Forfatter |
|
Lenny87 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
Sendt: 25 December 2009 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer. :)
Jeg er bedrooms dj, og her til aften fik jeg mig et par Prodipe Pro8 studie højtalere som jeg skal krydre med min pult.
Mixerens højtaler udgange skal der bruges 2 x phono han stik, og højtaleren skal bruge 1 x rca/phono han.
Nu er mit spørgsmål så, hvor finder jeg nogle phono/rca kabler som har 1 x han > 2 x han, nu har jeg siddet og kigget på 10 forskellige sider og den kombination kan jeg bare ikke finde? , er jeg virkelig nødt til at købe en phono adapter med 1 han og 2 hun?
__________________ Hep hey.
|
Til top |
|
|
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
Sendt: 25 December 2009 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der må da være 2 indgange på højttalerne? 1 på hver eller højttaler?
For på den anden måde, så laver du dit Stereo udgangssignal fra mixeren om til Mono på den højttaler du kører det over i?
Jeg vil mene du skal bruge 2xPhono -> 2xphono
__________________ hilsen sjorslev
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 25 December 2009 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder ikke rigtigt, ellers misforstår jeg hvad du skriver har du fire stik på din mixer (2 venstre og 2 højre) så er det sikkert plus og minus i hver sit stik (midten) hvis der kun er et stik på dine højttalere er der minus i skærmen og plus i midten.
Det kan umiddelbart ikke forbindes med en standart y-splitter, du kortslutter forstærkeren i mixeren __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

|
Sendt: 25 December 2009 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
har lige kigget på nettet. dine højttalere er aktive og kan ikke drives med en alm. højttalerudgang.
du skal bruge en variabel linieudgang hvad er det for en mixer du har?? __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
Til top |
|
|
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
Sendt: 25 December 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går ud fra du har en DJ-mixer med linie udgang. Som du ser på billedet skal du føre et kabel fra din mixers linieudgang 'L' for left til venstre
højttalers 'RCA Unbalanced' indgang, og ligeledes fra mixerens 'R' udgang til højre højttaler. Dét er dét. __________________ Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Shelter 501 Mk. II, Supra Sword.
|
Til top |
|
|
Lenny87 Forum Bruger

|
Sendt: 25 December 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
eggers skrev:
Jeg går ud fra du har en DJ-mixer med linie udgang. Som du ser på billedet skal du føre et kabel fra din mixers linieudgang 'L' for left til venstre højttalers 'RCA Unbalanced' indgang, og ligeledes fra mixerens 'R' udgang til højre højttaler. Dét er dét. |
|
|
Ja det ved jeg godt.
Altså bag på mixeren (Pioneer DJM 400) er der 4 phono udgange, en rød og hvid til højre højtaler og det samme til venstre, og ja derfor spurgte jeg om man ikke kunne få 2 x phono > 1 x phono, da der kun er en phono/rca indgang i hver højtaler, så vil der jo hænge og dingle et stik, hvis man ikke køber sådan en adapter. __________________ Hep hey.
|
Til top |
|
|
Lenny87 Forum Bruger

|
Sendt: 25 December 2009 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|

Sådan her ser bagsiden ud på mixeren. :) __________________ Hep hey.
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 25 December 2009 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke hvordan du får det til at højre og venstre udgang har både en rød og en hvid ?
mixeren har åbenbart blot 2 separate udgange - så du skal vist kun sætte et normalt rca kabel fra 1L til den ene højttaler og fra 1R til den anden højttaler
det er vist i brugsvejledningen, på side 5 : http://docs.pioneer.eu/Manuals/DJM_400_DRB1404_manual/?Force Language=da __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
Pioneer Lukket konto

Produktchef
Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 25 December 2009 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yep
Jan_stevns har ret. Det er blot to parallelkoblede udgange, så man kan køre et sæt til højttalerne i 'booth'en og et andet sæt til spillestedets system.
Benyt blot almindelig phono han-han fra udgang 1 på mixeren og op til højttalerne.
...og sæt lige volumen på '0' ( i midten) bag på højttalerne, før du tænder, ellers bliver du blæst ud  __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
Til top |
|
|
Lenny87 Forum Bruger

|
Sendt: 25 December 2009 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
Yep
Jan_stevns har ret. Det er blot to parallelkoblede udgange, så man kan køre et sæt til højttalerne i 'booth'en og et andet sæt til spillestedets system.
Benyt blot almindelig phono han-han fra udgang 1 på mixeren og op til højttalerne.
...og sæt lige volumen på '0' ( i midten) bag på højttalerne, før du tænder, ellers bliver du blæst ud 
|
|
|
Okay nu er jeg med.
Men hvor får jeg så fat på sådan et han - han kabel, eller skal man købe et 2 x han > 2 x han kabel, og så "dele" det på midten så man får to kabler ud af det?
__________________ Hep hey.
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

|
Sendt: 25 December 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lenny87 skrev:
Pioneer skrev:
Yep
...og sæt lige volumen på '0' ( i midten) bag på højttalerne, før du tænder, ellers bliver du blæst ud 
|
|
|
Okay nu er jeg med.
Men hvor får jeg så fat på sådan et han - han kabel, eller skal man købe et 2 x han > 2 x han kabel, og så "dele" det på midten så man får to kabler ud af det?
|
|
|
ja et alm. signalkabel fra føtex/bilka - rød/hvid - L/R kan gøre det , de er også lige til at rive fra hinanden __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
Til top |
|
|
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
Sendt: 25 December 2009 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb noget ordenligt signal kabel i metermål og lod selv phono stik på. De sorte lakrids kabler lyder elendigt ISÆR ved længere træk.
__________________ Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Shelter 501 Mk. II, Supra Sword.
|
Til top |
|
|