svenne
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 16 November 2010 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Olsen

Her endnu et forslag. Så enkelt kan det gøres.
Udover dine højttaler ser du BeoVision 7-40" Mk III TV, med indbygget Blu-ray afspiller. Centerhøjttaleren hedder BeoLab 7-4. I dette TV er indbygget Dolby digital 7.1 surround dekoder, og alt kan styres med en Beo4 fjernbetjening. I stål kabinettet ligger to stk. ICEpower moduler fra B&O. Modulerne hedder ASP, og er på 500 Watt i 4 Ohm pr. stk. I den rigtige opsætning tænder ASP modulerne op sammen med fjernsynet. Angående baghøjttaler, kan du jo vælge hvad du vil, men det kræver endnu en stereo forstærker. Men man kan jo vælge at gemme forstærkerne i et skab.
Prisen, ja du kan jo købe brugt Tryk her. 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu engang tak for inpus, som gør at jeg kigger på rigtig mange muligheder.
Hvad ville i tro der giver bedst lyd af Primare eller Rotel? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
Sendt: 16 November 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er 2 meget roste produkter, både hvad angår stereo og surround. Men det må komme an på en lytter. Som igen er svært. for høre du et anlæg hos en anden, kan det gå helt i ged, når du først kommer hjem.
Hjalp engang min fætter med at installere nogle højttalere i hans bil. Jeg var selv blevet træt at lyden, men han ville gerne have dem. Og det var helt vildt så stor forskel det gjorde at de kom over i hans bil. Det var ikke højttalerne der var noget galt med.... det var min bil 
Og det var samme forstærker og headunit. Pas på når lyden skal bedømmes... det snyder nemt
Hvis du kan låne noget med hjem på en eller anden måde... så gør det!! Det giver bestemt den bedste bedømmelse. Gerne en rolig aften, med en eller flere til hjælp, hvor du kan nå at samle tankerne om hvad der er godt og skidt. Forhåbenligt mest godt 
|
Til top |
|
|