Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 12:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Harmony når IR modtager på TV er dårlig (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 November 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg overvejer at købe en Harmony fjernbetjening (igen).

Problem:
  • For 3-4 år siden havde jeg en Harmony 885 som jeg solgte igen fordi modtageren på mit Panasonic Plasma er/var så dårlig, at hvis men ikke pegede præcist på fjernsynet i de 3-4 sekunder det tager at tænde det, så blev det ikke tændt, og Harmony fjernbetjeningen blev helt forvirret. Specielt konen og børnene kunne ikke finde ud af det.

Nu er jeg så igen på udkig efter en fjernbejening, og det er som om at Harmony er det eneste rigtige, men jeg har stadig mit Panasonic Plasma.

Spørgsmål:
  • Er der nogen som har en ide til hvordan jeg kan få mit Plasma TV til at modtage IR signal selv om der ikke peges præcist på TV'et?

Løsninger:
  • Kunne man f.eks. forstille sig at jeg købte den dyre Harmony 900 med RF to IR, og så placerede en  IR sender foran fjernsynet (og de andre enheder). Jeg vil blive nød til at placere IR senderen 4-5 meter væk, i en skæv vinkel. Men hvordan vil det fungere hvis den modtager det samme signal via IR direkte fra fjernbetjeningen og via en RF enhed?

Krav:
  • Pris er ikke den afgørende faktor, de skal bare virke. Også for børn og min kone.
  • Jeg har pt. mit Panasonic Tv, et MS Media Center, en Denon Surround Forstærker, en WII og snart en PS3 (ved godt den kræver en speciel adapter pga. bluetooth). Hvis det kommer til at virke køber jeg en digital tv modtager til YouSee, og så skal jeg igenem noget HDMI switch, da der kun er en HDMI indgang på mit TV. Alternativt køber jeg en ny Sourrond Forstærker som kan klare den del.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes