Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 13:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Skærmet Strømkabel. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 November 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004
Sendt: 19 November 2009 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

ulrikmm skrev:
MoWa du hijacker denne tråd. Jeg vil igen opfordre dig til at starte din egen tråd om dit eget emne. Og så bør du nok moderere
din tone lidt overfor andre. Udtalelser om at andre burde konsultere en ordbog inden de svarer dig er hånlige og hører ingen
steder hjemme.

Jeg tror ikke du forstår hvordan et debatforum virker, det er beklageligt. Denne tråd tilhører ikke trådstarter, og emnet har blot udviklet sig - det er ikke gået off-topic. Folk der vil svare på trådstarterens oprindelige spørgsmål kan da bare gøre det. Handler det måske om at bevisbyrden er ved at blive for stor, og at du, som er blandt dem der "kan" høre forskel, begynder at føle jorden brænde lidt under dig? Holder man urokkeligt fast i et postulat, på trods af kraftige indicier der taler mod postulatet, går det naturligvis mest ud over en selv - men når man samtidig fremturer i et åbent forum, er det på grænsen af hvad der er klogt.

Jeg kan ikke gøre for at Pierre ikke kender betydningen af væddemål, og jeg mener da naturligvis alvorligt, at det er en idé at slå et ord op i en ordbog, hvis man ikke kender betydningen af det, inden man blander sig i en debat.
Til top Vis MoWa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoWa

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 November 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

MoWa, du optræder brovtende og selvhævdende. Jeg vil gerne oprette en tråd for dig, hvor du kan fremture. Den kunne hedde
MoWas tråd. Dem der synes du skriver interessant, ville skrive der. Dem der finder dig uinteressant, ville lade være.
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 November 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Ro på, gutter.
Tråden her har drejet sig væk fra det oprindelige, som tiltænkt af trådstarter.
Kom tilbage på sporet, og tag eventuelle diskussioner om kabelforskelle i en ny tråd, alternativt en af de utallige der allerede findes her på siden.

Og overvej det anvendte sprogbrug:
Vi gider ikke svinere.

Andreas/moderator, hifi4all

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004
Sendt: 19 November 2009 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
Ro på, gutter.
Kom tilbage på sporet, og tag eventuelle diskussioner om kabelforskelle i en ny tråd, alternativt en af de utallige der allerede findes her på siden.

Vi gider ikke svinere.

Jeg mener ikke du har ret. Spørger spørger, hvor man får billigt strømkabel, og jeg plæderer for at der ikke er grund til at købe andet end et helt almindeligt billigt strømkabel. Der fremføres diverse beviser, der udfordres til at folk der hævder andet kommer med modbeviser eller deltager i en test for at påvise forskellen. At der så til tider falder et hårdt ord, er der nok noget om, men decideret svineri synes jeg ikke der er. Vi er voksne mennesker, og burde nok kunne tåle lidt hårde ord - ligesom vi burde være voksne nok til at erkende vore fejl, hvis der fremføres kraftige indicier. Jeg vil bede dig om at genoverveje din moderering, holder du fast ved den, vil jeg naturligvis respektere den.
Til top Vis MoWa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoWa

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 19 November 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

MoWa skrev:
brok skrev:
Ro på, gutter.

Vi gider ikke svinere.

Jeg mener ikke du har ret. Spørger spørger, hvor man får billigt strømkabel, og jeg plæderer for at der ikke er grund til at købe andet end et helt almindeligt billigt strømkabel. Der fremføres diverse beviser, der udfordres til at folk der hævder andet kommer med modbeviser eller deltager i en test for at påvise forskellen. At der så til tider falder et hårdt ord, er der nok noget om, men decideret svineri synes jeg ikke der er. Vi er voksne mennesker, og burde nok kunne tåle lidt hårde ord - ligesom vi burde være voksne nok til at erkende vore fejl, hvis der fremføres kraftige indicier. Jeg vil bede dig om at genoverveje din moderering, holder du fast ved den, vil jeg naturligvis respektere den.

Jeg holder fast ved min moderering.
Svinere er ikke ment som svineri, men mindre pænt sprogbrug.

Trådens emne er forslag til indkøb af skærmede strømkabler.

Andreas/ moderator, hifi4all

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

bsfp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 November 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

For nogle af os er en stor del af hifi-hobbyen, at rode med anlægget, det er vel menneskets natur at udforske. Derfor prøver jeg som mange andre, en masse for mange nærmest mystiske ting. Tit syntes man der sker en forbedring, og så glædes man, og vil gerne prøve mere, i virkeligheden havde man bare brugt en ørepind, eller måske fået et glas for meget.
Det har jeg det fint med, og at nogle syntes det er helt åndsvagt at bruge tid på er da helt iorden, det er jo heldigvis min egen tid (konen er måske lidt uenig).
Til top Vis bsfp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsfp

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 November 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Sendt: 19 November 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Indlæg slettet.
Forhold jer til, at emnet er forslag til indkøb af skærmede kabler, tak.

Andreas/moderator

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 19 November 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.

Winkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 November 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

TONYCART007: Jeg falder ofte over diverse skaermede kabler i alt fra 0.5 til 10Kvadrat i forbindelse med mit job... Og det skal da klart proeves med diverse DYI stroem kabler.

Hvilke stik har du kigget paa??

Til top Vis Winkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winkel

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 November 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil have/lave et Netkabel der virkeligt er godt, så kan du selv lave det til 300-400,-kr.

Jeg har i denne tråd vist et eksempel på et netkabel, hvor der er brugt standard materialer som du kan få de fleste steder http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=73856&P N=7 Dette er et af mine favorit netkabler

Når du så har prøvet dette, så kan du jo selv vurdere om det var det hele værd.

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 November 2009 kl. 01:48 | IP-adresse registreret  

Sidder også med tankerne om at lave nogen nye net kabler. mit problem er bare at de kabler jeg har er 22+mm tykke, kan ikke finde nogen stik på nettet som kan tage så store kabler uden at det er shucko eller koster kassen. nogen som kender nogen billige stik. er interesseret i både apperatstik og netstik. MEGET gerne under 100kr stykket, det er trodsalt bare lidt plastik og et par gram kopper 
Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 20 November 2009 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

MoWa skrev:
Pierre skrev:
MoWa skrev:
[QUOTE=spped six][QUOTE=MoWa] [QUOTE=Jblfan][QUOTE=MoWa]Jeg er stadig klar på et væddemål på 10.000,- kr. - lette penge for dem af jer der kan høre forskel på alm. strømkabel og dyrt strømkabel.

Jeg er klar

Vist du dukker op på min adresse med 10K og et strømkabel efter eget valg og vi laver "testen" på min måde.

Du er formodentlig klar over at et væddemål betyder at du også skal være klar med 10.000. Forklar hvad der er "din" måde, hvis det er den sædvanlige måde som hifinørder tester på, er den naturligvis ubrugelig. Men fortæl-fortæl. Som nævnt tidligere, måske i anden tråd, skal det af praktiske årsager være ikke for fjernt fra København.

Hvorfor skal der pludselig være penge med i spillet? Det er da dybt useriøst og usympatisk

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Sendt: 20 November 2009 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

CasperCU skrev:

MEGET gerne under 100kr stykket, det er trodsalt bare lidt plastik og et par gram kopper 

Det er nok her der er nogen der er uenige. Nogle sværger til bakelit istedet for plast, og går på rov i bedstemors gamle elinstallationer. Endvidere er der adskillige af de "billige" stik som anvender messing og ikke kobber (men ofte betrukket med guld, så det ikke korroderer).

Men ja, de fleste kommercielle specialstik accepterer vist kun 16mm.

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 November 2009 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

golfdane skrev:

Men ja, de fleste kommercielle specialstik accepterer vist kun 16mm.

Hmm så må jeg bare voldtage nogen af de billige stik til 8mm kabel og sætte noget krymp hen over for at holde det

synes ikke jeg gider at skiftet kablet når jeg har fået en masse "military grade" (kommer fra en gammel installation på Odden skydeskole )
Der er både dobbelt og tripple skærmede kabler, men så er de til gengæld også næsten umulige at bukke
Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 21 November 2009 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Hos ELFA kan man få noget der heder Lapp ölflex-classic-110cy, der er et skærmet ölflex kabel, de forhandler det kun til og med 1,5 mm2, 3 x 1,5 mm2 koster 43,90 kr.+moms. Hvis du vil have et større mm2, så kunne der jo vælges 5 x 1,5 mm2 og bruge to ledere til nul og to andre til fase, den gul/grønne giver jo sig selv, 5 x 1,5 koster 59,10 kr.+moms.

varenr. på 3 x 1,5: 55-819-54

varenr. på 5 x 1,5: 55-819-70

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes