Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 09:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 46" og 32" til 18.000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kristian-d
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg er en ung fløs der har lidt penge fra min tid i Afghanistan og vil gerne ha nyt billed i stue og soveværelse !

Jeg ønsker et 46" til stuen og 32" til værelset og helst samme mærke og design da det betyder en del for mig.

Signalet kommer fra Kabel tv, en del DVD'er og endnu flere film fra min computer.

Hva ville jeres bud være på to flotte skærme som har fornuftigt billed og HDMI + Full HD + klar til 2012 ?

Mvh Kristian Dyrmann

Til top Vis Kristian-d's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian-d

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Hvis du sigter efter en 46", er et digitalt kabel-tv signal en betingelse. Og hvis du er villig til,at have en tuner box imellem , bør du afgjort kigge på Panasonics 46PZ 85. Den performer noget nær den bedste bilkledkvalitet du overhovedet kan få . Betyder features og intern DVB-C lige så meget som rå billedkvalitet kunne Sony 46W4500 være et godt bud. Jeg ville ikke lade et identisk valg begge steder være afgørende for købet .
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Kristian-d
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Det kommer måske til at lyde dumt, især i det her forum, men billedet i sig selv betyder ikk så meget for mig i forhold til designet. Der hvor jeg ligger mine penge er i selve anlægget ved siden af som kommer til at bestå af Mentor og Denon. Derfor bliver budgettet også lidt sparsomt omkring TV'et..

Har nemlig kig på Samsungs A modeller, dem med rødt design rundt langs kanten, synes det er et super flot møbel/tv sammen med at hva jeg kan læse på det at det er ok til priserne ?

Eller tager jeg helt fejl ?

HCC
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Lydcentrum

Bruger siden: 25 November 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Phillips leverer med deres nye LCD skærme det bedste LCD tv, og især med kabel. De rigitge modeller er med H til sidst som betyder MPEG4 dekoder og læser indbygget og de er FULL HD.

Og de er flotte. Samsung er ikke så godt længere i forhold til....

Til top Vis HCC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HCC

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Hvis du går meget op i design, tror jeg det ville være en god ting at nævne nogle mærker, som du synes laver flotte skærme.
Derudfra kan de erfarne brugere så sige hvilket af dem der performer bedst.
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Kristian-d skrev:

Det kommer måske til at lyde dumt, især i det her forum, men billedet i sig selv betyder ikk så meget for mig i forhold til designet. Der hvor jeg ligger mine penge er i selve anlægget ved siden af som kommer til at bestå af Mentor og Denon. Derfor bliver budgettet også lidt sparsomt omkring TV'et..

Har nemlig kig på Samsungs A modeller, dem med rødt design rundt langs kanten, synes det er et super flot møbel/tv sammen med at hva jeg kan læse på det at det er ok til priserne ?

Eller tager jeg helt fejl ?

Det er dig der skal glo på tv'et når det er tændt, men også når det er slukket. Hvis du ikke er så kendt herinde i dette forum, så kender du måske ikke alle "sandheder". En af disse "sandheder" er at Samsung er noget l*rt. Blandt andet fordi de gør sig umage med designet (så kan selve produktet selvfølgelig ikke være godt ). Det er naturligvis noget gedigent nonsens.

Se bl.a. på:
http://whathifi.com/Reviews/TVs-Reviews/TVs-Reviews/Rule-Bra nd-Samsung/

Og:
http://www.hdtvtest.co.uk/

Som en lille uppercut til Pioneer fanatikerne, så blev Samsung LE46756 kåret som det bedste all-round tv foran Pioneer PDP-LX5090 i december udgaven af hifinews. Det skal selvfølgelig nævnes at begge tv fik prædikatet "Outstanding Product". Og at Pioneer var entusiastens første valg, når det galt film i et rum uden for meget lys. Og så var Samsungen ca. £ 1.000 billigere, hvilket også have indflydelse på bedømmelsen.

Nå, men det jeg bare ville sige er, at du ABSULUT ikke gør noget forkert i at vælge Samsung. De dyrere modeller ER udemærkede. Ideen med at vælge samme mærke til både 46 og 32 er rigtig. Og jeg ta'r hatten af for mænd, der ikke er flove over at have smag og går op i æstetik .

PS.
Hvis du kan leve med Sonys lidt anderledes design, så skal du kraftigt overveje 46w4500 og 32w4500/4000:
http://whathifi.com/Reviews/TVs-Reviews/TVs-Reviews/Rule-Bra nd-Sony!11/

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Det er muligt,at der er nogle Pioneer fanatikere herinde. Har dog på fornemmelsen,at de fleste Pioneer ejere først og fremmest er billedfanatikere frem for fanboys  på mærke og teknologi  Lige præcis der synes jeg faktisk at en del LCD ejere har et noget større forklaringsproblem .

Forøvrigt beholdt Pioneer - ikke overraskende - reference statusen i HDTVtest.uk .

Enig i at Samsungs frontlinieprodukter er fremragende og trendsættende. Problemet har tidligere været nede i "lower budget" segmentet. Der har Samsung (- og Sharp,Sony,Philips) solgt nogle mildest talt tvivlsomme produkter. Og specielt Samsung har været dygtige til,at få plastic til at ligne en million. Jeg er selv en af dem, der har været gået i Samsungs designfælde, - men blev heldigvis delvist reddet af returretten .

Design kan ikke rigtigt diskuteres, men i min verden rangerer Philips nye modeller alså over Samsungs i slukket tilstand.

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Sony ex-1 er imo nok det flotteste tv design mæssigt pt.

Måske lidt for dyrt. Mener det koster ca. 18k for 46".

http://www.sony.dk/product/t46-e-series/kdl-46ex1

Kristian-d
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2009 kl. 02:10 | IP-adresse registreret  

Sådan, tilbage efter 2.5 times vagt i minus grader i en ørken.. Føj..

Det jeg har kig på er denne model fra Samsung

http://www.pricerunner.dk/pl/2-1134837/TV/Samsung-LE-46A856- Sammenlign-Priser#

Og især denne model. Synes det er et virkelig flot TV.

http://whathifi.com/Review/Samsung-LE-46A756/

Har haft svært ved at sætte mig ind i alle begreberne og model betegnelserne, men er ved at fange det :D

Men som sagt så billedet stadig ik det vigtigste i min verden, jeg er mest omkring lyden og derfor vil jeg hellere lægge de sidste penge i en bedre højtaller end et TV og af hva jeg kan læse af jeres kommentarer så er LE-46A756 ikk noget dumt valg !

Det trælse er dog at den ikk fåes i en 32" udgave !

Og så er det jeg kommer over i denne udgave istedet, nemlig den lidt billigere LE46A676 som både fåes i en 46 og 32" udgave. I denne serie kan jeg nemlig også holde budgettet !

http://www.pixmania.com/dk/dk/1910625/art/samsung/lcd-fjerns yn-le46a676.html

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 08 Januar 2009 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Det er muligt,at der er nogle Pioneer fanatikere herinde. Har dog på fornemmelsen,at de fleste Pioneer ejere først og fremmest er billedfanatikere frem for fanboys  på mærke og teknologi  Lige præcis der synes jeg faktisk at en del LCD ejere har et noget større forklaringsproblem .

Forøvrigt beholdt Pioneer - ikke overraskende - reference statusen i HDTVtest.uk .

Enig i at Samsungs frontlinieprodukter er fremragende og trendsættende. Problemet har tidligere været nede i "lower budget" segmentet. Der har Samsung (- og Sharp,Sony,Philips) solgt nogle mildest talt tvivlsomme produkter. Og specielt Samsung har været dygtige til,at få plastic til at ligne en million. Jeg er selv en af dem, der har været gået i Samsungs designfælde, - men blev heldigvis delvist reddet af returretten .

Design kan ikke rigtigt diskuteres, men i min verden rangerer Philips nye modeller alså over Samsungs i slukket tilstand.

Så er vi faktisk ikke helt så uenige, som det umiddelbart kan se ud . Ja, der har været solgt MANGE tvivlsomme produkter i tv-segmentet. Mht. Philips, så laver de fantastisk flotte tv og personlig, kan jeg også bedst lide deres design. Grunden til at jeg ikke nævnte Philips var, at jeg ikke kan se, at de har dvb-c tuner. De har mpeg4, men det er med dvb-t. Og har man kabel-tv (som trådstarteren) er dvb-t lidt ligegyldigt.

Mht. Pioneer, så har de også referencestatus hos hifinews - under de rette forhold. Dvs. i et rum med dæmpet lys. Men, det er en længere diskussion, vi nok ikke skal tage i denne tråd.

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

Kristian-d
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Altså har jeg brug for dvb-t ? Eller kan jeg risikere at få brug for det ?
Det eneste det kommer til at vise fra min kabeludbyder er Discovery alligevel..

Tror jeg ender på det Samsung LE46A676 :)

I skal have rigtig mange tak for hjælpen, næste tråd fra mig bliver Denon AVR 3808a og Mentor 6.

Mvh Kristian D

BrAvO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Sendt: 10 Januar 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Hvis du går meget op i hvordan de ser ud..

Så har HFK nogle pæne nogen fra NAD

Der får du også okay valuta for pengene...

Til top Vis BrAvO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrAvO

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Januar 2009 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Flere af Samsungs nye LCD-TV serier klarer faktisk i min mening opgaven ganske godt. De har løftet sig, og senest blev jeg imponeret over Samsungs A866 serie, som jeg blandt andet mener er et bedre Tv end Pioneers LCD-TV.

Læs eventuelt anmeldelsen af Samsungs 8 serie (LE-40A866) her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1229598149

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes