Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 20:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Selvudnævnte Musik profeter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 24
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

ekko skrev:

Nå, om ikke andet så slap det da ud at I bruger lokal modkobling.

Ja det lyder sådan. Men det er også svært at undgå.

Selvom det nok godt kan lade sig gøre. Men så kan man næsten ikke undgå at forstærkningen ændrer sig mens forstærkeren varmer op. 

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Kære Ekko,

Hvor læser du lige at det "Nå, om ikke andet så slap det da ud at I bruger lokal modkobling." ?????????

Med hensyn til at inddrage din person, er det vel naturligt at jeg inddrager dig når jeg skriver til dig ?!!?!!??

Men som sædvanlig fører denne diskussion ingen steder, og jeg har foreslået at:

a) jeg demoer hvad vi mener med musikalitet, således at du kan kritisere os på et sagligt grundlag, men det vil du jo åbenbart ikke.

b) vedrørende modkobling, har jeg tilbudt dig at se et diagram mod at du underskriver en non disclosure aftale, men det vil du åbenbart heller ikke.

Og så står vi jo ligesom ved et vadested, vi kan skrive frem og tilbage herinde uden at nå nogle vegne, eller du kan tage handsken op.

Jeg ser personligt ingen grund til at bruge tiden på at mundhugges herinde.

Med venlig hilsen

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Der er rent teknisk  to gruperinger af hifi udstyr..

Der er de der med alle midler forsøger at få gengivet hvad der er på skiverne som det nu er ( hvordan og hvad det så end er?) altså tilstræber en så stor neutralitet og korekthed som muligt!!

Hvad af det udstyr der nu har det som filosofi der gør dette bedst? det er så åbent for diskution da dette er ret subjektivt og op til hvordan den enkelte opfatter tingene og hvad der nu er mest rigtigt??? ( og det er så en helt anden diskution!!)

Så er der dem der har en bevist lyd filosofi, nogen der prøver at frem elske nogle kvaliteter, det kan være power, bas, og dunk!! det kan være monitor lyd der piller alt fra hinanden og opdeler det hele, eller det kan være en varm og ørevenlig behagelig lyd som får alt til at lyde godt, og så er der de der forsøger af fremhæve rytme, timing, og et og andet I MUSIKKEN de mener er musikalsk eller netop gør det hele musikalsk!..

Dette vil jeg betegnne som designer lyd!!

Alle har forskellig opfattelse af hvad og hvornår noget er musikalsk og hvad der er vigtigt i gengivelsen..

For at gøre det hele lidt mere besværlig så opfatter nogle endda designer lyden som det mest rigtige! da det mest musikalske i deres øre MÅ! være det mest rigtige og neutrale!!..

I mine øre så tilhøre mærker som Densen, Naim, Rega, Holfi, Audionote, Linn de der tilstræber en og anden for producenten personlig lydfilosofi og opfattelse og herved falder ind under "designer lyd"

Hvor eks : det meste Japanske så som Sony, Denon, Accuphase, samt andre som eks. Marklevinson, Krell, Thule, Primare mf. faktisk gør hvad der teknisk er muligt for at få en så KOREKT! og ufarvet gengivelse som muligt altså neutralitet og ufarvet hed!!..

( vejene og løsningerne her til og ørene der bestemmer hvornår dette bedst opnås har så indflydelse her og giver forskellighed også her!.. hvad der faktisk gør den tilstræben det neutrale noget subjektiv også!..  MEN! dog noget ærligere og et noget bedre forsøg på t finde sandheden end de der laver "designer" lyd udfra egen opfattelse!!)

Hvad der lyder godt og rigtigt i den enkeltes øre behøver ikke nødvendigvis at være det der ER! rigtigt!!!

