Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 23:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hifi møbel med rimelig waf. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 13 September 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Efter og være flyttet i hus, er damen blevet enig med sig selv om at mit gamle møbel fylder lidt rigeligt i stuen... I et svagt øjeblik kunne jeg være tilbøgelig til at give hende ret

Jeg skal derfor ud og se mig om efter andet... Men da jeg har overhovedet ikke har kigget efter det sådan noget de sidste 2 år, tænkte jeg lige ville spørge herinde.

Krav:

Pæn Gerne et lyst møbel.
Der skal være plads til: Pladespiller, Rør forstærker, Cd afspiller, Ria og en "et-eller-andet" så 4 hylder skulle der gerne være.

Der er ikke noget af det der er voldsomt tungt, så det må gerne være væg hængt. Men det er ikke et krav.

Mvh

Nikolaj

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 13 September 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Der er kun 1 vej frem, Clic møblet - de er skide flotte men koster bare spidsen af en jetjager.

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Hm.... Dem må jeg kigge på... Men hvis vi nu siger at både damen og mig, er vant til at få andet end spaghetti og ketchup til aftensmad, er der så nogle alternativer... Hvis vi ikke skal til at leve af det 

Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 September 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv kigget lidt på Frislev Møbler og Artcoustic. Jeg kan bare ikke finde prislister på nogle af de to.

Men prøv at Google de to ovenstående.

Et alternativ til Clic, kunne også være Hifi Klubbens møbler fra Argon.

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 September 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

slettet.

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 September 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

WM acoustic S3 rack må være oplagt. Jeg har den selv og min familie synes den er rimelig pæn. Der kan købes ekstra hylde. Placer den et ikke så fremtrædende sted i stuen, så er den optimal.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/hi-fi_moebelhy lde/vm_acoustics_s3_rack_sort.htm

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 September 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Clic er jo blevet anbefalet, men kun sige pas på

Jeg købte en sektion i hvid lak for lidt over et år siden. Efter ca. 6 måneder var det så grimt at se på at jeg kontektede forhandleren og de tog så vidre kontakt til clic. Jeg fik det omlakeret uden beregning (fin service, manglede dog også bare) men må indrømme at her 8-10 måneder efter omlakering er den gal igen. Har forgæves ringet til clic igennem 2 måneder lagt 2 beskeder på deres telefonsvarer hvor de siger de vil ringe igen, har intet hørt  

Mit problem drejede sig om at den hvidefarve blev guldlig, nogle steder. Den ene skuffe låge blev lidt gul, mens den anden forblev hvid  Der hvor min cdafspiller stod var det hvide blevet gråt og hvor fødderne på cd`n havde været var sort. Det kunne ikke komme af, samt en masse små ridser (kunne skyldes mig selv ved ikke at have været forsigtig nok mener dog bare ikke at lakken burde være så ringe ved et så dyrt produkt).

Nå men fik jo det hele omlakeret  Fin service og de fortalte at det ikke var normalt  Men her ca 8 måneder senere, er corpuset igen ved at få en gullig farve nogle steder og selv om jeg har sat min cdafspiller på noget hvidt pap, så det sku alligevel blevet gråt og sort

Så vælg Clic med omhug, ved ikke om deres andre farver er lige så sarte

Jeg vil sige at til den pris clic har, så er møblet oppe mod de "tunge" drenge inden for møbel indrustrien og der KAN det bar ikke følge med. Montana, er blevet mere hifi venligt med nogle af deres moduler. Poliform har et så stort program samt mulighed for specielt tilpasset moduler at der skulle være rig mulighed for at finde det helt rigtige. Fælles for disse 2 er deres store kvalitet i materiale, samt en lak som er så hård at du kan gøre næsten ALT ved den. Mit 10 år gamle montana, har kun en ridse (nok nærmere et hak), det er efter et metal hjørne på en spisestol som blev banket op i kanten på corpuset  

Jeg går selv med tanker om endten noget Poliform eller selv få lavet noget ved en snediker, da jeg er ved at være godt træt af Clic.

Grunden til dette indlæg er ikke at "advare" dig mod at købe Clic, men bare at oplyse dig og andre om at Clic ikke har den kvalitet som mange går og siger. Bare fordi noget er dyrt, behøves det ikke at være godt  Jeg fik det selv anbefalet af rigtigt mange, hvor mange af dem helt sikkert ikke selv havde Clic, men anbefalede det pga deres ry.

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Hej Pierre

Jeg har også selv haft kig på Montana, da jeg er vild med designet... Så er det jo bare og kigge på om de fåes dybe nok til mine pladespiller...

Du skal ihvertfald have tak for den lange forklaring, men hvis jeg skal op i den pris hvor clic ligger, vil jeg nok hellere kigge på montana, som så passer sammen med resten af stuen

Mvh

Nikolaj

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 September 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Clic er jo blevet anbefalet, men kun sige pas på

Jeg købte en sektion i hvid lak for lidt over et år siden. Efter ca. 6 måneder var det så grimt at se på at jeg kontektede forhandleren og de tog så vidre kontakt til clic. Jeg fik det omlakeret uden beregning (fin service, manglede dog også bare) men må indrømme at her 8-10 måneder efter omlakering er den gal igen. Har forgæves ringet til clic igennem 2 måneder lagt 2 beskeder på deres telefonsvarer hvor de siger de vil ringe igen, har intet hørt  

Mit problem drejede sig om at den hvidefarve blev guldlig, nogle steder. Den ene skuffe låge blev lidt gul, mens den anden forblev hvid  Der hvor min cdafspiller stod var det hvide blevet gråt og hvor fødderne på cd`n havde været var sort. Det kunne ikke komme af, samt en masse små ridser (kunne skyldes mig selv ved ikke at have været forsigtig nok mener dog bare ikke at lakken burde være så ringe ved et så dyrt produkt).

Nå men fik jo det hele omlakeret  Fin service og de fortalte at det ikke var normalt  Men her ca 8 måneder senere, er corpuset igen ved at få en gullig farve nogle steder og selv om jeg har sat min cdafspiller på noget hvidt pap, så det sku alligevel blevet gråt og sort

Så vælg Clic med omhug, ved ikke om deres andre farver er lige så sarte

Jeg vil sige at til den pris clic har, så er møblet oppe mod de "tunge" drenge inden for møbel indrustrien og der KAN det bar ikke følge med. Montana, er blevet mere hifi venligt med nogle af deres moduler. Poliform har et så stort program samt mulighed for specielt tilpasset moduler at der skulle være rig mulighed for at finde det helt rigtige. Fælles for disse 2 er deres store kvalitet i materiale, samt en lak som er så hård at du kan gøre næsten ALT ved den. Mit 10 år gamle montana, har kun en ridse (nok nærmere et hak), det er efter et metal hjørne på en spisestol som blev banket op i kanten på corpuset  

Jeg går selv med tanker om endten noget Poliform eller selv få lavet noget ved en snediker, da jeg er ved at være godt træt af Clic.

Grunden til dette indlæg er ikke at "advare" dig mod at købe Clic, men bare at oplyse dig og andre om at Clic ikke har den kvalitet som mange går og siger. Bare fordi noget er dyrt, behøves det ikke at være godt  Jeg fik det selv anbefalet af rigtigt mange, hvor mange af dem helt sikkert ikke selv havde Clic, men anbefalede det pga deres ry.

Det lugter lidt af at lakken ikke har været med uv-filter samt at lakken ikke har fået lov til at hærde op før møblet er kommet ud til køberen. Jeg vil næsten væde med at møblet har stået i en stue med masser af sollys???

Men ligegyldigt hvad er det 100% en ommer, da selv ikea kan finde ud af at lakere deres møbler med uv-filter lak.

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg kigget lidt priser... Og jeg ender nok med montana. Det vil koste ca 5500 kr. For et skab det hele kan være i, med udskæringer.

Og da min mor er gammel møbelsælger er der også lidt rabat og hente Man er jo sønderjyde.

Tak for jeres indlæg.

norvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 13 September 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Jeg tænker på, om der er forskel i "lydkvaliteten" i de forskellige møbler. Den generelle anbefaling er jo, at man skal anskaffe sig et tungt og lyddødt møbel. Er der nogen der ved om clic er bedre for ens anlæg end montana? Eller er der andre møbler, som er rigtig gode? 

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hehe, godt nok er det længe siden jeg har været med herinde, men jeg undrede mig alligevel over spørgsmålet ikke kom før 

Så vidt jeg har erfaret, er det kun et problem hvis du har en pladespiller... Eller hvis du er stoppet med at lytte til musikken, og kun lytter til dit anlæg.

Montana, er så smart at det skal hænge på væggen. Og så slipper du allerede for en del vibrationer.

Lyt til musikken

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Sendt: 13 September 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Clic er superfedt og servicen er upåklagelig.
Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Longhi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 September 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

prøv at tjek audio magic, det er virkelig et kvalitetsmøbel. Og man kan skjule ledningerne for kæresten/konen

http://www.audiomagic.dk/xenta.html

mvh
Anders
Til top Vis Longhi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Longhi

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 13 September 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Longhi skrev:
prøv at tjek audio magic, det er virkelig et kvalitetsmøbel. Og man kan skjule ledningerne for kæresten/konen

http://www.audiomagic.dk/xenta.html

mvh
Anders

Tjae, nu har jeg selv Audio Magic's Xenta-serie, og kvaliteten er da fin nok, men jeg synes efterhånden at det er træls at se på. Designs som Clic, Frislev eller Artcoustic er i mine øjne pænere og mere holdbart og tidløst.

Desuden vil jeg betegne Audio Magic's produkter som ol' school "racks". Det er jo ikke just det, som Montana, Clic eller Frislev laver.

JannickB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2008
Sendt: 13 September 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

@ XenoCypraZ
Håber du smækker nogle billeder op når du får dit montana. Er svært at finde nogle eksempler på brug af det til hifi Har selv været ved at undersøge det som alternativ til Clic, og har som en af de få billed eksempler fundet fundet det her.

Vil i øvrigt lige nævne Klim møbler for reference
Til top Vis JannickB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JannickB

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 September 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Jeg valgte selv det her fra HiFi Klubben

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/hi-fi_moebelhy lde/soundstyle_wg3av_moebel_valnoed.htm

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 14 September 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Jeg er gået helt væk fra det trationelle rack og har istedet valgt et mere designer rigtigt møbel tegnet af Rolf Fransson. Med specielle hifi låger og kabel træk.

Voice Hvid, designet af Rolf Fransson

Men jeg har tidliger været meget glad for Audio Magic som jeg har har haft nogle modeller af efterhånden.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 September 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Hej XenoCypraZ

Her en tråd du også lige kan se på.

HiFi-møbel.    TRYK HER.

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Så er der bestilt Montana... Og jeg kom som sædvanlig til at overdrive... Så lidt over 11k skulle jeg af med... Med min rabat :-) Det er så 2 stk. 70*70 og 2 stk 35*70

Selve hifi elementet bliver 70*70, med en gennemgående hylde, med udskæring så der kan trækkes kabler. Låger (så skal det ikke støves af så ofte). Og udskæring i bunden, til strøm og højtaler kabel.

Det bliver 46 eller 48 i dybden, kan hænges på væggen, og koster ca 5500 :-)
Så det var langt den største udgift.
Der er 6 ugers leverings tid. Så hvis jeg husker det, eller i minder mig om det. Skal jeg nok smide billeder op.

Mvh

Nikolaj

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes