Forfatter |
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Andre skrev:
Hvis der er noget jeg er enig med X-centric, i er det beskrivelsen af dalien.
Sjovt nok har Jonas vist samme mening. Kunne Jonas og kurt ikke starte
en tråd om det.
For det er blevet trættende at læse angrebene på Eben.
MVH
|
|
|
Jeps , meget trættende , og meget uforståeligt med disse perfide og uskønne terrie-angreb.............
En ting er, at man ikke bryder sig om lyden , men at "voksne" mennesker i den grad folder sig ud, med hovedløse udbrud og massiv nedgørelse af et nyt dansk produkt , virker på undertegnede meget uforståeligt. Disrespekten er grænseløs , og eftersom vores forum er et åbent debatforum , bla. omhandlende hifi-produkterer i alle dens afskygninger, er det mig uforståeligt at man ser sig nødsaget til at anvende slige metoder......................
|
|
|
Lad nu være Gl.jas perfide og diverse høre ikke hjemme i en debat. Min sag er klar jeg vil hjælpe folk til at få så meget udaf deres penge og her er eben ikke vejen.
Dine motiver er dog mere uklare jeg har jo set et af dine indlæg underskrevet med navn fra en fra Eben eller SAS husker ikke hvem, det blev nemlig ændret hurtigt. Det betyder at du måske har siddet sammen med en fra brancen og skrevet indlæg. Du er altså VENNER med en fra Eben og hvor troværdigt er dine udtagelser så lige ?
Jeg er sikker på at du har fået noget godt udaf Eben og jeg vil gerne give den en chance mere hvis du giver mig lov ? måske de steder jeg allerede har lyttet dem ikke var under optimale forhold.
|
Til top |
|
|
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Jonas bojer skrev:
Gl.jas hvor er duu ?
Lige her Bøje..............
Du har Jo X-3 ikke rigtigt ?
Jo
kan du høre båttet ?
Der er intet båt, så ingen tvivl om at dommerklanen har tinitus......
hvad har du at sige flere og flere er jo enigen om dette nu ?
Ja , tinitus må være en virus..................
Eller kan dit udstyr kompencere for båttet ?
Nej , og det er ikke nødvendigt..................
|
|
|
|
|
|
Hej Gl jas.
Godt at du ikke lader dig Kue, af vores nye musikprofeter .
Jeg har også et par plastmembrane i mine ht(mine membraner er lidt modificerede, så nu siger de biiiiip ).
I odense hifiklub blev betegnelsen Polyproblem, ofte tilknyttet denne type enheder .
Men det vigtiste er at man selv er tilfreds..
__________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
Hej Gl jas.
Jeg har også et par plastmembrane i mine ht(mine membraner er lidt modificerede, så nu siger de biiiiip ).
I odense hifiklub blev betegnelsen Polyproblem, ofte tilknyttet denne type enheder .
Vil det sige at kurt har ret når han skriver at alle plastmembraner har dette problem ? altså Poly problem ? jeg kender jo ikke til teorien jeg lytter jo kun.
|
|
|
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overskriften "Selvudnævnte musik profeter" er meget rammende på de fleste indlæg i denne tråd.
Selv nogle af deltagerne som ellers foragter smagsdommere / profeter, er selv faldte over deres egen ben i kådhed og barnagtighed ved at nedgøre produkter der ikke falder i deres smag.
Ligeledes spore jeg et barnagtigt forsøg på at få bekræftigelse i deres eget valg af udstyr, i mine øjne bunder det i at der i den grad er nogle deltagere som selv er usikker i deres nuværrende valg af grej, så er det nemmere at flytte fokus væk fra sig selv og udse sig en syndebuk.
Jeg mener at kræfterne bør bruges på en voksen, objektiv og konstruktiv debat som kan give nye ideér, inspiration og nysggerighed for gamle brugere som nytilkommende.
|
Til top |
|
|
LGrau Forum Bruger

|
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
LGrau skrev:
Hej Gl jas.
Vil det sige at kurt har ret når han skriver at alle plastmembraner har dette problem ? altså Poly problem ? jeg kender jo ikke til teorien jeg lytter jo kun.
Hmmm.... De vil alle have en anden måde at bryde op på end. f.eks. papirmembraner, men hvilken opbrydning der er bedst, kan der nok ikke gives nogen entydigt svar på.
Så jeg vil heller ikke afskrive Polypropylen membraner, de kan vel også laves uden generende opbryninger, i det aktive område..
|
|
|
|
|
|
__________________ Mvh Lennart
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.
Nu må jeg indrømme: Jeg er stået af! Det er vel tilladt at kommentere på det man har lyttet til. Hvis der af disse kommentarer udspringer en diskussion, så er det vel ok.
Hvis man kan li sin Eben... så er der vel ikke noget problem, så er man jo glad. Folk kan da svine Proac til, alt det de vil. Jeg bliver da ikke mindre glad for mine højttalere af den grund.
Der hvor sagen har taget en uheldig drejning er hvor Polypropylen enhederne er blevet eneårsagen til problemerne. Jeg har hørt mange gode speakers med disse enheder, og vil gerne mane til jorden, at disse enheder ikke kan give ordentlig lyd (i mine ører). Det er fint at påpege, at man skal være forsigtig når man anvender disse enheder i konstruktioner ... men så er det sagt med det.
Grunden til jeg er herinde på Hifi4all er at folk som Jensen, Granit-Mike og Provo-Jonas har nogle synspunkter, som flytter noget... og som gør mine informationer om hifi mere nuancerede. De går meget op i lyd, derfor har de hørt meget, og derfor giver det noget, at høre hvad de har at sige ... godt eller skidt. Så lytter jeg selv bagefter!
Jeg havde hørt om Eben på forhånd ... jeg lyttede til dem ... og nåede til samme konklusioon som andre før mig.
Men er det så det jeg ikke må sige!!
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Overskriften "Selvudnævnte musik profeter" er meget rammende på de fleste indlæg i denne tråd.
Selv nogle af deltagerne som ellers foragter smagsdommere / profeter, er selv faldte over deres egen ben i kådhed og barnagtighed ved at nedgøre produkter der ikke falder i deres smag.
Ligeledes spore jeg et barnagtigt forsøg på at få bekræftigelse i deres eget valg
af udstyr, i mine øjne bunder det i at der i den grad er nogle deltagere som selv er usikker i deres nuværrende valg af grej, så er det nemmere at flytte fokus væk fra sig selv og udse sig en syndebuk.
Jeg mener at kræfterne bør bruges på en voksen, objektiv og konstruktiv debat som kan give nye ideér, inspiration og nysggerighed for gamle brugere som nytilkommende.
|
|
|

__________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
gl.jas skrev:
Jonas bojer skrev:
Gl.jas hvor er duu ?
Lige her Bøje..............
Du har Jo X-3 ikke rigtigt ?
Jo
kan du høre båttet ?
Der er intet båt, så ingen tvivl om at dommerklanen har tinitus......
hvad har du at sige flere og flere er jo enigen om dette nu ?
Ja , tinitus må være en virus..................
Eller kan dit udstyr kompencere for båttet ?
Nej , og det er ikke nødvendigt..................
|
|
|
|
|
|
Hej Gl jas.
|
|
|
Hejsa LGrau
Jeps , tilfredshed med eget setup er det hele historien drejer sig om , uanset om vi har plastik eller pap eller.................
Og jeg vil gerne understrege, at hvad man mener om Eben er mig underordnet, men måden det bliver gjort på er for mig stadig uforståelig, ja endda unødvendig. ( kender iøvrigt denne skønne kvinde ganske godt )... __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overskriften er forkert det handler ikke om musikprofter det er nogle der har bare lidt visioner og der er da ikke mange der har luftet nogle visioner.
Nu ved jeg ikke lige hvordan det er gået til at man har kastet sig over plast membraner og Eben, men lige for at komme med et indspark i den debat, så har jeg hørt en del af de højtalere der har omtalte enheder med poly-dut membraner og i mine ører optræder samme problem ved alle disse højtalere, sangerne får "chokolade i munden" og ved plast membraner i bassen så siger det også på en helt bestemt måde (puf), den måde er ikke forenelig med mine ører men derfra og så generelt at sige at folk ikke skal købe denne højttaler er nok lige at gå for vidt, der er jo øjensynlig folk der syndes at disse højttlalere spiller skønt og det er da herligt, det beviser jo bare endnu en gang at HIFI ikke er nogen absolut størrelse.
Jeg må da også sige at der er meget sjovt at følge med i hvordan Jonas prøver at få en gratis tur i byen, ved at tilbyde sine evner i diciplinen "tuning af anlæg i forhold til rummet", eller ved at tilbyde endnu et prøve-lyt af Eben så han måske kan skrive noget lidt mere positivt.
Alt i alt en herlig tråd hvor der virkelig gives luft under meningerne.
|
Til top |
|
|
LGrau Forum Bruger

|
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan jo vænne sig til meget :
Blandt andet tekstildomer .
De siger bare "SzSzSzSzSzSzSzSz". __________________ Mvh Lennart
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lgau,
Man skal bare hælde noget olie i, så siger de næsten ikke noget!! 
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
Jeg må da også sige at der er meget sjovt at følge med i hvordan Jonas prøver at få en gratis tur i byen, ved at tilbyde sine evner i diciplinen "tuning af anlæg i forhold til rummet", eller ved at tilbyde endnu et prøve-lyt af Eben så han måske kan skrive noget lidt mere positivt.
|
|
|
Gratis tur kun hvis der er Cola med ;O)
Jeg må indrømme at jeg er en meget glad HIFI dreng med maser af energi og jeg elsker at møde nye mennesker og jeg er aldrig sur over noget der er skrevet. Men omvendt har jeg fået et par sure personlige mails og set mange andre mails med meget sure meninger. Helt ærligt så kan jeg ikke blive sur over noget nogle folk skriver omkring HIFI og hvorfor folk bliver suer kan man jo så fundere lidt over hvis man gider.
Hvis nogle mener at Mit anlæg er noget l**t er det fint, men omvendt vil jeg da gerne høre om hvorfor og hvis de vil komme forbi og vise det så bliver jeg da glad. Jeg vil fremad her i HIFI'en så derfor vil jeg ikke bremses at egne sure meninger. Når alt kommer til alt så er vi ligesindede, og lytte musik sammen er altid en fornøjelsede selvom man ikke har sammen mål.
Jo jeg vil gerne give Eben en chance mere
|
Til top |
|
|
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
brorlille skrev:
hej allesammen
Jeg har selv hørt eben x4 (til 140.000,- /sættet) på et stort naim set-up. At forlange den pris for den ht er nok det tætteste på svindel, man kommer i den branche . Magen til usammenhængende og massiv lyd skal man da lede længe efter.
Problemet er blot at Jonas og Velo-solex drengen (+ en del andre) siger højt og klart at "kejseren ikke har noget tøj på". Det er formodentlig for at forhindre folk i at købe eben uden at sammenligne med andre mere gennembearbejdede produkter (140.000 giver næsten frit valg på alle hylder)
mvh krydsmads |
|
|
Hej Lillebor! Jeg takker for tilliden. Dog synes jeg at fornemme en vis påholdenhed i valget af lighter. Du har fuldstændig ret i din betragtning om Kejserens Nye Klæder - de fleste danske højttalere i den overkommelige prisklasse er desværre mere nøgne end salig hr. Spies's samlede morgenbolledamer. Nu har jeg desværre ikke selv (endnu) lagt øren til disse hersens Preben højttalere, men efter hvad man hører rundt omkring i krogene, har nøgenheden vist også forplantet sig til de højere prisklasser. Ak ja, hvad skal det ikke ende med...? Mvh G&S Juleønsker: Virksomhedsbesøg hos SA, Zippo lighter __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas
Mit indlæg var ikke surt ment for ligesom dig kan heller ikke jeg for alvor blive sur over at der er nogen der har en anden mening en min, det ville da nok også give et lidt kedeligt forum. Det der kan bekymre mig er at der er nogle der kan blive så pised off at de ligefrem sender onde mails, det må da være topmålet at nærtagenhed.
Meninger brydes og nogen gange får men en god ide, andre gange en dårlig, af diskutionen. HIFI-guruerne har da heldigvis trange kår her på debatten, ligeså snart nogle tror at de har "set lyset" måske mere "hørt musikken" så er der altid nogle der er friske til at overbevise dem om at de har taget helt og aldeles fejl. HIFI er en helt og aldeles single sport med visse sociale elementer, såsom kaffe, the, øl, rødvin, chips og hyggeligt samvær.
Ups jeg glemte lige colaen, undskyld Jonas.
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
Hej Jonas
Mit indlæg var ikke surt ment for ligesom dig kan heller ikke jeg for alvor blive sur over at der er nogen der har en anden mening en min, det ville da nok også give et lidt kedeligt forum. Det der kan bekymre mig er at der er nogle der kan blive så pised off at de ligefrem sender onde mails, det må da være topmålet at nærtagenhed.
Meninger brydes og nogen gange får men en god ide, andre gange en dårlig, af diskutionen. HIFI-guruerne har da heldigvis trange kår her på debatten, ligeså snart nogle tror at de har "set lyset" måske mere "hørt musikken" så er der altid nogle der er friske til at overbevise dem om at de har taget helt og aldeles fejl. HIFI er en helt og aldeles single sport med visse sociale elementer, såsom kaffe, the, øl, rødvin, chips og hyggeligt samvær.
Ups jeg glemte lige colaen, undskyld Jonas.
|
|
|
hehe jeg viste da godt det du skrev ikke var ment surt ;O) jeg har vist hørt om dig gennem nogle fra Århus Hifi og musik klub og de siger du er en fin gut 
|
Til top |
|
|
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
brorlille skrev:
hej allesammen
Jeg har selv hørt eben x4 (til 140.000,- /sættet) på et stort naim set-up. At forlange den pris for den ht er nok det tætteste på svindel, man kommer i den branche . Magen til usammenhængende og massiv lyd skal man da lede længe efter.
Problemet er blot at Jonas og Velo-solex drengen (+ en del andre) siger højt og klart at "kejseren ikke har noget tøj på". Det er formodentlig for at forhindre folk i at købe eben uden at sammenligne med andre mere gennembearbejdede produkter (140.000 giver næsten frit valg på alle hylder)
Måske vi skulle lokke den "gamle gnavne" til at foretage et virksomhedsbesøg hos eben (jeg sponsorerer dette med 3 engangslightere og 2 l benzin) .
mvh krydsmads
|
|
|
Hej Lillebor!
Jeg takker for tilliden. Dog synes jeg at fornemme en vis påholdenhed i valget af lighter.
Du har fuldstændig ret i din betragtning om Kejserens Nye Klæder - de fleste danske højttalere i den overkommelige prisklasse er desværre mere nøgne end salig hr. Spies's samlede morgenbolledamer.
Nu har jeg desværre ikke selv (endnu) lagt øren til disse hersens Preben højttalere, men efter hvad man hører rundt omkring i krogene, har nøgenheden vist også forplantet sig til de højere prisklasser. Ak ja, hvad skal det ikke ende med...?
Mvh G&S
Juleønsker: Virksomhedsbesøg hos SA, Zippo lighter |
|
|
Det er så sandelig ikke kun danske højttalerfabrikanter der går med rø..n bar.
Waal
|
Til top |
|
|
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Var vel mere fornuftigt at bevare danske virksomheder og så futte de kinesiske hifi-arbejdskoncentrationslejre af, hvis der skal futtes. Tal med Busch og Co.
|
Til top |
|
|
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
ja - spørgsmålet er jo blot, hvem der skal snydes - medarbejderen eller kunden 
mvh krydsmads
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
brorlille skrev:
hej waal
du har helt ret, men vi er nu godt med - helt i den nyliberalistiske ånd (man skal pinedød tro, man er noget).
i øvrigt dækker mit sponsorvirke af økonomiske årsager kun indenlandske projekter.
så vil du ha' del del i lightere og brændbart væde, så må du finde danske plattenslagerejede virksomheder
mvh krydsmads
|
|
|
Nu er mit velskabte snudeskaft ikke ukendt med branchen og mit indtryk er at den "herskende kvalitet" først og fremmest er funderet i grådighed, uvidenhed, dertil indbagt i floskler producenten oftes ikke selv forstår.
Pyromanværktøjet må du godt beholde
Waal
|
Til top |
|
|