Forfatter |
|
Elper Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går og overvejer at købe en computer skærm og bruge den som tv i mit soveværelse sammen med en digital tv tuner med HDMI udgang.
Problemet har indtil videre været at skærmene kørte i 16:10 hvor imod widescreen formatet jo er 16:9. Men nogen af skærmene kommer idag i 16:9 og med HDMI indgang.
Er der noget jeg har overset i denne forbindelse?
Jeg har tænkt på denne skærm:

ASUS VW246H
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=483793&am p;am p;searchArea=&Soegeord=
|
Til top |
|
|
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal være opmærksom på at de billigste LCD-skærme til computere er med TN-paneler, som har dårlig betragtningsvinkel. I de fleste LCD-TV bruges paneler med en stor betragtningsvinkel.
Udover dette skal du sikre dig at der er de nødvendige justeringsmuligheder for farver og gamma, så du kan få et acceptabelt TV-billede.
Du får næppe meget glæde af 1080p på denne størrelse skærm, medmindre du sidder mindre end 1 m fra skærmen.
|
Til top |
|
|
Elper Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nesdam:
Takker for svaret. Det var også noget i den stil jeg forestillede mig. Jeg forventer heller ikke at kunne se forskel på opløsningen i den størrelse - skærmen er tiltænkt til soveværelset, hvor jeg ligger ca. 3 mtr. fra den. Begrundelsen for at vælge en skærm i 1080p er at jeg vil have min PS3 samt DVBT sat til den. PS3en og tuneren står inde i stuen og skal også kunne være tilsluttet min skærm derinde. Så for at undgå at skifte mellem opløsninger når man går fra stuen til soveværelset må jeg jo have en skræm som kan tage 1080p. Har jeg ikke ret eller?
Spec. på skærmen:
Generelt |
Skærmtype |
Flad skærm / TFT aktiv matriks |
Bredde |
56.8 cm |
Dybde |
23 cm |
Højde |
41 cm |
Vægt |
5.5 kg |
Fås i farverne |
Sort |
Visning |
Diagonal størrelse |
24" - widescreen |
Dot pitch / pixel pitch |
0.27 mm |
Maks. opløsning |
1920 x 1080 |
Video Format |
1080p (FullHD) |
Farveunderstøttelse |
24-bit (16,7 millioner farver) |
Maks. synkroniseringshastighed (V x H) |
75 Hz x 80 kHz |
Responstid |
2 ms |
Indstillinger / justeringer |
Enhed, klarhed, indgangsvalg, farvetemperatur |
Display Positions Indstillinger |
Tilt |
Tiltvinkel |
25 |
Signal Input |
HDMI, DVI-D, VGA |
Egenskaber |
HDCP, ASUS Splendid Video Intelligence Technology, Skin-Tone Selection, Trace Free Technology, ASUS Smart Contrast Ratio (ASCR), ASUS Splendid Video Preset Mode |
Billed |
Billedklarhed |
300 cd/m2 |
Billedkontrastforhold |
20000:1 (dynamisk) |
Maks. synsvinkel af billed (horisontal) |
170 |
Maks. synsvinkel af billed (vertikal) |
160 |
Lydudgang |
Type |
Højtaler(e) - stereo - integreret |
Udgangseffekt/kanal |
2 Watt |
Ekspansion / Konnektivitet |
Interface |
1 x DVI-D (digital) - 24-pin digital DVI 1 x VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) 1 x HDMI - 19-pin HDMI type A 1 x lydindgang - 3,5 mm stereo-ministik 1 x lydudgang - 3,5 mm stereo-ministik |
Diverse |
Medfølgende ledninger |
1 x VGA-kabel 1 x DVI-kabel 1 x audiokabel |
Standardmontering af fladt panel |
100 x 100 mm |
Egenskaber |
Slot sikkerhedslås (kabel lås sælges separat) |
Overensstemmelsesstandarder |
CE, UL, VCCI, C-Tick, BSMI, cUL, WHQL, CB, CCC, PSB, FCC, RoHS, WEEE, GOST-R |
Effekt |
Strømforbrug ved drift |
60 Watt |
Strømforbrug stand-by/sov |
2 Watt |
Miljømæssige standarter |
EPA Energi Stjerne Kompatibel |
Ja |
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elper skrev:
Så for at undgå at skifte mellem opløsninger når man går fra stuen til soveværelset må jeg jo have en skræm som kan tage 1080p. Har jeg ikke ret eller?
. |
|
|
Et alm. lcd / plasma tv laver den opløsning den modtager om til en som passer til skærmen. Så du kan sagtens "nøjes" med en skærm som er HdReady 720p.
Ville klart gå efter et "rigtigt" tv i stedet for en pc-skærm. Jeg har endnu til gode at se en pc-skærm som performer ordentlig som tv. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Elper skrev:
Så for at undgå at skifte mellem opløsninger når man går fra stuen til soveværelset må jeg jo have en skræm som kan tage 1080p. Har jeg ikke ret eller?
. |
|
|
Et alm. lcd / plasma tv laver den opløsning den modtager om til en som passer til skærmen. Så du kan sagtens "nøjes" med en skærm som er HdReady 720p.
Ville klart gå efter et "rigtigt" tv i stedet for en pc-skærm. Jeg har endnu til gode at se en pc-skærm som performer ordentlig som tv.
|
|
|
De kan og skal ikke performe som et TV. Der er hverken støjreduktion eller de nødvendige billedbehandlngskredsløb osv 
|
Til top |
|
|
Elper Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay:
Er du sikker på at f.eks. et 32" 720p tv kan finde ud af at modtage et 1080p signal? Jeg er ellers ret sikker på at jeg har hørt det modsatte.
lennon:
Tror du har ret i at jeg skal have mig et alm. tv i stedet. Især hvis "thuekay" har ret. :)
|
Til top |
|
|
Wipeout Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
LG 32LG300032 tomme TFT aktiv matriks / 16:9 / 1366 x 768 / 500 cd/m2 / 8 ms Input Video Formater: 720p, 576p, 1080p, 576i, 480i, 1080i, 480pder er helt sikkert flere muligheder, men den her ku jeg lige huske.
|
Til top |
|
|