Forfatter |
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 30 December 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Er testen ikke ret værdiløs, hvis der kun måles på om det påvirker lyden, men ikke på om det er bedre eller dårligere?
Så er produktet en succes fordi det giver mere linær frekvensgang, fjerner resonanser eller tilføjer resonanser?
|
|
|
Jeg er blot interesseret i at vide om det er hokus pokus eller reelt et produkt der kan benyttes til at regulere akustikken. Sort på hvidt. Om den ene eller anden person foretrækker lyden med eller uden vedkommer ikke den lille "test" jeg vil lave.
Det er ikke en test der skal vise om produktet er en "succes" - blot en konstatering om de er SÅ effektive som der beskrives.
Jeg arbejder med installation/simulering af PA i svære akustiske miljøer til dagligt, så det er derfor det har min interesse.
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 30 December 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
I Pro-link rapporten viser de at resonatorerne kan reducere efterklangstiden i bassen(!) med op til 1/3 - det er vildt at det kan lade sig gøre med en træklods og et bæger af ædelmetal. |
|
|
Hvor i den pdf fil læser du det ? __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 30 December 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
kennethjensen skrev:
brok skrev:
Det synes oplagt at lave testen hos sjoenne. Han kender rummet indgående, og hvis forskellen ved en tilfældig placering kan have ekstremt negativt indflydelse, bør det selv uden målinger kunne verificeres om effekten reelt er hørbar? Omvendt vil en ren signalmålingi Kenneths stue absolut også være interessant, særligt fordi kenneth uden tvivl har brugt lang tid og mange forsøgs på at finde de placeringerhan synes fungerer bedst?
Hygge, Brok
|
|
|
Sjoenne er velkommen her!
|
|
|
Foreslås der andet, da?
|
|
|
Næææ. C.Bukowski synes bare åbenbart ikke det nok med Sjoenne  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 30 December 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes såmænd det kan være en stor fordel at der som udgangspunkt ikke er mere end et par stykker, og gerne en believer og en tvivler, for nu at vælge en direkte formulering. Hvis der er noget om snakken, må det jo netop efterfølgende kunne genskabes andetsteds, evt. med en bredere deltagerkreds. Jeg forstår udmærket, at Kenneth eller andre ikke har lyst til at åbne sit hjem for en flok tumlinge der vil lytte efterklangstid
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 30 December 2009 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Sjoenne skrev:
I Pro-link rapporten viser de at resonatorerne kan reducere efterklangstiden i bassen(!) med op til 1/3 - det er vildt at det kan lade sig gøre med en træklods og et bæger af ædelmetal. |
|
|
Hvor i den pdf fil læser du det ? |
|
|
På side 9
Sjovt nok tilføjer de små tingester også energi i de laveste oktaver (under 35 hz)
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 30 December 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
daniels skrev:
Er testen ikke ret værdiløs, hvis der kun måles på om det påvirker lyden, men ikke på om det er bedre eller dårligere? Så er produktet en succes fordi det giver mere linær frekvensgang, fjerner resonanser eller tilføjer resonanser? |
|
|
Hvordan vil du lige måle om det bliver bedre eller dårligere!? Det jo op til personen der LYTTER  |
|
|
Ja, netop. Det er op til lytteren. Min pointe er også bare at alt dette måleri kun kan påvise om der er en forskel eller ej. Det vil ikke bevise om resonatorerne er gode eller dårlige. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 December 2009 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
kennethjensen skrev:
daniels skrev:
Er testen ikke ret værdiløs, hvis der kun måles på om det påvirker lyden, men ikke på om det er bedre eller dårligere? Så er produktet en succes fordi det giver mere linær frekvensgang, fjerner resonanser eller tilføjer resonanser? |
|
|
Hvordan vil du lige måle om det bliver bedre eller dårligere!? Det jo op til personen der LYTTER 
|
|
|
Ja, netop. Det er op til lytteren. Min pointe er også bare at alt dette måleri kun kan påvise om der er en forskel eller ej. Det vil ikke bevise om resonatorerne er gode eller dårlige. |
|
|
Nej. Det jo op til den enkelte at vurder... __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 30 December 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
kennethjensen skrev:
daniels skrev:
|
|
Hvordan vil du lige måle om det bliver bedre eller dårligere!? Det jo op til personen der LYTTER  |
|
|
Ja, netop. Det er op til lytteren. Min pointe er også bare at alt dette måleri kun kan påvise om der er en forskel eller ej. Det vil ikke bevise om resonatorerne er gode eller dårlige. |
|
|
Yæs! du har fanget pointen med det jeg vil med denne tråd.
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker fuldkomment absurd. målingen indikerer at efterklangstiden ved 63Hz er steget med 0.1 sekund, og faldet 0.4sekund ved 80Hz.
er det mig, eller mangler der en beskrivelse af det rum de har målt i - __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 December 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Jeg synes såmænd det kan være en stor fordel at der som udgangspunkt ikke er mere end et par stykker, og gerne en believer og en tvivler, for nu at vælge en direkte formulering. Hvis der er noget om snakken, må det jo netop efterfølgende kunne genskabes andetsteds, evt. med en bredere deltagerkreds. Jeg forstår udmærket, at Kenneth eller andre ikke har lyst til at åbne sit hjem for en flok tumlinge der vil lytte efterklangstid
|
|
|
Netop... I sagens grad er jeg faktisk ligeglad med hvad folk synes om de resonatorer. Men stiller dem gerne til rådighed også gerne stue. Men i begrænset omfang. Er omfanget ikke godt nok. Så Sjoenne mere end velkommen til og låne mine resonatorer. Er da selv nysgerrig om de målbar, hvilket jeg helt sikkert tror de er. __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 30 December 2009 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
daniels skrev:
Er testen ikke ret værdiløs, hvis der kun måles på om det påvirker lyden, men ikke på om det er bedre eller dårligere?
Så er produktet en succes fordi det giver mere linær frekvensgang, fjerner resonanser eller tilføjer resonanser?
|
|
|
Jeg er blot interesseret i at vide om det er hokus pokus eller reelt et produkt der kan benyttes til at regulere akustikken. Sort på hvidt. Om den ene eller anden person foretrækker lyden med eller uden vedkommer ikke den lille "test" jeg vil lave.
Det er ikke en test der skal vise om produktet er en "succes" - blot en konstatering om de er SÅ effektive som der beskrives.
Jeg arbejder med installation/simulering af PA i svære akustiske miljøer til dagligt, så det er derfor det har min interesse. |
|
|
Jamen det lyder som en god ide.
Har kigget meget tvivlende i øjnene på Hr. Kenneth Jensen, da han præsenterede mig for de små skåle, der fik mig til at tænke på de små metalkrus, der sad i kirsebærvinflasker for år tilbage
Min pointe var også ment som en udmelding om at testen var ren videnskabelig og ikke med vurdering af godt/skidt. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 30 December 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Det virker fuldkomment absurd. målingen indikerer at efterklangstiden ved 63Hz er steget med 0.1 sekund, og faldet 0.4sekund ved 80Hz.
er det mig, eller mangler der en beskrivelse af det rum de har målt i - |
|
|
Man behøver jo ikke vide så meget om rummet... nok kun at de enten har en stor mystisk effekt de små resonatorer, eller at de ikke har målt under samme forhold + at resonatorerne ikke påvirker efterklangstiden særligt.
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
jan_stevns skrev:
er det mig, eller mangler der en beskrivelse af det rum de har målt i -
|
|
|
Man behøver jo ikke vide så meget om rummet... nok kun at de enten har en stor mystisk effekt de små resonatorer, eller at de ikke har målt under samme forhold + at resonatorerne ikke påvirker efterklangstiden særligt. |
|
|
nøeh - hvis man vil vide om de påvirker rummet - er det jo "bare" at måle med og uden dimsernes tilstedeværelse, intet hokus pokus der.
kurven undrer mig bare svært meget - men fred nu med det - det er ikke emnet __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 30 December 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Sjoenne skrev:
jan_stevns skrev:
er det mig, eller mangler der en beskrivelse af det rum de har målt i -
|
|
|
Man behøver jo ikke vide så meget om rummet... nok kun at de enten har en stor mystisk effekt de små resonatorer, eller at de ikke har målt under samme forhold + at resonatorerne ikke påvirker efterklangstiden særligt. |
|
|
nøeh - hvis man vil vide om de påvirker rummet - er det jo "bare" at måle med og uden dimsernes tilstedeværelse, intet hokus pokus der.
kurven undrer mig bare svært meget - men fred nu med det - det er ikke emnet |
|
|
Jo det er ligenetop det der er emnet. Jeg nægter at tro på at de kan have den mystiske påvirkning af efterklangstiden.
Det er DET jeg vil efterprøve.
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 30 December 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|