Forfatter |
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Folkens.
Nogle som har set/hørt mere til denne projektor??
http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3089&p=3
Kan ikke inde noget som helst om den på Samsung's hjemmeside, men den sælges allerede i Tyskland, til omkr. 4000 Euro = 30000 Kr.
Ifølge linket, skulle den have præsenteret sig godt til CEDIA-messen 2007.
Gad godt vide om den kan håndtere 24fps.
Mvh Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
Gad godt vide om den kan håndtere 24fps.
|
|
|
Det kan den. Den har været længe undervejs, men Samsung har holdt noget på den... Det er en videreudvikling af SPH-710, som jeg har haft i stuen i en periode. Ligesom 710 er den designet af Joe Kane, og er designet til at emulere en CRT studie-monitor, mht. såvel farvegengivelse som gamma, især shadow detail. Det er formentligt _den_ mest korrekt gengivende projektor (og dermed display i det hele taget) på markedet, og hele konstruktionen er fra start designet til at blive kalibreret, og til at være ekstremt nem at kalibrere 100%. Det er i mine øjne den "rigtigst" designede projektor på markedet, og det irriterer mig at der ikke er nogen der har kopieret denne approach endnu. Den imponerer ikke på kontrasten, så sort-fanatikere eller bare i det hele taget kontrast-freaks vil nok ikke finde den specielt imponerende, men hvis man vil se hvad der foregår i kildematerialet, findes der næppe bedre. Den er fra Joe Kane's hånd designet til at fungere som reference-monitor, ikke til at levere den mest "imponerende" billedkvalitet. Derfor er sort-niveauet heller ikke prioriteret lige så højt som shadow detail. Hvis man interesserer sig mere for kildematerialet (filmene) end for om kontrasten er bedre end naboens, så får man næppe en bedre projektor under 100.000,-. Den gamle model var den foretrukne "hjemme-projektor" blandt rigtigt mange kalibrerings-guru'er, inkl. jeg selv, fordi man bliver arbejdsskadet af at fluekneppe med farvegengivelse hele dagen. Så er det simpelthen en fornøjelse at kigge på et billede der bare er lige i skabet. Om jeg sætter én 800 op i stuen i stedet for Sim2, det vil tiden vise - Sim2 er i de seneste generationer forbedret dramatisk på netop de områder Samsung har været foran på, dvs. farvepræcision, så hvis forskellen i farvegengivelse er minimal, ender jeg nok alligevel med at foretrække D80e's bedre kontrast.
Den skulle være lige om hjørnet nu, til en vejl. pris i DK på 40.000,-. Bemærk at visse tyske sider har haft "fake" priser på den i rigtigt mange måneder nu, dvs. den har stået til pre-order med en fast pris på, uden at Samsung overhovedet har fastsat en netto-pris endnu, eller bare fastsat en distributions-struktur. Derfor skal man lige sikre sig hvis man bestiller én i udlandet, om man overhovedet får den leveret, og til den annoncerede pris. Derudover skal man være obs på at hele pointen med projektoren er at levere et produkt der kan kalibreres perfekt, så uden kalibrering giver det ikke mening at vælge dén. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 02:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder da til at være en ret spændende projektor. Dejligt at høre, at den er let at kalibrere og at den kan håndtere 24 fps.
Jeg er selv kørt lidt træt i kontrast-ræset, der er blandt projektorer for tiden. Selvfølgelig er det vigtigt at en projektor har en god kontrast, men billedet kan altså også afhænge af flere ting, for at det er som du siger "i skabet". Jeg lægger fx også stor vægt på skarpe billeder fra en projektor, synes nemlig godt at nogle projektorer, kan få billeder til at flyde lidt ud nogle gange (kan selvfølglig også hænge sammen med optagelsen).
Har fx hørt at Sharps XV-Z3300 skulle levere meget skarpe billeder (har desværre ikke selv set den), i Tyskland kaldes den for "Der Scharfmacher". Men det er en 720P projektor, og jeg ville gerne udnytte min blu-ray afspiller til sit fulde, med en full-HD projektor.
Hvordan synes du billedet er på 800'eren, med henblik på skarphed?? Står det også lige i skabet??
Skal helt sikkert ud og se den engang, når den kommer til DK. __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 02:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ironisk at den "rigtigst" designede projektor skulle vise sig at komme fra Samsung, når man ser på hvordan deres TV bliver designet :-) - Det havde jeg alligevel ikke gættet på, men sådan er der åbenbart så meget.
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
Hvordan synes du billedet er på 800'eren, med henblik på skarphed?? Står det også lige i skabet??
|
|
|
Det synes jeg. Det er en _ægte_ skarphed, uden nogen form for edge enhancement af nogen art. Hvis kilden er skarp, er billedet skarpt. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
lpm76 skrev:
Ironisk at den "rigtigst" designede projektor skulle vise sig at komme fra Samsung, når man ser på hvordan deres TV bliver designet :-) - Det havde jeg alligevel ikke gættet på, men sådan er der åbenbart så meget. |
|
|
Ja, det er ret ironisk... Det er bare et eksempel på at man ikke skal være alt for mærke-fanatisk, men forholde sig til de enkelte produkter. Men det er jo så også fordi historien bag projektoren er at Joe Kane har villet designe en reference-projektor, som film-producenterne kan bruge til at kontrollere kvaliteten af deres produktioner, og så har han ledt efter en producent der ville producere den - Samsung var så af én eller anden grund dem der bed på. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det passer den kommer til kun at koste 30.000-40.000kr så kan ingen SIM2 da hamle op med den da alle 1080P SIM2 projektoere er dyre?
Nu håber jeg ikke denne Samsung KUN har fokus på korrekt farvebalance ligesom nogle højtalereproducenter kun går op i retfrekvensgang men så lader resten sejle. Husker demoen af selveste Joe Kane i tyskland på IFA her fandt jeg at den samsung have meget dittering specielt i de halvmørke sener her så det ud til at der var 10.000 ildfluer på skærmen. Er der gjort mere ved dette? for diterherting kan betyde der mangler farvenyancer?
Jeg vil helst have en projektor som mit anlæg der viser forskelle på kildematerialet så hvis denne projektor bruges som monitor gør det ikke noget da mine egne højtalere er en stuevenlig version af en hardcore studie monitor højtaler.
Glæder mig til du kan præsentere denne projektor.
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ak ak Folk på AVS forum viser billeder af deres Samsung SP-A800B, hvorfor kan vi så ikke bar få lov at se den her i DK  jeg er alt for utålmodig.
Endelig en DLP med lavt støjniveau på AVS beskriver de det som samme støjniveau som en Sony VW60
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Ak ak Folk på AVS forum viser billeder af deres Samsung SP-A800B, hvorfor kan vi så ikke bar få lov at se den her i DK jeg er alt for utålmodig.
Endelig en DLP med lavt støjniveau på AVS beskriver de det som samme støjniveau som en Sony VW60
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Har du evt. et link til den tråd?? __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
Jonas bojer skrev:
Ak ak Folk på AVS forum viser billeder af deres Samsung SP-A800B, hvorfor kan vi så ikke bar få lov at se den her i DK jeg er alt for utålmodig. Endelig en DLP med lavt støjniveau på AVS beskriver de det som samme støjniveau som en Sony VW60 Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Har du evt. et link til den tråd?? |
|
|
Jeg googlede på projectoren og så er en af de første links fra avsforum http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=971633
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 30 Maj 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Nu er den Samsung landet og jeg ved at Otto har en stående.
Er der nogle forbrugere der har set den og som vil fortælle hvor sej den er det er jo Joe Kane der har lavet den ;O) kunne godt forestille mig den ville rykke igennem.
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
BigPic Lukket konto

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 03 Juni 2008 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er den mht. regnbuer, og hvor placerings venlig er den ?
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 03 Juni 2008 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
BigPic skrev:
Hvordan er den mht. regnbuer, og hvor placerings venlig er den ? |
|
|
Så den idag det er uden tvivl den bedste projektor jeg har set uanset pris ;O) Jeg ved ikke hvad jeg skal sætte en finger på? Den laver et perfekt billede der får en hver anden DLP til at ligne en billig LCD, Den støjer ikke og jeg så ikke regnbuer en eneste gang.
Billedet imponere på hver eneste punkt og jeg kan sige med 100% sikkerhed du har ikk set filmen 300 før du har set den på denne samsung. Prøv at se senen hvor kongen skubber budbringeren ned i hullet på alle andre projektorer er hullet bare sort men på denne samsung med det helt utrolige sort detalije niveau her ser man stensiderne i brønden hele vejen ned ;O) bedre shadow details få ikke i projektor verden ;O)
Hilsen Jonas Bojer
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 03 Juni 2008 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal bare have den projektor og nu manngler jeg blot en Joe Kane Blu-Ray afspiller? nogle bud?
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
C-Harder Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 53
|
Sendt: 03 Juni 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du leder efter en blu-ray som selveste hr. Joe Kane har designet, så tror jeg ikke den eksisterer endnu, men så vidt jeg ved er der flere afspillere på markedet som har korrekt afspilning af 1080P-materiale, hvilket jo ikke kan gøres bedre.
Så vidt jeg ved er det bl.a. PS3, BD30 og BD50 der afspiller korrekt. Hvis der er andre der ved om jeg tager fejl eller eventuelt vil tilføje nogle så sig endelig til.
|
Til top |
|
|
Coolzone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Otto
Hvilket lærred og hvor stort er det du bruger du til samsung sp-a800b ?
Hvilken fortrækker du sim2 d80e vs samsung sp-a800b ?
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Coolzone skrev:
Hej Otto
Hvilket lærred og hvor stort er det du bruger du til samsung sp-a800b ?
Hvilken fortrækker du sim2 d80e vs samsung sp-a800b ? |
|
|
Klart Samsung i direkte sammenligning sommer den SIM2 til at lige en middelmådig LCD projektor. Samsung har tosset mange detaljer i både de hvide og de sorte dele af billedet. Den Samsung er helt unik bedre end alle andre projektore jeg har set uanset pris hvis altså billedet er under 3m i bredden for eller har Samsungen ikke lys nok.
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
auchenberg Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Coolzone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas
hvilket lærred så du den på og hvor stort var det ?
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 14 Juni 2008 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Coolzone skrev:
Jonas
hvilket lærred så du den på og hvor stort var det ? |
|
|
Øhhh lærred husker jeg ikke men et topkvalitets lærred uden gain tror billedet var 2,4m bredt.
Farverne er så dybt ægte man sidder og får lyst til bare at se mere det er detaljer og dybder i alle afskygninger man ikke har set før. Ham Joe Kane kan bare noget.
Og så larmer den næsten ikke.
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|