Min gode "gamle" Denon DCD3560 ( modeficeret i clock og upamps og strømforsyning mm.) lyder i mine øre langt mere musikalsk og fængende end eks. en Densen Beat400... denon maskinen har langt mere krop og pondus især i bunden!.. ( mere kontrol og neuancering) og resten af tone området virker meget mere rent og nærværende samt i mine øre korekt!!.. ( i densen maskinen er der på en og anden måde "slør" over det hele!!  og snakker vi om timing!!???  så er denon maskinen lang hurtigere og vel timet!.. ak ak!!  ( det samme gør sig gældene for Sonys SACD1, denons DCD-S1 & 10II og ikke mindst en ældre men også modeficeret, Sony 777ES  som jeg har lagt øre til!..

Disse er langt mere "rigtige" og ufarvede i deres spille stil..  mindre slør / "færnis" eller sirup!!!...  

Hvad angår nye maskiner der ikke er modeficeret så er SAT. cdfix & Primare 30,2 også eksempler på maskiner der i langt højre grad i mine øre forholder sig korekt til musikken der spilles!.. og DERFOR ER MEST MUSIKALSK!! for er det DER ER PÅ PLADEN OG MUSIKKEN I SIG SELV MUSIKALSK!???  så er det udstyr der gengiver dette mest ufarvet, rent og korekt det også!...

Personligt finder jeg IKKE! Densen mere musikalsk! det lyder da ganske godt og besnærende!! men korekt??? NOOT!!! samme gælder eks forskellen på Linn& marklevinson når vi bevæger os lidt op i prsi og kvalitet!!...  Linn er designer lyd og sovser det hele lidt til efter gode gamle Ivor´s for godt befindende og alt efter hvor meget Scotch han har indtaget!??  ML. giver sandheden, den gode, den onde og den grusomme som den er!!...  og er det der er på mediet musikalsk!?? så gengives det lige så!!..

Men det er så jo bare MIN! opfattelse!...............

Thomas S. har sin... Linn / Ivor.. samt selvfølgelig ikke at glæmme Jonas B har deres!!!.. andre deres igen og jeg min! der så tilfældigvis samfalder med andre end lige Densen og Linn!!..

HvEm der har ret???... f**k KNOWS!!... og der er da også pisse ligegyldigt!! for når jeg nyder musik over mit udstyr og det jeg ellers finder "rigtigt" / godt og der igennem musikalsk!.. og de andre gør ditto efter deres opfattelse over deres grej!!.. så er det jo FINT!!..  alle kan være glade!..

JEG HAR HØRT MASSER AF DENSEN OG LINN MF. OG FINDER DET IKKE MERE MUSIKALSK END DET JEG SELV HAR OG DE REFERANCER JEG ELLERS HAR!!.. og så kan det jo være ligemeget hvor musikalsk andre syntes det er!! hvis JEG!! ikke syntes dette!! og syntes at andet er!! så er det DET! der tæller!! for det er MIG! der skal have musik nydelse ud af det!! ikke Thomas eller Jonas eller eller eller!!???....

Så kan de mene at jeg så ikke ved hvad musikalitet er!??? OG HVAD SÅ???  jeg syntes jeg ved det og jeg!! har stor nydelse af det JEG! høre!! og havd gør dem iøvrigt så klogere???? erfaring med musik??? ...well jeg har 30 års musik interesse og JEG SKRIVER MUSIK INTERESSE!!  hifi har jeg gået op i i mindre end 20 år som et mål til bedre musik nydelse og så de sidste 10 år det mere tekniske af det!.. som jeg før har sagt begge dele interasere mig MUSIK! og TEKNIK! i skøn forening!!.. men længe før jeg har gået op i hifi har jeg gået op i musik!!.. SÅ KOM IKKE HER!!...

JEG GÅR SELV NU EFTER DET JEG MENER KOMMER BEDST IND TIL SJÆLEN OG KÆRNEN I MUSIKKEN!! OG HER TIL SKAL DER RENHED OG NEUTRALITET TIL!  og det mener jeg altså IKKE! at densen formår!.. her tilføres formetet personalety fra hr Sillesen selv & co. ....   og det stemmer ikke lige overens med min opfattelse af hvad og hvornår noget er musikalsk gengivet!..

Og det skal ikke forstås som noget decideret negativt om Densen eller Thomas!! de har deres løsninger og opfattelser og de kan være lige så gode som så meget andet godt!!!  og densen lyder da ganske fint!!.. ikke et ondt ord om det!!.. men det er bare ikke MIG!! og det behøver jeg ikke at være musikalsk uvidende eller tone døv for at det ikke er!! det er så`n set blot der jeg vil hen!!...... jeg har bare en lidt anden opfattelse af hvad og hvornår noget gengives korekt og rigtigs / neutralt og ligeledes så musikalsk som det nu er på mediet!!!!

Men det er jo som sagt MIN! mening!..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

ekko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Kære Ekko,

Hvor læser du lige at det "Nå, om ikke andet så slap det da ud at I bruger lokal modkobling." ?????????

Med hensyn til at inddrage din person, er det vel naturligt at jeg inddrager dig når jeg skriver til dig ?!!?!!??

Men som sædvanlig fører denne diskussion ingen steder, og jeg har foreslået at:

a) jeg demoer hvad vi mener med musikalitet, således at du kan kritisere os på et sagligt grundlag, men det vil du jo åbenbart ikke.

b) vedrørende modkobling, har jeg tilbudt dig at se et diagram mod at du underskriver en non disclosure aftale, men det vil du åbenbart heller ikke.

Og så står vi jo ligesom ved et vadested, vi kan skrive frem og tilbage herinde uden at nå nogle vegne, eller du kan tage handsken op.

Jeg ser personligt ingen grund til at bruge tiden på at mundhugges herinde.

Med venlig hilsen

Med venlig hilsen

Endnu et trick fra Sillesens sorte manipulations-hat:

- Når der er problemer, opfordrer man til et personligt møde. Når modparten ikke svarer eller afslår, kan man derefter frit beklike personens ærlighed og motiver.

Du virker lidt som typen, der altid vil ind og spille bordtennis, når fodboldkampen går dårligt!

Til top Vis ekko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ekko

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Jeg husker den første LC-Audio forstærker (The End?) i HF engang hvor overskriften og temaet var non-feedback og en masse snak om hvor dårligt feed-back var og eksempler på hvordan mange gjorde alt forkert. OG så løsningen hvor "non-feedback" løsningen blev præsenteret.

Man kunne så konstaterer at den normale sløjfe fra indgang til udgang var vær, men at der i selve udgangen var kraftig modkobling integreret i koblingen....

Efter mange sværdslag måtte LC krybe til korset og indrømme, for derefter at arbejde på at fjerne denne udgangstype og erstatte den af en normal darlington emitterfølger. Men hvorfor?

Jeg lyder måske som en teknikfikseret gut, men egentlig ikke. Det interesserer mig da hvordan tingene er skruet sammen, men modkobling er ikke et fy-ord for mig. Eller non-feed-back heller. Bare det spiller...

De fleste har jo også termisk feedback til kontrol af tomgangsstrømmen, ikke?

Mit argument er at LC havde hypet sig selv op på en religion og glemt det vigtige....målet var non-feedback og ikke lyden. Ellers ville de vel ikke fjerne modkoblingen?

Og lidt det samme med Densen, som jo også har lavet LC-ligende produkter tidligere (prøv at kig i de gamle konstruktioner af begge mærker ). MAn introducerer en "filosofi" eller et "tema" der gør andre uduelige = sit eget produkt rigtigt.

Lidt til Densen:

"belys, hvad der for dig er et revolutionerende produkt ?"

CD-afspilleren var revolutionerende, ikke på grund af lyden, men fordi den ændrede alt....

"Jeg har lige brugt formiddagen på at overvære en performance på musik konservatoriet hvor der indgik sang, operette og en basal instrumentering med trommer og en god pianist"

Jeg har lyttet til sprøde klangflader fra min akustiske guitar, med lukkede øjne og med langsom hovedrysten....mens mine fingre løb lystigt over strengene...

"Erkender man f.eks ikke, at der findes noget der hedder Timing, kan man naturligvis ikke bygge timing ind i produktet"

Hvorfor er det nødvendig at "bygge" noget ind i et reproduktionssystem? Hvis jeg skal vende tilbage til min toiletpapir analogi, så skulle producenten altså kunne erkende skidttypen for at kunne lave produktet der tørrer den væk? Hvis der ikke er timing ind skal der ikke være timing ud....desværre for de dårlige musikere/optagelser. Eller hvis optagelsen er lavet i en garage på 2kvadratmeter, skal der så tilføjes rumklang der gør den mere "musikalsk"?

"Der er således ingen tvivl om at Densen produkterne afspejler en klar filosofi, og jeg kunne da egentligt godt tænke mig at vide hvad man skal sætte i stedet for en filosofi når man udvikler produkter ?!?! uden filosofi, vision og mål er man efter min ydmyge mening yderst ringe stillet"

Jeg har aldrig været fortaler for manglende filosofi, men hvorfor "opfinde" en filosofi til en produktgruppe der så åbentlyst ikke har brug for den? Hvad ville du vælge af køkkenrulle mærke? Den der har en filosofi på pakken, eller den der ikke har?

Eksempel på en filosofi der er til at forstå er NADs fra 80'erne: Pengene er brugt der hvor det hjælper lyden, ikke andet (vi ved de er grimme!)....fair and square!

Densen vil jeg vurderer bruger ved mere en 50% af budgettet på design/kabinet/betjening/etc., der er altså et stort uforløst potentiale af dimentioner i alle Densens produkter (et postulat i Densensk dimention)

Til Buddy:

Jeg tager hatten af for dit positive indlæg, du ramte meget af det jeg havde på tungen

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Februar 2004 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Til Densens svar til Ekko...

Når han ikke vil møde dig til en demo er han useriøs. Du vil ikke bruge tid på negativ snak her....begge dele er ok.

Men jeg husker en tråd hvor du fortalte om dine demoer (den med at folk herinde ikke kunne høre musik). Du fortalte at under en demo spurgte du om dette og hint og fik ingen negative svar. OG du konkluderede at da der var tale om voksne mennesker hvade du ret.

Prøv at vende argumentationen lidt. Måske gad de ikke at argumenterer negativt imod dig? Måske ville de hallere høre musik?  

Den menneskelige psyke er en underlig fisk....pas på med at drage konklusioner ud fra "kontrollerede forsøg" og "den manglende respons filosofi" (den der tier samtygger)...

LCaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 11 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke lade være med at blande mig lidt i denne diskussion, da det er et emne jeg selv har beskæftiget mig en del med gennem tiderne.

Først vil jeg sige til Ekko, om ikke han synes det lidt langt ude at smide en bemærkning i hovedet på Densen, som er 3 år gammel? Prøv at gå politikernes citater efter igennem en periode på 3 år, så vil du finde alle mulige modstridende påstande fra de selv samme personer. Verden ændrer sig, opfattelser ændrer sig, definitioner ændrer sig. Om man vil vende det på den måde, at 'endelig slap det ud at de bruger lokal modkobling' og dermed sådan lidt mellem sidebenene antyde at Densen er en kæmpe løgner, det synes jeg lige er groft nok. Giv ham dog lidt credit. Han gider trods alt at sidde herinde og diskutere teknik og lyd med jer, det synes jeg da selv siger at han er engageret. Eller sagt på en anden måde, hvor mange andre fra de store firmaet ser du ellers herinde? Og hvad er så mit motiv for at fremhæve Thomas S. for dette? hmmmm?? tænke .. nåh jo det gør jeg jo forresten også selv fra tid til anden ..

Modkoblingsfrihed for mig frihed for modkobligssløjfer. Det skadelige ved dem består i at der er en tidsforsinkelse mellem det signal fra modkoblingssløjfen, som man sammenligner med indgangssignalet. Jo kortere tidsforsinkelse, jo mindre skade. Det er korrekt som L Grau så ganske rigtig fremfører at man sandsynligvis ikke kan lave en forstærker uden brug af lokal modkobling, ihvertfald ikke særlig god. Men lokal modkobling i form af en emittermodstand i de spændingsforstærkende trin (ikke at forveksle med dem der sidder i udgangen, som der blev refereret til tidligere i denne tråd, de har nemlig absolut intet med modkobling at gøre), har ingen tidsforsinkelse, og gør derfor heller ikke nogen skade på signalet. Mange forveksler denne form for lokal modkobling med det der bliver anvendt i visse mærker, hvor man bruger 2-3 korte modkoblingssløjfer. Disse firmaer reklamerer med at bruge 'lokal modkobling' så dermed er begrebsforvirringen jo total på dette område.

Modkoblingsfrihed = frihed for modkoblingssløjfer = godt!

Efter min definition af modkobling vs. kvalitet, så ser verden sådan her ud:

Laveste kvalitet: Global Modkobling, hvor modkoblingssløjfen kan se belastningen.

Lidt højere kvalitet: Global Modkobling, hvor modkoblingssløjfen ikke kan se belastningen.

Højere kvalitet: Flere små korte modkoblingssløjfer, (med lav tidsforsinkelse).

Højeste Kvalitet (for analog teknik): Ingen Modkoblingssløjfer, men hvert trin har begrænset forstærkning. (Kald det lokal modkobling eller ej).

Ud fra denne kvailtetspyramide kan den trænede læser måske gætte sig til at eftersom Densen ligger i sidste og bedste kategori, betyder det at jeg også synes de bruger den bedste filosofi rent modkoblingsmæssigt.

Men det er jo bare min mening, og som Dirty Harry sagde (Citat fra 1. Dirty Harry) : Opinions are like A**holes .. Everybody's got one....

Til top Vis LCaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LCaudio Besøg LCaudio's Websted

ekko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2004 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

LCaudio skrev:

Jeg kan ikke lade være med at blande mig lidt i denne diskussion, da det er et emne jeg selv har beskæftiget mig en del med gennem tiderne.

Først vil jeg sige til Ekko, om ikke han synes det lidt langt ude at smide en bemærkning i hovedet på Densen, som er 3 år gammel? Prøv at gå politikernes citater efter igennem en periode på 3 år, så vil du finde alle mulige modstridende påstande fra de selv samme personer. Verden ændrer sig, opfattelser ændrer sig, definitioner ændrer sig. Om man vil vende det på den måde, at 'endelig slap det ud at de bruger lokal modkobling' og dermed sådan lidt mellem sidebenene antyde at Densen er en kæmpe løgner, det synes jeg lige er groft nok. Giv ham dog lidt credit. Han gider trods alt at sidde herinde og diskutere teknik og lyd med jer, det synes jeg da selv siger at han er engageret. Eller sagt på en anden måde, hvor mange andre fra de store firmaet ser du ellers herinde? Og hvad er så mit motiv for at fremhæve Thomas S. for dette? hmmmm?? tænke .. nåh jo det gør jeg jo forresten også selv fra tid til anden ..

[snip]

Jo, det brev er lige gammelt nok. Men så tag et kig på Densens hjemmeside.

Til top Vis ekko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ekko

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Hej LC audio.

Godt at vi fik banket tingene på plads m.h.t. modkobling.

Men lidt underligt er det så at Sillesen skriver som om Densen er den eneste fabrikant som laver produkter uden modkobling. Er LC's produkter ikke også af denne type ?

P.S. Skal i ikke snart til at lave et (billigt)digitalt filter til os DIY'er?

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

HVEM ER EKKO ?

Hvor svært kan det være Ekko ? Du fremføre holdninger og kommer med "lidt" provo ting efter min holdning.

Hvem er du ? hvad lyd går du efter ?

Jeg kan se at Thomas gerne vil vise dig nogle ting og jeg har også inveteret dig men når du ikke vil og ikke vil fortælle hvem du er og lige frem har et billede på din profil af en Massemorder så er du sku svær at tage seriøs.

Jeg vil ikke vide hvad du har af anlæg men kan du ikke blot fortælle hvilket anlæg du ville sammensætte for det er et godt anlæg. Jeg fremskaffer så dette anlæg og gennembanker det med et Lille Linn Classisk og et sæt Ninka højtalere og bagefter kan Densen komme med at anlæg og banke dit setup bagefter.

Densen vil sikkert betale din tog billet så er sagen jo klar og let for dig.

Jeg har den tro at du er et Brance medlem som skriver under dække fra en dansk HIFI virksomhed og så er det sku lidt klamt. Men lidt IP søgning skal nok finde frem til dig med tiden

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

guru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

"Kære" Ekko

Deltag da i den demo du åbenbart er blevet tilbud det er sgu da god Densen service (igen)

Til top Vis guru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guru

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 19 Februar 2004 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

GAAABBBB få nu det Bornholmer granit ud af dine øre. Hvad der lyder godt er op til den enkelte så langt kan jeg strække den, men når det kommer til rigtigt og forkert så er det en helt anden sag.

Citat fra Rega

1) HIFI hvor spiller det

2) Musik hvad spiller

Jeg bygger lidt videre

1 - ) Noget med perspektiv og klang og andre vigtigt Mike-j faktore , som han alligevel ikke ved er på pladen og i hvilken kvalitet.

2- ) Hvem spiller og hvad er forskellen på det forskellige stile er det Macknofler eller Slowhand der svinger guitaren ?

Det radioaktive Bornholmergranit må virkelig have haft godt fat i dine øre eller har din far siddet for meget med rumpen bar på granitten ?  du er jo stærk og du kan baære det

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Skybums
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja, hvem er EKKO ?

Kom ud af busken, det er for nemt og have yderst negativt nedladende holdninger omkring andres person, når man ikke engang han vedkende sig sin egen .

Og til Hr. Sillesen, hvorfor ikke bare ignorere denne slags indlæg ? De er ikke seriøse og fortjener ikke et seriøst svar .

Allan R(inggaard) (så er det på plads ).

PS: Har stadig til gode og lytte på et Densen anlæg.

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Februar 2004 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Til LC:

Du skriver: "Men lokal modkobling i form af en emittermodstand i de spændingsforstærkende trin (ikke at forveksle med dem der sidder i udgangen, som der blev refereret til tidligere i denne tråd, de har nemlig absolut intet med modkobling at gøre)"

Du må referere til mit indlæg. HVis emitter modstande i en emitterfølger ikke er modkobling, så fortæl mig lige hvad det så er og hvorfor de sidder der? Det er jo ved flere lejligheder påvist at emittermodstande i en emitterfølgerudgang der kører A/B tilfører forværngning......men det er vel ikke LC og DENSENs grund til at bruge dem?

Jeg mener selv at de tilfører DC- og temepraturstabilitet via degenerering (modkobling), om signalet så tages fra emitter eller collector (source, drain, kathode, anode, etc.) er i princippet ligegyldigt. Emittermodstanden indgår da også i formlen for trinnets udgangsimpedans og gain.

At så ordret modkobling ikke passer ind i nogle firmaers markedsføringsstrategi er jeg ligeglad med, for at citere Buddy: Kald en spade for en spade!

LCaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 19 Februar 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Skorpio: Kan du nævne nogen (seriøse) steder hvor det ifølge din mening er 'påvist at emittermodstande i en emitterfølgerudgang der kører A/B tilfører forværngning' som du skriver ovenfor? Og hvordan du får det ind under betegnelsen 'modkobling' er heller ikke en af de ting her livet jeg forstår .. :o/

Jeg mener nu også der skulle være andre firmaer end LC og Densen der bruger emittermodstande i udgangen ... eller tager jeg fejl?   hehe 

Til top Vis LCaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LCaudio Besøg LCaudio's Websted

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Februar 2004 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Tja, hvis du ikke vil længere ind i debatten så hop da bare fra og vær en kylling......

Jeg har aldrig påstået at der ikke er andre en LC og DENSEN der bruger emittermodstande, tværtimod...stort set alle gør det...og de færreste skammer sig også over det....med undtagelsen af nogle paranoide undtagelser.

Jeg har jo svaret hvorfor jeg tror der bliver brugt emittermodstande, det har du ingen saglige kommentarer til.....du har måske patent på anvendelsen, eller vil have en underskrift på at jeg ikke kommercielt udnytter denne specielle LC-teknik?

Angående emittermodstandes forvrængning i AB-trin, så prøv at læs nogle gamle numre af HF (start 80'erne), eller find JAES paperet omkring emnet....hvis du da er interesseret....det kunne jo blive en ny barebrydende upgrade til The End, version Anal 6.0.....

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Februar 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Og at sammenligne Sillensen og dig selv som politikere...tja, der får du thumps up fra mig...

Det har jo været mit argument fra trådens start

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Februar 2004 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Glemte noget til LC:

I JAES paperet kan du også lære lidt nyt, bla. formler for beregning af gain i emitterfølger udgangen på dine egne forstærkere....(mon emittermodstanden indgår??).....

LCaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 19 Februar 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Skorpio: jeg ved ikke lige helt hvor du er på vej hen med alle dine mange indlæg ..

Sammenligningen med politikere:  Min pointe er blot at tiderne skifter, ideerne skifter, definitionerne skifter. Hvis du holder folk op på ting de har sagt for 3 år siden, så risikerer du jo at de enten har ændret standpunkt eller lært noget nyt i mellemtiden. Det kunne også lige så godt gælde for alle mulige andre mennesker end politikere, men jeg synes bare at pointen trænger lidt tydeligere frem.

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Februar 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Jeg svarer på dette indlæg, husker du det(...eller har du skiftet standpunkt i mellemtiden?):

Skorpio: Kan du nævne nogen (seriøse) steder hvor det ifølge din mening er 'påvist at emittermodstande i en emitterfølgerudgang der kører A/B tilfører forværngning' som du skriver ovenfor?

Angående emittermodstandes forvrængning i AB-trin, så prøv at læs nogle gamle numre af HF (start 80'erne), eller find JAES paperet omkring emnet....hvis du da er interesseret....det kunne jo blive en ny barebrydende upgrade til The End, version Anal 6.0.....

Og hvordan du får det ind under betegnelsen 'modkobling' er heller ikke en af de ting her livet jeg forstår .. :o/ Jeg nævnte en negativ sideeffekt ved at anvende emittermodstande (øget forvrængning), for at belyse at der må være andre gode grunde til at anvende dem (modkobling). Du har ikke svaret.

Jeg mener nu også der skulle være andre firmaer end LC og Densen der bruger emittermodstande i udgangen ... eller tager jeg fejl?   hehe  Jeg har aldrig påstået at der ikke er andre en LC og DENSEN der bruger emittermodstande, tværtimod...stort set alle gør det...og de færreste skammer sig også over det....med undtagelsen af nogle paranoide undtagelser...hehe

Jeg tror godt du ved hvor jeg er på vej hen og du kan ikke lide det...derfor snakker du uden om. Man skal ikke kaste med sten når man bor i et glashus, som min gamle elektroniklærer altid sagde

<< Forrige Side af 24 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes