Sendt: 19 Januar 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte i november en Samsung SP-A800B DLP HD projektor. Billedet er fænomænalt godt, der er supermeget lys, sort er sort. Alt sammen perfekt, hvis ikke det var for regnbuerne.
Min første projektor (tilbage i 2003 vist nok) var en billig Acer, og da kendte jeg ikke til regnbue-effekten endnu. Det blev jeg dog hurtigt bekendt med, og projektoren blev straks ombyttet til en LCD model.
I november fik jeg så et godt tip om denne projektor til en rigtig "fornuftig" pris som man siger, og da jeg læste kommmentarer om nogle der også så regnbuer, men med tid ikke var generet af dem længere, mente jeg at tiden var inde til at prøve det her DLP igen, specielt fordi denne projektor fik rigtigt mange positive ord med sig.
Nu har jeg så levet med denne projektor siden købet, og med tiden er jeg heller ikke så generet af regnbuer som til at starte med - men helt væk går de jo nok aldrig.
Spørgsmål: Det er planen at få den kalibreret når den er over de første 100 timer. Er der nogen der ved om sådan en kalibrering kan være med til at minimere regnbue-effekten? Jeg kan ikke umiddelbart forestille mig det... Enden af det kan blive at jeg føler mig nødsaget til at sælge/bytte den, men billedet er så godt at jeg helst vil undgå det.
|