Emne: Kabler fra eBay? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Grandmuul Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 242
|
Sendt: 11 December 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Frankie,
Tak for handlen igår, ser frem til at få det i brug :-)
Hmm ja det kunne være en mulighed. Tror dog jeg prøver et par af de dyre Audioquest fra eBay og ser om det er godt eller skidt. Men jo måske jeg lige skulle tage ind forbi og høre de Vincent kabler mod et par andre, når jeg er i Kbh næste gang :-)
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 11 December 2009 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grandmuul skrev:
Hej Dan,
Ja, har også kigget på varer der bliver solgt i England. Man kan sige, at selvom de er fra England, er der jo stadig ingen garanti for at de ikke oprindeligt kommer fra Hong Kong :-) Jeg tror jeg prøver at købe et sæt Audioquest til nogle hundrede kroner til at starte med, og tester dem mod et par helt almindelige standard kobber kabler, med samme sang, samme volume, etc etc etc.
Jeg har også bud på et sæt XT400 fra QED, over ebay.co.uk fra en engelsk sælger, hvor det er 2nd hand. Der er kabler for 4000kr, og jeg er 100% på at de ikke går for over en plovmand.
Men efter at have læst den artikel jeg har linket til, hvor Audioquest selv, bekræfter kablet, som blot værende en ældre model, er jeg virkelig i tvivl.
Der er SÅ mange firmaer der går konkurs for tiden, især i Asien, og med det i mente, kan det jo sagtens være at store ebay powersellers fra fjernøsten indkøber disse varer til fordelagtige priser.. Det er jo bestemt ikke utænkeligt.
Jeg har faktisk lige fået en mail fra ham jeg overvejer at købe AQ kabler fra, som skriver at det er købt fra en butik som gik bankerot... Det lyder jo rent faktisk rimelig reelt.
Ja jeg glæder mig til at prøve mit sæt af. Jeg håber at de 2 subs kan akkompagnere højtalerne godt. Overvejer at skifte højtalere om et halvt års tid når jeg har lidt penge igen til hifi brug, hvis de ikke gør det godt nok. Men tror nu at det er fint til at starte med.
Har du testet dine AQ kabler mod et par AQ kabler købt i Danmark? DET ville jo være rigtig spændende
|
|
|
Jeg har ikke a-b testet AQ cv-6, men har et AQ rocketfeller og vil sige at lyd messigt har de nogle ligheds træk så så klang og mådenoppen ruller af på.
Nu lige cv-6 kunne måske godt være original, da det er udgået af produktion og fandes i rå længde på rulle, så er det jo ikke utænkelig at nogen opkøber rest parti og termineret kablet selv, hvorefter det sælges på ebay. Der er også eksempler på kabler som er kopier, Tag nu dette billede fra en AQ gibraltar annonce på ebay.

og så et tværsnits billede fra AQ's hjemmeside

Bemærk at farven på lederne ikke passer med de originale, yder strømpen mangler, men det er jo bare for syns skyld, vil stille stort spørgsmåls tegn ved om det har noget som helst med et AQ kabel at gøre. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Grandmuul Branchemedlem

|
Sendt: 11 December 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men igen, som AQ medarbejderen selv siger, på den annonce jeg linker til, så er der flere modeller, nye og gamle, så det kan jo ikke udelukkes at det blot er en ændre model? Hvis du googler gibraltar kablet eller kigger på ebay efter gibraltar kabler, så vil man se 3-4 forskellige modeller i hvert fald.. Blot forskellige årgange osv...
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 11 December 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er i hvert fald billigt nok 
Men er der mon stavefejl i "Quadhelxes"? Og så ser den gennemsigtige plastkappe omkring samlingerne ret kikset ud, men det er jo nok bare fordi det er forhandleren der har lavet det.
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2009 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Det er i hvert fald billigt nok 
Men er der mon stavefejl i "Quadhelxes"? Og så ser den gennemsigtige plastkappe omkring samlingerne ret kikset ud, men det er jo nok bare fordi det er forhandleren der har lavet det.
|
|
|
Ja, eller også er det en hong kong firma der terminer som så sælger videre til ebay forhandlere, syntes nemlig der er flere af forhandlerne som har samme vare, udført på samme måde. Spørgsmålet er bare om det rå kabel er original. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Grandmuul Branchemedlem

|
Sendt: 11 December 2009 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde også kigget på det Gibraltar. Det ligner jo bestemt ikke den model de har hos TP. men igen, det kan jo let være en model der er 4-5 år gammel. Men nej så mange billeder kan jeg heller ikke rigtigt finde af det, desværre.
Det er sgu ikke let :-) Har du selv Gibraltar Dan? For så kunne jeg evt. komme forbi en dag hvis jeg købte dem, og så kunne vi lave en A/B test. Hvis det viser sig at være originale kabler, så kan det i hvert fald spare danske hifi folk for en del penge :-)
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2009 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grandmuul skrev:
Havde også kigget på det Gibraltar. Det ligner jo bestemt ikke den model de har hos TP. men igen, det kan jo let være en model der er 4-5 år gammel. Men nej så mange billeder kan jeg heller ikke rigtigt finde af det, desværre.
Det er sgu ikke let :-) Har du selv Gibraltar Dan? For så kunne jeg evt. komme forbi en dag hvis jeg købte dem, og så kunne vi lave en A/B test. Hvis det viser sig at være originale kabler, så kan det i hvert fald spare danske hifi folk for en del penge :-)
|
|
|
Det er et AQ rockefeller 72v DBS jeg har liggende, det er modellen mindre en gibraltar, ganske fornuftig kabel.

Hvis du er villig til at køre til århus, så er du da velkommen til et lyt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Grandmuul Branchemedlem

|
Sendt: 12 December 2009 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flytter til Aalborg på mandag, så det var da en mulighed en dag :) ser jeg lige på.
|
Til top |
|
|
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 12 December 2009 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
IT Factory, e-bay kabler osv.: If it's to too god to be true - it isn't.
|
Til top |
|
|
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 12 December 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
At skrive man har solgt så og så mange, og at alle er tilfredse, er jo ganske enkelt.
|
|
|
Sådan fungerer det jo heldigvis heller ikke. På eBay er det KUNDERNE der anmelder sælgeren, og den vare han har leveret. Ikke dermed sagt at der ikke også kan fuskes med det, men dem der gør det, bliver som oftest opdaget og bannet ret hurtigt. __________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
Til top |
|
|
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
Sendt: 12 December 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg læste lige tråden igennem og synes ikke jeg læser noget omkring renheden i det kobber der bruges i de beskrevne kabler.
ALT kobber der kommer fra Hong Kong og Kina er max 4N i renhed. Dette betyder at man faktisk producerer kabler med de billigste materialer der er tilgængelige. Dette kunne måske skyldes prisen på kablerne.
At nogle ting er produceret i andre lande betyder bestemt ikke at kobberet, eller som skrevet kablerne, kommer fra Hong Kong eller Kina. De bedste kabelproducenter bruger en kobber leverandør fra Thailand hvor det reneste og findeste kobber findes.
Synes bare det var en ret vigtig oplysning nu hvor I overvejer at købe fra et sted hvor I med garanti får det billigste der findes. At det så sikkert er pakket flot ind er der ingen tvivl om, men I har da krav på at vide hvad der i bund og grund ligger til grundlag for opbygning af jeres nye kabler.
Mvh
|
Til top |
|
|
Grandmuul Branchemedlem

|
Sendt: 13 December 2009 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke helt korrekt Ulrik. Der er masser af gode kups at gøre på eBay på deres auktioner. Det er rigtigt nok, at hvis en vare er mistænktsom billig på "buy it now", så vil der ofte være fusk omkring det. Men der er så mange, især her i krisetider, så sætter deres varer billigt på auktioner, og bare sælger til højstbydende. Og så er der altså virkelig kups at gøre af og til.
Sidste år købte jeg bl.a. et Tag Heuer ur til min bror, der havde en nypris på 9000 herhjemme. Det gav jeg 3200 kr for, og fik det derefter verificeret i Danmark. Naturligvis med fuld garanti etc.
Så af og til kan det faktisk godt være for godt, og samtidig være sandt. Man skal bare bruge lidt tid på research og lære at skilde tingene lidt ad.
Gbemi, jo tak for info. Det er jo meget svært at sige hvor kablerne bliver produceret. At de bliver sendt fra Hong kong kan både være pga. billig "shipping" samt mere organiseret forretninger osv, det er lidt svært at sige. Men ja kobberet kunne godt komme fra et af de omkringliggende lande.
Men til alle tvivlere må jeg igen henvise til artiklen som jeg linkede til tidligere, hvor man jo kan se svaret fra AQ's medarbejder.
Men stadig, hvis der er nogle der har hørt et importeret kabel vs et kabel købt herhjemme i en butik, så lad mig vide. Er stadig meget nysgerrig!
|
Til top |
|
|
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 13 December 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gbemi skrev:
ALT kobber der kommer fra Hong Kong og Kina er max 4N i renhed. Dette betyder at man faktisk producerer kabler med de billigste materialer der er tilgængelige. Dette kunne måske skyldes prisen på kablerne.
|
|
|
Nu er det jo ikke så nemt for den alm. forbrugere at bevise om kobberet rent faktisk er N4 eller f.eks. N6, men det lader ikke til at selv 7N er specielt dyrt, og efter hvad jeg kan læse er det ikke renheden af kobberet når det kommer fra minen som bestemmer hvor rent kobberet kan blive forarbejdet tilstand, det afhænger kun af metoden.
Et ekp på priser http://www.liveacoustics.com.sg/upocc.htm
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 14 December 2009 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grandmuul skrev:
Hejsa,
Jeg har lige fået mit nye anlæg hjem (M3, C-sub, Holfi Pre8+power8, DacMagic) og skal have købt nogle kabler til dem.
Jeg køber normalt mange varer fra eBay, og tænkte derfor at jeg ville kigge der.
Så slår det mig, at der er en del annoncer fra sælgere i Hong Kong, der tilbyder billige kabler fra f.eks. Van den hul og Audioquest. For at tage et eksempel, kan man købe 2x2,5 meter Van den hul, MAGNUM HYBRID, til ca. 450kr leveret i DK. Jeg ved godt at der er chance for at betale told og moms osv, men det er stadigvæk billigt... Derudover finder jeg en annonce (ikke buy it now, men auktion) med et sæt Audioquest CV-6 kabler, 2x2,5meter, der formentlig bliver solgt til under 500kr i alt.
Det er alle sammen fra sælgere der har solgt MANGE varer, med 98% eller højere, i tilfredshed.
Jeg tænker bare, er det enten meget billigt i Hong Kong, eller er det bare meget dyrt herhjemme? Eller er der rent faktisk tale om kopi kabler?
Jeg kan sende link hvis nogen ønsker, for at kigge nærmere på annoncen.
Indtil videre har jeg budt på et sæt QED XT400, 2x3,2 meter, som jeg håber at jeg kan få til under 600kr :-)
|
|
|
Jeg har lige bemærket, at eBay-sælgeren i Hong Kong benævner vdH-kablet på følgende måde: "Van Den Hul VDH M.C. MAGNUM HYBIRD Speaker Cable" Der står HYBIRD og ikke HYBRID...! Om det er en skrivefejl, eller om der er andre grunde, er nok ikke til at sige... Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 14 December 2009 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
exciter skrev:
Gbemi skrev:
|
|
|
Nu er det jo ikke så nemt for den alm. forbrugere at bevise om kobberet rent faktisk er N4 eller f.eks. N6, men det lader ikke til at selv 7N er specielt dyrt, og efter hvad jeg kan læse er det ikke renheden af kobberet når det kommer fra minen som bestemmer hvor rent kobberet kan blive forarbejdet tilstand, det afhænger kun af metoden.
Et ekp på priser http://www.liveacoustics.com.sg/upocc.htm |
|
|
Det er ikke kun renheden af copperet der bestemer hvorledes kablet performer, for lige at nævne et par stykker, så kan der nævnes, isolering på lederne, solid core eller multi core, tykkelsen på lederne, mekanisk dæmpning af lederne og evt. skærm. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|