Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 21:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Dårligt billede på det analoge signal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har et forholdsvis nyt LCD-TV (Toshiba 42XV505DG).
Det er jeg meget glad for, flot design og står knivskarpt på digitalt tv, DVD og WMC extender.
Men når jeg ser tv på det analoge signal, løber der nogle mørke næsten vandrette streger op ad skærmen.
Jeg har tænkt at det måske skyldes at jeg har en lang antenneledning (10 meter), men den er af god kvalitet, købt i hifi-klubben.
Jeg har ca. 7 meter til mit tv. Burde jeg købe en lidt kortere ledning? Eller måske har jeg brug for en antenneforstærker? Eller er det tv'et der er problemet.

Håber nogle kloge hoveder kan hjælpe mig her.
Tak på forhånd

Til top Vis tazz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tazz

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

De der mørke næsten vandrette streger er de i størrelsen 1 mm eller bredere og uldne i kanten?

tazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2009 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

osprey skrev:

De der m�rke n�sten vandrette streger er de i st�rrelsen 1 mm eller bredere og uldne i kanten?

De er omkring 6 mm. og bevæger sig ned af på skærmen med ca. 15 mm. imellem hver streg.

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Lyder mere som om du skal have rettet din antenne ind efter senderen - den slags kan have rykket sig i diverse storme etc. hvis det er gammelt grej der sidder fx. på en stang på et tag etc.

Men - det er svært at sige. 10 meter antenneledning burde ikke være et problem - har selv væsentligt længere. Så enten skal entennen rettes, eller signalet forstærkes. Billigst (hvis du kan selv) er at rette antennen. Ellers prøv at købe en god antenneforstærker.

Skriv gerne noget mere om antenneforholdene. Udendørs? Stueantenne?Antenneforening?
Kan du bedre tage DVB-T signalerne, så er det jo det vi må "nøjes med" snart alligevel..
Og så er det vel kun KanalKbh. der savnes..evt. sammen med "6éren"..

Mvh. Offcourse

tazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2009 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det er en antenneforening. Bor til leje og stemmer årligt og hvilke kanaler vi skal se.
Det er kun DR1, DR2, TV2 og DR update der bliver sendt på DVB-T.
Vil de andre kanaler, samt udlandske også blive sendt på DVB-T i nær fremtid?

Jeg ved ikke ikke om mine naboer har samme problem men det kan jeg prøve at finde ud af.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Glem alt om analogt signal .

Fladskærme er ikke specielt egnede til at vise et lavopløst interlaced analogt antennesignal. Og LCD skærme er i særdeleshed ikke gode til det. Hvis analogt signal er et (midlertidigt?) must for dig, havde du været meget bedre tjent med et plasma TV. Du kan muligvis forbedre signalet, men godt bliver det sgu aldrig. 

Tilbyder din antenneforening ikke en eller anden digital box løsning ?

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

tazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Fladskærme er ikke specielt egnede til at vise et lavopløst interlaced analogt antennesignal. Og LCD skærme er i særdeleshed ikke gode til det. Hvis analogt signal er et (midlertidigt?) must for dig, havde du været meget bedre tjent med et plasma TV. Du kan muligvis forbedre signalet, men godt bliver det sgu aldrig. 

Tror ikke det er besluttet endnu. Undrer mig bare over at det kun er DR og TV2 jeg kan se på DVB-T.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

tazz skrev:
lennon skrev:

Tror ikke det er besluttet endnu. Undrer mig bare over at det kun er DR og TV2 jeg kan se på DVB-T.

Ja ,der burde være yderligere et par kanaler.

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Januar 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Min forudsigelse er at dette kan ses tilbage på i januar 2011.

Een af de ting Antenneforeninger ikke fortæller er nogenlunde som dette her. Nuværende digitale modtagere med MPEG2 fungerer udmærket. Og så er samme foreninger, TDC og Stofa, enige om at MPEG4 lige er til HDTV. Og det er her problemerne opstår. Nogen eller mange Antenneforeninger skrev direkte at man ville afvente eller forlange MPEG4, men blot man kræver er ikke det samme som at noget lykkes. Blot tænk på det offentlige og IT systemernes problemer.

Virkede vores VHS maskiner da ikke alle fra starten? Eller hvad har jeg misset her?

Problemet bunder i om MPEG4 overhovedet egner sig til fordele, nu mener jeg fordele ud til os enkelte SLUTBRUGERE. Og her er det blevet min opfattelse at dette ikke og aldrig vil komme til at fungere. Mange kvier sig ved vende tilbage til et nyt startpunkt.

Flaskehalsen som er ud til os slutbrugere kan vandskeligt udvides, jeg tænker på en slags Naturlov samme er så smal/snæver.  

Nu har det aldrig været meningen anvende hver enkelt kanal i et Kabel Net.  Oprindelig var det meningen man som maksimum måtte anvende HVER ANDEN! Hvilket betyder mange har fået eller accepteret mundkurv [Mht. Signalstyrkerne], og så tænker jeg højlydt, hvilke andre mundkurve ligger der ude i HDTV'ens verden.  Hvad er for eks. Liniefrekvensen i et CRT 100 Hz Tv, Link Please! 

Forfatteren Joel Brinkley  på Google.

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Januar 2009 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne acceptere at tage fejl, det som forvirrer mig er, at hvis tingene var let rette op på, da ville de som skriver blive uden problemerne som nævnes. Ikke blot for min skyld men alle andres, burde tingene kunne rettes. Eller gælder en sådan betragtning ikke?   Da må andre ting gælde, og jeg er om ikke åben herfor så dog nysgerrig.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes