Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2024 | 17:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: ProAc Copland Holfi grej **update** (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
holberg19
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 28 August 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Hej Rødder

Efter at have været med ved sidelinien i et godt stykke tid er det vist min tur til at bidrage med lidt her til sitet.

Nedenfor ser i det grej som jeg bruger en stor del af min fritid på at lytte til. Nyeste tilføjelse til familien er ProAc Responce 1.5 der afløste et par Dali Evidence 870. En selvfølgelig og væsentlig opgradering af systemet når nu jeg lytter så meget til musik som det er tilfældet.

Til at fodre mine højttalere har jeg min trofaste Holfi Integra 88 SE som er den enhed der har været længst tid i det nuværende setup. I forlængelse deraf er det nok også den første som ryger, den dag der skal laves nyindkøb. Cd-spillen Copland CDA 288 kører klippestabilt og afløste en Denon DCD 3560 i tidernes morgen.

Men, et er teknik- hvordan lyder skramlet så? Godt spørgsmål :) Jeg er i det store hele tilfreds med selve det lydideal, der ligges for dagen fra det her setup. Det hælder en anelse til den varme (måske endda lidt mørke) side hvilke givetvis kan tilskrives Holfi'en. Det lyder måske negativt, men sådan syntes jeg ikke det opleves i praksis. Man kan måske sige at lyden er stik modsat af at være analytisk, hvilket aldrig giver anledning til lyttetræthed eller irriterende momenter. Faktisk ville det ikke være forkert at sige det spiller musik meget musikalsk  Forcen er helt klart mellemtonen og diskanten, mens bunden i Responce 1.5 lader lidt tilbage at ønske. Specielt når man har hørt hvad et par Strauss kan på den front!

Kablerne er nogle Linn typer. K600 tror jeg nok de betegnes. Dem skal i nok ikke regne med ryger ud lige med det samme, med mindre de går i stykker hvilket nok ikke sker. Jeg har prøvet et par gange, men har aldrig kunnet spotte en mærkbar effekt ved kabelskift. Dermed ikke sagt den ikke er der, men blot at mit setup måske ikke afslører det, hvem ved? I den forbindelse sparer jeg jo så også nogle penge, så måske det bare er en mental blokereing??

Nå, vi er vist nået til enden her. Har i nogle spørgsmål så skriv og jeg skal besvare dem det bedste jeg har lært.

Til top Vis holberg19's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af holberg19
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 28 August 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

nice
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 28 August 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

hvad bruger du af signal kabel? eller det er måske linn? har ikke så meget forstand på deres kabler


ellers ret lækkert, og meget enkelt

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 28 August 2004 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Jeg er vild med dine højttalere - simpelthen for vilde!!

Håber på nogle "close-ups" af grejet.

__________________
The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
Til top Vis Phat Simon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Phat Simon
 
holberg19
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 28 August 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
hvad bruger du af signal kabel? eller det er måske linn? har ikke så meget forstand på deres kabler


ellers ret lækkert, og meget enkelt

Signalkabel... Det glemte jeg da! Tak for påmindelsen. Tror det er et Audioquest. Mener jeg gav en 500 mand for det. Købt sammen med mit allerførste anlæg i tidernes morgen. Det skal nok snart skiftes eller modificeres lidt, da det er ved at blive lidt mørt tror jeg.

Til top Vis holberg19's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af holberg19
 
holberg19
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 28 August 2004 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Phat Simon skrev:
Jeg er vild med dine højttalere - simpelthen for vilde!!

Håber på nogle "close-ups" af grejet.

Jamen jamen, det kan du da få om 5 min. Lidt tålmodighed, så kommer de op.

Til top Vis holberg19's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af holberg19
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 28 August 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Hej holberg19

Jeps, det kender jeg lyden fra. Navnet lyder også bekendt   

Dejlig klang og meget musikalsk. Specielt ProAc-erne er et dejligt bidrag i dit setup sammen med Copland  

Jeg véd godt at du selv går med tanken, så jeg tør godt at sige at en god rørslæde vil kunne løfte dit setup til nye højder. ProAc er som skabt til rør. 

Kabler har vi snakket om før. Jeg siger det igen og igen ! Du vil afgjort kunne hente yderligere vellyd på den konto. 

Vi må lave en kabelaften en dag !   

 

 



__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
holberg19
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 29 August 2004 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

UPDATE: Phat Simon ønskede lidt mere close up billeder. Jeg lovede at tilføje dem indenfor 5 min, men nu er der nok nærmere gået 30. Håber ikke du sad og ventede

Her ses ProAc Res 1.5 på tæt hold. En flot højttaler i min bog.

Et close up af den anden del af elektronikken. Blitzen drillede mig lidt da jeg skulle tage billedet fordi den reflekteres i aluminiumet. Men som de siger på fyn "Så' har du li' prøv' det jo".

 

Sidste billede er bare lidt lir. Banantilslutning er med biwiring. Den opmærksomme læser vil se at kablerne er på vej til at poppe ud. Det så jeg faktisk først da billederne skulle loades over på computere, og så måtte jeg jo sætte i et rask tempo for at rette det

Håber det kunne bruges.

 

Forresten: Er der nogle der kan se hvilken tuner der kan skimtes i baggrunden på højttalerbilledet? Der er ingen præmier udover selvfølgelig æren og den viden at man har gode øjne.

Til top Vis holberg19's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af holberg19
 
holberg19
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 29 August 2004 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Hej holberg19

Jeps, det kender jeg lyden fra. Navnet lyder også bekendt   

Dejlig klang og meget musikalsk. Specielt ProAc-erne er et dejligt bidrag i dit setup sammen med Copland  

Jeg véd godt at du selv går med tanken, så jeg tør godt at sige at en god rørslæde vil kunne løfte dit setup til nye højder. ProAc er som skabt til rør. 

Kabler har vi snakket om før. Jeg siger det igen og igen ! Du vil afgjort kunne hente yderligere vellyd på den konto. 

Vi må lave en kabelaften en dag !   

Ja, du har lyttet til setupp'et en enkelt gang eller to

Jeg stiller med glæde op til en kabeltest aften i selskab med Chad VanGaalen, Miles Davis og de andre, der ofte optræder på mit lille hummer.

UHA! En rørslæde. Det ord er tabu ved du jo nok. Du må ikke vifte med slik om næsen på børn! Nej, rørslæden kommer imellem de ProAc, men hvornår, ja det vides pt. ikke.

Til top Vis holberg19's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af holberg19
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 29 August 2004 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Tuneren ligner en ældre Luxman-ting!

Iøvrigt et meget stilet setup - lækre grejer! Er det en Copland med Teac eller Sony-drev? Kan sgu aldrig huske hvilken af dem der har hvad!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 29 August 2004 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

jeg vil også sige luxman, og til højre for det noget gammel b&o beovox etellerandet.

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
holberg19
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 29 August 2004 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Tuneren ligner en ældre Luxman-ting!

Iøvrigt et meget stilet setup - lækre grejer! Er det en Copland med Teac eller Sony-drev? Kan sgu aldrig huske hvilken af dem der har hvad!

Luxman er et rigtig rigtig godt bud. Det ER en Luxman. Modelbetegnelsen er T-215L for at være helt præcis. Godt spottet!

Copland'en kører VIST nok med Teac drev så vidt jeg husker. Mener jeg har læst det i en anmeldelse. Måske nogle kan bekræfte dette?

Til top Vis holberg19's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af holberg19
 
Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 29 August 2004 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

holberg19 skrev:

Phat Simon skrev:
Jeg er vild med dine højttalere - simpelthen for vilde!!

Håber på nogle "close-ups" af grejet.

Jamen jamen, det kan du da få om 5 min. Lidt tålmodighed, så kommer de op.



Det er godt nok service

__________________
The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
Til top Vis Phat Simon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Phat Simon
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 29 August 2004 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

holberg19 skrev:
Ronin skrev:

Tuneren ligner en ældre Luxman-ting!

Iøvrigt et meget stilet setup - lækre grejer! Er det en Copland med Teac eller Sony-drev? Kan sgu aldrig huske hvilken af dem der har hvad!

Luxman er et rigtig rigtig godt bud. Det ER en Luxman. Modelbetegnelsen er T-215L for at være helt præcis. Godt spottet!

Copland'en kører VIST nok med Teac drev så vidt jeg husker. Mener jeg har læst det i en anmeldelse. Måske nogle kan bekræfte dette?

Hehe jeg syntes nok at det var sådan en Luxman-ting. Min plastikfar har en magen til, og jeg kunne kende den på de røde indikator-dioder. Det er ellers en glimrende tuner på trods af alderen.



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
proac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 146
Sendt: 29 August 2004 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

hej holberg.

dejlige højtalere du har.

jeg har et par magen til.

men undrer mig over du syntes bassen er ikke noget for dig.jeg syntes netop at den er dyb og hurtig og ikke pustet op for at imponere.den slags højtalere er der rigtig mange af.

måske mangler du bare at dæmpe dit rum lidt med et par gardiner og andet.hat du prøvet at klappe og høre om det RUNGER.og der er EKKO.

men ellers syntes jeg bestemt ikke de højtalere fejler noget overhovet.

har du dobbelt kabler til din holfi.jeg ved de er lidt sarte,jeg har selv haft en holfi aura den smalle model.på 35watt.

er ved at spare sammen til en audio note oto,se.

som skal fodre mine proac med vellyd.

tror de  vil elske rørwatt.

mvh kenn

Til top Vis proac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af proac
 
holberg19
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 29 August 2004 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

proac skrev:

hej holberg.

[.......................KLIPPET......................]

er ved at spare sammen til en audio note oto,se.

som skal fodre mine proac med vellyd.

tror de  vil elske rørwatt.

mvh kenn

Jep! Tror, eller rettere sagt, VED at de vil elske rørwatt. Har hørt dem spændt for med rør et par gange og englene sang som langt ind i himlen!

Til top Vis holberg19's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af holberg19
 
holberg19
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 29 August 2004 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
holberg19 skrev:
Ronin skrev:

Tuneren ligner en ældre Luxman-ting!

Iøvrigt et meget stilet setup - lækre grejer! Er det en Copland med Teac eller Sony-drev? Kan sgu aldrig huske hvilken af dem der har hvad!

Luxman er et rigtig rigtig godt bud. Det ER en Luxman. Modelbetegnelsen er T-215L for at være helt præcis. Godt spottet!

Copland'en kører VIST nok med Teac drev så vidt jeg husker. Mener jeg har læst det i en anmeldelse. Måske nogle kan bekræfte dette?

Hehe jeg syntes nok at det var sådan en Luxman-ting. Min plastikfar har en magen til, og jeg kunne kende den på de røde indikator-dioder. Det er ellers en glimrende tuner på trods af alderen.

Ja, det er ikke den største æter-suger men den tager det meste. Men, den virker driftsikker ad H til, så det er jo helt fint!  

At høre radio er en tvivlsom fornøjelse medmindre du hører en ikke komprimeret station som P1/P2.

Til top Vis holberg19's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af holberg19
 
Clausedrengen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 29 August 2004 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Hej Holberg19

Lækkert ser det ud -og lyden kan jeg sagtens forestille mig

Dit signalkabel ligner et AQ Ruby, som jeg også har haft inde over.... Men-men -det røg sig nu en tur efter at have prøvet Kimber PBJ -i samme prisklasse... Det var faktisk min første AHA-oplevelse mht. kabler idet Kimber spiller meget mere musikalsk og er mindre skarp end Ruby'en...

Ellers ser det sgu godt ud... Har selv savlet over den Copland mange gange

MVH



__________________
Functionless art is simply tolerated vandalism
Til top Vis Clausedrengen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clausedrengen Besøg Clausedrengen's Websted
 
Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 470
Sendt: 29 August 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Flot

Kan godt lide det enkle, det har du også sans for og har fået det til at se lækkert ud

Svært at få indtryk af dit rum, men det fornemmes at Evidence870 ville have problemer i sådan et mindre rum? Jeg overvejer selv en midre model (Evi470 eller Diva). Har du hørt disse og hvordan kan du beskrive forskellen i forhold til ProAc?

 

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio
 
holberg19
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 29 August 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Skorpio skrev:

Flot

Kan godt lide det enkle, det har du også sans for og har fået det til at se lækkert ud

Svært at få indtryk af dit rum, men det fornemmes at Evidence870 ville have problemer i sådan et mindre rum? Jeg overvejer selv en midre model (Evi470 eller Diva). Har du hørt disse og hvordan kan du beskrive forskellen i forhold til ProAc?

Ja, rummet er lille, og 870 er en stor højttaler. Måske endda lidt for stor. I bakspejlet havde en 470 nok været et bedre valg i tidernes morgen. Har hørt både Diva og 470, dog ikke direkte op imod ProAc i dette setup. Jeg er dog ikke et eneste sekund i tvivl om at ProAc er en bedre højttaler for mig. Forskellen mellem 870 og ProAc'erne er fantastisk stor. ProAc'erne besidder så meget mere finesse, musikalitet og der er meget mere liv og luft i toppen. Men men men, det er jo også en anden prisklasse end 870, 470 og diva. Men, til et mindre rum vil jeg klart anbefale 470/Diva frem for 870.

Til top Vis holberg19's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af holberg19
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes