Forfatter |
|
MortenE Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 29 November 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle i forum'et.
Jeg har i dag modtaget min nye projektor. En Sanyo PLV-Z700 FULD HD projektor. Jeg ville så tilslutte min PS3 (US 1. gen udgave 40GB). Jeg har et ClickTronic 7,5m HDMI kabel, men PS3'en godkender ikke hvis jeg vælger 1080p i Display Settings! Jeg kan altså maksimalt vælge 1080i!
Aaaargh!
Er der nogen der har et fornuftigt bud på hvad jeg mangler at gøre eller hvad der kan være galt?
På forhand tak.
Desperate hilsener
Morten
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 01 December 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
MortenE skrev:
Hej alle i forum'et.
Jeg har i dag modtaget min nye projektor. En Sanyo PLV-Z700 FULD HD projektor. Jeg ville så tilslutte min PS3 (US 1. gen udgave 40GB). Jeg har et ClickTronic 7,5m HDMI kabel, men PS3'en godkender ikke hvis jeg vælger 1080p i Display Settings! Jeg kan altså maksimalt vælge 1080i!
Aaaargh!
Er der nogen der har et fornuftigt bud på hvad jeg mangler at gøre eller hvad der kan være galt?
På forhand tak.
Desperate hilsener
Morten
|
|
|
Det kan sagtens tænkes at kablet er for ringe. Jeg startede selv med et lavpris HDMI-kabel mellem min Blu-Ray afspiller og projektor. Det eneste der kom ud det, var en tekst på skærmen hvor der stod "no signal". Efter jeg har skiftet det billige kabel ud med et Belkin kabel, virker det perfekt. Prøv med et andet kabel. Lån dig frem og se hvad der sker  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
MortenE Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Perejvind
Tak for tippet. Jeg har forsøgt mig med et Van Den Hul HDMI kabel til 1.200 kr. fra HIFI-Klubben. Signalet var bedre og den accepterede 1080p, men med masser er dropouts og støj!
Jeg har senere fået at vide af AV-Connection, at det er svært at få fat i et HDMI 1.3 kabel over 5 meter der virker med garanti!
Jeg overvejer at rykke anlægget tættere på og købe et Supra kabel!
God jul.
Morten
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 03 December 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
MortenE skrev:
Jeg har senere fået at vide af AV-Connection, at det er svært at få fat i et HDMI 1.3 kabel over 5 meter der virker med garanti!
|
|
|
Det er mærkelidt med det man læser om billige HDMI kabler for, da jeg købte min HD-DVD afspiller manglede jeg et HDMI kabel (10m) og da Blika var det eneste sted jeg kunne for det med hjem her og nu, blev det et kabel ved navn: E quip til 450,-kr.. Dette (blika) kabel fungere fint som link fra HD-DVD (720p) og Blu-Ray (1080p) til min Epson projektor.
|
Til top |
|
|
MortenE Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men det kan muligvis være HDMI signalet fra PS3'eren der ikke er kraftigt nok. Jeg har overvejet at kigge efter en HDMI box der forstærker signalet og sender det videre!
Det ville jo være fedt med 1080p, når nu man har fået en fuld hd projektor!
Morten
|
Til top |
|
|
Brandt00 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 133
|
Sendt: 03 December 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan ser billedet ellers ud på denne projektor? Overvejer selv at købe den.
Martin
|
Til top |
|
|
MortenE Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså billedet er så godt, at jeg sagtens vil kunne leve med 1080i signalet såfremt jeg ikke lige får løst 1080p problematikken!
Min bror - der er redigeringstekniker - var yderst tilfreds med billedet, og det siger ikke så lidt! Den siger næsten ikke en lyd og så har den et rigtig smart cover der dækker linsen når den ikke er i brug. Lysmængden er også fuldt tilstrækkelig.
Jag havde en Panasonic PT-AE900 før denne, og jeg sværgede til Panasonic, men efter dette køb, så er min horisont udvidet.
Blu-Ray ser fantastisk ud på denne projektor der også klarer et SD signal pænt. Et kontrast gråt lærred anbefales!
Morten
|
Til top |
|
|
Brandt00 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 133
|
Sendt: 03 December 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Har selv kun haft DLP projektorer og været glad for det, så ved ikke rigtig om jeg skal gå over og prøve lcd.
|
Til top |
|
|
KentNO1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
MortenE, synes du 1080i er bedre end 720p ?, personligt bryder jeg mig ikke om interlaced, særligt ikke når der sker meget i billedet.
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke selv haft hdmi kabler på meget mere end 2 meter, men 1.3 specifikationen af kabler kræver jo at de kan klare 1080p. Så hvis et kabel er 1.3 certificeret og ikke kan håndtere 1080p så vil jeg mene at der er nogen der burde have røde ører, eller at der er noget hardware som ikke helt er som det skal være. Prøv dog at opdatere PS3'ens firmware hvis du ikke har gjort det allerede, de fixede vidst en del software bugs i HDMI siden launch.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|
Coolzone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et hdmi 1.3 kabel på 10 meter og kører 1080p og har aldrig haft problem med det
|
Til top |
|
|
ikeaboy Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 276
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb supra hdmi 1.3, jeg har to stk. og begge fungere optimalt.
|
Til top |
|
|
MortenE Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer
Brandt00: Sjovt, jeg har det stik modsat. Nu vil jeg ikke begynde at starte en DLP/LCD debat, men begrundelsen - hvilket er den eneste - for at jeg undgår DLP er, at jeg - og nu taler jeg kun for mig selv - ikke kan abstrahere fra den rainbow effekt jeg ser i et billede fra en DLP projektor. Ganske enkelt. Min bror har den flade LG vægprojektor og jeg blev bims i bolden at at se på det. Jeg så det første gang på arbejdet, da jeg ville køre noget dvd på en Optoma DLP projektor. Når man nu har det sådan som jeg har det med det, så lukker man øjnene for det og erklærer sig LCD tilhænger......indtil den dag man bliver overbevist om noget andet!
Jeg synes, at LCD projektorer giver et flot billede. Men igen, det afhænger af øjet der ser, og jeg ved godt at der findes high end DLP projektorer med kraftige chips osv., men de penge jeg bruger på hjemmebio er ikke i dén størrelsesorden. Jeg vil dog sige at jeg altid er åben for at se nye produkter af forskellig art!
KentNO1: Der skal da ikke herske en tvivl om, at når jeg får etableret 1080p forbindelse til projektoren (hvilket jeg da håber jeg får), så bliver bevægelserne i billedet optimale. Jeg har indtil nu kun set et par HD film og spillet lidt på den nye projektor, men jeg må sige, at skarpheden er så fantastisk at jeg ikke har den der "det er livet om at gøre at jeg for løst 1080p problemet omgående". Jeg er så tilfreds med billedet, at jeg kan tage det roligt og finde det rigtige kabel eller rykke hele molevitten tættere på projektoren eller hvad jeg nu finder ud af. Jeg vil helst undgå at skulle købe et kabel igen og skulle tilbagelevere det som jeg måtte sidst.
NEY_: Har lige opgraderet firmwaren i min PS3 til 2.53, men har ikke testet signalet siden den dag hvor jeg fik projektoren (med Van Den Hul kablet). Om der er sket noget mhp. HDMI i denne firmware i forhold til den sidste, ved jeg ikke. Det jeg er bange for - men ikke ved en pind om - er, at det kan være min model PS3 som der måske er et issue med! Min model er den første der blev udgivet (US version). Jeg købte den inden lanceringen herhjemme (hvilket også betyder, at jeg har en giga 500W step down converter mellem min PS3 og stikket i væggen).
Coolzone: Fedt!
ikeaboy: AV-connection (en super forretning i øvrigt) svarede mig, at de ville anbefale netop et Supra eller et Lindy HDMI kabel.
Nå, nu er det blevet sent - igen - så jeg må hellere finde dynerne!
Med venlig hilsen
MortenE
|
Til top |
|
|
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb et Supra-kabel. Jeg prøvede et hav af billige kabler inden jeg købte mit Supra, for hvorfor skulle det ene være bedre end det andet? -Men som så ofte før, måtte jeg indse at man betaler for kvaliteten.. Jeg har det blå Supra på 10 m. og det virker ihvertfald. Jeg undrer mig dog over, at Van den hul kablet ikke virker!
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 05 December 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Sanyo PLV-Z5 og 12meter Supra HDMI-kabel. (Supra kabel version "HF100") Jeg kører med 1080p, som projektoren selv skalerer til dens native 720p. Det står super mega flot på "skærmen" Så - prøv noget Supra eller andet mærkevare-kabel... det er kvalitet uden bøvl. Har i sin tid haft bøvl bare med 1080i fra min HD-sat på 1½ meter crap-kabel.. så man kan gdt købe for billigt. Og PS3en?? signalstyrken kender jeg ikke da jeg kører signalet ud fra min receiver - Onkyo 805. Blot et indspark om at 1080p fra en PS3 godt kan trækkes 12 meter i et godt kabel... Jeg fandt mit brugt - 12 mter for 600  Er du ikke også inde og vende i en receiver, eller tager du lyden ud optisk? Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
MortenE Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at jeg må konstatere, at jeg må anskaffe mig et Supra HDMI kabel. Jeg er selv forundret over, at Van Den Hul kablet ikke virkede, men det skulle jo kunne lade sig gøre, så jeg må videre med det når jeg for mulighed for det.
Tak til alle for råd og kommentarer.
Jeg følger op på sagen.
God Jul
MortenE
|
Til top |
|
|
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
Sendt: 06 December 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 06 December 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det virker er det da vildt billigt!
Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
MortenE Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2008 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
phoeniks og offcourse: Ja, det ligner bestemt løsningen, hvis Supra kablet viser sig ikke at være bedre en hvad jeg oplevede med det andet kabel. Det bliver spændende.
MortenE
|
Til top |
|
|
MortenE Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære alle der har bidraget til løsning.
Dette indlæg for blot at sige, at jeg fulgte de mange råd om at købe et Supra kabel. Jeg var heldig at de fås i 6m, hvilket passer mig fint da jeg har lige over 5m fra projektor til anlægget.
Jeg tilsluttede det her til aften og ....... det virkede perfekt! En auto-test på PS3'eren gik igennem og nu kan jeg nyde 1080p på min nye projektor!
Alletiders!!
Supra er super!
MortenE
|
Til top |
|
|