Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2024 | 07:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Ældre forstærkere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JoLa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 03 September 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Er der noget der har en mening om, hvorvidt det kan betale sig at købe forstærkere som har mere end 8 år på bagen? Jeg overvejer at skifte min Sony DB940 ud med en ren stereoforstærker eller forstærker sæt. Men jeg lægger mærke til, at forstærkere nu om stunder tilsyneladende vejer betydligt mindre end før, er det teknikken, der er blevet bedre eller er det fordi man sparer?.
Med andre ord er vægt stadigvæk lig med kvalitet? Jeg har kigget lidt på en brugt Pioneer A-858, med en vægt på 26 kg og 120 watt 8 ohm FTC ca. 6-8 år gammel og så en NAD med en vægt på 12 kg og 150 watt 8 ohm FTC.  Der må jo være en forskel, men er det teknologi eller kvalitet? Undskyld hvis spørgsmålet er dumt, men jeg har ikke været så meget inde på dette marked i mange år, før i tiden ville jeg ikke have været i tvivl, men nu ved jeg ikke rigtigt. Er der forøvrigt nogen der har nogen mening om ovenstående Pioneer eller hvad med en Sony TA80ES og en TA80NS.

John Larsen

 

 

 


Til top Vis JoLa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoLa
 
finn52
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1380
Sendt: 03 September 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Prøv at lytte til de nyere forstærkere inden du handler. Lån ved venner og bekendte eller i butikkerne og lyt.

Min egen vurdering er, at de nyere forstærkere lyder betydeligt bedre, uanset vægt. Der er selvfølgelig undtagelser, så som Accuphase, Krell osv. Jeg har en Accuphase E202 fra 1973 stående, som jeg ikke nænner at skille mig af med, fordi den lyder bragende godt. Den lyder ikke så godt som min 308´er men spiller røven ud af bukserne på mange nyere integrerede. Den nævnte Pioneer kender jeg ikke, men køber du den, skal den være BILLIG.

Den der med at god lyd følger vægten, er for længst aflivet af engelske mærker som Quad, Linn, Naim osv.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52
 
schrez
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 03 September 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

mht den nad forstærker skulle der ikke være probs med at købe den. hvis en forstærker er blvet behandlet nogenlunde kan den sagtens spille godt i mange år. men som tidlige nævnt i tråden. hør lidt nyt også inden  du bestemmer dig.

 

se evt tråden '3020 hvorfor?'

Til top Vis schrez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schrez
 
JoLa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 03 September 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret, A-858'en har jeg set til 2000 kr og Sony sættet til omkring 4000.
Jeg synes på den baggrund egentlig at Nad'en hos Hi-Fi klubben til ca. 6000 lyder som en god løsning, men I har ret jeg må ind og høre den! Og det er jo så fordelen ved at købe noget nyt, det er lidt svært at stå inde andre folk dagligstuer og skulle tage stilling, og hvis man køber hos QXL hvor jeg har set Sony sættet så hænger jeg jo på den bagefter, så er jeg jo tvunget til at købe, men lækkert ser det godt nok ud.

M.v.h.

John Larsen

 

 

Til top Vis JoLa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoLa
 
finn52
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1380
Sendt: 03 September 2004 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke, hvor i landet du bor, men HiFiKlubben i Århus har en Cayin 220Ci på tilbud (oprydningssalg). Lyt lige til den, hvis du har mulighed for det. Jeg mener, at den er et godt bud på et BestBuy i prisklassen.
Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52
 
dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 369
Sendt: 03 September 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

JoLa skrev:

Jeg har kigget lidt på en brugt Pioneer A-858, med en vægt på 26 kg og.....

Prøv at søg på på hifi-forum.de. Tyskerne virker til at være glade for Pioneer A-858 (og A-707), og den går snildt for 1.500-2.000 kr. på eBay.de. Herhjemme har jeg dog set den helt ned til 500 kr. på dba.dk ! Jeg har selv overvejet den, men jeg gør mig såmænd de samme tanker som dig om det kan betale sig.....

Til top Vis dtomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dtomsen
 
JoLa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 03 September 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget ind på eBay.de, men tyskerne er tit glade for nogle lidt underlige ting, så jeg ved ikke rigtigt! Jeg synes egentlig også at min Sony DB940 lyder ok i analog stereo mode, men der synes at være en bred enighed om, at Surround Receivere ikke er de bedste til stereo, så jeg tænkte, at det måske ville være en fordel at skifte den, idet jeg ikke bruger surround delen mere. Men jeg tror egentlig, at konklusionen må være at man køber noget nyt som man så kan høre og prøve mere intensivt. Men nu var det egenligt også Sony grejet der lokkede lidt kraftigt, men jeg tør squ ikke give håndslag på noget man ikke har set eller hørt.

 

 

Til top Vis JoLa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoLa
 
finn52
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1380
Sendt: 03 September 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

I de fleste forretninger kan du få 8 dages fuld returret. Så køb, lyt og returner l**tet, hvis du ikke er tilfreds.
Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 04 September 2004 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Aber doch; tyskere er glade for tysker-lyd, læs en udstrakt mellemtone med rigtig god taleforståelighed. Måske Pioneer´ens force ligger lige der, måske!!! Sony-ES afgrundsdyb bas eller Yamaha diskant, det har den SQ ikke!!! Men mumlende Technics-lyd eller mangel på samme har den dog heller ikke!!! Køb forstærker med US-westcoast (baskraftig og lidt mørk), engelsk (rør-agtigt) eller skandinavisk (klinisk korrekt) lydideal!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
bole
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 04 September 2004 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Jeg er blevet rådet til at holde mig fra forstærkere, der er mere end 8-10 år gamle, fordi elektrolytkondensatorerne har det med at tørre ud og det bevirker, at især bassen ikke længere er så stram.
Til top Vis bole's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bole
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 04 September 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Elektrolytterne tørrer ikke ud før efter ca.  25 år, hvis de er af rimelig god kvalitet. Man skal blot sørge for at bruge forstærkeren. Hvis sælger reklamerer med at den har stået i skabet i 2 år uden at blive brugt, er sandsynligheden for udtørring større.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 864
Sendt: 04 September 2004 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Hej JoLa

jeg tror ikke du behøver være så forskrækket for at købe en forstærker der har lidt år på bagen. Det var nok værre hvis det var en cd-afspiller, der er der flere dele, der udsættes for slitage. Ligeledes mener jeg ikke at teknologien i de forstærkere du nævner - og generelt -skulle være forældet i forhold til det man ser idag. Der er i bund og grund ikke sket så meget revolutionerende. mon´ikke du kan gøre en god handel der. Hvis du køber hos en forhandler, så husk for en sikkerheds skyld at få en garantiordning med i købet. Mindst to år, også på brugte varer!

mvh.

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 04 September 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Der er altid 2 års reklamationsret på produkter købt i forretning uanset det er demo eller ej.

Kun ved salg af brugt (varen skal have været solgt til en kunde, og købt tilbage) gælder reklamationsretten ikke.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes