Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2024 | 18:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: En klassisk skønhed til vinylaftastning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
becker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 710
Sendt: 17 September 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Netop hjemkommet, i smuk tilstand.

Har kigget efter sådan en et stykke tid, og faldt så over denne skønhed. Den er i virkelig flot stand, men mangler dog låget. Tallerken og måtte var taget af til lejligheden, men det fik jeg med.

Nu skal jeg lige fedte lidt rundt med den, og polere træet lidt, putte olie i affjedringen (det var taget ud under transporten), og kigge den lidt efter i sømmene. Det tager nok lidt tid, da jeg lige skal finde ud af at komme ind til affjedringen!!!!

Og så skal jeg ellers overveje hvilken arm jeg skal have på. Jeg har fået armboard med til SME, og et uden udskæring som er monteret på billedet. Så jeg kan montere en hvilken som helst anden arm, og da jeg ikke vil have en SME arm, passer det mig fint.

Men der er da i hvert fald lidt at lege med.

Mvh. En frydefuld Becker!



__________________
Mvh. Becker
Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker
 
Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 977
Sendt: 19 September 2004 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Top nice, jeg er også på udkig efter noget ligende, to pladespillere er vel ikke én for meget vel? , husk at vise et billed når du har fået den op og køre

__________________
Hilsen Pihl
Til top Vis Pihl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pihl
 
proac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 146
Sendt: 19 September 2004 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

hej.og tillykke.skønt at se en ægte entusiast.

jeg har selv en mørch arm sin bere er så fed.

jeg vil på det kraftigste anbefale dig at prøve sådan en arm den er genialt konstrueret og spiller super duber.

mvh kenn

Til top Vis proac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af proac
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 19 September 2004 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

hehe, du har jo mumlet om den i et stykke tid.
Det er jo retro-fi for fulde gardiner
Den vil jeg gerne høre en dag.
Husk at købe et vaterpas

/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
becker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 710
Sendt: 19 September 2004 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

tak for de fine ord!.

Jeg skal nok lægge billeder og op, når den er kommet op at køre.

Og proac, Mørch er bestemt med i overvejelserne, formentlig up-4'eren. Jeg tror 6'eren er for dyr. Men jeg har faktisk aldrig hørt en pladespiller der er udstyret med en Mørch-arm, så det er i hvert fald første skridt.

Vilmann, jeg har skam et vaterpas, til når min kæreste hun skal hænge noget op herhjemme. Og du skal nok få den at se og høre. Kan næsten ikke selv vente med at høre den!



__________________
Mvh. Becker
Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 21 September 2004 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Hejsa..

Det ser spændende ud. Er selv lidt "skabs vinyl entusiast", men det er så som så med det efterhånden.... Men dejligt der stadig er nogen der gør noget ved det...



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 21 September 2004 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Hvor er det dog rart at se nyt fra en anden vinyl-dyrker. Faktisk er næsten alle mine venner ejere af vinylsamlinger lige fra et par hundrede og op til mange tusinde plader. Selv har jeg tre GRAMMOFONER (jeg kan altså godt li det ord) i gang for tiden: en B&O 8002 med MMC-1 (lige købt, ikke nået at lytte endnu), en Rega Planar 25 med Elys pick-up (som jeg så også kan bruge til forsøg med andre pick-upper) og en Voyd Reference med Cyalene arm og Audio Note IO Limited pick-up. Men jeg drømmer da stadig om at genanskaffe den utrolige Kenwood L07D, som jeg havde for mange år siden, og så en Luxman med sug, en Technics SP-10 (kan ikke lige huske hvad den hed monteret i kabinet) og en Thorens magen til din. God vind med den og venlig hilsen, Lydglad.
Til top Vis klogesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klogesen
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 21 September 2004 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

he he, det ser sku spændende ud. Glæder mig vildt meget til at se den færdige grammofon, ja jeg syntes også at det er et godt ord.

__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
SES.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1499
Sendt: 21 September 2004 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Wonderful.

Så i søndags på ebay en Thorens 124 i en B&O udgave, heldigvis så sent, at jeg ikke kunne samle mig sammen til at beslutte mig. Men fever, det fik jeg.

 

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.
 
becker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 710
Sendt: 21 September 2004 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Hej Klogesen,

Tak for de fine ord.

Det er spændende pladespillere du har. Jeg har længe ønsket at høre en Rega P25, men har dog ikke fået det gjort. Og nu går den jo vist ud af produktion. Din Voyd lyder også meget spændende. Din B&O synes jeg umiddelbart ikke lyder så spændende. Men omvendt kunne jeg virkelig godt tænke mig at høre din vurdering af den, når du på et tidspunkt får lyttet til den.

Jeg har også selv 3 pladespillere for øjeblikket. En Project 1Xpression med Benz Micro Gold, en Moth Alamo med Tekni-fi K1, og så naturligvis min Thorens. Jeg er faktisk glad for dem alle 3, men jeg tror dog det er en for meget i længden. Så jeg overvejer om jeg skulle sælge min Project på et tidspunkt. Men nu må vi se..... forløbig skal jeg have monteret en arm på 125'eren, og indtil da har alt andet 2. prioritet.

 



__________________
Mvh. Becker
Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker
 
becker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 710
Sendt: 21 September 2004 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

Wonderful.

Så i søndags på ebay en Thorens 124 i en B&O udgave, heldigvis så sent, at jeg ikke kunne samle mig sammen til at beslutte mig. Men fever, det fik jeg.

124'eren er jo endnu mere klassisk. Kan godt forstå temperaturen steg et par grader! Men jeg sikker på, at selv om du ikke fik den, at du så kunne finde trøst i din Nottingham.



__________________
Mvh. Becker
Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker
 
klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 21 September 2004 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Haha, jeg må sige at det ikke kommer som en komplet overraskelse at du også har flere grammofoner i gang. Det er altså som om det bare trækker i en når man først får begyndt. Beogrammen har jeg fået anbefalet fra flere sider. Det påstås af nogle (men benægtes af andre) at der er basis for virkelig topklasse lyd fra den, især med MMC-1 pick-up på. Og så er den jo fantastisk at betjene. Jeg skal nok skrive når jeg får lyttet, men jeg fik ikke signalkablet med (DIN-bøsning i apparatet), så der kan godt gå noget tid før jeg får fat i et eller selv lodder et sammen. Planar 25 er ganske rigtigt gået ud af produktion, for det var jo en jubilæums-model uden for den almindelige nummerserie, som skulle markere Regas første 25 år. Jeg købte den netop da den blev billig her for få måneder siden. Jeg synes, det er en smuk og bruger-venlig maskine, med livlig, ja ligefrem "festlig" lyd. Der er ikke den tyngde og ro i lydbilledet som Voyden kan give, og den går heller ikke nær så dybt i bassen. Fornemmelsen af at blive trukket ind i den musikalske begivenhed og at kunne gå på opdagelse i detaljerne er heller ikke til stede i nær samme grad, men der er til gengæld en meget fin gang-i-den fornemmelse med spilleglæde og fin dynamik. Jeg kan næsten kun blive i godt humør af at lytte til den. Måske står der stadig nogen af dem i forretningerne? Prøv KT i København eller Topsound, måske. Ellers kan du jo se på www.rega.dk og høre med Bent Seibæk om han kender til nogen. Afløseren hedder jo Planar 5, men den er dyrere.

Rigtig god fornøjelse med at få en god arm på Thorensen og glæde dig når den fine lyd strømmer ud. venlig hilsen

Til top Vis klogesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klogesen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes