Da jeg i sin tid købte en Sanyo PLV-Z3 undersøgte jeg alt omkring den, lige med undtagelse af hvor dens udluftningskanal er placeret

...
Det er lidt svært at beskrive problemet i ord, men jeg vil forsøge mit bedste ellers så sig lige til hvis det er for uklart.
Z3eren har en udluftningskanal på højre side (set bagfra), dens linse er placeret i venstre side (set bagfra). Problemet er nu at jeg har rimeligt
begrænsede placeringsmuligheder for projektoren, hvilket betyder at den KUN kan placeres med udluftningskanalen mod en væg. Sådan har det
fungeret i 3 år og 900 timer, hvilket var det pæren kunne holde til under de varme forhold.
Min ide er nu at projektoren skal vendes på hovedet således så udlufningskanalen bliver vendt væk fra væggen og ud i stuen. Problemet med
denne ide er
1. Vendes projektoren på hovedet ændres placeringen af linsen i forhold til lærredet, idet at linsen nu vil være tætteren på væggen og uden for
rækkevidden af lense shift funktionen.
2. Jeg har regnet ud at projektoren vil skulle hænge med sit midtpunkt 50 cm ud fra væggen for at kunne shifte billedet hen på lærredet.
3. En Z3 vejer godt 6 kilo og den masse kombineret med en 50 cm stang ud fra væggen vil generere et moment, der sætter store krav til selve
ophænget.
Spørgsmålet er nu om dette er realistisk? Jeg har ikke kunnet finde nogen vægophæng der rækker 50 cm ud fra væggen. Desuden kunne det
være dejligt hvis stangen kunne trækkes ind igen så den ikke permanent hænger "midt" i stuen....
Jeg kunne forestille mig at et sådan ophæng ville skabe rystelser i billedet hvis man fx rejser sig op eller sætter sig i sofaen. Er der nogen der har
haft held med sådan en montering?