Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2024 | 09:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Min koncertsal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 752
Sendt: 02 November 2003 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Flot set-up!!!

Dejligt med lidt klasse

Det ligner en rigtig spændende højttaler du har lavet - og smuk er den også (Det smukke må vi jo nok tilskrive Fruen )!

Har du hørt den sammen med noget tungere grej end Rotel? Hvordan lyder den - hvilke højttalere vil du evt. sammenligne den med?

Rart at se hvordan æstetik og hi-fi KAN fungere sammen!



__________________
MvH. Dolkin.
Til top Vis Dolkin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dolkin
 
LAST
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 639
Sendt: 03 November 2003 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
Flot set-up!!!

Dejligt med lidt klasse

Det ligner en rigtig spændende højttaler du har lavet - og smuk er den også (Det smukke må vi jo nok tilskrive Fruen )!

Har du hørt den sammen med noget tungere grej end Rotel? Hvordan lyder den - hvilke højttalere vil du evt. sammenligne den med?
Tungere grej ?? Jeg har haft Rotel i over 15 år (de laver ting der holder !). Hvis man ser på pris kontra kvalitet så tror jeg ikke man kan finde noget der er meget bedre. CD/DVD'en har fået super anmeldelser, også selv om prisen var 20K kr den gang. Effektforstærkeren spiller med en kontrol og styrke som ellers ville koste rigtig mange penge. Det er svært om sige hvordan højtalerne lyder, for jeg har ikke haft mulighed for at sammenlige dem med andre. Hvis jeg skal sætte ord på lyden vil det blive ord som: detaljer, åben, musikalsk, autentisk, dynamik, kød og blod. Musik er en stor del af fruens og mit liv (mange år som musiker) så vi det er ikke kun fra sofarækken der bliver hørt musik, vi går også til mange koncerter.

Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted
 
LAST
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 639
Sendt: 09 November 2003 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Nu er værdierne i delefilterne på plads, næste step bliver at skifte tråd spolerne ud med cross-coil fra Jantzen.

Lyden er nu så åben og detaljeret at man næsten kan røre musikerne. Eks. på Lisa Ekdahl's "oppna upp ditt fonster" ruller hun på R'erne så det kilder i tærene, eller på Lyle Lovett's "Church" hvor korets håndklap og stemmer står så præsist at man ikke har problemmer med at pladsere dem en for en. Den meget høje opløsning er dog ikke gået ud over det musikalske.

Kombinationen af 1. ordens filter og "sine cap" fungerer optimalt. :P

Mvh LAST

Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted
 
LAST
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 639
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Så er filter færdige ( hvis man da kan sige sådan om et DIY projekt )

Et lille kik på bagsiden af SPH-275C

Her er så det det helehandler om.

Filteret indholder kun: en serie kondensator (181uF), to RC-led, tre spoler, en 50w modstand med køleplade og et 9v batteri med to små kondensatore + en modstand.

Skiftet til foliespole er alle pengene værd, lyden blev klasser bedre. Diskant spolen er blevet skiftet fra 0,7mm til 1,2mm tråd for at sikre min. modstand. Seriekondensatoren har fået lidt hjælp af et 9v batteri og et par 0,33uF. Selv om det ikke er hele seriekondensatoren der er blevet forspændt med 9v er det en løsning der klart har trukket lyden den rigtige vej.

Hilsen LAST



__________________
http://www.volbeat.dk

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted
 
Jan P
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

De højttalere ser rigtig fede ud! Men Dit fjernsyn ser lige så malplaceret ud som mit eget Prosonic 28" (føtex-kvali) sammen med resten af systemet Ellers ser det rigtig godt ud!



__________________
Mit grej
Sarkasme er blot en af de ting, jeg tilbyder...
Til top Vis Jan P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan P
 
LAST
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 639
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Hej Jan P

Ja ja, jeg ved godt at mit fjernsyn ikke lever helt op til dagens standart, men jeg vil heller bruge mine penge på stereo'en. Jeg går og venter på at få besøg af Cayin's DP6 procesor, men min forforstærker kommer kun på pension hvis DP6'en er bedre end Rotel'en i stereo! Hvis den kan opfylde mine krav, får den følgeskab af Cayin's D1205.1 ( 5x120 Watt ) Min RB991 bliver dog stående hvor den står, den skal bliver ved med at drive mine frontHT. Hen af vejen skal jeg så have bygget nogle flere højtalere ( er igang med et sæt to vejs ). Men 2x200 + 5x120 kommer jeg nok ikke til at mangle effekt foreløbig.

Hilsen LAST



__________________
http://www.volbeat.dk

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted
 
Tossekurt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

WOOWW!!! jeg må nok sige at jeg er ret imponeret over dit setup!!! jeg kan godt lide dine højttaler-ideer, den buede bagside er ret speciel, men det ser ud til at kunne virke ret godt, som "bølgedræber"!

jeg er også MEGET lun på dine Rotel- enheder, jeg drømmer selv om at opgradere mit eget Technics med Rotel, det sker ligesåsnart jeg har fået det rigtige tilbud på nogle fine komponenter ( sig til med det SAMME du har tænkt dig at skrotte dine Rotel-enheder!!!)

men der er gjort plads til at have klasse i dit system, det er lækkert at se!

Til top Vis Tossekurt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tossekurt
 
LAST
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 639
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Hej Tossekurt

Det er nu kun min RC995 (preamp) der muligvis bliver skiftet ud. Og det er KUN hvis Cayin's DP6 er BEDRE. I skal nok få en raport når jeg har testet DP6'en.

Hilsen LAST



__________________
http://www.volbeat.dk

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted
 
Therac
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 158
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Hejsa Last

Jeg ser at du også har brugt dt-300 diskanten i din højttaler og du siger at den spiller fantastisk. Men den er meget afslørende, hvad angår komponenter i delefilteret!

Det er nemlig sådan at jeg også har bygget en højttaler som bruger dt-300 diskanten (sammen med sph-130al! Det byggesæt der hedder "mirror" fra monacor) men jeg synes ikke at diskanten lever op til mine forventninger. Den er meget "lukket" og ikke særlig fremtrædende. (nu skal det lige siges at jeg ikke har købt de vildeste komponenter til delefilteret. Jeg har bare købt det der stod i kittet at man skulle bruge!) men jeg vil heller ikke til at bruge en masse penge på et nyt delefilter, da det var ment som et billigt projekt!

Mit spørgsmål er så, tror du at diskanten åbner sig mere efter tilspilning? Noget andet er også at lyden er meget "kasseagtig" og det ville jeg ikke forvente da det er nogle rimelige gode enheder!

Jeg ved godt at dette indlæg nok skulle have været inde i selvbygger forumet, men jeg så lige at du havde brugt diskanten og at du sikkert har en del forstand på at bygge højttalere

-Therac

Til top Vis Therac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Therac
 
whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hififreaks

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 352
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

fede ht's =)
Til top Vis whatz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whatz Besøg whatz's Websted
 
LAST
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 639
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Hej Therac

Jeg kender desværre ikke det byggesæt du har. Min erfaring med DT300 er at det er en helt OK enhed. Hvis du ikke bruger gode komponenter i dit filter kommer der ikke rigtig hul igennem. Prøv evt. at lave en forspændt serie-kondensator til diskanten. Efter at jeg skiftede til induktions frie modstande (som dæmpning) blev toppen super lækker ! Det kan selvfølgelig også være at du bliver nød til at ændre dit filter mere eller mindre, men sådan er det jo når man går det selv.

Prøv lige at vende fasen på diskanten (det kunne jo være det var det der skulle til)

Hvis du har mulighed for at sende mig en mail med en tegning af dit filter vil jeg da gerne kikke på det.

Hilsen LAST



__________________
http://www.volbeat.dk

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted
 
Therac
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 158
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa Last

Som jeg skrev i min mail så ligger jeg diagrammet af delefilteret her...

Håber du kan hjælpe mig...

-Therac

Til top Vis Therac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Therac
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 04:35 | IP-adresse registreret  

hvad blev deer egentlig af de gamel diy højttalere? de lignede jo ti6k....

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
LAST
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 639
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Hej Kim

Ja- det er ved at være noget tid siden at de højttalere har været tilsluttet. De stå og samler støv i et andet værelse, men de er IKKE til salg. Det kunne jo være at jeg en dag ville arbejde på dem igen. Jeg skal da også se at få testet med mod mine nye Theobroma'er, men jeg er sikker på at de taber stort.

Den nye opsætning kan ses her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10077&P N=1

Hilsen LAST

PS: ligner de virkelig TI6K ?......(øv)



__________________
http://www.volbeat.dk

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes