Forfatter |
|
Pedro1985 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 19
|
Sendt: 19 November 2009 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hifi4all
Jeg bliver snart den glade ejer af et sæt DLS højtalere.
Nu vil jeg så gerne have dem til at lyde bedst muligt og vil derfor gerne bruge lidt "gryn" på nogle bi-wireing HT-kabel.
Jeg har set lidt på det i DK og synes at de er pænt dyre ifht. UK.
Er der nogle der har erfaring med at handle HT-kabel over nettet i f.eks. UK, og er der ikke noget med, at der kommer en masse moms oven i
prisen, når de bliver sendt til DK?
Ps. er der nogen der har erfaring med disse kabler.
http://www.avreview.co.uk/review/reviewproduct/mps/RPN/8021/ prod/Chord-Carnival-Silver-Plus-Speaker-Cable/RCN/44/rgn/5/s p//v/1
eller
http://www.avreview.co.uk/review/reviewproduct/mps/RPN/3890/ prod/QED-Silver-Anniversary-Bi-Wire-Speaker-Cable/RCN/44/rgn /5/sp//v/1
Eller er der andre HT-kabler, der er mere spændende i samme prisklasse????
MVh Pedro
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 19 November 2009 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke selv handlet der (endnu) men kender nogle som har og altid top service osv.
http://www.highendcable.co.uk/
Men husk at de "liste" priser du ser rundt omkring, mange gange kan forhandles en hel del Så forhør dig ved de danske forhandlere også. Kunne jo være at de faktisk kunne matche de udlandske priser.
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
Sendt: 19 November 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du handler inden for EU, så kommer der ikke normalt nogen former for moms eller afgifter oven i - Det Indre Marked  Der er dog en lille undtagelse, da en virksomhed der handler meget med f. eks. Danmark, skal opkræve lokal afgift (mons). Hvis dette er tilfældet, vil det fremgå af den pris du ser ved bestillingen af varen i netbutikken. Så der kommer ikke noget som en overraskelse ved leveringen. Handler du derimod uden for EU, vil du af postvæsenet ved leveringen blive opkrævet 25% moms, en toldafgift samt postvæsenets toldgebyr.
|
Til top |
|
|
Pedro1985 Forum Bruger

|
Sendt: 19 November 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder jo kun godt.
Jeg tror jeg prøver chancen i england så...
Tak for de gode råd
|
Til top |
|
|
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
Sendt: 19 November 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et spørgsmål? Hvorfor handler du ikke i Danmark og støtter de mennesker som arbejder for at DU/I kan gå ud og lytte til et produkt før DU/I handler? Eller går DU/I aldrig i en dansk butik for at se, lytte, og få gode råd? Tror ikke der ringes til internethandleren og spørger om råd, da dette sikkert er for dyr i telefoneregningen;o)
Come on og smid nogle dollars i DK istedetfor altid udenfor.
K
|
Til top |
|
|
Derre Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 307
|
Sendt: 19 November 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan kan det være at det altid er billigere i udlandet? Er de danske forhandlere griske, eller er der lavere afgifter i udlandet?
|
Til top |
|
|
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
|
Sendt: 19 November 2009 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej forhandlere er bestemt ikke griske, men der er så mange regler i DK der gør at man for det første er nødt til at lave nogle penge (forsikringer, revisorer, moms og skat), ting der er påtvungne, og det kan desværre gøre at I slutbrugere skal betale nogle procent ekstra, men overvej om det ikke er det værd, da det holder nogle forhandlere oppe at køre og I kan få en god service (for det meste) ved at besøge en butik eller ringe.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 19 November 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med Gbemi, støt de danske forhandlere og som skrevet tidligere så er det ikke altid listeprisen man skal gå efter. Mange forhandlere er også villig til at smide nogle procenter af og det gør i de fleste tilfælde en meget lille prisforskel på produkterne fra danmark og andre EU lande.
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
|
Sendt: 19 November 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Pierre
Der er faktisk rigtig mange der kæmper for at holde snabelen oven vande og de småpenge der skal smides ekstra er på lang sigt givet godt ud, da I ALTID vil have et sted at vende tilbage til med spørgsmål, ændringer, opgraderinger, nye brochurer at hente, gratis lytte tests og måske låne grej med hjem - DET er mange penge værd i det lange løb.
Jeg elsker at få lov at prøve en bil inden jeg køber dem. Er hel vild med min nye Volvo;o)
Hedder forresten Kennet, Pierre, men det kan du jo ikke læse af mit Hifi4all navn.
|
Til top |
|
|
defac3 Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 20 November 2009 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror også, at hvis jeg skulle smide 100K efter et par højttalere, så ville jeg nok gøre det i en butik. Men når vi snakker om kabler, er det helt hen i vejret at smide pengene ud af vinduet. En Hifi-butik er jo ikke et julemærkehjem, der kun kan overleve ved at samle penge ind. I bliver sq nødt til at erkende, at internettet er kommet for at blive, og vi som kunder handler der, hvor vi får mest for pengene. Det er f.eks. derfor, at der ikke er ret mange købmænd tilbage, og ismejerierne forsvandt for en generation siden.
Hvordan kan det f.eks. være, at et Supra PLY 3.4 højttalerkabel koster 89,00 kr. pr. meter i Danmark, mens man i Sverige kan få det for 75,00 SVENSKE (det svarer til 54,00 Dkr.) Hvorfor skulle jeg gå ned i butikken og give 1350 kr. mere for 30 meter? Det hænger jo ikke sammen. __________________ Stereo:
Music Angel XD-800 MKIII KT88
Luxmann pd 277
MHZS CD88H
Dantax Utopia 7
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 20 November 2009 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Jeg er enig med Gbemi, støt de danske forhandlere og som skrevet tidligere så er det ikke altid listeprisen man skal gå efter. Mange forhandlere er også villig til at smide nogle procenter af og det gør i de fleste tilfælde en meget lille prisforskel på produkterne fra danmark og andre EU lande. |
|
|
Hvis de ikke vil oplyse de reelle priser er det da deres egen skyld at folk finder det billigere andre steder. Hvorfor skal hifibutikker være "Hjallerup marked" ? Man står vel heller ikke og tigger om rabat når man køber 2 kg sukker hos købmanden. Idag hvor vi som kunder har alle muligheder for at sammenligne priser på nettet, virker det da som selvmord at reklamere med højere priser end man rent faktisk sælger varerne for.
Bortset fra det har jeg altid købt mit hifi hos danske forhandlere. Jeg køber dog ofte cd´er og dvd´er over nettet.
|
Til top |
|
|
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
|
Sendt: 20 November 2009 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan sagtens se mange fordele og ulemper ved begge typer handler.
Man sparer penge ved at handle på nettet, men man får ikke den service som kunne komme en til gode hvis der skulle opstå et problem. Kom en kunde ensempelvis til mig med en vare svarende til det jeg sælger og der måske var knækket et stik af en højtalerkabel, så ville jeg, hvis en af mine forhandlere havde solgt det, sørge for at det blev lavet og allerhelst omkostningsfrit.
På den anden side var det købt på nettet, ville jeg bede dem om at hoppe i havet. At spare 200 kr på et kabel til måske 1500,- og samtidig forvente at min service skal ligge en kunde for døren, den er for langt ude.
Jeg købte selv min Volvo fra Sverige. Da jeg ville have oplyst en masse ting om den fra Volvo i DK fik jeg at vide at det gad de egentlig ikke beskæftige sig med, da det var en import bil. Det bliver jeg nødt til at acceptere. Jeg sparede maåske nogle penge, men sagde farvel til en service, som jeg faktisk er skide ærgelig over jeg ikke har betalt for.
Internet handel er kommet for at blive og det er fedt. Bruger det selv og det tror jeg de fleste gør. Jeg hører dog igen igen "hvor kan jeg høre det kabel henne"? eller "hvem forhandler de højtalere"? I som kunder er jo super glade for at der er steder I kan besøge og få demonstreret jeres kommende grej, men på den anden side tror I, af en eller anden grund, at danske forhandlere tager overpriser for dem.
Der er ekstrem mange forhandlere der gennem det sidste års krise har solgt mange varer til billigere penge end de har givet for dem selv. Dette har resulteret i, at I er blevet en smule forkælede mht priser på varer. Dette tror jeg vil komme til at ændre sig og de varer I kan købe på nettet ofte kun vil kunne handles der og resten af sortimentet vil blive ala det i hifiklubben - priserner hvad de er og det er fakitsk kun der de kan købes. Så må du betale ved kasse et, men med især to følelelser som jeg er tilhænger af:
1. Jeg ved min service er der vhis jeg skulle få brug for den
2. jeg ved andre har betalt det samme som mig for tilsvarende vare - dvs vi får en ordenlig pris når vi skal af med den igen brugt, da vi jo er sikre på hvad den koster fra ny.
Bare lige nogle tanker.
Kennet, Hifi4real
|
Til top |
|
|
Pedro1985 Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kennet
Det er en sød tanke, det at støtte det danske marked og butikker....
Men jeg vil give "defac3" helt ret.
Hvis jeg skulle købe højtalere til til 10kg så ville jeg gøre det i DK, for at have min servicegaranti og kunne lytte til dem inden købet. MEN nu
handler det om kabler til 130 kr pr. meter, og hvis jeg kan spare 40-45%, så ville det da være "helt hul i hatten" at smide de penge ud af vinduet
ved at købe disse i DK.
Det er bare min mening.
MVH Pedro
|
Til top |
|
|
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
|
Sendt: 21 November 2009 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pedro
Jeg må så til gengæld give dig ret i, at kan du spare 40-45 % ved at handle på nettet er der noget der er galt. Jeg kan finde mange ting der er 10-15 % billigere pga momsen, men slet ikke i den størrelsesorden du skriver om.
Har du snakket med den danske forhandler om dette? Det kunne jo være han har en forkert pris eller internetbutikken har en forkert pris. Måske skulle han (den danske butik) tage kontakt til producenten og høre hvad der sker lige der?
Nå men så har vi da delt nogle meninger og det er altid godt at høre andet end ens egen.
God weekend de herrer.
Kennet
|
Til top |
|
|
Pedro1985 Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|