Sendt: 02 November 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej alle sammen !
i skal liga passe på en dame fra rusland hun er ude på og nare penge fra jer og heder Elena, mailen ser sådan ud, så hop ikke på denne mail elenahgl@yormail.ru
Hej,
Mit navn er Elena, jeg er 33 ar gammel, og jeg skriver til dig fra de russiske provins. Jeg arbejde i biblioteket, og efter mit arbejde er jeg lov til at bruge computeren, nar muligt. Jeg fandt din adresse pa internettet, og jeg besluttede at skrive til dig dette brev.
Jeg har en 9 ar gammel datter, hendes far forlod os, og vi bor sammen med min mor.
Pa grund af den uudholdelige varme vejr i lobet af denne sommer naesten alle kartofler og grontsager i haven vissen. Mange braendte skove ned. Vi var domt til sult og vi tilbragte alle vores opsparing til at kobe flere saekke med kartofler til vinteren (det er forfaerdeligt, fordi prisen pa kartofler blev 2 gange dyrere end i det sidste ar).
Som folge af krisen i vores region for nylig min mor mistede job og nu vores finansielle situation blev meget vanskelig.
Gas-og el er meget dyrt i vores region, og vi kan ikke rad til opvarmning vores hjem laengere.
Den eneste mulige made for os til at opvarme vores hjem i lobet af vinteren er at bruge en baerbar ovn, der opvarmes med braendende trae. Vi har trae-besparelser i vores stald, og denne ovn vil varme vores hjem hele vinteren uden omkostninger for os. Vi har en skorsten installeret i vores hjem, som vi kan bruge til rog.
Desvaerre kan vi ikke kobe denne ovn i vores lokale marked, fordi det omkostninger 7,920 rubler, og det er meget dyrt for os (svarende til 196 Euro).
Jeg besluttede at appellere til dig, og jeg haber, at du kan hjaelpe os. Hvis du har alle gamle baerbar ovn, og hvis du ikke bruger det laengere, vil vi vaere meget Dem taknemmelig, hvis du kan donere det til os og organisere transport af denne ovn til os (vi bor 200 km fra Moskva). Denne ovne er forskellige, som regel de lavet af stobejern og vaegt ca 100-150 kg.
Jeg haber at hore fra dig snart.
Bedste onsker,
Elena og min familie.
PS: Jeg undskylder for fejl i dette brev, jeg oversat det med hjaelp fra Google oversaetter og ordbog. Du bedes svare pa engelsk, fordi jeg studerede dette sprog i skolen, og kan uderstand det meget godt. Tak.
ikke på den der ude
|