Forfatter |
|
XenoCypraZ Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 757
|
Sendt: 13 September 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Efter og være flyttet i hus, er damen blevet enig med sig selv om at mit gamle møbel fylder lidt rigeligt i stuen... I et svagt øjeblik kunne jeg være tilbøgelig til at give hende ret  Jeg skal derfor ud og se mig om efter andet... Men da jeg har overhovedet ikke har kigget efter det sådan noget de sidste 2 år, tænkte jeg lige ville spørge herinde. Krav: Pæn  Gerne et lyst møbel. Der skal være plads til: Pladespiller, Rør forstærker, Cd afspiller, Ria og en "et-eller-andet" så 4 hylder skulle der gerne være. Der er ikke noget af det der er voldsomt tungt, så det må gerne være væg hængt. Men det er ikke et krav. Mvh Nikolaj
__________________ I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........
[Pyramaze - Sleepy Hollow]
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
Sendt: 13 September 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er kun 1 vej frem, Clic møblet - de er skide flotte men koster bare spidsen af en jetjager. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
Til top |
|
|
XenoCypraZ Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm.... Dem må jeg kigge på... Men hvis vi nu siger at både damen og mig, er vant til at få andet end spaghetti og ketchup til aftensmad, er der så nogle alternativer... Hvis vi ikke skal til at leve af det
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 13 September 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv kigget lidt på Frislev Møbler og Artcoustic. Jeg kan bare ikke finde prislister på nogle af de to.
Men prøv at Google de to ovenstående.
Et alternativ til Clic, kunne også være Hifi Klubbens møbler fra Argon.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
Sendt: 13 September 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 13 September 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 13 September 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clic er jo blevet anbefalet, men kun sige pas på 
Jeg købte en sektion i hvid lak for lidt over et år siden. Efter ca. 6 måneder var det så grimt at se på at jeg kontektede forhandleren og de tog så vidre kontakt til clic. Jeg fik det omlakeret uden beregning (fin service, manglede dog også bare) men må indrømme at her 8-10 måneder efter omlakering er den gal igen. Har forgæves ringet til clic igennem 2 måneder lagt 2 beskeder på deres telefonsvarer hvor de siger de vil ringe igen, har intet hørt
Mit problem drejede sig om at den hvidefarve blev guldlig, nogle steder. Den ene skuffe låge blev lidt gul, mens den anden forblev hvid Der hvor min cdafspiller stod var det hvide blevet gråt og hvor fødderne på cd`n havde været var sort. Det kunne ikke komme af, samt en masse små ridser (kunne skyldes mig selv ved ikke at have været forsigtig nok mener dog bare ikke at lakken burde være så ringe ved et så dyrt produkt).
Nå men fik jo det hele omlakeret Fin service og de fortalte at det ikke var normalt Men her ca 8 måneder senere, er corpuset igen ved at få en gullig farve nogle steder og selv om jeg har sat min cdafspiller på noget hvidt pap, så det sku alligevel blevet gråt og sort 
Så vælg Clic med omhug, ved ikke om deres andre farver er lige så sarte 
Jeg vil sige at til den pris clic har, så er møblet oppe mod de "tunge" drenge inden for møbel indrustrien og der KAN det bar ikke følge med. Montana, er blevet mere hifi venligt med nogle af deres moduler. Poliform har et så stort program samt mulighed for specielt tilpasset moduler at der skulle være rig mulighed for at finde det helt rigtige. Fælles for disse 2 er deres store kvalitet i materiale, samt en lak som er så hård at du kan gøre næsten ALT ved den. Mit 10 år gamle montana, har kun en ridse (nok nærmere et hak), det er efter et metal hjørne på en spisestol som blev banket op i kanten på corpuset
Jeg går selv med tanker om endten noget Poliform eller selv få lavet noget ved en snediker, da jeg er ved at være godt træt af Clic.
Grunden til dette indlæg er ikke at "advare" dig mod at købe Clic, men bare at oplyse dig og andre om at Clic ikke har den kvalitet som mange går og siger. Bare fordi noget er dyrt, behøves det ikke at være godt Jeg fik det selv anbefalet af rigtigt mange, hvor mange af dem helt sikkert ikke selv havde Clic, men anbefalede det pga deres ry. __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
XenoCypraZ Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pierre Jeg har også selv haft kig på Montana, da jeg er vild med designet... Så er det jo bare og kigge på om de fåes dybe nok til mine pladespiller... Du skal ihvertfald have tak for den lange forklaring, men hvis jeg skal op i den pris hvor clic ligger, vil jeg nok hellere kigge på montana, som så passer sammen med resten af stuen  Mvh Nikolaj
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 13 September 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Clic er jo blevet anbefalet, men kun sige pas på 
Jeg købte en sektion i hvid lak for lidt over et år siden. Efter ca. 6 måneder var det så grimt at se på at jeg kontektede forhandleren og de tog så vidre kontakt til clic. Jeg fik det omlakeret uden beregning (fin service, manglede dog også bare) men må indrømme at her 8-10 måneder efter omlakering er den gal igen. Har forgæves ringet til clic igennem 2 måneder lagt 2 beskeder på deres telefonsvarer hvor de siger de vil ringe igen, har intet hørt
Mit problem drejede sig om at den hvidefarve blev guldlig, nogle steder. Den ene skuffe låge blev lidt gul, mens den anden forblev hvid Der hvor min cdafspiller stod var det hvide blevet gråt og hvor fødderne på cd`n havde været var sort. Det kunne ikke komme af, samt en masse små ridser (kunne skyldes mig selv ved ikke at have været forsigtig nok mener dog bare ikke at lakken burde være så ringe ved et så dyrt produkt).
Nå men fik jo det hele omlakeret Fin service og de fortalte at det ikke var normalt Men her ca 8 måneder senere, er corpuset igen ved at få en gullig farve nogle steder og selv om jeg har sat min cdafspiller på noget hvidt pap, så det sku alligevel blevet gråt og sort 
Så vælg Clic med omhug, ved ikke om deres andre farver er lige så sarte 
Jeg vil sige at til den pris clic har, så er møblet oppe mod de "tunge" drenge inden for møbel indrustrien og der KAN det bar ikke følge med. Montana, er blevet mere hifi venligt med nogle af deres moduler. Poliform har et så stort program samt mulighed for specielt tilpasset moduler at der skulle være rig mulighed for at finde det helt rigtige. Fælles for disse 2 er deres store kvalitet i materiale, samt en lak som er så hård at du kan gøre næsten ALT ved den. Mit 10 år gamle montana, har kun en ridse (nok nærmere et hak), det er efter et metal hjørne på en spisestol som blev banket op i kanten på corpuset
Jeg går selv med tanker om endten noget Poliform eller selv få lavet noget ved en snediker, da jeg er ved at være godt træt af Clic.
Grunden til dette indlæg er ikke at "advare" dig mod at købe Clic, men bare at oplyse dig og andre om at Clic ikke har den kvalitet som mange går og siger. Bare fordi noget er dyrt, behøves det ikke at være godt Jeg fik det selv anbefalet af rigtigt mange, hvor mange af dem helt sikkert ikke selv havde Clic, men anbefalede det pga deres ry.
|
|
|
Det lugter lidt af at lakken ikke har været med uv-filter samt at lakken ikke har fået lov til at hærde op før møblet er kommet ud til køberen. Jeg vil næsten væde med at møblet har stået i en stue med masser af sollys???
Men ligegyldigt hvad er det 100% en ommer, da selv ikea kan finde ud af at lakere deres møbler med uv-filter lak.
|
Til top |
|
|
XenoCypraZ Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg kigget lidt priser... Og jeg ender nok med montana. Det vil koste ca 5500 kr. For et skab det hele kan være i, med udskæringer. Og da min mor er gammel møbelsælger er der også lidt rabat og hente  Man er jo sønderjyde. Tak for jeres indlæg.
|
Til top |
|
|
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 13 September 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænker på, om der er forskel i "lydkvaliteten" i de forskellige møbler. Den generelle anbefaling er jo, at man skal anskaffe sig et tungt og lyddødt møbel. Er der nogen der ved om clic er bedre for ens anlæg end montana? Eller er der andre møbler, som er rigtig gode?
__________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
Til top |
|
|
XenoCypraZ Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, godt nok er det længe siden jeg har været med herinde, men jeg undrede mig alligevel over spørgsmålet ikke kom før  Så vidt jeg har erfaret, er det kun et problem hvis du har en pladespiller... Eller hvis du er stoppet med at lytte til musikken, og kun lytter til dit anlæg. Montana, er så smart at det skal hænge på væggen. Og så slipper du allerede for en del vibrationer. Lyt til musikken
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 13 September 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clic er superfedt og servicen er upåklagelig.
|
Til top |
|
|
Longhi Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 13 September 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at tjek audio magic, det er virkelig et kvalitetsmøbel. Og man kan skjule ledningerne for kæresten/konen  http://www.audiomagic.dk/xenta.html mvh Anders
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 13 September 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Longhi skrev:
prøv at tjek audio magic, det er virkelig et kvalitetsmøbel. Og man kan skjule ledningerne for kæresten/konen
http://www.audiomagic.dk/xenta.html
mvh Anders
|
|
|
Tjae, nu har jeg selv Audio Magic's Xenta-serie, og kvaliteten er da fin nok, men jeg synes efterhånden at det er træls at se på. Designs som Clic, Frislev eller Artcoustic er i mine øjne pænere og mere holdbart og tidløst. Desuden vil jeg betegne Audio Magic's produkter som ol' school "racks". Det er jo ikke just det, som Montana, Clic eller Frislev laver. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
JannickB Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 57
|
Sendt: 13 September 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ XenoCypraZ Håber du smækker nogle billeder op når du får dit montana. Er svært at finde nogle eksempler på brug af det til hifi Har selv været ved at undersøge det som alternativ til Clic, og har som en af de få billed eksempler fundet fundet det her.
Vil i øvrigt lige nævne Klim møbler for reference
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 13 September 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 14 September 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er gået helt væk fra det trationelle rack og har istedet valgt et mere designer rigtigt møbel tegnet af Rolf Fransson. Med specielle hifi låger og kabel træk.

Men jeg har tidliger været meget glad for Audio Magic som jeg har har haft nogle modeller af efterhånden.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 14 September 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
XenoCypraZ Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der bestilt Montana... Og jeg kom som sædvanlig til at overdrive... Så lidt over 11k skulle jeg af med... Med min rabat :-) Det er så 2 stk. 70*70 og 2 stk 35*70
Selve hifi elementet bliver 70*70, med en gennemgående hylde, med udskæring så der kan trækkes kabler. Låger (så skal det ikke støves af så ofte). Og udskæring i bunden, til strøm og højtaler kabel.
Det bliver 46 eller 48 i dybden, kan hænges på væggen, og koster ca 5500 :-) Så det var langt den største udgift. Der er 6 ugers leverings tid. Så hvis jeg husker det, eller i minder mig om det. Skal jeg nok smide billeder op.
Mvh
Nikolaj
|
Til top |
|
|