Forfatter |
|
Grandmuul Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 242
|
Sendt: 11 December 2009 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg har lige fået mit nye anlæg hjem (M3, C-sub, Holfi Pre8+power8, DacMagic) og skal have købt nogle kabler til dem.
Jeg køber normalt mange varer fra eBay, og tænkte derfor at jeg ville kigge der.
Så slår det mig, at der er en del annoncer fra sælgere i Hong Kong, der tilbyder billige kabler fra f.eks. Van den hul og Audioquest. For at tage et eksempel, kan man købe 2x2,5 meter Van den hul, MAGNUM HYBRID, til ca. 450kr leveret i DK. Jeg ved godt at der er chance for at betale told og moms osv, men det er stadigvæk billigt... Derudover finder jeg en annonce (ikke buy it now, men auktion) med et sæt Audioquest CV-6 kabler, 2x2,5meter, der formentlig bliver solgt til under 500kr i alt.
Det er alle sammen fra sælgere der har solgt MANGE varer, med 98% eller højere, i tilfredshed.
Jeg tænker bare, er det enten meget billigt i Hong Kong, eller er det bare meget dyrt herhjemme? Eller er der rent faktisk tale om kopi kabler?
Jeg kan sende link hvis nogen ønsker, for at kigge nærmere på annoncen.
Indtil videre har jeg budt på et sæt QED XT400, 2x3,2 meter, som jeg håber at jeg kan få til under 600kr :-)
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
Sendt: 11 December 2009 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kablerne fra Hong Kong er uden tvivl kopier - men derfor kan de jo fungere fint nok.
Men vær desuden opmærksom på, at det faktisk er forbudt at indføre kopiprodukter, så i værste fald kan de blive konfiskeret ved toldbehandlingen.
|
Til top |
|
|
Grandmuul Branchemedlem

|
Sendt: 11 December 2009 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Hvad bygger du det umiddelbart på? og tror du i så fald at de vil være ringere end de "originale"?
Jeg har skrevet lidt med en af dem, en sælger der har solgt 400 varer med 99,4% tilfredshed. Så kan det være svært at tro at der er noget galt med dem eller at det er kopier..
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, såvel geografien (Hong Kong) som prisen siger mig, at det nok ikke er originale vare. At skrive man har solgt så og så mange, og at alle er tilfredse, er jo ganske enkelt. Men jeg vil da sige, at til den nævnte pris, er det jo ikke den store risiko at løbe. Nu skal jeg for god orden skyld tilføje, at jeg ikke er medlem af den hellige frelste kabelreligion. Jeg er af den opfattelse, at hvis et kabel er lavet af grundlæggende gode "råvare", så skal det nok overføre signalerne fint. Hvis kablerne er lavet med sædvanlig god fjernøstlig kvalitet, så vil de sikkert fungere fint. Og hvis du desuden får dem i en fin indpakning og med fine påtrykte varemærker, så kan det vel ikke være meget bedre  Som jeg tidligere har skrevet i en anden tråd, så har jeg et meget fint Rolexur, købt i fjernøsten for en 50'er, med "originalt" ægthedsmærke og nummer i bunden og det hele. Og det viser faktisk også ret præcist hvad klokken er
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men for at være helt sikker, kan du jo sende en mail til fabrikanten, og høre om han kan stå inde for forhandleren og garantiforpligtigelserne - så er du jo helt på den sikre side.
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 11 December 2009 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er masser af ærlige forretninger i Hong Kong - og de kan af en eller anden grund sælge varer til en meget fornuftig pris. Om det er kopier eller ej aner jeg ikke, men meget af det er. Kablerne er helt sikkert i stand til at overføre signalet og sikkert også udmærket, men om det har den/de egesnkab(er) det iflg VDH eller Audioquest skal have er en anden sag...
Mit Rolex er iøvrigt købt hos en autoriseret Rolex forhandler og jeg har garantibeviset udfyldt med mit eget navn. Har det nogen betydning for hvor godt eller skidt det viser hvad klokken er - næh, Rolex er ikke specielt præcist, men jeg er glad for det og har haft det i 14 år uden problemer...
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 11 December 2009 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
Men vær desuden opmærksom på, at det faktisk er forbudt at indføre kopiprodukter, så i værste fald kan de blive konfiskeret ved toldbehandlingen. |
|
|
I værste fald kan du vidst få en bøde... Det har der da været snak om, men om det er blevet indført ved jeg ikke. Men jeg tror nu ikke tolderne leder efter falske kabler så tit  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
Sendt: 11 December 2009 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
erlingt skrev:
Men vær desuden opmærksom på, at det faktisk er forbudt at indføre kopiprodukter, så i værste fald kan de blive konfiskeret ved toldbehandlingen. |
|
|
I værste fald kan du vidst få en bøde... Det har der da været snak om, men om det er blevet indført ved jeg ikke. Men jeg tror nu ikke tolderne leder efter falske kabler så tit 
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Jeg tror helt ærligt ikke at de kan se forskel.
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Officiel advarsel fra Udenrigsministeriet mod at handle kopivarer i Kina. Udenrigsministeriet skriver bl.a.: " "Som en generel regel må et produkt forventes at være en kopi, hvis det er "for billigt"." " * Import af kopivarer til Danmark er generelt forbudt og de danske toldmyndigheder fører kontrol hermed. "
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
Sendt: 11 December 2009 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er masser af fake Van Den Hul kabler på eBay. The Magnum Hybrid er en af dem. Selv om sælger har høj tilfredshed, så prøv lige at tjekke de få utilfredse, som ofte fortæller om at de er fake. Sad netop og tjekkede op på det i går.
|
Til top |
|
|
Grandmuul Branchemedlem

|
Sendt: 11 December 2009 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det handler jo tit om landendes told regler osv også, og hvordan valutaen er også. Jeg rejser meget i Dubai med mit firma, og der er der også ret mange penge at spare, pga. nogle lave toldsatser og en lav valuta.
Ang. det med god feedback, så kan en sælger ikke selv vælge noget som helst. Jeg kan som køber på eBay se hvor mange varer en sælger har solgt, og hvor positivt folk har reageret på deres varer. Og det er ikke noget som sælger har indflydelse på.
Ang. Rolex og andre mærkevarer, så er der jo masser af autoriseret forhandlere, hvor du bare sparer 30-40% i forhold til herhjemme. Det gør dem jo ikke til kopier, det handler bare om billigere lønudgifter til butiks ansatte, samt lavere told og moms :-)
|
Til top |
|
|
Grandmuul Branchemedlem

|
Sendt: 11 December 2009 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker, har du haft erfaring med det, eller er det bare et gæt? Selvom de er billige, så koster de jo trods alt 30% af HFK prisen ca., hvilket jo egentlig ikke i mine øjne gør dem til mistænksom billige? Derudover så jeg også på muligheden for at købe Xindak kabler, som jo er produceret i Asien. Det var også VÆSENTLIG billigere end herhjemme. måske det var en mulighed for at få noget godt price/value? Prøv at tjekke den her eBay store, og se hans feedback. Flere købere som siger at det er den ægte vare osv osv osv. http://stores.shop.ebay.co.uk/Factory-Prices-shop__W0QQ_armr sZ1Hvad siger i, tror i det er rigtige varer?? Han har lige svaret mig på en mail hvor han selvfølgelig siger at de er originale osv. eBay er også blevet bedre til at banlyse folk der sælger falske varer. Den er sgu svær :)
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2009 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2009 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grandmuul skrev:
Tweaker, har du haft erfaring med det, eller er det bare et gæt? Selvom de er billige, så koster de jo trods alt 30% af HFK prisen ca., hvilket jo egentlig ikke i mine øjne gør dem til mistænksom billige?
Derudover så jeg også på muligheden for at købe Xindak kabler, som jo er produceret i Asien. Det var også VÆSENTLIG billigere end herhjemme. måske det var en mulighed for at få noget godt price/value?
|
|
|
Som værende brancemedlem, forstår jeg slet ikke din "stikken blår i øjnene" og snakken udenom. Ved at importere kopivarer fra fjern østen, saver du jo i den gren du selv sidder på. Jeg vil jo nu nok mene, at en pris på 30% af markedsprisen er mistænkeligt billigt. Det kan faktisk undre mig, hvor naivt dumme vi danskere (et af de rigeste samfund i verdenen) kan blive, når det drejer sig om at spare lidt kroner  Men som jeg skrev ovenfor, skriv dog til fabrikanten og hør hans mening.
|
Til top |
|
|
Grandmuul Branchemedlem

|
Sendt: 11 December 2009 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Branchemedlem er måske lidt forkert efterhånden, arbejdede i en elektronik butik for mange år siden, så det er lidt en fejl. men nok om det. Jeg ved snart ikke. Jeg ved bare at da jeg handlede med elektronik, solgte den butik jeg arbejdede i, Monster Cables. Vi havde ca. en avance på 60-75% på alle kabler.... Så hvis man går ud fra at HFK også tjener over 60% på deres kabler, så begynder det jo at give lidt mere mening?
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2009 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Grandmuul Branchemedlem

|
Sendt: 11 December 2009 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 11 December 2009 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Grandmuul, først og fremmetst tillykke med valget af elektronikken, kan se du købte Holfi sættet , Audiovector er også ganske fine, men som nævnt så rykker det virkelig når man kommer op i m3 sig. mkII eller nyere. Jeg har selv set en del af de kabler på ebay som kommer fra Hong Kong, har da også selv prøvet at købe et AQ cv-6 der fra og lyden er udemærket, men er i tvivl om hvor meget AQ lyd der er i dem. Du skal virkelig tænke dig om inden du køber fra Hong Kong, for syntes du ikke at kablet lyder godt i systemet, så er det nærmest usælgelig her i DK, vil derfor anbefale dig at se efter noget 2nd-hand kabel fra DK eller www.ebay.co.uk , sidst nævnte er der rigtig gode handler at gøre på de engelske fabrikater, ofte står der at det kun er kan sendes indenfor englands grænser, men sender man en mail til og forsørger om det kan sendes til DK, så er det muligt i de fleste tilfælde.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Grandmuul Branchemedlem

|
Sendt: 11 December 2009 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dan, Ja, har også kigget på varer der bliver solgt i England. Man kan sige, at selvom de er fra England, er der jo stadig ingen garanti for at de ikke oprindeligt kommer fra Hong Kong :-) Jeg tror jeg prøver at købe et sæt Audioquest til nogle hundrede kroner til at starte med, og tester dem mod et par helt almindelige standard kobber kabler, med samme sang, samme volume, etc etc etc. Jeg har også bud på et sæt XT400 fra QED, over ebay.co.uk fra en engelsk sælger, hvor det er 2nd hand. Der er kabler for 4000kr, og jeg er 100% på at de ikke går for over en plovmand. Men efter at have læst den artikel jeg har linket til, hvor Audioquest selv, bekræfter kablet, som blot værende en ældre model, er jeg virkelig i tvivl. Der er SÅ mange firmaer der går konkurs for tiden, især i Asien, og med det i mente, kan det jo sagtens være at store ebay powersellers fra fjernøsten indkøber disse varer til fordelagtige priser.. Det er jo bestemt ikke utænkeligt. Jeg har faktisk lige fået en mail fra ham jeg overvejer at købe AQ kabler fra, som skriver at det er købt fra en butik som gik bankerot... Det lyder jo rent faktisk rimelig reelt. Ja jeg glæder mig til at prøve mit sæt af. Jeg håber at de 2 subs kan akkompagnere højtalerne godt. Overvejer at skifte højtalere om et halvt års tid når jeg har lidt penge igen til hifi brug, hvis de ikke gør det godt nok. Men tror nu at det er fint til at starte med. Har du testet dine AQ kabler mod et par AQ kabler købt i Danmark? DET ville jo være rigtig spændende
|
Til top |
|
|
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
Sendt: 11 December 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grandmuul
Et alternativ til de MEGET billige kabler som du er lidt lun på, kunne være Vincent feks fra Dans´tv
Deres dyreste ( som er rigtig godt til prisen ) ! både RCA og XLR kablerne spiller fantastisk til prisen mener faktisk at de er testet her på Hifi4all og spillede lige op med referencekablerne !
Frankie
|
Til top |
|
|