Forfatter |
|
ChristianHansen Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 94
|
Sendt: 26 Juni 2013 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået afsat min forstærker og er i den forbindelse igang med at finde en ny forstærker til mine b&w 802N.
Jeg har nu lånt en p***e fed(!) forstærker med hjem og der en konstant højfrekvent lyd ved diskanten, når jeg kun har
tilsluttet
strømkabel, samt højtalerkabler, det skal lige siges jeg bor i et sløjt boligkompleks uden jord. Jeg synes dog ikke at kunne
huske denne højfrekvente lyd ved min gamle forstærker.
Den har en indbygget DAC den her nye forstærker, når jeg tilsluttet mit USB kabel, mellem dac & pc så kommer der endnu
en lyd i diskanten, lidt hen af en brummen. Det er vel og mærke også hvis computeren er slukket.
Jeg ved godt det er svært lige at fejlfinde på uden at have set/hørt det, men er der nogen fif til hvordan jeg kan udelukke
det ene eller det andet?
Christian
EDIT:
Hov! Det skal iøvrigt lige understreges at disse irriterende lyde kun er hørbare hvis, jeg enten ikke hører musik eller hvis jeg
spiller ret lavt, svært lige at forklare hvor lavt, lavt er. :-) Men på et niveau under det jeg vil kalde en del under mit normale
lytte niveau. - Men ikke destomindre ville det være rart at vide om hvor fejlen ligger..
Det er iøvrigt denne forstærker
Det jeg selv har prøvet:
Strøm fra en anden stikkontakt
Andet strømkabel
Fase-vending
Andet USB kabel
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 26 Juni 2013 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder faktisk som om, der er en fejl i den Peachtree. Da dine højttalere er opgivet til en følsomhed på 90 dB, tror jeg der er noget digitalreststøj, det være sig fra clock, dac eller andet, der slipper med ud i forstærkeren = ikke er filtreret godt nok, som så kan høres som noget snerren/hvislen i diskanten. Hvis du har lånt den hos en forhandler, er det vel bare at ta´ den med tilbage og prøve den af i butikken  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
Sendt: 26 Juni 2013 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. ser ud til, at være en rigtig god forstærker. prøv, at vende strøm stikket om . Det var bare en mulighed . mvh space __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Juni 2013 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar.
Jeg valgte og gå til det her forum først, da forhandleren egentligt holder ferie lige pt., og jeg vil nødig ulejlige ham i hans ferie,
og slet ikke hvis det var noget jeg selv kunne ordne, ved lige at gøre det ene eller andet. :-)
Space, der er mulighed for at fasevende via remoten - Og der er ingen forskel, men jeg prøver lige at vende stikket alligevel,
selvom det vel egentligt burde være det samme som at fasevende den via forstærkeren. :-)
|
Til top |
|
|
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
Sendt: 26 Juni 2013 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen. Den med at fasevende på remoten ???? . Evt lige tjekke samtlige stik og connection endnu engang, jeg er sikker på at du har gjort det . men ellers , så må den desværre tilbage igen. Sådan skal det ikke være . mvh space __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
Til top |
|
|
Bevensee Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 26 Juni 2013 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan også være rørene den er galt med. Det lyder som noget, der kunne være mikrofoni.
__________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Juni 2013 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Nu har jeg fundet lidt jord i den her gamle hule, og har så trukket en midlertidig ledning til forstærkeren, så den har jord
potentiale. Det gør ingen forskel, og jeg har gennemgangstestet hele vejen igennem (uden spænding på) fase & nul vender
korrekt. :-)
Den med rørene, det kan da godt tænkes, man kan koble dem til og fra på forstærkeren, umiddelbart så synes jeg faktisk at
højfrekvente lyd ændre sig lidt, alt efter om de er koblet ind, eller er koblet fra. Men den er der bestemt ved begge.
Der kommer tilmed et lille "pop" i højtalerne når jeg tænder forstærkeren..
|
Til top |
|
|
Clegg Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 124
|
Sendt: 26 Juni 2013 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke der er noget galt med udstyret - det er formentlig bare digital rest støj. Kan du ikke gør noget ved.
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2599
|
Sendt: 26 Juni 2013 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Juni 2013 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clegg, okay det kan godt tænkes du har ret, at det er meget normalt.. :-)
Gasolin,
Det er min tråd du linker til.
Vil du mene jeg skal sætte en noise stopper på mit powerkabel? Det er et Supra kabel, så der er vidst noget skærm i. Jeg har
jo som sagt kun tilsluttet højtalere og strømkabel.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 26 Juni 2013 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clegg skrev:
Tror ikke der er noget galt med udstyret - det er formentlig bare digital rest støj. Kan du ikke gør noget ved. |
|
|
Sikke noget sludder, til den pris, skal der ikke være noget som helst digitalt reststøj. Hvis det er generelt for produktet, er det en klar fejl, og så er forstærkeren bare ikke pengene værd __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juni 2013 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
link rettet
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Juni 2013 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til et der heller ikke virker :-)
Men som jeg lige sagde, så har jeg kun tilsluttet strøm & højtaler kabler, så ingen phono kabler. :-)
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juni 2013 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
som sagt link er rettet
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Juni 2013 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sådan en her du mener:
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juni 2013 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, hifiklubben har 14 dages returret ;-)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Juni 2013 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så når jeg skriver flere gange, at lyden er der når jeg ikke har tilsluttet andet end strømkabel og højtalerkabler, hvor er det så
præcist du mener den vil hjælpe? :)
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juni 2013 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg anbefaler faktisk 2 produkter ;-)
Den har en indbygget DAC den her nye forstærker, når jeg tilsluttet mit USB kabel, mellem dac & pc så kommer der endnu
en lyd i diskanten, lidt hen af en brummen. Det er vel og mærke også hvis computeren er slukket.
Citat fra hifiklubbens hjememside: Har du oplevet, at dine stereohøjttalere begynder at brumme, når du tilslutter nogle
bestemte komponenter, f.eks. din computer? Hvis det er tilfældet, er du sandsynligvis rendt ind i en brumsløjfe. Dette
velkonstruerede filter fra Argon skaffer dig af med problemet.
http://www.youtube.com/watch?v=4YM1iwC6vhg
Virker det ikke er forstækeren problemet som nogen skriver, den er defekt.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Juni 2013 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Korrekt, USB kabel, USB A - USB B. Så det bliver svært at mase en phono loop ground isolator på.
Jeg tror nu heller ikke de her feritkerner vil hjælpe, men det kan da ske du har en pointe.
Og det er en ganske fin video du har fundet der, hvis der er potentiale forskelle mellem jord på dine forskellige produkter kan
det skabe problemer.
Men som jeg nævnte til at starte med, så var det tilsluttet uden jord, og herefter ved en forlænger ledning med jord, og
eftersom det kun er et udstyr jeg tester, så kan der ikke rigtig opstå potentiale forskelle. Så to forskellige tests, med og uden
jord. Og ikke samtidigt. :)
Bevares, jeg kan tage fejl - Men tror nu den er god nok.
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2013 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har et hdmi kabel med ferrit kerner og til mit gt 20 plasma tv var der også noget ferrit kerner med så et eller andet må de gi af
effekt.
|
Til top |
|
|