Emne: Anskaffe w5000 eller kalibrering af z4? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Himan Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil have et bedre billede. Hvis måden, at nå det mål på bliver en ny projektor, vil valget nok falde på w5000. Jeg har ikke set den i funktion, men hvis det virkelig passer, at den efter en kalibrering kan give det bedste billede i prisklassen, er det måske heller ikke så nødvendigt. Den udfylder nemlig næsten mit budget, så valget der er nok ikke så svært. Jeg er ikke følsom overfor regnbuer og den kan placeres rigtigt i forhold til lærredet. Blæserstøj har jeg det til gengæld ikke så godt med. Mine usikkerhed går på, hvor god en løsning jeg får, ved i stedet, at få min Z4 kalibreret. Og altså, hvor fornuftigt det vil være i forhold til, at anskaffe w5000. Min Z4 har kørt 1500 timer på ca. 3 år. Med i overvejelserne er spørgsmålet om hvornår, jeg kan forvente at se misfarvninger/slid på billedet? Når der ses på slitage, er der så forskel på hvor længe en kalibrering holder på dlp og lcd? Jeg vil gerne have bedst muligt overblik over, hvad jeg skal tage højde for, inden jeg tager det endelige valg. Så kom endelig med erfaringer, ideer og andet I mener jeg kan bruge i overvejelserne. __________________ Min stue
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Himan skrev:
Mine usikkerhed går på, hvor god en løsning jeg får, ved i stedet, at få min Z4 kalibreret. Og altså, hvor fornuftigt det vil være i forhold til, at anskaffe w5000.
|
|
|
Du får aldrig en Z4 til at være i nærheden af en W5000, så hvis dét du i virkeligheden gerne vil have er en ny projektor, så er det dét du skal gøre - kalibrering af Z4'en er ikke en billig genvej til dét, det vil bare udskyde din beslutning lidt, og så har du brændt de penge af på ingenting. Du skal til gengæld have kalibreret din W5000 når du får dén... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Himan Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja - hvis Z4'eren kalibreres skal den gerne holde så længe, at det går an, at ofre endnu en pære på den. Og så er der hurtigt brugt mellem 1/4 og 1/3, af hvad w5000 koster.
Det jeg er træt af ved z4, er dels lysstyrken (ikke så galt i A2-mode), men også farverne og at det er som om der "mangler noget" i mørke scener. Særligt på dvd. Til gengæld brænder hvide områder ud på brd 
Jeg kan fornemme på din kommentar, Otto, at der er ret stor forskel på de to projektorer i kalibreret stand. Kan du (eller andre!) sige mere om, hvad jeg vil kunne forvente i springet mellem de to? Jeg har læst en del, men der er måske noget jeg ikke er opmærksom på. F.eks blæser-støj. (nb til Otto: jeg ringede kort til dig lørdag ang. w5000). __________________ Min stue
|
Til top |
|
|
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil efter min mening være tåbeligt at bruge penge på kalibrering af en projektor med 1500 timer på lampen. Når lampen er færdig om ca. 500 timer skal du have kalibreret den om fordi den nye lampe har en anden lysfordeling.
Det er også lidt absurd at ofre en kalibrering når den koster næsten det samme som projektoren er værd. Hvis du vil skifte til en ny projektor er det nok bedst at sælge den gamle nu mens lampen stadig fungerer.
|
Til top |
|
|
Himan Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så en ny lampe, vil altså ikke bare med tiden nærme sig det niveau, som den tidligere lampe var på, da den blev kalibreret(?). Ja, så løber det jo nærmere op på, at jeg med tiden kommer til at bruge mindst 7000,- kr. på den gamle projektor (2 x kalibrering og en ny pære). Det giver jo ingen mening.
Hvis nogen har taget springet fra z4 eller lignende til w5000, vil jeg da gerne høre lidt erfaringer, uanset, at sagen nok er ved at være afgjort for mig.
__________________ Min stue
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|