Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 01:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker til Audiovector M3? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KarstenKK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 07 August 2013 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

Hej folkens.

Jeg skal have mig et sæt Audiovector M2/M3, men skal dertil have fundet en forstærker.

Jeg kigget på en NAD 319 på DBA til 1000 kr. Jeg kan dog ikke finde noget som helst om den, ud over, at den har
rigeligt med kræfter. (dog synes jeg 1000 kr. virker for dyrt. Har set den gå for 500.)

Derudover har jeg også kigget på Cambridge A500 til 450 kr. og Audiolab 8000A til 900 kr. Selv hælder jeg mest til
Cambridge forstærkeren, men hvad vil i foreslå?

Tidligere har jeg kun haft hovedtelefoner, da jeg aldrig har fået taget mig sammen til at købe ordentlig Hi-Fi. Jeg håber
egentlig på at ramme en lydsignatur, der minder om en mellemting mellem Sennheiser HD650 og Grado SR225i. Dvs. livlig
mellemtone og diskant, men stadig en smule afslappet.
Jeg har en DAC fra Audio-GD som jeg har tænkt mig at bruge. Den er ret mørk i lyden.

Og prisen? Så billigt som muligt! Jeg er på SU et par år endnu.

På forhånd tak.

Til top Vis KarstenKK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KarstenKK

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 August 2013 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Nad 319 er en fin forstærker, og 1000 kr. er en fin pris efter min mening.

Den spiller en smule til den mørke side, om det er godt med dine audiovector skal jeg ikke kunne sige.

Jeg kender ikke de andre forstærkere, så dem vil jeg ikke udtale mig om.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

lambs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 August 2013 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

De gamle Audiolab 8000A er også en fin forstærker, som jeg har haft, og spiller godt med Audiovector (har haft den med
Audiovector C2). Synes omkring de 1000,- vil være en ok pris for sådan en. Kender ikke de andre forstærker.

Heine Dupont
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 August 2013 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har haft M3 m. Audiolab 8000A og Arcam AVR200 i flere år - og vil sige, at højttalerne først kom rigtig til live med noget mere power - Primare, Vincent og den slags. Men skidt med det.

Du skal nok indstille dig på, at det aldrig kommer til, at lyde, som dine hovedtelefoner. Der er for mange variabler i spil - herunder rummet og den slags.

Jeg synes alle de komponenter du har i spil er musikalske med fin dynamik til prisen. Audiovector M3 synes jeg er mellemtone tung med ok dynamik og det tror jeg ikke nogen af de forstærkere du kigger på laver om på, så det skal du nok lære, at leve med :-).

Til gengæld er de også musikalske synes jeg.

Jeg ville lægge mig fast på en pris - altså, hvad vil du egentlig betale - og så kigge på, hvad der kommer til salg til 1,5 gange prisen over de næste 3-4 uger. Tag de bedste varer ned af hylden og byd det du har råd til. Du kan jo altid sælge det igen, hvis du har gjort en ok handel og du ikke er glad for lyden.

Så længe du køber mærkevarer kan du komme af med det igen, men lidt tålmodighed.

Hvis den Cambridge der er til salg er versionen på 2x65W ville jeg købe den. For under 500 kr. kan det ikke gå helt galt - men husk, at høre den og afprøve den. Det er jo en gammel sag.

Hilsen Heine

Til top Vis Heine Dupont's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heine Dupont

Frolger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 August 2013 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Hej Karsten.
Jeg har haft mig en Cambridge Audio Azur 540A V.2. Jeg tror lydfilosofien er den samme som i den du omtaler. Den drev mine
B&W DM685 meget godt, selvom de også er lidt effekthungrende.
Dog, da jeg fik ny rørdac og GamuT Phi3 med en lidt lavere følsomhed, tabte den lidt pusten ved detaljegrad, og ved dyk i
frekvenserne lød det som om den "gav op" og ikke kunne holde højttalermembranerne rolige længere

Men jeg skulle også op i noget af en anden prisklasse, før der var mærkværdig forskel. Købte min for 1000 kr,- dengang.
Betragter det stadig som et godt køb, eftersom jeg solgte den et helt år efter til præcis samme pris, liggesom Heine Dupont
pointerer
Mvh Frolger
Til top Vis Frolger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frolger

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes