Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 13:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Selvudnævnte Musik profeter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 24
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Hej Buddy,

Min pointe er netop at man skal kunne høre ALT med glæde. (Hvis man altså kan lide kunstneren)

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Hej Groove,

Du sakser et enkelt citat ud af vores hjemmeside. Som jeg skrev, mente jeg ikke det var stedet at diskutere Densen kontra Linn i  filosofi, jeg er ikke i tvivl om at Linn vil mene deres er mere dækkende end vores, ligesom jeg mener vores er mere dækkende end deres. Men denne tråd handler jo om noget andet.

Hej Ghammel & Suhr,

Du skrev at det perfekte anlæg ville spille alle musikalske informationer, og det var jeg egentligt enig i. Jeg mener at det er udtryk for farvninger og fejl når et anlæg ikke kan f.eks time, eller spille stereoperspektiv. Hvis jeg i den forbindelse lagde dig ord i munden må du undskylde.

I øvrigt underskrev du dig på et tidspunkt med Lars Kristensen, er du den Lars jeg kender fra Eben ?

Generelt

Generelt så oplever jeg, at de fleste highend anlæg ikke er neutrale. Hvis de får en plade til at lyde dårligt, så man ikke kan høre musikken, er det udtryk for farvninger og betoninger, og der må være nogle ting, de ikke har taget højde for i deres udvikling.

Hvis argumentet om at det er en kvalitet at man ikke kan høre på mere end 5% af sine CDer fordi resten lyder elendigt, virkeligt er den ultimative sandhed, så får vi alle et fattigt musikliv, glem al populær musik, glem Beatles, Elvis, det meste klassiske musik, næsten al jazz af alle dem der definerede genren etc etc etc. Men sid og nyd dine 2 mikrofon optagelser, og glæd dig over at du kan høre præcis hvor musikerne står placeret, og forsøg samtidig at glemme at det oftest ikke er de bedste kunstnere der er optaget så perfekt, så dem kan du ikke høre.

Hvis I VIRKELIGT synes det er en ønskværdig måde at høre på musik på, så forestil jer vi talte om bil design. Så ville I med stolthed meddele at nu har vi lavet verdens bedste bil, den er totalt elendig at køre i på 95% af alle offentlige veje i kongeriget….. Hvis det var computere, ville I tale om at nu var det lykkedes at få den ned på kun at virke med 5% af alt software, og I arbejder hårdt på at forbedre den, så I kan komme ned på at kun 2-3 % af alt software kan bruges.

Hej Lasse

I Kbh brugte vi et tilfældigt valgt highend system som fixpunkt for vores demo, og en sammenligning med vores mindste anlæg. Som du så rigtigt skriver, opfattede de fleste at B-100/B-400+ var den bedste kombination (92% mente vores anlæg til 22K var bedre end highend anlægget til 100K).

At vort anlæg lød mere lyst, gør det ikke til ”happy” hifi. Kurt har tidligere argumenteret for at happy hifi er et løft i bunden, og det havde vores jo ikke. Men min erfaring er at jo strammere bas, jo mindre volumiøs virker den.

Din parallel til sengen mener jeg ikke er helt korrekt, som jeg opfatter den, er den som følger:

a)     Highend optræden i sengen: du ligger ved siden af en underskøn kvinde, og betragter hende intenst i alle detaljer.

b)     Densen optræden i sengen: du dyrker hed elskov, med alle dine sanser åbne og har en intens oplevelse.

Med venlig hilsen

Helt ærligt Thomas, dit forhold til musik og om hvem der har indspillet hvad og i hvilken kvalitet forkommer temmelig analfabetisk.

Bemærkningen vedr. jazz demonstrerer en åbenlys og omfattende uvidenhed på området

Iøvrgit fortrækker jeg sex med kvinder. Man skal godt nok være sulten for at dyrke sex med en seng, men det er kanske en særlig jysk model med hul i madrassen

Waal 

Til top Vis waal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af waal

guitarplayer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Iøvrgit fortrækker jeg sex med kvinder. Man skal godt nok være sulten for at dyrke sex med en seng, men det er kanske en særlig jysk model med hul i madrassen

Hvem sagde tråden var dø

Til top Vis guitarplayer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guitarplayer

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

"Seriøs" måde du debatterer på Waal, men nok svært at få op på et niveau hvoer det bliver en konstruktiv dialog

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

guitarplayer skrev:
Dali Diva , spiller smukt... med det rette udstyr....

Det kan du nok ikke forklare Jonas!

"De spiller for meget af alting"

Hvis du nogensinde skulle opleve et renduyrket Linn set-up eller blot dele heraf, så vil du opleve han har ret.

Når man fjerner en Linn komponent, kommer der uvedkommende information ind i lydbilledet, såsom hosten fra de musikere der ikke lige spiller nu, bladren i nodehæfter, dirigentens nynnen med, åndedrættet fra solisten, reverberancen fra salen, informationer om seltionernes positioner og alle den slags sager, som vi jo slet ikke ved er på skiven.

Jeg har lyttet til det set-up og de speakers som hr. Bojer tager sit udgangspunkt i. Brevsprækkediskant og trepunktsperspektiv. Men det kører i takt - siger han. Og det ved vi jo at det gjorde da det blev indspillet (Yesterday). Alt det andet er jo enten noget fis eller selvsuggestion der er godt underbygget af overdreven indtagelse af drue eller malt.

Næh! lad os få noget timing og noget rytme, det må sq da have været der som det mindste. Så jo mere af det du hører når du spiller, jo bedre. Kniber det, kan du jo prøve med at banke roen lidt i gulvet eller bagvæggen, det plejer at give det sidste .

Der findes næppe større undskyldning for at vær et fjols af en konstruktør, end den historie.

Lyt engang til Linn Records og du vil aldrig mere være i tvivl. De er en samling hørehæmmede fuldebøtter allesammen. 
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

guitarplayer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hr. Sillesen .. der kan vel heller ikk koges mere suppe på denne tråd.....

folk blir aldrig enige i denne verden anyway.....

Til top Vis guitarplayer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guitarplayer

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Hej Kurt,

Du nævner nogle få eksempler på gode kunstnere der er godt optaget ud af tonsvis af gode kunstnere, men det ændrer jo ikke på mit eksempel.

I allerhøjeste grad ændrer det på dit eksempel.

Hvis du holdt dig lidt væk fra Decca, Phillips og DG, så vil du finde en lang række af smukke optagelser, der i høj grad er teknisk velgjorte.

At de så tillige er smukt musikalsk udført er vel nærmest forbudt ude vestpå.

Pointen er, at du aldrig hører dem.
Man bliver en kende træt af at høre om set-ups til snart sagt enhver pris, der ikke kan få Elvis til at synge og ej heller Beatles.

Kulkornsmikrofoner og overstyrede rørforstærkere er jo vel også lidt af samme skuffe som Densen.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Hej Buddy,

Min pointe er netop at man skal kunne høre ALT med glæde. (Hvis man altså kan lide kunstneren)

Hej Thomas

OK. Jeg forstår godt pointen, men er kun delvist enig.

Du har altså en mærkelig måde at trykke dig ud på. Eller også arbejder mine hjerneceller ikke helt synkront (den ene er ude af takt med den anden og forstår derfor ikke at skabe en helhed hvis du forstår).

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Men det kører i takt - siger han. Og det ved vi jo at det gjorde da det blev indspillet (Yesterday).

Hehe du er nu sjov  Yester day er ikke den plade man udpræget lytter takt og rytme på Kurt men det kan du jo nok ikke høre alligeveller  næ du det er forskelle i melodien og hvor dybt og højt han kommer i sangen.

Næh! lad os få noget timing og noget rytme, det må sq da have været der som det mindste. Så jo mere af det du hører når du spiller, jo bedre. Kniber det, kan du jo prøve med at banke roen lidt i gulvet eller bagvæggen, det plejer at give det sidste .

Der findes næppe større undskyldning for at vær et fjols af en konstruktør, end den historie.

Lyt engang til Linn Records og du vil aldrig mere være i tvivl. De er en samling hørehæmmede fuldebøtter allesammen.

Fulde ja bare jeg må drikke sammen med dem , jeg tager nemlig derover om nogle måneder

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

guitarplayer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
guitarplayer skrev:

tjaa.... , at hans Linn sæt er helt oppe at ringe hos ham

gør vel også at alt andet er noget skrammel i hans verden.....

det er og blir det altså bare aldrig i min sorry

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

guitarplayer skrev:

Kurt von Kubik skrev:
guitarplayer skrev:

tjaa.... , at hans Linn sæt er helt oppe at ringe hos ham

gør vel også at alt andet er noget skrammel i hans verden.....

det er og blir det altså bare aldrig i min sorry

Well!
 You must (n)either be crazy (n)or poor!

guitarplayer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

hehe.........

jeg er bare ikk til Linn , men fred til dem der er

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Duelund skrev:

[QUOTE=Jonas bojer]Bare vi kan blive enig om at INGEN af os ved præcist hvad der er på pladerne ned til 100% mindste detalje så er jeg glad.

Det skal du skam ikke være. Hvis du nu lyttede til klassisk musik, som der er masser af, så fortæller nodebladet dig, hvad der burde være, og også jfr. min erfaring er. Det kan blive vægtet lidt forskelligt, men sådan er det også til en live opførsel, afh.a. hvor man sidder og dirigent, der dirigerer.

Men hverken klassisk eller nodelæsning er dig - Vel?

mvh

Jo skal jeg er skam opvokset med klaver ;o) og gået på musikalsk Gymnasium og synget i kor, men at du siger det undre mig meget , for til mødet i århus har jeg fået fortalgt i kun lyttede lyde i 90% af tiden og hvad musik er der i det ?

Hvis det er musik, der skal præsenteres, så skulle man have hidkaldt musikanter. og ikke en højttalermaniac som mig.  Musik består af lyde ligesom en bog indeholder bogstaver. Stryg nogen af dem og det bliver rent gætværk.
Så musikken spiller en langt mindre rolle end diskussionen omkring højttaler, som var nærmere emnet end at medbringe en harmonika og tage en rundtur med den på maven.

Node læsning er l**t det kan du ikke bruge,

Det kan jeg da. Det der skal være på pladen er ganske nøje beskrevet i nodebladet. Det du taler om er din oplevelse af det hørte, og med en manglende viden om hvad der burde være deler du skæbne med ordblindes gætten på indhold.

så du ikke udsendelsen om de kinisiske musikere der spillede klassisk musik perfekt efter noderne ? diagenterne sagde de ikke have forstået musikken , nerven og sjælen i musikken de spiller helt mekanisk efter noderne. Folk der spiller efter gehør har jeg mere respekt for.

Det tænkte jeg nok. Der skal føleri og fejl til for at få "retten" til at glide ned og godt med takt, så hop på stedet kan stimulere peristaltikken.

Tror godt du ved hvad jeg mener når jeg siger at ingen ved hvad der er på pladerne.

Nej! tænk, det ved jeg ikke. Der er langt mere sandhed dér end i transduceren.

Eneste jeg kan se for mig du gør godt er at du laver microfoner og selv laver optagelser så kender du hele afspiller kæden mere nøjagtigt og det er da en pluds. Men hvad der er på pladerne er og bliver stadig et gætteri lige meget hvor meget expert du selv tror du er.

Det er så forvrøvlet at det gør ondt. Det man ikke ved er hvad det bliver til efter  at have passeret møjsprederen og ernammet af den enkelte.

mvh  Steen Duelund

Til top Vis Duelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duelund

waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

"Seriøs" måde du debatterer på Waal, men nok svært at få op på et niveau hvoer det bliver en konstruktiv dialog

Med venlig hilsen

Ekko'et svarer blot hvad du råber

Waal

waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

guitarplayer skrev:

Hvem sagde tråden var dø

Jeg glemte den med Densen og drengene i omklædningsrummet

Kollektiv "luftguitar" !!

Waal

waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Duelund skrev:
Jonas bojer skrev:
Duelund skrev:

[QUOTE=Jonas bojer]Bare vi kan blive enig om at INGEN af os ved præcist hvad der er på pladerne ned til 100% mindste detalje så er jeg glad.

Det skal du skam ikke være. Hvis du nu lyttede til klassisk musik, som der er masser af, så fortæller nodebladet dig, hvad der burde være, og også jfr. min erfaring er. Det kan blive vægtet lidt forskelligt, men sådan er det også til en live opførsel, afh.a. hvor man sidder og dirigent, der dirigerer.

Men hverken klassisk eller nodelæsning er dig - Vel?

mvh

Jo skal jeg er skam opvokset med klaver ;o) og gået på musikalsk Gymnasium og synget i kor, men at du siger det undre mig meget , for til mødet i århus har jeg fået fortalgt i kun lyttede lyde i 90% af tiden og hvad musik er der i det ?

Hvis det er musik, der skal præsenteres, så skulle man have hidkaldt musikanter. og ikke en højttalermaniac som mig.  Musik består af lyde ligesom en bog indeholder bogstaver. Stryg nogen af dem og det bliver rent gætværk.
Så musikken spiller en langt mindre rolle end diskussionen omkring højttaler, som var nærmere emnet end at medbringe en harmonika og tage en rundtur med den på maven.

Node læsning er l**t det kan du ikke bruge,

Det kan jeg da. Det der skal være på pladen er ganske nøje beskrevet i nodebladet. Det du taler om er din oplevelse af det hørte, og med en manglende viden om hvad der burde være deler du skæbne med ordblindes gætten på indhold.

så du ikke udsendelsen om de kinisiske musikere der spillede klassisk musik perfekt efter noderne ? diagenterne sagde de ikke have forstået musikken , nerven og sjælen i musikken de spiller helt mekanisk efter noderne. Folk der spiller efter gehør har jeg mere respekt for.

Det tænkte jeg nok. Der skal føleri og fejl til for at få "retten" til at glide ned og godt med takt, så hop på stedet kan stimulere peristaltikken.

Tror godt du ved hvad jeg mener når jeg siger at ingen ved hvad der er på pladerne.

Nej! tænk, det ved jeg ikke. Der er langt mere sandhed dér end i transduceren.

Eneste jeg kan se for mig du gør godt er at du laver microfoner og selv laver optagelser så kender du hele afspiller kæden mere nøjagtigt og det er da en pluds. Men hvad der er på pladerne er og bliver stadig et gætteri lige meget hvor meget expert du selv tror du er.

Det er så forvrøvlet at det gør ondt. Det man ikke ved er hvad det bliver til efter  at have passeret møjsprederen og ernammet af den enkelte.

mvh  Steen Duelund

Til Jonas

"De der lyde" kaldes musik. At du tilsyneladende går i baglås når du bliver præsenteret for noget nyt og anderledes er da trist.

Waal

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Næee Waal,

Jeg argumenterer bare sagligt for mine synspunkter, og da du ikke kan komme med saglig argumenter imod dem, så vælger du den letteste og laveste form for svar, nemlig at forsøge at ironisere og latterliggøre.

Det bringer bare ikke debatten videre og er egentligt bare spild af min tid.

Med venlig hilsen 

Thomas Sillesen

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Marts 2004 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Debatten kommer ikke videre alligevel - den er langt væk fra trådens oprindelige hensigt, og kører om de samme gennemtærskede ting endnu engang!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Marts 2004 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Din parallel til sengen mener jeg ikke er helt korrekt, som jeg opfatter den, er den som følger:

a)     Highend optræden i sengen: du ligger ved siden af en underskøn kvinde, og betragter hende intenst i alle detaljer. Well! Better safe than sorry!

b)     Densen optræden i sengen: du dyrker hed elskov, med alle dine sanser åbne og har en intens oplevelse. En voldsom skam hun var ude at tisse imens. Bedre held næste gang .
Hvis vi alle rammer ligeså godt, så ville jeg købe aktier i ISS lagenservice

Med venlig hilsen

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Sendt: 13 Marts 2004 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Hej Waal

Husk nu på, at "de selvudnævnte musik profeter"  har bestemte regler for følgende:

1) hvad der kan defineres som musik
2) hvordan man lytter til musik
3) hvilke produkter der kan spille musik
4) hvem der kan lytte til musik

Dette bør vi vantro aldrig glemme, for ellers falder hammeren prompte og uden nåde. 

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

<< Forrige Side af 24 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes