Forfatter |
|
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
DR´s produktionsapparat er klar i HD i den nye by... men den af taten udpegede MUX-kontroller Boxter prioriterer flere kanaler frem for HD-kanaler. Jeg tror der går flere år før DR konverterer - på trods af at de allerede produerer i HD.. der er simpelthen ikke tænkt båndbredde ind til Hd endnu. Måske i 2012 når der skiftes til den nye DVB-T-teknik (Mpeg4).
Men der er jo allerede over 10 HD kanaler på Satelit via CanalDigital-- det er vi nogle de rnyder godt af
Mvh. Offcourse
|
|
|
Netop derfor har jeg selv valgt Canaldigital via Satelit - fuld båndbrede. DR sender vel i HD til Canaldigital, som opskallerer fra 720p til 1080i ( medmindre DR optager i 1080, nedskallerer til 720p og sender det ud i æteren, da får vi rent uskalleret signal via Canaldigital ).
TV2 Film HD kom den første, men ser ud til at være SD kanalen med et HD klisteret på, men må sige at TV2 Film har forbedret kvaliteten de sender ud de seneste måneder.
For mit vedkommende er det 75/25 fordeling på HD/SD -
- film er det nok 95 /5 % , dvs TV2 Film HD, Kanal 5 HD, Silver HD, resten er når der ikke er en film på HD kanalerne og må se film på TV2 eller DR.
|
Til top |
|
|
tobywan Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 465
|
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
For mit vedkommende er det 75/25 fordeling på HD/SD - når man først har vænnet sig til HD ... |
|
|
Her ser vi TV / Film for indholdet, og ikke HD for HDs skyld. __________________ Min Hjemmebio
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
Netop derfor har jeg selv valgt Canaldigital via Satelit - fuld båndbrede. DR sender vel i HD til Canaldigital, som opskallerer fra 720p til 1080i ( medmindre DR optager i 1080, nedskallerer til 720p og sender det ud i æteren, da får vi rent uskalleret signal via Canaldigital ). |
|
|
Hvad får dig til at tro at DR sender i HD til canaldigital? Så vidt jeg ved findes der ikke DR HD på satelitten? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kan jo også gå derover med det, hvordan mon TV2 får TV2 Film HD over til Canaldigital .... spøg tilside, via sat naturligvis - når den tid kommer.
|
Til top |
|
|
BrAvO Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 226
|
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld... har læst lidt om denne diskussion...
Og så at en talte om, at købe et Pioneer, eller nævnte at det var billigt, at købe den i UK
Er dette ikke en dum ide, da de jo kører et andet antenne format, dvs. at man skal have skiftet tuneren, eller have en ekstern.
Eller er jeg helt fra den?
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
De spritnye Pio500M og Pio500A er faktisk 100% identiske i hele Europa.
Pioneer 5090H findes slet ikke i UK. De har så en Pio5090D, - med DVB-C tuner,som jeg formoder kan bruges i DK.
Men de fleste har nok kabel eller sat. - og så skal der under alle omstændigheder en box imellem.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 06 Januar 2009 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
De kan jo også gå derover med det, hvordan mon TV2 får TV2 Film HD over til Canaldigital .... spøg tilside, via sat naturligvis - når den tid kommer.
|
|
|
ah, jeg troede du mente de får det i HD nu __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|