Forfatter |
|
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
Sendt: 18 April 2012 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et lille tip fra mig omkring MDAC'ens spdif indgang:
På Audiolabs CDQ8200 og MDAC'en kan man indstille "Digital Input PLL" (jitter tolerance) for spdif indgangene og her har jeg
bare haft den til "auto". De andre muligheder er "low" (kilde med lav jitter), "medium" eller "high" (kilde med meget jitter).
Hvis man har en god kilde dvs. lav jitter kilde kan det betale sig at prøve "low" (lav tolerance for jitter) da man så får bedre
bedre lyd ud af Dac'en efter min mening
|
Til top |
|
|
tubeplayer69 Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 217
|
Sendt: 19 April 2012 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rotelman,
...det syntes jeg lyder meget intelligent og meget fornuftigt.
Dette har jeg ikke set før.
PLL kredsløb er vigtige jitter-reduktions-tekniker når kilden er (jitter-) belastet, men netop fordi den slags ikke er uden bivirkninger syntes indstillinger af denne art særdeles klogt.
Hilsen Leif
|
Til top |
|
|
Nilsson Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 143
|
Sendt: 19 April 2012 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej er der nogen der har prøvet den son forforstærker ?
mvh Bo
|
Til top |
|
|
Celziam Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 122
|
Sendt: 19 April 2012 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg kører den som forforstærker. Med en Primare effektforstærker. Fungerer perfekt. Min absolut eneste anke er at hverken M-DAC eller Primare
kan tændes via fjernbetjening.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 20 April 2012 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik K. skrev:
Min MDAC har nu efterhånden været tændt i nogle døgn så jeg kan vist godt komme med min mening.
Det skal først siges, at jeg sammen med MDAC'en er gået over til balanceret signalførsel og gået fra noget halvdårligt vdh
kabel (D502 Hybrid) til et Nordost Red Dawn XLR kabel samt fået smidt nogle VT Feet puder under standerne, så disse
faktorer spiller nok også ind på min oplevelse af lyden.
|
|
|
Ja, mon ikke!  Nu har du på det nærmeste ændret alt i DAC'ens 'omgivelser' og så er det jo ganske umuligt at sige noget fornuftigt om selve DAC'ens lyd... Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
Jannik K. Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 393
|
Sendt: 20 April 2012 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Jannik K. skrev:
Min MDAC har nu efterhånden været tændt i nogle døgn så jeg kan vist godt komme med min mening.
Det skal først siges, at jeg sammen med MDAC'en er gået over til balanceret signalførsel og gået fra noget halvdårligt vdh
kabel (D502 Hybrid) til et Nordost Red Dawn XLR kabel samt fået smidt nogle VT Feet puder under standerne, så disse
faktorer spiller nok også ind på min oplevelse af lyden.
|
|
|
Ja, mon ikke! Nu har du på det nærmeste ændret alt i DAC'ens 'omgivelser' og så er det jo ganske umuligt at
sige noget fornuftigt om <span style="font-style: italic;">selve</span> DAC'ens lyd...Mvh.Niels |
|
|
Det mener jeg ikke du har helt ret i. Ja, jeg har ændret ved flere ting, men det er stadig samme forstærker, højttalere,
signalkilde og rum, så jeg mener ikke det helt og aldeles diskvalificerer min mening om M-DAC'ens lydkarakteristik.
Det kommer naturligvis an på hvor meget vægt man lægger i kabler.
|
Til top |
|
|
P.Storgaard Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 109
|
Sendt: 25 April 2012 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Så er der kommet en Firmware opdatering til MDAC: http://dl.dropbox.com/u/75485064/mdac-update-v0.96.zip
Den skal installeres via USB.
Man kan se sin nuværende Firmware version ved at holde volume knappen inde under BOOT.
Jeg er ikke helt klar over hvad den løser(har spurgt efter en changelog på PFM)
/Peter Storgaard
|
Til top |
|
|
P.Storgaard Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2012 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHANGELOG: 0.90 > 0.96
1. Corrects issues with rapid Volume control operation from Remote control
2. Adds DPLL setting for SPDIF inputs
3. Corrects Filter load issues
4. Reworked Bit Perfect Test
5. Add's "USB Error" indication for incomplete USB packets
6 Early Rev MCU Interlock (will prevent the production line from programming early Rev MCU's)
7. Tidy up the Absolute Freq. display with high Jitter sources.
8. Resolves "Crashes" with rapidly Locking / Unlocking sources at 176/192KHz (Oppo)
|
Til top |
|
|
Jannik K. Forum Bruger

|
Sendt: 26 April 2012 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
P.Storgaard skrev:
Hej
Så er der kommet en Firmware opdatering til MDAC: v0.96.zip">http://dl.dropbox.com/u/75485064/mdac-update-v0.9 6.zip
Den skal installeres via USB.
Man kan se sin nuværende Firmware version ved at holde volume knappen inde under BOOT.
Jeg er ikke helt klar over hvad den løser(har spurgt efter en changelog på PFM)
/Peter Storgaard |
|
|
Jeg takker for tippet og linket.
Min MDAC kørte med v.0.90 så den blev opdateret. Har ikke rodet med den siden, men den virkede da efterfølgende.
|
Til top |
|
|
P.Storgaard Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2012 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Så er det ny Firmware igen,
Denne gang er der tilføjet at par ekstra funktioner som kunne være nyttige
Link Til Firmware
•edit list of filters to exclude your worst offenders and/or make filter face-offs easier
press and hold filter key, short press to list through the filters, long press to include or exclude them from the list - you can
go down to 2 filters but not bellow that
•screen auto dimming after 20s of no user action, also display suppress on timeout which is the next best thing to switching
the display off completely - there are no updates to the display and you'll only see a very dim Lakewest logo centered on the
screen
can't turn the display off completely as there's no visible indication of the M-DAC being powered on, apart from the power
switch, which is not entirely obvious on casual glance
•added safeguard to detect stuck samples on the input as has been reported for Asus Xonar soundcard - this issue might
possibly happen elsewhere as well, so the output is muted to prevent DC on the analog output
•D3E indicator no longer flickers when playing from Vista/7/8 when peak limiter kicks in
•going into mute will pause the playback via USB, similarly pressing play on M-DAC's
remote clears mute
•discrete remote commands for input and filter selection
/Peter
|
Til top |
|
|
Jannik K. Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2012 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert!
Den firmware vil jeg smide på imorgen.
|
Til top |
|
|
Jannik K. Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2012 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er forresten kommet endnu en ny firmware til MDAC'en.
Det ser ikke ud til at pinkfishmedia forummet er oppe lige nu, men på side ca. 42-43 i den tråd P.Storgaard linker til linkes der
til firmware v. A0.5.
|
Til top |
|
|
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
Sendt: 30 Juli 2012 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Jannik K. Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2012 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åh nej, nu skete det der ikke må ske. Min M-DAC er brændt af!
Tændte den her til aften for at lytte lidt musik, men intet sker. Først efter et stykke tid kommer "Lake-West" logoet frem, men
ellers sker der ikke yderligere.
Jeg har skrevet med designeren af DAC'en John Westlake, som har tilbudt at reparere og endda opgradere den gratis, hvis jeg
sender den til ham. God service men må hellere ringe til HifiFreaks imorgen.
|
Til top |
|
|
P.Storgaard Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik K. skrev:
Åh nej, nu skete det der ikke må ske. Min M-DAC er brændt af!
Tændte den her til aften for at lytte lidt musik, men intet sker. Først efter et stykke tid kommer "Lake-West" logoet frem,
men
ellers sker der ikke yderligere.
Jeg har skrevet med designeren af DAC'en John Westlake, som har tilbudt at reparere og endda opgradere den gratis, hvis
jeg
sender den til ham. God service men må hellere ringe til HifiFreaks imorgen. |
|
|
Hej
Har fulgt lidt med på Pink Fish Media og kan se der en dansker der har fået opgradert sin M-DAC, er det dig ?
Og i såfald hvad syntes du om det?
Overvejer at få min opgraderet når M-PAX engang kommer
/Peter
|
Til top |
|
|
Jannik K. Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
P.Storgaard skrev:
Hej
Har fulgt lidt med på Pink Fish Media og kan se der en dansker der har fået opgradert sin M-DAC, er det dig ?
Og i såfald hvad syntes du om det?
Overvejer at få min opgraderet når M-PAX engang kommer
/Peter |
|
|
Hej Peter,
Har ikke set din post før nu, beklager.
Ja, det er mig der har fået opgraderet/repareret min M-DAC af John Westlake via pink fish media forummet.
Jeg skrev i tråden derinde om nogen havde fifs til hvad der kunne være galt med min dac og han vendte lynhurtigt tilbage med
at han gerne ville reparere den og samtidig opgradere den nu han havde den helt gratis. Fed service.
Der er ingen tvivl om at M-DAC'en er rigtig god standard, men den blev lige en tand bedre efter JW havde rodet med den. Jeg
kan ikke længere huske hvad det var han gjorde ved den, det kan du finde et sted på pink fish media forummet, men det
åbnede lige en tand mere op for det hele.
Jeg havde store problemer med bassen i mit anlæg før jeg fik M-DAC'en og også til dels efter jeg fik den sat til, men da jeg fik
den tilbage efter den var blevet opgraderet forsvandt yderligere en stor bid af problemerne med de nedre frekvenser i mit
setup.
Resten af problemet må jeg tilskrive mit lytterum.
Jeg har ikke fulgt med i hvad de nye produkter han vil lancere er, men er M-PAX ikke en voldsomt opgraderet strømforsyning
til M-DAC'en?
Hvad synes du om din M-DAC?
|
Til top |
|
|