Forfatter |
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
Jonas skrev:
"Det er fordi i ikke har hørt bedre at i nøjes med det i har sådanne har jeg jo også haft det engang, i er heldige kan spare penge vær dog glad for det. "
Det var dog utroligt så påståelig du er idag Jonas, men jeg synes da det er frisk gået at skrive sådan når du, 1. ikke har hørt vores allesammens anlæg og 2. ikke ved hvad vi allesammen har hørt. Du har lige løst en ligning med 3 ubekendte men hvor du mener at kende facit. Men det her er jo heller ikke en konkurrence, vi er allesammen glade for vores anlæg, hører noget godt musik og bliver glade og positive.
Men jeg er dog lidt ked af at du har haft det som jeg har det nu, håber virkelig det går bedre, det må jo have været ubeskriveligt hårdt. Tænk engang et mareridt, at have et anlæg der ikke står LINN på, det i sig selv burdte jo give ret til en eller anden form for støtte. Krisehjælp.
|
|
|
Måske det er rigtigt slemt for mig jeg er begyndt at drømme om Ivor om natten er jeg så langt ude ?
Men jeg komemr da gerne forbi ? og lytter dine line højtalere ? har du Crown ? dem kender jeg lyden fra mange af mine film venner har Crown mono blokke hele vejen rundt ;O)
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
lasse skrev:
Jonas skrev:
"Det er fordi i ikke har hørt bedre at i nøjes med det i har sådanne har jeg jo også haft det engang, i er heldige kan spare penge vær dog glad for det. "
Det var dog utroligt så påståelig du er idag Jonas, men jeg synes da det er frisk gået at skrive sådan når du, 1. ikke har hørt vores allesammens anlæg og 2. ikke ved hvad vi allesammen har hørt. Du har lige løst en ligning med 3 ubekendte men hvor du mener at kende facit. Men det her er jo heller ikke en konkurrence, vi er allesammen glade for vores anlæg, hører noget godt musik og bliver glade og positive.
Men jeg er dog lidt ked af at du har haft det som jeg har det nu, håber virkelig det går bedre, det må jo have været ubeskriveligt hårdt. Tænk engang et mareridt, at have et anlæg der ikke står LINN på, det i sig selv burdte jo give ret til en eller anden form for støtte. Krisehjælp.
|
|
|
Måske det er rigtigt slemt for mig jeg er begyndt at drømme om Ivor om natten er jeg så langt ude ?
Ikke nødvendigvis, du tænder måske bare på mænd i kilt 
Men jeg komemr da gerne forbi ? og lytter dine line højtalere ? har du Crown ? dem kender jeg lyden fra mange af mine film venner har Crown mono blokke hele vejen rundt ;O) |
|
|
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Ikke nødvendigvis, du tænder måske bare på mænd i kilt 
|
|
|
Hmm måske jeg kan lokke kærsten til at gå med kilt ? mon man kan få kvinde kilte ?
|
Til top |
|
|
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
Hvis det er noget du mener alvorligt, at nogle ikke lytter til musikken men kun rum og akustik hvorfor lytter de så ikke bare til en fuldfed havnearbejder der slår en brandskid i en beton hal, så skal du edder bankemig få rum og akustik.
|
|
|
Den CD har jeg. På mit setup kan jeg høre langt flere detaljer end jeg bryder mig om. Det hele står så livagtigt at jeg på det nærmeste kan nyde det kunstneriske udtryk med flere sanser end blot min høresans. Det kan konen desværre også og hun har derfor forbudt mig at nyde dette kunstværk mere.
Af samme grund overvejer jeg derfor seriøst at skifte en eller flere komponenter så jeg bedre kan følge rytmen i stedet.
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas Bojer skrev: Men jeg komemr da gerne forbi ? og lytter dine line højtalere ? har du Crown ? dem kender jeg lyden fra mange af mine film venner har Crown mono blokke hele vejen rundt ;O)
Er mange venner her = 1 ?
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Jonas Bojer skrev: Men jeg komemr da gerne forbi ? og lytter dine line højtalere ? har du Crown ? dem kender jeg lyden fra mange af mine film venner har Crown mono blokke hele vejen rundt ;O)
|
|
|
Næ du der er 15 crown mono blokke ialt så kan du selv regne det ud og de sidder i rack ;O)
Var du forresten ikke ham der har Peak højtaler til salg ?
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas skrev:
Men jeg komemr da gerne forbi ? og lytter dine line højtalere ? har du Crown ? dem kender jeg lyden fra mange af mine film venner har Crown mono blokke hele vejen rundt ;O) Nej, der du vist nok ikke helt "up to date" med dine oplysninger, jeg har Advantage CD/for/og effektforstærker samt Carver båndhøjttaler men jeg har hørt Crown forstærkere på mine højttalere både Power Tech'en og Studio Ref. det er nogle kontante herre der ved hvad det handler om når man siger jerngreb.
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
Jonas skrev:
Men jeg komemr da gerne forbi ? og lytter dine line højtalere ? har du Crown ? dem kender jeg lyden fra mange af mine film venner har Crown mono blokke hele vejen rundt ;O)
Nej, der du vist nok ikke helt "up to date" med dine oplysninger, jeg har Advantage CD/for/og effektforstærker samt Carver båndhøjttaler men jeg har hørt Crown forstærkere på mine højttalere både Power Tech'en og Studio Ref. det er nogle kontante herre der ved hvad det handler om når man siger jerngreb.
|
|
|
Oki have læs det på århus hifi og musik klubs hjemme side. Crown er kraftkale men alt for "grovkornede" i mine øre , måske mest egenede til PA.
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
lars37 skrev:
Prøv at læse det du skriver Jonas - et eller andet siger mig, at du ikke mener det du skriver!!!
|
|
|
Næ du der er 15 crown mono blokke ialt så kan du selv regne det ud og de sidder i rack ;O)
Var du forresten ikke ham der har Peak højtaler til salg ?
|
|
|
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, mine er først erhvervet i sidste uge. Jeg har aldrig før ejet Peak Consult højttalere.
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Groove,
Du sakser et enkelt citat ud af vores hjemmeside. Som jeg skrev, mente jeg ikke det var stedet at diskutere Densen kontra Linn i filosofi, jeg er ikke i tvivl om at Linn vil mene deres er mere dækkende end vores, ligesom jeg mener vores er mere dækkende end deres. Men denne tråd handler jo om noget andet.
Hej Ghammel & Suhr,
Du skrev at det perfekte anlæg ville spille alle musikalske informationer, og det var jeg egentligt enig i. Jeg mener at det er udtryk for farvninger og fejl når et anlæg ikke kan f.eks time, eller spille stereoperspektiv. Hvis jeg i den forbindelse lagde dig ord i munden må du undskylde.
I øvrigt underskrev du dig på et tidspunkt med Lars Kristensen, er du den Lars jeg kender fra Eben ?
Generelt
Generelt så oplever jeg, at de fleste highend anlæg ikke er neutrale. Hvis de får en plade til at lyde dårligt, så man ikke kan høre musikken, er det udtryk for farvninger og betoninger, og der må være nogle ting, de ikke har taget højde for i deres udvikling.
Hvis argumentet om at det er en kvalitet at man ikke kan høre på mere end 5% af sine CDer fordi resten lyder elendigt, virkeligt er den ultimative sandhed, så får vi alle et fattigt musikliv, glem al populær musik, glem Beatles, Elvis, det meste klassiske musik, næsten al jazz af alle dem der definerede genren etc etc etc. Men sid og nyd dine 2 mikrofon optagelser, og glæd dig over at du kan høre præcis hvor musikerne står placeret, og forsøg samtidig at glemme at det oftest ikke er de bedste kunstnere der er optaget så perfekt, så dem kan du ikke høre.
Hvis I VIRKELIGT synes det er en ønskværdig måde at høre på musik på, så forestil jer vi talte om bil design. Så ville I med stolthed meddele at nu har vi lavet verdens bedste bil, den er totalt elendig at køre i på 95% af alle offentlige veje i kongeriget….. Hvis det var computere, ville I tale om at nu var det lykkedes at få den ned på kun at virke med 5% af alt software, og I arbejder hårdt på at forbedre den, så I kan komme ned på at kun 2-3 % af alt software kan bruges.
Hej Lasse
I Kbh brugte vi et tilfældigt valgt highend system som fixpunkt for vores demo, og en sammenligning med vores mindste anlæg. Som du så rigtigt skriver, opfattede de fleste at B-100/B-400+ var den bedste kombination (92% mente vores anlæg til 22K var bedre end highend anlægget til 100K).
At vort anlæg lød mere lyst, gør det ikke til ”happy” hifi. Kurt har tidligere argumenteret for at happy hifi er et løft i bunden, og det havde vores jo ikke. Men min erfaring er at jo strammere bas, jo mindre volumiøs virker den.
Din parallel til sengen mener jeg ikke er helt korrekt, som jeg opfatter den, er den som følger:
a) Highend optræden i sengen: du ligger ved siden af en underskøn kvinde, og betragter hende intenst i alle detaljer.
b) Densen optræden i sengen: du dyrker hed elskov, med alle dine sanser åbne og har en intens oplevelse.
Med venlig hilsen __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hej Lars - du er ikke skyldig i noget som helst. Jonas skriver bare og bare og refererer helst fra en ven der har gået i skole med en hvis onkel er medlem i ÅHF klub. Så derfor får vi disse direkte oplevelser serveret - tættere kan man ikke komme på  .
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buddy skrev:
lasse skrev:
Hvis det er noget du mener alvorligt, at nogle ikke lytter til musikken men kun rum og akustik hvorfor lytter de så ikke bare til en fuldfed havnearbejder der slår en brandskid i en beton hal, så skal du edder bankemig få rum og akustik.
|
|
|
Den CD har jeg. På mit setup kan jeg høre langt flere detaljer end jeg bryder mig om. Det hele står så livagtigt at jeg på det nærmeste kan nyde det kunstneriske udtryk med flere sanser end blot min høresans. Det kan konen desværre også og hun har derfor forbudt mig at nyde dette kunstværk mere.
Af samme grund overvejer jeg derfor seriøst at skifte en eller flere komponenter så jeg bedre kan følge rytmen i stedet.
|
|
|

Jeg synes at nummeret virkelig tager fart der hvor man, med et virkelig HighEnd anlæg, kan høre at der kommer vareprøve med og han højlydt brokker sig over at han bliver nødt til at skifte underhylere selv om det kun er 14 dage siden. Bemærk hvordan hans stemme står urokkeligt fast og knivskarpt i midten af det store rum. Der skal virkeligt også et super anlæg til at opløse den fine og distinkte lyd det giver lige i det øjeblik at fækalierne rammer bomulden. Jeg vil umiddelbart gætte på en B&K-målemikrofon, det ville også være den bedste måde at undgå pumpe lyde på under den koncentrerede luftafgivelse. En virkelig test-CD der presser anlægget til det yderste og hvor man får testet dynamikformåen og dybbas samt microdetaljer, et must for enhver, jeg må give den mine varmeste anbefalinger.
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
At vort anlæg lød mere lyst, gør det ikke til ”happy” hifi. Kurt har tidligere argumenteret for at happy hifi er et løft i bunden, og det havde vores jo ikke. Men min erfaring er at jo strammere bas, jo mindre volumiøs virker den.
Ski da hul i havd Kurt siger han kan lide gumpetunde Dali diva højtaler med for meget bas som slet ikke spiller musik. Alle andre anlæg er mere musikalske og mere neutrale og derfor lysere, derfor tror Kurt at lyst = musikalitet. hihi 
Din parallel til sengen mener jeg ikke er helt korrekt, som jeg opfatter den, er den som følger:
a) Highend optræden i sengen: du ligger ved siden af en underskøn kvinde, og betragter hende intenst i alle detaljer.
b) Densen optræden i sengen: du dyrker hed elskov, med alle dine sanser åbne og har en intens oplevelse.
LOL hørte en gang en klog mand sige HVEM FANDEN gider analycere fodstillinger det er da bare at kneppe løs og nyde det. Hold da op HIFI folkene's kvinder må have det skidt, nej vent lige foden er ikke helt korrekt i stilling og dit ene bryst er lidt skævt set fra dette her perspektiv.
|
|
|
|
Til top |
|
|

Nerds.dk
|
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhhh... Jonas...
Det var mig der sagde det med fodstillinger, men jeg brugte nu ikke udtrykket kn....
Men rart du sagde at det var en klog mand der sagde det 
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
guitarplayer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 138
|
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali Diva , spiller smukt... med det rette udstyr....
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Hvis argumentet om at det er en kvalitet at man ikke kan høre på mere end 5% af sine CDer fordi resten lyder elendigt, virkeligt er den ultimative sandhed, så får vi alle et fattigt musikliv, glem al populær musik, glem Beatles, Elvis, det meste klassiske musik, næsten al jazz af alle dem der definerede genren etc etc etc. Men sid og nyd dine 2 mikrofon optagelser, og glæd dig over at du kan høre præcis hvor musikerne står placeret, og forsøg samtidig at glemme at det oftest ikke er de bedste kunstnere der er optaget så perfekt, så dem kan du ikke høre. Det bliver Janos Starker, Michel Dálberto og Helene Grimaud nok lidt ked af at høre.
Men vor musikdommer fra oliekysten har jo talt og dømt dem ude.
Hvis I VIRKELIGT synes det er en ønskværdig måde at høre på musik på, så forestil jer vi talte om bil design. Så ville I med stolthed meddele at nu har vi lavet verdens bedste bil, den er totalt elendig at køre i på 95% af alle offentlige veje i kongeriget….. Hvis det var computere, ville I tale om at nu var det lykkedes at få den ned på kun at virke med 5% af alt software, og I arbejder hårdt på at forbedre den, så I kan komme ned på at kun 2-3 % af alt software kan bruges. Min bil kan vel ikke beskyldes for at være en offroader, snarere en ægte motorvejsæder med et fuldliderligt kirkeorgel ude foran med en forfærdelig masse kræfter. Hold da helt kæft hvor den kører, men indrømmet, når jeg gerne vil presse den lidt, så bør der ikke være for megen vind og ej heller ligge for mange jernbanesveller på motorvejen, det går ud over komforten. Sidegaderne klarer den da, omend det ikke er helt forsvarligt at trykke den helt af derude.
Dine erfaringer rækker desværre nok ikke langt kære Sillesen. Den udtalelse du kom med ovenfor, vil jeg tillade, at du sletter igen, så sletter jeg min quote. Det vidner bare alt for meget om, at din målestok er en omgang 5 kanals mono fra tidligere tider. Og det kan man bare ikke bruge til noget, når man nu engang gerne vil høre Liszt eller Ravel.
Du vil gøre dig bedre sammen med Jonas, der heller ikke hidtil har formået, at finde andet end Beatles og Anouk, at vurdere hifi med. Hvordan den slags foregår, må da vist være en videnskab i to sammen må beskrive.
Den kan passende paralleliseres med: Hvordan man får beskidt undertøj til at lugte og se ud som om det var rent. 
Med venlig hilsen |
|
|
|
Til top |
|
|
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
... Hvis argumentet om at det er en kvalitet at man ikke kan høre på mere end 5% af sine CDer fordi resten lyder elendigt, virkeligt er den ultimative sandhed, så får vi alle et fattigt musikliv, glem al populær musik, glem Beatles, Elvis, det meste klassiske musik, næsten al jazz af alle dem der definerede genren etc etc etc. Men sid og nyd dine 2 mikrofon optagelser, og glæd dig over at du kan høre præcis hvor musikerne står placeret, og forsøg samtidig at glemme at det oftest ikke er de bedste kunstnere der er optaget så perfekt, så dem kan du ikke høre.
|
|
|
Hej Thomas
Vrøvl vrøvl og atter vrøvl.
"Populær musik" dækker over MEGET. Man kan sagtens få "gode optagelser" med "populær musik" selvom de fleste desværre er elendige. Men selvom f.eks. Travis, Radiohead etc. ikke er sublime optagelse og til tider lyder elendigt afholder det da ikke mig og andre musikelskere fra at købe dem.
Men derfor kan man da godt nyde det når det hele (musikken og lydkvaliteten) går op i en højere enhed. Der hvor man kan høre, at der bevidst er tilstræbt en lyd som nærmer sig noget man kunne blive udsat for live (i virkeligheden)
Derudover er der altså mange der ligefrem fremelsker elendig lydkvalitet for derigennem at sløre at de kun er middelmådige musikere/sangere. Dem har jeg en del af i min samling.
Du slynger genre ud i en lind strøm som man godt kan "glemme", hvilket jeg stiller mig totalt uforstående overfor. Jeg ved godt, at du prøver på at overbevise folk om at de ikke kan høre musik med mindre de køber Densen, men jeg tror nærmere fejlen ligger i dit begrænsede kendskab til musik generelt.
Mvh
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Ski da hul i havd Kurt siger han kan lide gumpetunde Dali diva højtaler med for meget bas som slet ikke spiller musik. Alle andre anlæg er mere musikalske og mere neutrale og derfor lysere, derfor tror Kurt at lyst = musikalitet. hihi  |
|
|
Din argumentation bliver da også mere og mere intelligent Jonas. Platfødder kommer af tunge hjerner, så du må da snart få brug for hjælp. Hvad jeg tror og tænker, tror jeg ikke du har forfærdeligt megen idé om. Min kommentar til hvad du tror, bliver temmelig kort (blib)
|
Til top |
|
|

Nerds.dk
|
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kurt,
Du nævner nogle få eksempler på gode kunstnere der er godt optaget ud af tonsvis af gode kunstnere, men det ændrer jo ikke på mit eksempel. __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|